handdator

Visa fullständig version : Isolationsövningar, vad är det för något?


Kjellstroem
2002-07-21, 14:22
Har varit utomlands nu i 3veckor och inte tränat ett dugg :/
Så nu är det dags för en omstart som kommer bli något alldeles extra. Ska köpa in lite mer kosttillskott men det kommer förmodligen bara bli ngt vassleprotein och glutamin.

Har en ekonomi som inte tillåter rent för mycket tillskott.

Som sagt, gymmet är stängt på söndagar så imorgon blir premiärdagen.

Tänkte köra med följande upplägg den närmsta tiden.

Bröst, Axlar, Triceps
Bardips
Hantelpress (bröst)
Smal Bänkpress
Lateral Raise
Hantelpress (axlar)

Rygg, Biceps
Chins
Marklyft
T-Bar Rodd
Skivstångscurl
Sittande hantelcurl (lätt lutning)

Ben, Vader
Knäböj
Stelbenta Marklyft
Stående Vadpress
Sittande Vadpress


Försöker hålla mig till så mycket basövningar / tunga övningar som möjligt.
Kör i regel ett riktigt lätt uppvärmingset, ett halvlätt, ett lite tyngre och sen 2 tunga set på varje övning.
Alltså 5 set på de flesta övningarna (ej chins och dips) även om bara de 2 sista är tunga och till failure.


Har även börjat trycka i mig mer mat igen och tänker ligga på 4800-5200 kcal om dagen.

Postar lite gamla bilder sen osv, om någon har någon fråga så tveka inte att ställa den.

Mvh

Arne Persson
2002-07-21, 14:25
Lycka till med anti-discoträningen!:thumbup:

Blaze
2002-07-21, 15:26
Ser bra ut. Hur ofta kommer du köra varje del?

Kjellstroem
2002-07-21, 16:29
kommer att köra de 3 delarna lika mycket och exakt när passen blir och hur mycket vila det blir vet jag inte riktigt än.

För mig som har rätt mycket att stå i när skolan börjar brukar det funka bäst att sätta in träningspassen på håltimmar så vilka dagar osv vet jag ej än.

Men det kommer bli något i stil med.

Bröst, Triceps, Axlar
Vila
Rygg, Biceps
Vila
Ben, Vader
Vila...

typ..

ska iaf se till att köra igenom alla delarna en gång i veckan.

Kjellstroem
2002-07-21, 16:33
Bild från april i år.

Inget muskelpaket direkt, hehe... men jag har varit 15kg lättare på samma längd så man kan nog säga att jag var jävligt klen när jag började :)

Mvh

Kjellstroem
2002-07-21, 16:37
Originally posted by Arne Persson
Lycka till med anti-discoträningen!:thumbup:

Tackar tackar.

Ska ta en buss till lödde (länge leve skåne) någon gång så får du köra ett av dina berömda tricepspass med mig, hehe.

Munter
2002-07-21, 16:41
Bra definition! Tänk den som kunde se ut sådär året runt...

Kjellstroem
2002-07-21, 16:48
Originally posted by Munter
Bra definition! Tänk den som kunde se ut sådär året runt...

Tack Munter.

Tänk den som kunde bulka, hehe.:eating:

Jag har gått upp 15kg sen jag började träna och har nog aldrig varit över 12-13 bf%, har iofs aldrig mätt men har varit i samma form som på bilden ovan hela tiden. Detta trots att jag ätit så mycket jag kunnat få i mig. (~5000kcal:eating: :eating: på min kroppsvikt , 59 först och 74 nu).

Mvh

Abel
2002-07-21, 17:02
Tjenna Kellstroen(m)! Kul att du e tillbaka. Bara att pumpa för fullt nu igen då! Ganska imponerande att du ligger på ~5000kcal och har ökat 15kg å fortfarande låg bf med hyffsat skarpa linjer. DU måste ha en ganska hög ämnesomsättning? Lycka till!

Kjellstroem
2002-07-21, 17:12
Originally posted by Abel
Tjenna Kellstroen(m)! Kul att du e tillbaka. Bara att pumpa för fullt nu igen då! Ganska imponerande att du ligger på ~5000kcal och har ökat 15kg å fortfarande låg bf med hyffsat skarpa linjer. DU måste ha en ganska hög ämnesomsättning? Lycka till!

Jo, jag vettefan varför jag måste äta så mycket.

Har en teori om att det är för att min hjärna är överlägset mer avancerad än genomsnittmannens och att den därför kräver mer energi :).

