handdator

Visa fullständig version : Du blir vad du äter på 3an


Ungtuppen
2005-11-10, 21:32
Satt nyss och kollade på "du blir vad du äter" på tv3. Det var en tant som tydligen lagt på sig 2kg muskelmassa samtidigt som hon gått ner 8kg i fettvikt på 4 eller om det 8 åtta veckor, kan det stämma tro? *rolleyes*

Dom visade också när hon stod på en sån där vibrationsplatta och påstod att 30min på en sån motsvarade 1timmes hård styrketräning :D

Faen, jag måste köpa en sån platta och ringa tv3 hur man gör för att både tappa så mycket fettvikt samtidigt som man går upp i muskelmassa.

Ungtuppen
2005-11-10, 21:34
Ah juste, den där "kostexperten" sade också att man absolut _inte_ ska äta innan läggdags, för att på natten så renar magen kroppen från gifter eller nåt sånt där...

Nitrometan
2005-11-10, 21:41
Hon snackar mycket den där "experten". *bs*

mini_Arnold
2005-11-10, 21:43
Dom visade också när hon stod på en sån där vibrationsplatta och påstod att 30min på en sån motsvarade 1timmes hård styrketräning :D
Ur förbränningssynpunkt kanske men det låter ändå osannolikt. Men långt ifrån alla kör hårt på gymmet så.

Ungtuppen
2005-11-10, 21:53
Ja men just att hon säger rakt ut att det motsvarar 1timmes hård styrketräning. Vad menar dom med hård styrketräning? Jaja, vill man bli riktigt stark och stor så kanske man borde satsa på en sån där vibreringsapparat istället för att träna med riktiga vikter då? För då kan man ju kolla på tv samtidigt! :D

mini_Arnold
2005-11-10, 21:55
Ja men just att hon säger rakt ut att det motsvarar 1timmes hård styrketräning. Vad menar dom med hård styrketräning? Jaja, vill man bli riktigt stark och stor så kanske man borde satsa på en sån där vibreringsapparat istället för att träna med riktiga vikter då? För då kan man ju kolla på tv samtidigt! :D
Jo det var lite korkat sagt av henne. Hon tänker nog inte så mycket på hur folket tolkar det.

Jense
2005-11-10, 21:59
Jo det var lite korkat sagt av henne. Hon tänker nog inte så mycket på hur folket tolkar det.


speciellt inte folk som är totalt miljöskadade som vi på kolozzeum.

låt henne vara! För sålänge hon får folk att börja träna, om än på en vibrationsplatta, så är hon bra enligt mig

shibi
2005-11-10, 22:03
Hon är då hård med kosten. inget fusk där inte :whipped:

Dissector
2005-11-10, 22:06
Håller med Jense. Hon talar väl förmodligen till vardagsmänniskan. Självklart kommer väl inte ett träningsforum för inbitna bodybuildingfanatiker instämma :D
Hon sa väl inte att detta var för personer som ville bli väldigt stora och starka?

Hennes metoder fungerar säkerligen bra för en överviktig 50åring

MasterChief
2005-11-10, 22:33
Irriterar mig på dessa fantasisiffror de snackar om. 450 kval på 30 min...Jovisst. *rolleyes*
Det motsvarar att tanten låg på en syreupptagning runt 3 liter och vibrerade. Måste säga att det är imponerande av kroppen att förbruka mer syre än hennes maximala syreupptagningfömåga kan teoretiskt leverera genom att stå och vibrera utan att ens andningsfrekvensen steg.

Trist när en "expert" klämmer ur sig sådant skit på TV; fick mig att byta kanal direkt. Jag vet, jag är en besserwisser.

internethjälten
2005-11-10, 23:04
Dom visade också när hon stod på en sån där vibrationsplatta och påstod att 30min på en sån motsvarade 1timmes hård styrketräning :D

Och nu tänker du givetvis på ett hardcorepass med Ronnie Coleman i 60min
men i programet så är det vad hon den överviktiga kunde prestera. Hennes
muskelkondition var inte den högsta så det hade inte blivit mkt gjort på
60min så 30min på plattan brände mer.


anton

Yankeee
2005-11-11, 14:15
Och nu tänker du givetvis på ett hardcorepass med Ronnie Coleman i 60min
men i programet så är det vad hon den överviktiga kunde prestera. Hennes
muskelkondition var inte den högsta så det hade inte blivit mkt gjort på
60min så 30min på plattan brände mer.


anton

Haha, varför försvarar du alltid hennes pantade uttalanden? Kan du inte bara inse att hon snackar ton av bs?

