handdator

Visa fullständig version : träningsförlust när man e sjuk?


rajtzing
2005-11-10, 21:28
Jag har vart småsjuk hela den här veckan, ingen feber eller så, men nån slags infektion som vill bryta ut men inte har lyckats än. därför har jag inte tränat på hela veckan och hoppas kunna komma igång igen på måndag.
Nu undrar jag hur mycket som "tappas" när jag inte har tränat på en vecka? Jag har för övrigt ätit precis som jag gör annars med ett strikt och bra kostschema, protein, kreatin mm mm..

kan denna "vila" vara bra? misstänker att sk viloveckor bara handlar om att man är helt virusfri..

nån som vill reda upp?

Allan
2005-11-10, 21:32
Du lär inte tappa nånting. Och ta inte det här som en vilovecka - att bli frisk är inte vila.


allan

King Grub
2005-11-10, 21:34
Det enda som tappas är att du kanske kommer att känna dig klen och skakig första passet, som en svit av infektionen. Du kommer inte att förlora några signifikanta mängder muskelprotein, om du inte ligger i 40 graders feber och inte orkar äta.

rajtzing
2005-11-10, 21:39
Låter bra! ligger ju som sagt inte i nån feber och får i mig samma mängd protein, kolhydrater mm som när jag är frisk.
Då en följdfråga: kan jag börja köra på samma nivå på gymmet som jag brukar direkt när jag känner mig som vanligt igen, eller måste kroppen "återhämta" sig på något sätt efter man varit sjuk?

Beast
2005-11-10, 21:58
kan jag börja köra på samma nivå på gymmet som jag brukar direkt när jag känner mig som vanligt igen, eller måste kroppen "återhämta" sig på något sätt efter man varit sjuk?

Känner du dig redo så ja.
Personligen hade jag tränat på även om jag kännt mig krasslig o.s.v

rajtzing
2005-11-10, 22:05
kan säga att de vart svårt att hålla sig borta :) grejen e att huvudet har spökat rejält, och när de kommer ont-attacker i huvudet när man rör på sig för mycke så kändes inte gymmet som de bästa stället.. :)

King Grub
2005-11-10, 22:10
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=55550

rajtzing
2005-11-10, 22:20
men den länken misstänker jag att du menar att jag inte ska träna förrän jag är 100% (vilket jag också vet), men vad anser du Grub om andra frågan? köra direkt när jag e som vanligt, eller vänta för att kroppen ska lugna sig eller nåt?

BigForre
2005-11-10, 23:33
Vänta för guds skull tills du är helt frisk, det är inte så förbannat bråttom...du har hela livet på dig...du kommer inte krympa ihop totalt, även fast jag vet att det känns så...Börjar du för tidigt finns risken att du blir borta riktigt länge istället, och det är inte önskvärt antar jag...Har du även haft feber eller varit sjuk ett litet längre tag så kommer du inte kunna börja lika hårt som vanligt, kroppen kommer att vara lite slö första veckan, låt den vara det och mosa på utav bara helvete när kroppen är redo för det, träningen skall vara för ditt eget bästa...

Slartibartfast
2005-11-11, 09:52
Jag har haft retningshosta i en vecka och det har inte blivit ett dugg bättre, så det tar säkert en vecka till innan jag kan träna. Hinner man förlora muskelmassa på två veckor om man äter som man annars gör?

Läste att grub skrev nån gång att man kan ligga i sängläge en månad utan att tappa muskler om man äter tillräckligt, men gäller det även när man har en infektion i kroppen?

H.Emanuel
2005-11-11, 11:39
Jag har haft retningshosta i en vecka och det har inte blivit ett dugg bättre, så det tar säkert en vecka till innan jag kan träna. Hinner man förlora muskelmassa på två veckor om man äter som man annars gör?

Läste att grub skrev nån gång att man kan ligga i sängläge en månad utan att tappa muskler om man äter tillräckligt, men gäller det även när man har en infektion i kroppen?
Tänk om Grub skulle svara att du kommer att tappa varenda muskel du lyckats bygga upp och måste börja om från scratch

Slartibartfast
2005-11-11, 12:28
Tänk om Grub skulle svara att du kommer att tappa varenda muskel du lyckats bygga upp och måste börja om från scratch

:confused:

tigerofsweden
2005-11-11, 12:45
Tänk om Grub skulle svara att du kommer att tappa varenda muskel du lyckats bygga upp och måste börja om från scratch

Haha ja det ligger ju något i det :laugh:

Herkulez
2005-11-11, 12:52
inte ett smack, lite tryck bara som kommer fort tillbaka, prova att vara sjuk i 5v som ja varit nu =/

ser ut som en överviktig somalier typ.

Slartibartfast
2005-11-11, 13:34
Haha ja det ligger ju något i det :laugh:

Vadå?