handdator

Visa fullständig version : Whey 80 smaksättning...


Nejv
2005-11-12, 00:26
JAhapp, fick idag min första burk whey-80. Pulvret som många säger är det godaste. Jag beställde vanlij. MMmmm vad gott det luktar tänkte jag direkt när jag öppnade burken... Stack till gymmet... tränade... blandade mig en shake.. och fy fan vad vidrigt, värsta jag någonsin har smakat i vätskeväg. Vad hela helvetet ska jag blanda ut det med för att det ska smaka gott? Finns ju inte en chans i världen att jag ska trycka ner 40 shakes av detta :P

trazan
2005-11-12, 00:53
Bara spola ner i toan! Det är det enda valet du har....taste like shit let´s treat it like shit! :cheers:

Fairing is the real shit....får man hybris av! :thumbup:

Cerberus
2005-11-12, 01:00
har prövat alla smaker förutom vanilj som brukar smaka skit hos dom flesta. Mintchoklad och hallon tillhör de goaste av whey80.

Zafer
2005-11-12, 01:07
JAhapp, fick idag min första burk whey-80. Pulvret som många säger är det godaste. Jag beställde vanlij. MMmmm vad gott det luktar tänkte jag direkt när jag öppnade burken... Stack till gymmet... tränade... blandade mig en shake.. och fy fan vad vidrigt, värsta jag någonsin har smakat i vätskeväg. Vad hela helvetet ska jag blanda ut det med för att det ska smaka gott? Finns ju inte en chans i världen att jag ska trycka ner 40 shakes av detta :P
pröva blanda det med mjölk istället för vatten ? :P

tp_88
2005-11-12, 01:13
Asså....Whey 80 vanilj+druvsocker...SÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA GOTT! :hbang:

mangemani
2005-11-12, 01:19
ajfan:(
vanilj är den enda smaken jag inte har smakat utav whey-80 och jag har nu fått 8 kilo utav det:(.
jaja,får la se om man spyr när man tar drinken efter passet imorn då=/

Nejv
2005-11-12, 01:49
Haha... allvar, jag satt och skrek i bilen så jävla äcklig eftersmaken var.. :P

mangemani
2005-11-12, 02:08
men vem vet,har jag lyckats trycka ner en hel burk vault med smaken citrus punch(vilket smakar *spy* *spy* )så borde man vara härdad nu tycker man..klarar man av den smaken så klarar man nog av denna med=P

wepp
2005-11-12, 02:56
hur kan man köpa vanilj? tycker alla vanilj smakar skit, har testat b.la GAINERS FUEL mfl.

whey80 mintchoklad... mums!

mangemani
2005-11-12, 03:01
hur kan man köpa vanilj?


väldigt enkelt.
du betalar och får varan....

PowPow
2005-11-12, 03:19
hur kan man köpa vanilj? tycker alla vanilj smakar skit, har testat b.la GAINERS FUEL mfl.

whey80 mintchoklad... mums!

Tröttnar man inte på mintchokladen? Eller smaken kanske inte är så jätteframträdande?

Fartman
2005-11-12, 03:49
Whey-80 banan :thumbup:
Smakar inte speciellt kraftigt heller så om man inte tyckt om smaken hade det nog ändå inte varit speciellt svårt att trycka ned.

Nejv
2005-11-12, 04:27
VIlken otur jag har som köper den sorten då... ÅÅH, som tur är köpte jag bara 1 kg just av denna anledningen... Aja, fan också.

Nu är det sömn som gäller!

mini_Arnold
2005-11-12, 05:54
JAhapp, fick idag min första burk whey-80. Pulvret som många säger är det godaste. Jag beställde vanlij. MMmmm vad gott det luktar tänkte jag direkt när jag öppnade burken... Stack till gymmet... tränade... blandade mig en shake.. och fy fan vad vidrigt, värsta jag någonsin har smakat i vätskeväg. Vad hela helvetet ska jag blanda ut det med för att det ska smaka gott? Finns ju inte en chans i världen att jag ska trycka ner 40 shakes av detta :P
Dina smaklökar är bara lite cepe.
just EAT IT!! Blanda med mjölk om du nu är så känslig. Minska mängden vätska så blir den fylligare och godare.
För övrigt tycker jag vanilj är den minst goda av whey-80's smaker.

userfriendly
2005-11-12, 07:09
jag tycker alla dessa smaker blir blaskiga efter bara en vecka typ... det märks att det är ett billigt pulver för det är så jla vattnigt o slibbigt. Jordgubben är det vidigrigaste jag vet nu, men det va ok först..