Tror även att det faktum att jag går med hunden 3 gånger om dagen 30-45min påvärkar en del.

mvh

spinkoo
2002-07-21, 18:45
Har för mig att jag sett din ålder nånstans men kommer inte ihåg så jag frågar ändån...:confused:

Det ser mcyket bra ut och med tanke på att jag vägde ca 55-58 kg för ca ett och ett halvt år sen så var vi nog rätt lika (då steg jag in i första gymet). Jag e med rätt smal, iofs äter jag inte 5000 kcal: :eating: :eek: :mad: neb ändån...:D

Nåväl du verkar kunnig och motiverad, detta kommer gå hur bra som helst! Kör du bulk eller bara vanligt? Jag menare 5000 är ju bulk för de flesta men för dig?

MVH/spinkoo

Arne Persson
2002-07-21, 20:45
Du får gärna hänga med på ett pass. :D

Kjellstroem
2002-07-21, 21:48
Originally posted by Arne Persson
Du får gärna hänga med på ett pass. :D

Låter fint. Hör av mig när jag känner mig mogen, hehe.

Kjellstroem
2002-07-21, 21:54
Originally posted by spinkoo
Har för mig att jag sett din ålder nånstans men kommer inte ihåg så jag frågar ändån...:confused:

Det ser mcyket bra ut och med tanke på att jag vägde ca 55-58 kg för ca ett och ett halvt år sen så var vi nog rätt lika (då steg jag in i första gymet). Jag e med rätt smal, iofs äter jag inte 5000 kcal: :eating: :eek: :mad: neb ändån...:D

Nåväl du verkar kunnig och motiverad, detta kommer gå hur bra som helst! Kör du bulk eller bara vanligt? Jag menare 5000 är ju bulk för de flesta men för dig?

MVH/spinkoo

Tackar tackar

17 år är åldern, 18 den 1:a december.

ANgående 5000 kcal kan man kalla det för bulk.
Har själv ingen direkt koll på var min nollgräns ligger då det känns som kroppen anpassar sig väldigt mycket till hur mycket jag äter.

Kjellstroem
2002-07-22, 19:21
Dagens pass.
Rygg, Biceps

Första passet på en månad så var enormt laddad, dock inte lika stark som innan :(

Iaf. here goes

skriver endast de 2 tyngsta setten. (kör 2-3 uppvärmningset innan)

Marklyft : 100kg x 8, 6.
Skivstångscurl : 32,5kg x 10 och 35kg x 6.
T-Bar Rodd : 40kg x 10 och 45kg x 10 (Sista 2-3 repsen var dock inte i hela rörelsebanan)
Sittande hantelcurl, lutning ca 60 grader : 10kg x 10, 7
Chins : 4, 3, 2 reps.

Snacka om att Chinsen gick helt värdelöst... med stort V,Ä,R,D,E,L,Ö,S och T... :/

Visserligen hade jag dom sist i passet och var ganska slutkörd plus trött i underarmarna men vafan... kan man göra 13-15 reps först i passet borde man väl göra fler än 4 sist i passet :)

Övriga övningar gick hyffsat även om jag tagit större vikter i alla övningarna innan. T.ex 120kg i marklyften jämnfört med 100kg idag.

Mvh

Kjellstroem
2002-07-23, 09:31
Vaknade denna morgon med en skön träningsvärk :)

Ni anar inte hur mycket man saknar den när man inte haft träningsvärk på en månad :D

Aja, känner mig grymt sugen på att träna idag men ska försöka hålla mig till imorgon och då köra mitt bröst, triceps och axlar pass...


Mvh

Kjellstroem
2002-07-24, 17:57
Då var det bröst, triceps axlar idag.

Lite uppvärmning sen.

Hantelpress 29kg x 8, 6
Press från pannan 27,5kg x 10, 7 (supersettar här direkt efter med lite smala bänkpressar, (ala Coleman i unbelievable, hehe) 10 sånna gör jag efteråt)
Lateral Raise 12kg x 10, 10
Bardips 10, 10, 7

Riktigt skönt pass idag.
Fick en helt enorm awesome pump iaf (tack tinner för det uttrycket ;)).

Köra lateral raise framför spegeln i linne var också riktigt grymt (brukar ha t-shirt).. Axlarna är en av mina bättre muskelgrupper och att se bra seperation och pump i de olika delarna var skoj, hehe.

Bardipsen, vad ska man säga.. Var ju ordenligt trött. Gör jag dom först i passet klarar jag iaf 20+ i första setten.

Mvh

Langster
2002-07-26, 12:49
Tja igen!