Nitrometan
2005-11-11, 14:32
Och nu tänker du givetvis på ett hardcorepass med Ronnie Coleman i 60min
men i programet så är det vad hon den överviktiga kunde prestera. Hennes
muskelkondition var inte den högsta så det hade inte blivit mkt gjort på
60min så 30min på plattan brände mer.


anton
Om det nu var så hon menade... Varför använde hon ens orden hård styrketräning?

Jag har bara tittat på det lite kort två gånger eftersom min sambo ser det. men jag var tvungen att gå därifrån båda gångerna. Hon är så full av skit.

De där utrensningarna av "gifter" (vilka gifter? det har hon aldrig preciserat) hon pratar om - hon borde göra en sån på sin hjärna...

Fatalist
2005-11-11, 15:11
Hon får faktiskt skylla sig själv, säger man HÅRD styrketräning kan man knappast mena någon pensionärs 2 set med 50 reps på 15kg i den sittande nautilus-benpressen.

En timmas hård styrketräning; torde man säga minst vara 20-30 set basövningar då. Ingen dålig platta!

jwzrd
2005-11-11, 15:18
Hon får faktiskt skylla sig själv, säger man HÅRD styrketräning kan man knappast mena någon pensionärs 2 set med 50 reps på 15kg i den sittande nautilus-benpressen.

En timmas hård styrketräning; torde man säga minst vara 20-30 set basövningar då. Ingen dålig platta!

Jag irriterade mig över detsamma när jag satt och bläddrade i viktväktarnas poängindelningshäfte nån gång förra året. Styrketräning låg förbränningsmässigt som golf eller nånting sånt. Kanske stämmer för 80kg smalfet 40åring med 25% bf iofs, men jag har svårt att tro att tex Piranhas megavolymsträning med hans muskelmassa i 1-2 timmar går att jämgöra med golf direkt.

Diana
2005-11-11, 15:22
klarar inte heller se de där programmet, det blir besser wisser overload!! :whipped: :D
de som är jäkla dåligt är att hon tvingar på de stackars korvätande svenssons på tok för ÜBER strikta kostvanor *screwy*
vissa får inte käka kött ALLS osv..
ja tycker de verkar vara ett utmärkt sätt att få dem att slänga sej över
charkdisken såfort kamera teamet lämnat lägenheten :confused: :D

TrasMannen
2005-11-11, 15:39
Jag irriterade mig över detsamma när jag satt och bläddrade i viktväktarnas poängindelningshäfte nån gång förra året. Styrketräning låg förbränningsmässigt som golf eller nånting sånt. Kanske stämmer för 80kg smalfet 40åring med 25% bf iofs, men jag har svårt att tro att tex Piranhas megavolymsträning med hans muskelmassa i 1-2 timmar går att jämgöra med golf direkt.

Det lär ju vara enkelt att räkna ut?
Det krävs x antal kj för att förflytta en vikt på 100kg 1 meter upp osv.

Jag suger på formler så om nån vill fortsätta på mitt spår, så varsågod =)

internethjälten
2005-11-11, 15:39
Haha, varför försvarar du alltid hennes pantade uttalanden? Kan du inte bara inse att hon snackar ton av bs?

Har väl inget bättre för mig eller så kanske ;)

//anton

internethjälten
2005-11-11, 15:40
Skulle vara kul att få veta vad Ni anser är hård styrketräning för
enligt mig så är det upp till var och en vad som är hårt respektive inte.

Tar man t.ex. det som ni kallar hårt så är det knappt rehabträning
för de större gossarna i Mr.O cirkusen :laugh:


// pelle

jwzrd
2005-11-11, 15:44
Det lär ju vara enkelt att räkna ut?
Det krävs x antal kj för att förflytta en vikt på 100kg 1 meter upp osv.

Jag suger på formler så om nån vill fortsätta på mitt spår, så varsågod =)

Det är arbetet du utför, inte förbränningen du har för att musklerna ska kunna utföra det arbetet och för att kroppen ska kunna underhålla det. Men visst, det går att räkna ut det och jag tror det blir mer än vad en golfpromenad ger i timmen.

HookersUnited
2005-11-11, 15:51
Skulle vara kul att få veta vad Ni anser är hård styrketräning för
enligt mig så är det upp till var och en vad som är hårt respektive inte.