Tomten
2005-11-12, 07:12
Testa ta 2 DL mjölk och 3DL KAFFE. Kaffet tar bort det mesta av smaken från det mest vidriga protein.

Sverker
2005-11-12, 08:04
jag tycker alla dessa smaker blir blaskiga efter bara en vecka typ... det märks att det är ett billigt pulver för det är så jla vattnigt o slibbigt. Jordgubben är det vidigrigaste jag vet nu, men det va ok först..


Hur kan du veta att pulvret är billigt för att drycken blir vattning och slibbig ?

mini_Arnold
2005-11-12, 08:45
jag tycker alla dessa smaker blir blaskiga efter bara en vecka typ... det märks att det är ett billigt pulver för det är så jla vattnigt o slibbigt. Jordgubben är det vidigrigaste jag vet nu, men det va ok först..
Jag känner ingen skillnad på star's och exells ?

Mac
2005-11-12, 09:53
jordgubb är den smak man inte tröttnar på ialla fall :hbang:

Angus
2005-11-12, 10:30
tycker många är gnälliga på smaker. jag har inte druckit något protein än som är ÄCKLIGT och då har jag druckit mycket olika sorter.smaklökarna vänjer sig ganska fort om det är någon smak man inte gillar riktigt till 100% och efter ett tag så är det gott.Fairings RHB var vidrigt första 10 drinkarna men nu är det gott som fan.överlag gillar jag exell och fairing samt optimum bäst.Twinlab tycker jag är helt kassa på smaksättning likaså dalblads *spy*

Fairing
2005-11-12, 12:07
Det är jäkligt svårt att tillverka protein som passar alla.Man skall tänka på att det är bättre att köpa mindre sött och smakrikt protein för öka sötman kan man lätt göra själv men minska sötman och smaken är nästan omöjligt *grr*

Vi har jobbat hårt på att förbättra våra smaker och för ett par år sedan hade vi verkligen "bad taste line" men nuförtiden har vi testvinnare i CP3 :D

Jocke77
2005-11-12, 12:19
jordgubb tycker jag annars att många har svårt o få till tycker de smakar väldigt syntetiskt... whey fx jordgubb *ler* är nog fortf. de värsta jag nånsin druckit.

The_RobRoy
2005-11-12, 13:12
Asså....Whey 80 vanilj+druvsocker...SÅÅÅÅÅÅÅ JÄVLA GOTT! :hbang:

:thumbup:

absolut godaste kombinationen jag hittat, med malto smakar vaniljen dock inte alls så bra

fonzie
2005-11-12, 14:06
jepp vaniljen är fruktansvärd...har bara lite kvar av den. Ta ett djupt andetag och SVÄLJ! :D
snart kommer det en ny mintchoklad ändå så! :thumbup:

aliquis
2005-11-12, 21:26
JAhapp, fick idag min första burk whey-80. Pulvret som många säger är det godaste.De är värdelösa människor, handla här.Jag beställde vanlij. MMmmm vad gott det luktar tänkte jag direkt när jag öppnade burken... Stack till gymmet... tränade... blandade mig en shake.. och fy fan vad vidrigt, värsta jag någonsin har smakat i vätskeväg.Jag övertygade en kille på irc att beställa 2kgs förpackningar av fastway apelsin för 298kr inkl. frakt, detta blev kommentarerna:
bwah, typiskt att jag skulle ha bytt klient... nåja, användaren var den ghostface jag känner (gf_ eller något här) och han tyckte det smakade bra.
Vad hela helvetet ska jag blanda ut det med för att det ska smaka gott?Du vill inte veta hur mitt naturella sojaprotein i omärkt 20kg pappsäck smakade, och det gick ner alltsammans, du vänjer dig nog ;).. i mitt fall använde jag funlight, men det luktade o smakade verkligen skit första kilona.Finns ju inte en chans i världen att jag ska trycka ner 40 shakes av detta :PKöp ett till protein o blanda dem med varandra? typ hallon/kakao eller något, kombinationen kanske blir bättre? :D

blanka med oboy?

tp_88
2005-11-13, 12:39
:thumbup:

absolut godaste kombinationen jag hittat, med malto smakar vaniljen dock inte alls så bra
Kan tänka mig det, har dragit nån enstaka drink utan dextro - det var inte alls lika gott... :)

perarvid
2005-11-13, 13:33
Den godaste sorten jag druckit är utan tvekan exell jordgubb. Den äckligaste var whey-80 hallon. Nu har jag fått ett smakprov på whey-80 jordgubb av brorsan, det funkar, men inte optimalt. Det är inte lika gott som exell jordgubb, och inte lika äckligt som whey-80 hallon :P

Protec choklad är rätt ok. Sloow mintchoklad har jag oxå, det är sjukt svårt att blanda så det blir flytande istället för en seg massa som ska ätas med sked.