Kan ju vara så att axelträningen blir lidande pga att du kör den samtidigt som bröst. Jag körde så ett tag oxå. Det var fan omöjligt att få ut nåt vettigt av axelpressar då.

En idé som jag iof aldrig testade var att börja med axelpress varannan gång och bänkpress varannan gång. Borde funka.

Mitt upplägg var väldigt likt det som du har nu... Och det passade mig inte alls faktiskt. Rygg och biceps, vilka skräckpass det var.

Förresten, dips tar väl inte så jäkla mycket på axlarna? Man får en skön stretch i dem då, men det är mest triceps och bröst som jobbar... Tycker jag.:)

Kjellstroem
2002-07-26, 18:54
Langster:

Tycker inte alls axelträningen blir lidande för att jag kör det samtidigt som bröst.

Vet inte om du missuppfattade något :D men jag har inga problem med min axelträning. Det är bara det att jag inte gillar pressövningar som axelträning :)
Länge leve lateral raise :cheers:

För övrigt tycker jag upplägget passar mig , alla är vi ju olika som sagt.
Dock ska jag varva upplägget så att jag kör detta någon månad, kanske lite till och sen ett mer splittat program, t.ex kör bara rygg ett pass, eller bara bröst, osv. I ungefär lika långt tid...

Angående bardips så har jag det definitivt inte som en axelövning.
Är självklart mest bröst och triceps som används, menade bara att axlarna var med och lekte lite på sitt hörn :)

Mvh

Kjellstroem
2002-07-26, 19:11
Ben och Vader

Tror ni inte hela jävla handbollsgänget (Ystad IF) kom in på gymmet och skulle göra sina tester när jag var där? Dom testar hur mycket alla spelarna maxar i knäböj och bänkpress för att se om dom blivit starkare :rolleyes:

Aja... som tur är, är där 6 stora och 2 små ställningar för skivstänger så där var plats till mig och träningspartnern också.

Värmde upp sen blev det...

Knäböj 85kg x 7, 90kg x 4. Lite svagare än innan uppehållet men ganska nöjd ändå (tidigare 92,5 x 6).
Stelbenta marklyft 80 x 14, 80kg x 12. Ganska många reps då jag inte kört denna så mycket och tänker inte skada mig i onödan
Sittande vadpress 55kg x 12, 12. Maskinjäveln gick itu (en skruv pajjade) när jag skulle ändra höjd på plattan man har på låren så nu har den fastnat i det läget jag gillar :D Men säg inget till HASSE!! (vår galna kassör som är extremt noga med att allt är i sin ordning)
Stående vadpress i Smithmaskin 95kg x 12, 12. Har inte kört denna i smith innan men sen jag bytte gym är det ändå möjligheten. Tränar på ett väldigt bra gym i övrigt, styrkelyftar gym med massor av stänger, bänkar, vikter och de viktigaste maskinerna fast inget för stående vadpress .. :(
Stod på en järnpall när jag körde.


Fick för övrigt jävligt brottom till bussen men han ändå inte.. Iom jag hade brottom kunde jag inte blanda proteindrinken på gymmet utan fick göra det på busshållplatsen. Gissa om folk tittade med mycket oförstående miner :confused:

ekim
2002-07-26, 19:56
Du är ju ruggigt stark i axlarna för din vikt tycker jag iallafall var det det axelpressar du menade med 29kgs hantlarna ?
12kg *10*10 i lateral raise är också mycket om du kör strikt , ska bli kul att se hur du ökar nu under bulken...

Kjellstroem
2002-07-26, 20:11
Originally posted by ekim
Du är ju ruggigt stark i axlarna för din vikt tycker jag iallafall var det det axelpressar du menade med 29kgs hantlarna ?
12kg *10*10 i lateral raise är också mycket om du kör strikt , ska bli kul att se hur du ökar nu under bulken...

Vill ju helst inte förstöra din bild av mig men hantelpressarna är inget bra axelresultat utan snarare ett dåligt bröstresultat. :(
Bröst är nog min svagaste muskelgrupp (jämnför 75kg i bänk (viserligen mer en ett halvår sen) med 115kg i knäböjen och 135kg i marklyft)

Lateralraise däremot är en av favoritövningarna. Körde 10 strikta på 14kg innan uppehållet och tar förmodligen det nästa gång.
Att det var mycket är inget jag har funderat på :)
Bruce Lee kunde tydligen göra lateral raise på 30kg (visserligen bara en men han höll kvar den i toppläget några sekunder) och vad vägde han? 70kg max? :kickass:

Mvh

Langster
2002-07-27, 20:32
Jag sa inte att axelträningen BLEV lidanade av det, jag sa att den KAN bli det.:D

Jag tycker att en pressövning för axlarna nästan är ett måste.
Hantel lyft är ju faktiskt en ISOLATIONSÖVNING i princip.:devil:
Hehehe!

