handdator

Visa fullständig version : Dagens träningspass åt helvete, måste skriva av mig...


Lasse Kongo
2005-11-10, 20:15
Jaha, jag gick till gymmet förut, och precis när ja ska gå över ett övergångsställe ser jag en bil en bra bit bort som åker riktigt riktigt fort, jag fattade att han ej skulle stanna men ja var redan en bra bit på övergångsstället, när jag är mer än halvvägs kommer bilen i full fart och svänger nästan upp på trottoaren och är braaaaa nära på att köra över mig, och i ren reflex hoppar jag upp och sparkar i luften, inte med avsikt att träffa bilen, utan bara för att visa hur jävla lack ja blev!

Då nitar han, kliver ur bilen och vrålar: "VA VILL DU" och sätter fart mot mig, han var utländsk och till 99% påtänd, tjack säkerkligen.

Och jag har ju tyvärr, eller som tur är kanske fått en spärr i skallen genom åren så ja stannar till och säger "kom igen ta det lite lugnt" för ja hade ingen lust att få en smäll och ännu mindre lust att slåss och åka dit på det...

Men han stanna upp ganska snart, förmodligen såg han inte vem det var han gick ut mot =) Men det blev ett jävla liv och hade ja ej stannat upp utan gått mot han direkt hade han garanterat slagit till mig.

Så vrålar han: vafan gjorde du sådär för, syfta på min spark, varpå jag svarar, du får väl för fan stanna när du ser att jag är på övergångsstället!

Varför då, svarar han, jo för att det är lag på det.

"Jag skiter i alla jävla lagar och regler" Men vi skiter i det här sa han och hoppa in i bilen..

Sen tänkte jag att nu går det nog skitbra på gymmet när ja är så förbannad, men det gick åt helvete ja var så förbannad så ja skaka så jag gick hem efter 10 min..

Just nu är jag så besviken på att jag inte slog sönder han, det fanns inga vittnen där vad jag kunde se, men samtidigt hade ja inte lust att bli anmäld för misshandel för en sån jävla sak! Så jag antar att jag gjorde rätt, men ja blir så jävla trött, man kan fan inte gå utanför dörren utan att det ska hända ngt jävla skit.

Tack för att jag fick skriva av mig, är riktigt jävla lack nu, tror killen tränar eller solar på mitt gym, jag är en ful djävel när ja råkar ut för ngt sånt här, har sjuka tankar i min skalle nu =/

Ryska_raketen
2005-11-10, 20:17
Synd att du inte knocka honom :)


ps. ta det nästa gång :hbang:

Krokodil
2005-11-10, 20:17
Hur går det med scannern? :)

Allan
2005-11-10, 20:17
Bra att du inte rappade till honom. Det finns ALLTID vittnen. Du var en större människa än honom. Och dessutom var han säkert inte utländsk, han var säkert bara från Finspång. Du vet...


allan

fintelligens
2005-11-10, 20:18
Såja såja, kunde ju gått mycket sämre. Han kunde ju kört på dig så att du inte skulle tränat mer. Come on det är gladtorsdag :D

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:20
Bra att du inte rappade till honom. Det finns ALLTID vittnen. Du var en större människa än honom. Och dessutom var han säkert inte utländsk, han var säkert bara från Finspång. Du vet...


allan

Min tjej säger samma sak, bra att ja inte slog han för då hade han dött säger hon =/

Från Finspång ha ha :laugh:

Jo jag vet... jag gjorde det rätta, men man blir fan så arg, testosteronmätaren är på topp nu, kanske kan bli ett bra åk hemma ikväll tack vare detta... alltid ngt ...

Runda Grodan
2005-11-10, 20:21
Tur att du inte blev påkörd och tur att du inte nitade killen, även om han kanske förtjänade det.

Passet är väl egentligen skit samma om man ser till vad som var påväg att hända .

Pdaddy
2005-11-10, 20:21
Jaha, jag gick till gymmet förut, och precis när ja ska gå över ett övergångsställe ser jag en bil en bra bit bort som åker riktigt riktigt fort, jag fattade att han ej skulle stanna men ja var redan en bra bit på övergångsstället, när jag är mer än halvvägs kommer bilen i full fart och svänger nästan upp på trottoaren och är braaaaa nära på att köra över mig, och i ren reflex hoppar jag upp och sparkar i luften, inte med avsikt att träffa bilen, utan bara för att visa hur jävla lack ja blev!

Då nitar han, kliver ur bilen och vrålar: "VA VILL DU" och sätter fart mot mig, han var utländsk och till 99% påtänd, tjack säkerkligen.