Sen har jag nån oöppnad burk med twinlab som är vanilj. Ska bli spännande. Har alltid hört att vaniljsmak på protein är sjukt äckligt.

pia
2005-11-13, 13:52
Jag tycker inte om många protein men whey 80 gilla jag alla smaker. Brukar dock beställa olika smaker i 1 kg så att jag kan variera mig och man kan även blanda i hop olika smaker. Banan med mintchokladen eller chokladen är riktigt gott. Om du tycker vaniljen smakar äckligt så köp en annan smak och blanda ut den med eller om du är hemma kan du mixa den med t ex banan eller jordgubbar eller annat bär. Jag har inte gjort det men jag kan tänka mig att det går att blanda i lite kakao så att man får chokladsmak på det.

mangemani
2005-11-13, 14:02
kanske inte var den godaste vanilj smaken jag har testat,men i gick den iaf.
kommer nog bli skapligt less på smaken dock när allt är slut=/.
är så van att alla vanilj smaker brukar vara goda,därför jag skaffade 8 kilo...kanske skulle ha testat innan=/

Tesla
2005-11-13, 14:24
köpte en gång 10 kg av riktigt skit protein, vidrig smak o hemsk konsistens, men det gick ner endå, bara till o svälja o se glad ut :eating:

Nejv
2005-11-13, 15:22
HEhe :P Jag ska köra med mjölk idag tror jag, kanske kakao. Men det blir ju jobbigt om man ska fylla shakern med mjölk innan gymmet.. Den blir ju varm och jävlig :P

Nejv
2005-11-13, 23:13
Jaha, nu kastade jag i lite vaniljsocker, och riktigt kallt vatten. Sedan halsade jag skiten utan locket på, hann inte känna smaken förrän precis när jag slutade dricka.

Det var en äcklig upplevelse, men det gick ju att trycka ner det nu.

reinholdsson
2005-11-13, 23:39
Jag tycker smakerna på whey 80 är helt ok. Iofs är jag inte så kräsen. Kör med banan nu, men har köpt hem deras hallon och smakat på, den var inte dum den heller.

jean-wim
2005-11-13, 23:43
Det var en äcklig upplevelse, men det gick ju att trycka ner det nu.Funlighta lite i shakern så kommer det att smaka saft.

Jag fattar inte heller alla bortskämda ungars kvid om smaker på pulver. *screwy* Jag har aldrig smakat något äckligt heller. Vassle plus bara vatten blir aldrig särskilt "gott", men de flesta borde väl använda det i en gainer och då är det ett mindre problem eftersom allt bara blir "sött" ändå.

Kör själv alltid bara vanilj. Det kan man ju sen blanda i fil, gröt, tillsammans med lättkesella för att göra glass- eller vaniljsåssubstitut,och en herrans massa andra grejer. Tror inte mintchoklad skulle vara lika användbart till sådant.

Så blanda ner din Whey80 i filen och ät, pojk! :eating:

Nejv
2005-11-13, 23:57
Det skall provas!

Computerman
2005-11-22, 23:38
tycker många är gnälliga på smaker. jag har inte druckit något protein än som är ÄCKLIGT och då har jag druckit mycket olika sorter.smaklökarna vänjer sig ganska fort om det är någon smak man inte gillar riktigt till 100% och efter ett tag så är det gott.Fairings RHB var vidrigt första 10 drinkarna men nu är det gott som fan.överlag gillar jag exell och fairing samt optimum bäst.Twinlab tycker jag är helt kassa på smaksättning likaså dalblads *spy*

Om du aldrig smakat nåt ÄCKLIGT protein så har du ALDRIG smakat whey-80 vaniljsmak...Första gången jag drack det så kom allt upp igen (och JA, jag har druckit andra protein). Undrar om de själva överhuvudtaget smakat denna produkt själva? Nu får man ju dock skylla sig själv och surt trycka i sig 4 kg...

ps. Kör ner lite O-boy i vanilj-proteinet och håll för näsan, då funkar det utan att man får kräkreflex!