Men man ska alltid köra så som man själv tycker är bäst och strunta i vad folk som tror sig veta bättre tycker... Faktiskt.


Jag tycker du har ett bra förhållande mellan bänk/mark/böj.

Kjellstroem
2002-07-27, 23:03
Originally posted by Langster

Jag tycker du har ett bra förhållande mellan bänk/mark/böj.

Jo, egentligen är nog förhållande rätt bra men jämnför man med många så tar dom nästan lika mycket i bänk som i knäböjen :)

Vet t.ex att Forest, och detta är ingen kritik, skrev en post på forumet när han klarat 100kg i de 3 stora övningarna (bänk,mark,knäböj) och då hade han klarat 100kg i bänk långt före knäböjen, heh :)

Hatar bänk för övrigt, pajar bara mina axlar. Beror säkert på halvtaskigt utförande men har inget behov av att "lära om" i nuläget då hantelpress funkar utmärkt.

Langster
2002-07-28, 01:25
När jag tog 100kg i bänk hade jag aldrig ens kört knäböj!:em:
Första gången jag testade marklyft klarade jag 120kg.:D

Kjellstroem
2002-07-31, 17:55
Då var det efter 4 dagars vila(! :nono: pga av extremt bra väder och en 4dagars ihållande benträningsvärk) dags för ett Rygg, Biceps pass.

Marklyft 100 x 8 (+0kg, +0 reps), 105 x 4 (+5kg, -2 reps)
Skivstångscurl 37,5 x 8 (+5kg, -2 reps), 37,5 x 5 (+2,5kg, -1 rep)
T-Bar Rodd 45 x 10 (+5kg), 47,5 x 10 (+2,5kg)
Sittande hantelcurl med lutning 12 x 7 (+2kg, -3 reps), 12 x 4 (+2kg, -3 reps)
Latsdrag 60 x 7, 70 x 3 (Körde chins förra gången).

Alla jämförelser är mot de 2 sista setten förra passet.

Helt ok pass. Cyklade till träningen (8km) i värmen (varmaste dagen denna sommaren här nere) och hem (8km igen, konstigt nog ;)) direkt efter sista settet.

Väl hemma blev det proteindrink+glutamin, en dusch och sen Kycklingpytt (ngn nyhet från vilket företag det nu var..., jävligt gott iaf)

Mvh

Kjellstroem
2002-08-06, 17:57
förra veckans Bröst, Triceps, Axlar pass.

Hantelpress 29 x 6 (-2 reps), 29,5 x 4 (+0,5kg, -2 reps).
Press från pannan 27,5 x 10, 30 x 7 (+2,5kg)
Lateral Raise 13,5 x 8 (+1,5kg, -2 reps), 13,5 x 7 (+1,5kg, -3 reps)
Bardips 12 (+2), 8 (-2), 6 (-1).

Skönt pass allt som allt. Ökade vikten i det mesta även om det i några fall blev färre reps.
Bardipsen är fortfarande jävligt jobbigt sist i passet :) Kör dock långsamma och djupa och inget halvdant som man ser så många andra göra :)

Mvh

Kjellstroem
2002-08-06, 18:03
Dagens Rygg, Biceps pass.

Uppvärmning: Åkte buss 15 min till träningen.

Marklyft 100 x 8, 110 x 5 (+5kg, +1 rep)
T-Bar rodd 45 x 10, 50 x 10 (+2,5kg)
Latsdrag 60 x 10 (+3 reps), 70 x 6 (+3 reps)
Skivstångscurl 37,5 x 5 (-3 reps), 35 x 5 (-2,5kg). Körde denna som 4:e övning istället för 2:a och därför gick det som det gick :(
Sittande hantelcurl 60* 12 x 7, 12 x 5 (+1 rep)


Allt som allt ett bra pass även om jag inte gillade det faktum att jag fick träna biceps sist i passet pga av mycket folk (så blir det när det är ett gym vid en kuststad och det är dåligt väder. Inga är på stranden :))

Kjellstroem
2002-08-06, 18:08
Måste förresten nämna Hasse . Ystad Kraftsports kassör :)
Som har hand om medlemsavgifter osv. Skrev om honom i gymprofiler tråden innan.