Och jag har ju tyvärr, eller som tur är kanske fått en spärr i skallen genom åren så ja stannar till och säger "kom igen ta det lite lugnt" för ja hade ingen lust att få en smäll och ännu mindre lust att slåss och åka dit på det...

Men han stanna upp ganska snart, förmodligen såg han inte vem det var han gick ut mot =) Men det blev ett jävla liv och hade ja ej stannat upp utan gått mot han direkt hade han garanterat slagit till mig.

Så vrålar han: vafan gjorde du sådär för, syfta på min spark, varpå jag svarar, du får väl för fan stanna när du ser att jag är på övergångsstället!

Varför då, svarar han, jo för att det är lag på det.

"Jag skiter i alla jävla lagar och regler" Men vi skiter i det här sa han och hoppa in i bilen..

Sen tänkte jag att nu går det nog skitbra på gymmet när ja är så förbannad, men det gick åt helvete ja var så förbannad så ja skaka så jag gick hem efter 10 min..

Just nu är jag så besviken på att jag inte slog sönder han, det fanns inga vittnen där vad jag kunde se, men samtidigt hade ja inte lust att bli anmäld för misshandel för en sån jävla sak! Så jag antar att jag gjorde rätt, men ja blir så jävla trött, man kan fan inte gå utanför dörren utan att det ska hända ngt jävla skit.

Tack för att jag fick skriva av mig, är riktigt jävla lack nu, tror killen tränar eller solar på mitt gym, jag är en ful djävel när ja råkar ut för ngt sånt här, har sjuka tankar i min skalle nu =/

Men Lasse, räkna till 10 nu å andas in.. phuuuu å uuut !!!

En liknande sak hände mig på kymlingalänken, et snubbe brasar i bussfilen förbi alla å ska tränga sig in framför mig.. Men bror duktih (jag) bara kör på, han tutar å ja sätter upp näven.
Ja ser i backspegeln hur det bara kokar i han å hur hans kärring får lungna ner han. Ja bara garvar å trycker på lås knappen, han ser väll att ja garvar å är på väg ur flera ggr, dock rör sig kön å han får hoppa in igen..
Ja kör på som vanligt men snubben följer efter å skall me 100% komam ikapp å köra om å kolla på mig eller nåt. De gör han :D, de skulla han inte ha gjort, för då ser han inte att hans fil har stannat, så han nitade inte i tid :D *SOOOPPPPAAA* hehehe

M

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:22
Såja såja, kunde ju gått mycket sämre. Han kunde ju kört på dig så att du inte skulle tränat mer. Come on det är gladtorsdag :D

Hehe, är ju fan tur man har kolo alltså... börjar bli normal nu, en visst känsla av avtändning kommer över mig just nu, börjar sjunka ner i min fåtölj mer och mer...

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:24
Men Lasse, räkna till 10 nu å andas in.. phuuuu å uuut !!!

En liknande sak hände mig på kymlingalänken, et snubbe brasar i bussfilen förbi alla å ska tränga sig in framför mig.. Men bror duktih (jag) bara kör på, han tutar å ja sätter upp näven.
Ja ser i backspegeln hur det bara kokar i han å hur hans kärring får lungna ner han. Ja bara garvar å trycker på lås knappen, han ser väll att ja garvar å är på väg ur flera ggr, dock rör sig kön å han får hoppa in igen..
Ja kör på som vanligt men snubben följer efter å skall me 100% komam ikapp å köra om å kolla på mig eller nåt. De gör han :D, de skulla han inte ha gjort, för då ser han inte att hans fil har stannat, så han nitade inte i tid :D *SOOOPPPPAAA* hehehe

M

HA HA skönaste historian, så jävla rätt åt han =)

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:26
Tur att du inte blev påkörd och tur att du inte nitade killen, även om han kanske förtjänade det.

Passet är väl egentligen skit samma om man ser till vad som var påväg att hända .

Ja, det har du verkligen rätt i, igår fick min tjej ringa efter taxi och följa med mig till akuten kl 6 på morgonen =/ och så detta idag, omen? Jag tror att jag ska vara jävligt glad över livet och att jag är frisk.

Är iofsig bra glad över livet, men kanske dags att bli ännu gladare eller ngt...

Pdaddy
2005-11-10, 20:30
HA HA skönaste historian, så jävla rätt åt han =)

Ja kymlingalänken har riktigt blivit ett surställe efter de satt upp en refug i bussfilen 200 meter innan korsningen.. Förut var de inga problem att köra där, de gjorde ju alla. Men nu måste de som tar buss file tränga sig in i vanliga filen å sen ut igen, ja undrar hur många fighter som uppstått där..