Computerman
2005-11-22, 23:38
tycker många är gnälliga på smaker. jag har inte druckit något protein än som är ÄCKLIGT och då har jag druckit mycket olika sorter.smaklökarna vänjer sig ganska fort om det är någon smak man inte gillar riktigt till 100% och efter ett tag så är det gott.Fairings RHB var vidrigt första 10 drinkarna men nu är det gott som fan.överlag gillar jag exell och fairing samt optimum bäst.Twinlab tycker jag är helt kassa på smaksättning likaså dalblads *spy*

Om du aldrig smakat nåt ÄCKLIGT protein så har du ALDRIG smakat whey-80 vaniljsmak...Första gången jag drack det så kom allt upp igen (och JA, jag har druckit andra protein). Undrar om de själva överhuvudtaget smakat denna produkt innan de gav ut den? Nu får man ju dock skylla sig själv och surt trycka i sig 4 kg...

ps. Kör ner lite O-boy i vanilj-proteinet och håll för näsan, då funkar det utan att man får kräkreflex!

Hannes
2005-11-23, 00:02
banan smaken smakar ju som banana-splits :) riktigt smarrigt.

har testat jordgubb,choklad och banan, alla var goda.
hallon blir nästa inköp :)

Niclaaas
2005-11-23, 00:11
Kör själv alltid bara vanilj. Det kan man ju sen blanda i fil, gröt, tillsammans med lättkesella för att göra glass- eller vaniljsåssubstitut,och en herrans massa andra grejer. Tror inte mintchoklad skulle vara lika användbart till sådant.
:

mintchoklad kan man baka kakor på och göra mintchokladmousse av tillsammans med kesella :thumbup:

Om du aldrig smakat nåt ÄCKLIGT protein så har du ALDRIG smakat whey-80 vaniljsmak...Första gången jag drack det så kom allt upp igen (och JA, jag har druckit andra protein). Undrar om de själva överhuvudtaget smakat denna produkt innan de gav ut den? Nu får man ju dock skylla sig själv och surt trycka i sig 4 kg...

ps. Kör ner lite O-boy i vanilj-proteinet och håll för näsan, då funkar det utan att man får kräkreflex!

jag har druckit det, riktigt gott i början även om jag tröttnar snabbt. funderar på att köpa lite bara för att ha som smaksättare till en del grejer.

EDIT: bor du i uppsala kan jag köpa lite av dig

jean-wim
2005-11-23, 00:17
Om du aldrig smakat nåt ÄCKLIGT protein så har du ALDRIG smakat whey-80 vaniljsmakTroll. *slap*

porja
2005-11-23, 00:50
Whey-80 är nog den bästa proteinpulvret jag haft. den smakar också... :hbang:


Twinlab är sämsta, bara socker i...

Davil
2005-11-23, 07:21
Igår gjorde jag ett eget smaktest mellan Exell jordgubb och Whey-80 jordgubb eftersom jag har båda sorterna hemma för tillfället.

Precis lika mkt i 2 olika shakers och jag måste säga att Exell vinner helt klart i smak !
Usla förpackningar med 4kg kasse där bärhandtaget gick sönder bara man tittade på det. Sedan har jag svårt för den lite överdrivna text som står på kassen om hur magiskt bra proteinet ska vara.

Nä, Exell all the way säger då iaf jag :hbang:

mini_Arnold
2005-11-23, 07:27
Igår gjorde jag ett eget smaktest mellan Exell jordgubb och Whey-80 jordgubb eftersom jag har båda sorterna hemma för tillfället.

Precis lika mkt i 2 olika shakers och jag måste säga att Exell vinner helt klart i smak !
Usla förpackningar med 4kg kasse där bärhandtaget gick sönder bara man tittade på det. Sedan har jag svårt för den lite överdrivna text som står på kassen om hur magiskt bra proteinet ska vara.

Nä, Exell all the way säger då iaf jag :hbang:
Är exells påse numera förslutningsbar?

Davil
2005-11-23, 07:36
Är exells påse numera förslutningsbar?
Nej, inte sist jag handlade iaf. Men jag vill endå inte ha det i en påse, häller över till en annan tom hink. Smidigare tycker jag.

Fairing
2005-11-23, 12:28
Är exells påse numera förslutningsbar?

Bara köpa förslutningsklämma för påsar till Exell. Finns i varje matbutik och kostar nästan ingenting.

Påsarna med "zipförslutning" är inte det bästa pga att dom släpper igenom för mycket luft. :)

TrasMannen
2005-11-23, 12:47
Whey-80 är nog den bästa proteinpulvret jag haft. den smakar också... :hbang:


Twinlab är sämsta, bara socker i...