Iaf, idag kommer jag till gymmet i min lakers t-shirt (se avataren).
Han kommer fram till mig och säger. "Are you from America?" (Observera att han försöker inte vara rolig utan är helt seriös)
"Nej, jag är svensk Hasse" svarar jag.
"Jasså, men du har inte fått något medlemskort av mig!" (Notera att detta är 7:e gången han säger det sen jag blev medlem i mars) :D
"Joo, jag är faktist medlem här, ska jag visa mitt kort?", svarar jag.
"Nej, jag tror dig, men säg vad du heter..."
"Christian Kjellström" svarar jag.
Jaaajaa.... jo, du är medlem. Det vet jag. (Notera även här att detta är 7:e gången han säger såhär :D)

Mvh

Kjellstroem
2002-08-08, 19:17
Bröst, Triceps, Axlar

Vafan, var helt ensam på gymmet idag. Bara för att det är fint väder går folk och lägger sig på stranden? Tss... det gör man ju efter passet närman är upppumpad.

Hantelpress 29 x 6, 30 x 3 (+0,5kg, -1 rep)
Press från pannan 27,5 x 10, 32,5 x 10 (+2,5kg, +3 reps)
Lateral Raise 13,5kg x 10 (+2 reps), 14kg x 9 (+0,5kg, +2 reps)
Bardips 12, 10 (+2), 8 (+2).

Bara ökningar idag som sagt... förutom 1 rep mindre i hantelpressen men då var det som sagt 0,5kg mer också.

Mvh

Dipshit
2002-08-24, 20:09
Tjena Kjellstroem!

Det verkar gå jekligt fint för dig!

När jag såg bilden trodde jag först det var jag!!
Men jag måste nog erkänna att du e lite biffigare!

Men det känns fint ändå! Blir sheissMOTIVIERAD nu!

TACKheeej!

Kjellstroem
2002-08-28, 18:12
Stukade foten ganska illa förr 2 veckor sen.
Därför det varit kasst med uppdateringarna.

Iaf, nu har skolan börjat vilket innebär gratis skolmat vilket i sin tur förhoppningsvis innebär lite bättre ökningar i allt vad det heter, kaloriintag, muskelmassa, kroppsvikt, styrka osv :)

Körde ett armpass idag för skojs skull. Tror inte jag kört biceps och triceps tillsammans någon gång förr... iaf inte sen jag började träna någorlunda seriöst.

Iaf... körde dessa övningar.
Smalbänk
Skivstångscurl
Press från pannan
Sittande hantelcurl
Bardips
Stående preachercurl, hantel

Fick iaf rätt go pump i armarna...
Ibland förstår man nästan dom som kör disco, hehe :D

Pudzianovski
2002-08-28, 18:33
looking good!

gratis skolmat är toppen..!

:eating:

:thumbup:

Kjellstroem
2002-08-31, 11:36
Skolmat är suveränt ja, kör dessutom alla träningar på håltimmar nu. (En jäävla massa håltimmar sista året på gymnastiet).
Alltså, hör på detta. 250:- för en hel termin (fram till jul) så får jag träna på gymmet mellan 0700 och 1700.
Då vill jag dessutom nämna att detta är ett väldigt bra gym med en satans massa hantlar, bänkar, skivstänger etc. Maskiner är där gott om dessutom.
Inte illa...
innebär visserligen att jag inte kan träna på helger men med träning på måndag, onsdag, fredag ska det nog gå bra ändå.

Iaf, tränade igår och då blev det ben och vader.
Övningarna var.
Knäböj
Stelbenta Marklyft
Stående vadpress
Sittande vadpress
och jag hade lite tid över så körde även...
Benspark
Bencurl

Träningen kändes bra som fan även om vikterna var lite lägre än normalt (stukade som sagt foten illa för ett tag sen, första passet sen dess).
Iaf, knäböjen blev som bäst en 5:a på 90kg och sen efter det körde jag en 20:a på 60kg. (detta efter 6 set).
De stelbenta marklyften blev som bäst en 10:a på 80kg.

Karl_alfred
2002-12-26, 00:58
Skickar upp dej för jag undrar hur det går för dig?

Kanske jag som missat att du gjort en ny? eller?

Valrossen
2002-12-26, 01:18
Originally posted by Karl_alfred
Skickar upp dej för jag undrar hur det går för dig?

Kanske jag som missat att du gjort en ny? eller?

http://www27.brinkster.com/scrollboll/

Kjellstroem
2002-12-27, 23:39
Har tyvärr inte uppdaterat den på snart två månader men jag lovar att ta nya tag till årskiftet. :bpump:

Mvh