PS, för 1 år sen ungifär efter Grönan me jobbet så va vi 7 pers i min skodolack RS combi. Kl var ca 2 på natten då vi stannade vi refug skiten å baxa den åt sidan :D .. De tog 3 veckor innan vägvärket satt tillbaka den, men de va 3 sköna veckor må ja säga.. (kanske skall göra om det)...

M

Bucyrus
2005-11-10, 20:32
Ja kymlingalänken har riktigt blivit ett surställe efter de satt upp en refug i bussfilen 200 meter innan korsningen.. Förut var de inga problem att köra där, de gjorde ju alla. Men nu måste de som tar buss file tränga sig in i vanliga filen å sen ut igen, ja undrar hur många fighter som uppstått där..

PS, för 1 år sen ungifär efter Grönan me jobbet så va vi 7 pers i min skodolack RS combi. Kl var ca 2 på natten då vi stannade vi refug skiten å baxa den åt sidan :D .. De tog 3 veckor innan vägvärket satt tillbaka den, men de va 3 sköna veckor må ja säga.. (kanske skall göra om det)...

M
Jag känner folk som jobbar på vägverket....och jag vet var du bor...

Pudzianovski
2005-11-10, 20:33
:D

Vad gjorde du för spark? En i luften? fattade inte riktigt den delen...

När jag läste så hoppades jag du skulle ha en lycklig avslutning där du nitade honom.

Idioter finns överallt tydligen, du blev inte påkörd iaf.

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:36
:D

Vad gjorde du för spark? En i luften? fattade inte riktigt den delen...

När jag läste så hoppades jag du skulle ha en lycklig avslutning där du nitade honom.

Idioter finns överallt tydligen, du blev inte påkörd iaf.

haha, om du tänker dig en utspark av en fotbollsmålvakt högt uppe i luften så har du en rätt klar bild över hur sparken såg ut ha ha

Ja, i mina tankar såg jag framför mig hur jag dunka hans skalle på huven, eller mellan dörren som ja tror de gör i Goodfellas! Men min spärr sa: nej, du har viktigare saker i livet att tänka på.

Jo, så här i efterhand är jag rätt glad över att det gick som det gick.

Pdaddy
2005-11-10, 20:38
Jag känner folk som jobbar på vägverket....och jag vet var du bor...

Bra då kan du be dom lyfta de där skiten över kanten å droppa det *grr27*

Hajar inte hur puckade de är som har hand om vägplanering..
Först breddar dom å gör en 3 fil, alla jublar å trafiken flyter på suveränt (alla som skall svänga höger) 3 veckor sedan står det BUSSFIL, WTF.
Alla kör där ändå, men då kommer nån på att sätta dit en betongrefug 200 meter från korsningen för att inte folk ska kunna smita där... PUCKON.

M

Angel
2005-11-10, 20:40
tycker också den där delen me sparken i luften och hoppet låter lite kul...

Sve
2005-11-10, 20:43
jag tycker du skulle nitat killen. Nu kommer du bara sitta hemma och störa dig på att du inte gjorde det fast han förtjänade det. Han försökte ju faktiskt köra ihjäl dig. Dessutom fick du skäll för det och han ville ju också slå dig.
Lite ground and pound å sen kunde du tuttat eld på hans bil också. det hade varit rätt åt den fan.

zanzi
2005-11-10, 20:46
Tråkigt att höra att det finns "sånt" folk men stort gjort av dig som kunde kontrollera situationen bra ändå. Seså, iväg med dig nu och laga några havrepannkakor så ska nog allt bli bättre. ;)

Baha
2005-11-10, 20:47
Ja, i mina tankar såg jag framför mig hur jag dunka hans skalle på huven, eller mellan dörren som ja tror de gör i Goodfellas!



haha! :D

Jense
2005-11-10, 20:48
Min tjej säger samma sak, bra att ja inte slog han för då hade han dött säger hon =/



ja eller så hade han tjackprylat upp dig i brygga :D


bra gjort ninjamaster. hoppspark i luften som reflex är lite ball faktiskt


synd att träningen gick åt helvete, men du kommer igen imorgon

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:56
Tråkigt att höra att det finns "sånt" folk men stort gjort av dig som kunde kontrollera situationen bra ändå. Seså, iväg med dig nu och laga några havrepannkakor så ska nog allt bli bättre. ;)

Hehe, havrepannkakor is the shit.