Testa Whey 100 då. Den är ännu godare

MyungChul
2005-11-23, 14:44
Blanda med oboy, blir som glassig i smaken.. fast jag hade inte whey80 vanilj, något annat mäkre..

Angus
2005-11-23, 17:28
Om du aldrig smakat nåt ÄCKLIGT protein så har du ALDRIG smakat whey-80 vaniljsmak...Första gången jag drack det så kom allt upp igen (och JA, jag har druckit andra protein). Undrar om de själva överhuvudtaget smakat denna produkt själva? Nu får man ju dock skylla sig själv och surt trycka i sig 4 kg...

ps. Kör ner lite O-boy i vanilj-proteinet och håll för näsan, då funkar det utan att man får kräkreflex!

ähh , smaken på whey 80 vanilj är inget att gnälla över.Har smakat Whey Hydro som har naturell mega bitter smak samt gamla big boss proteiner som smakar...skolkrita & kohud.
Vanilj har en fördel för du kan lätt ändra smaken med exempelvis kakao , oboy , kanel osv.

Angus
2005-11-23, 17:31
Whey-80 är nog den bästa proteinpulvret jag haft. den smakar också... :hbang:


Twinlab är sämsta, bara socker i...

whey 80 är vassle koncentrate som sååå mycket annat och effektmässigt skiljer det inte ett skit.Twinlab har väl protein i proteinet som alla andra samt lite mjölksocker kanske ;) Twinlab , Exell , Whey 80 spelar väl i samma liga fast inte prismässigt :)

Juliette
2005-11-23, 18:00
Håller med Angus att vanilj är bra för att man kan variera smaken så mycket, har ofta i kardemumma eller blandar den med osötad (typ funlight) äppelsaft och kanel = flytande äppelkaka, god att blanda i kesella så man får som vaniljpudding oxå. Har visserligen ett annat märke, men borde ju inte skilja så mycket i smak.
Brukar blanda med mixerstav så att den blir riktigt fluffig, blir lite godare av det tycker jag. Kan ju vara svårt om man är på gymmet iof...

mangemani
2005-11-23, 22:31
hittade ett bra sätt att göra vaniljen godare.
4 dl mini mjölk + 1½ dl whey-80.
rör om
ställ in i frysen,vänta typ 1-2 timmar
ta ut och ät upp

satan vad gott det blev,som en osötat glass:)

porja
2005-11-23, 22:33
Testa Whey 100 då. Den är ännu godare


Whey 100 är dyrare,,,och ej prisvärd ;)

TrasMannen
2005-11-24, 08:38
Whey 100 är dyrare,,,och ej prisvärd ;)

Den är lätt prisvärd, jag gillar inte att dricka smörja. Whey 80 smakar smörja jämfört med whey100

Den är även skitbra för oss som är laktoskänsliga.

Markus H
2006-01-04, 17:56
Whey-80 Banan från Star Nutrition, blandat med Mjölk är nog den bästa smaken jag testat hittills... Helt klart en vinnare!!! :hbang:

Alexlindgren
2006-01-04, 18:13
jordgubb är riktigt god faktiskt! :)

PDS
2006-01-04, 21:08
Whey-80 smakerna Rockar, så jäkla goda *screwy* den vidrigaste syntetsmörja jag smakat är ON,s whey protein

Pumpitup
2006-01-05, 00:31
Minttu från alko i finland + oboy = Mintchoklad Whey-80 ? :confused:

robba_86
2006-01-05, 02:32
hallon är helt okej, absolut inga problem att få ner det, gott? nja, kanske...

Davil
2006-01-05, 07:20
jordgubb är riktigt god faktiskt! :)
Det är något fel på dina smaklökar :D

robba_86
2006-02-28, 11:10
hallon är helt okej, absolut inga problem att få ner det, gott? nja, kanske...

mintchoklad kan jag också rekommendera

Pepz
2006-02-28, 11:27
blanda bananpulvret och chokladpulvret.. mumma

userfriendly
2006-02-28, 11:31
jordgubb är riktigt god faktiskt! :)

nej det är ju det värsta som finns.. fyfan smakar ju skiiiiiit

Fartman
2006-02-28, 13:10
blanda bananpulvret och chokladpulvret.. mumma
:thumbup:

Melker
2006-02-28, 13:21
jordgubb är riktigt god faktiskt! :)

Ja, med mjölk. :hbang:

ekizone
2006-02-28, 16:04
banan är det inga fel på heller när det gäller whey 80

Verni
2006-02-28, 16:59
Whey 80 + Mjölk + Is + Mixer ----> Gott