Tar man t.ex. det som ni kallar hårt så är det knappt rehabträning
för de större gossarna i Mr.O cirkusen :laugh:


// pelle
Hårt är hårt oavsett vem det är som tränar.

Vad är det som är så extremt med t.ex. Jay Cutlers träning (http://rapidshare.de/files/4835984/cutler_project.mpg.html) ?

Runda Grodan
2005-11-17, 20:09
Nu har det börjat.

Edit. För nio minuter sedan.

Runda Grodan
2005-11-17, 20:26
Jag fattar inte varför de måste äta så äckligt när de ska äta nyttigt.

Det verkar som om Paulo Roberto ska träna tjejerna.

Kwon
2005-11-17, 20:27
hehe ska bli kul å se paolo träna tvillingarna!

NEJ JAG KAN INTE! :thumbup:

mystic[-_-]
2005-11-17, 20:31
hehe ska bli kul å se paolo träna tvillingarna!

NEJ JAG KAN INTE! :thumbup:

Paolo: Kom igen kom igen *smisk* kom igen kom igen :thumbup:

Kwon
2005-11-17, 20:33
']Paolo: Kom igen kom igen *smisk* kom igen kom igen :thumbup:

Det är så man måste göra med träningsmyglare! :thumbup:

En vägde 80 kg och hade 45 % fett , var det så?

internethjälten
2005-11-17, 20:34
Jag fattar inte varför de måste äta så äckligt när de ska äta nyttigt.

Vad är så äckligt med det ? -det är ju god mat =)

Nina L
2005-11-17, 20:36
Jag gillar tvillingbrudarna. :D Heja, heja.

Paulo verkar väldigt "intensiv"...

emmzan
2005-11-17, 20:38
Efter att ha sett ett avsnitt går jag också och gastar åt folk " JU VITARE BRÖD DESTO SÄKRARE DÖD" :D :D

Kwon
2005-11-17, 20:40
Jag gillar tvillingbrudarna. :D Heja, heja.

Paulo verkar väldigt "intensiv"...

Han e som vanligt, likadan nu som då han var Paolo "Killer" Roberto på TKD-klubben! :D

Yankeee
2005-11-17, 20:41
Och folk undrar varför man inte dricker alkohol.

Tricklev
2005-11-17, 20:42
Jag irriterade mig över detsamma när jag satt och bläddrade i viktväktarnas poängindelningshäfte nån gång förra året. Styrketräning låg förbränningsmässigt som golf eller nånting sånt. Kanske stämmer för 80kg smalfet 40åring med 25% bf iofs, men jag har svårt att tro att tex Piranhas megavolymsträning med hans muskelmassa i 1-2 timmar går att jämgöra med golf direkt.

Dom har väll svårt att tänka sig at Piranha ska anmälla sig hoss dom iofs ;)

Nina L
2005-11-17, 20:43
Efter att ha sett ett avsnitt går jag också och gastar åt folk " JU VITARE BRÖD DESTO SÄKRARE DÖD" :D :D
"Vita miner ger fina blondiner" säger jag bara. :) Hade den där hälsotanten försökt mata mig med sked så hade hon fått en spark i skrevet.

Helena B
2005-11-17, 20:51
2 kilo ja det var ju bra jobbat...Dumma dumma Greklandsresa :D Fast måtten var ju kanon :thumbup:

Kwon
2005-11-17, 20:52
10 cm på maggen regerar ju

Nina L
2005-11-17, 20:53
Va fan. Jag känner mig lurad. Man fick ju inte veta något om fettprocenten. BUUUU!!!

Kwon
2005-11-17, 20:54
Va fan. Jag känner mig lurad. Man fick ju inte veta något om fettprocenten. BUUUU!!!

Sa dom ju i början av programmet :D

Nej, jag vet vad du menar

Angel
2005-11-17, 21:09
2 små linda rosings wannabees.

jag satt o åt smågodis när ja kollade...uh vad ja fick ångest.

och stämmer det där ang fötterna?

Tricklev
2005-11-17, 21:10
och stämmer det där ang fötterna?

Vad sa dom om fötter?

Kwon
2005-11-17, 21:11
2 små linda rosings wannabees.

jag satt o åt smågodis när ja kollade...uh vad ja fick ångest.

och stämmer det där ang fötterna?

Well, everybody is entitled to a dream! :)

Om de har Linda Rooozingk som mål så är det bara att gratulera :laugh:

Själv så tyckte jag dom liknade mulliga versioner av Lina Nätt mer än Linda R.

stefannn
2005-11-17, 21:13
Och folk undrar varför man inte dricker alkohol.
för att man är manligare om man inte dricker?

Yankeee
2005-11-17, 21:17
för att man är manligare om man inte dricker?

:thumbup:

Nina L
2005-11-18, 07:43
Själv så tyckte jag dom liknade mulliga versioner av Lina Nätt mer än Linda R.
Vilka är likheterna? *screwy*

http://www.tv3.se/images/stories/TV3/Serier/Du_aer_vad_du_aeter/Avsnitt/1_9_bild4_257x130.jpg

HerrArne
2005-11-18, 10:20
Vilka är likheterna? *screwy*

http://www.tv3.se/images/stories/TV3/Serier/Du_aer_vad_du_aeter/Avsnitt/1_9_bild4_257x130.jpg

Ja, precis... De är ju inte ens lika många som du... :D

För övrigt är detta ett skräpprogram. Som jag arbetar hårt på att förtränga helt... :angel:

Kwon
2005-11-18, 17:12
Vilka är likheterna? *screwy*

http://www.tv3.se/images/stories/TV3/Serier/Du_aer_vad_du_aeter/Avsnitt/1_9_bild4_257x130.jpg

Alltså, mulliga versioner av dig! Tänk dig själv med 45 % fetthalt! :)

Sen tycker jag att det verkar som om din nakenråtta börjat få hår... :thumbup:

Nina L
2005-11-18, 17:17
Alltså, mulliga versioner av dig! Tänk dig själv med 45 % fetthalt! :)

Sen tycker jag att det verkar som om din nakenråtta börjat få hår... :thumbup:
Usch, säg inte så. Nina på tokbulk x 2. *popcorn* *popcorn*

Nakenråttan har numera peruk, men undertill är den lika hårlös som alltid. (Det kom för många klagomål ang. att den liknande en penis och att den var för oattraktiv för att passa som avatar.)

Zakath
2005-11-18, 17:44
Usch, säg inte så. Nina på tokbulk x 2. *popcorn* *popcorn*

Nakenråttan har numera peruk, men undertill är den lika hårlös som alltid. (Det kom för många klagomål ang. att den liknande en penis och att den var för oattraktiv för att passa som avatar.)



Måste en avatar vara attraktiv också? :confused:
Eller gäller det bara för blondiner? :MrT:

Tycker inte att du skulle ändrat ;)

hasse36
2005-11-18, 19:45
Det lär ju vara enkelt att räkna ut?
Det krävs x antal kj för att förflytta en vikt på 100kg 1 meter upp osv.

Jag suger på formler så om nån vill fortsätta på mitt spår, så varsågod =)Energiförbrukning vid tung styrketräning.
Låt en person köra bänkpress med 120 kg på stången, 8 rep och 20 set på en timme. Rörelselängden är 50 cm.

Fysikförkortningar
W Energi
F Kraft
s Sträcka
m Massa
g Tyngdacceleration

En konstant
g = 9,82 m/s2

Lite formler
W = F*s
F = m*g
W = m*g*s

Nettoenergin för att lyfta upp stången blir 120*9,82*0,5 = ca 589 J = ca 141 cal.

Om vi antar att kroppens verkningsgrad är 20%, blir bruttoenergin 141/0,2 = 705 cal.

Det kostar lite energi att lyfta ned stången också så vi kan väl avrunda till 1000 cal = 1 kcal. Jag är generös i kväll.

Ett set med 8 rep bränner således 8 kcal och med 20 set under timme blir det 160 kcal.

Till detta skall även grundförbrukning på kanske 80 kcal läggas.

Alltså 240 kcal för en timmes hård styrketräning.

Nu är det väl ingen som kör 20 set bänkpress men det är bara att byta ut vikt och rörelselängd och sedan räkna.

Tricklev
2005-11-18, 19:48
Usch, säg inte så. Nina på tokbulk x 2. *popcorn* *popcorn*

Nakenråttan har numera peruk, men undertill är den lika hårlös som alltid. (Det kom för många klagomål ang. att den liknande en penis och att den var för oattraktiv för att passa som avatar.)

Det ser fortfarande ut som en äcklig penis.

Ska nog stänga av avatarerna.