Det känns faktiskt bra att man kan hålla lugnet och ha kontroll över situationen nuförtiden, men en del i mig gråter för att jag inte *PIIIIIIIIIIP*

Lasse Kongo
2005-11-10, 20:58
ja eller så hade han tjackprylat upp dig i brygga :D


bra gjort ninjamaster. hoppspark i luften som reflex är lite ball faktiskt


synd att träningen gick åt helvete, men du kommer igen imorgon

haha, javafan, var ju tvungen o visa att ja reagera på hans sätt, imorgon ska ja slakta buggarna, tar nog fan bilen till gymmet, eller går i kloakerna dit, så ja slipper fårskallar som han.

Lasse Kongo
2005-11-10, 21:00
jag tycker du skulle nitat killen. Nu kommer du bara sitta hemma och störa dig på att du inte gjorde det fast han förtjänade det. Han försökte ju faktiskt köra ihjäl dig. Dessutom fick du skäll för det och han ville ju också slå dig.
Lite ground and pound å sen kunde du tuttat eld på hans bil också. det hade varit rätt åt den fan.

En stor del av mig ville just göra det, och vill det än, men det kommer tyna bort, jag gjorde nog rätt trots allt =)

JJ
2005-11-10, 21:01
Tack för att jag fick skriva av mig, är riktigt jävla lack nu, tror killen tränar eller solar på mitt gym, jag är en ful djävel när ja råkar ut för ngt sånt här, har sjuka tankar i min skalle nu =/

Känner igen det där, jag kan älta en sån sak länge och sitta och dagdrömma om hur jag misshandlar svinet. Tjejen brukar få väcka en ur fantasierna, lagom frisk man känner sig då :D
Du gjorde rätt ändå, skit i han nu. Förr eller senare får han sitt.

Jense
2005-11-10, 21:03
Känner igen det där, jag kan älta en sån sak länge och sitta och dagdrömma om hur jag misshandlar svinet. Tjejen brukar få väcka en ur fantasierna, lagom frisk man känner sig då :D
Du gjorde rätt ändå, skit i han nu. Förr eller senare får han sitt.


ja det eller så snor han en bulldoozer och kör den genom ett dagis

JJ
2005-11-10, 21:04
ja det eller så snor han en bulldoozer och kör den genom ett dagis

Då lär han verkligen få sitt. Men jag förstår vad du menar, men man kan ju inte slå ihjäl alla pundare i förebyggande syfte. Eller kan man det? Hmm.

Jense
2005-11-10, 21:06
Då lär han verkligen få sitt. Men jag förstår vad du menar, men man kan ju inte slå ihjäl alla pundare i förebyggande syfte. Eller kan man det? Hmm.


jag har inte bestämt mig på den punkten än

Lasse Kongo
2005-11-10, 21:06
ja det eller så snor han en bulldoozer och kör den genom ett dagis

ha ha ha

som tur är så är jag mentalt stark, så det skippar vi nog =)

ja lägger det bakom mig, men visst skulle det vara jetekul att "styla" hans bil eller smiska lite rumpa alt be ngn annan göra det, men det ger mig inget än kanske mer besvär så orka.

tur man har kolo som sagt, och min donna som alltid backar upp mig i alla väder och kläder =)

Edit: Ska "fira" att jag inte gjorde ngt dumt med lite pepparkaksklass :eating:

Jense
2005-11-10, 21:07
ha ha ha

som tur är så är jag mentalt stark, så det skippar vi nog =)

ja lägger det bakom mig, men visst skulle det vara jetekul att "styla" hans bil eller smiska lite rumpa alt be ngn annan göra det, men det ger mig inget än kanske mer besvär så orka.

tur man har kolo som sagt, och min donna som alltid backar upp mig i alla väder och kläder =)


menade iofs den tjackade snubben

Lasse Kongo
2005-11-10, 21:08
menade iofs den tjackade snubben

jaha *skämmassmilie*

då är jag med...

Jense
2005-11-10, 21:08
jaha *skämmassmilie*

då är jag med...


i bilen eller vad? bulldoozern?!

Lasse Kongo
2005-11-10, 21:10
i bilen eller vad? bulldoozern?!

skärpa sig lite nu!

vi hoppas att killen inte kör in med en doozer i ett dagis, utan att han blir inlåst i finkan och tappar tvålen i duschen precis när en brunstig bob sapp glider förbi, det vore ett straff det...

elan
2005-11-10, 21:10
Haha, ja han var med all säkerhet från Finspång. :D Jag tycker det var bra gjort att det här inte blev en story där du på slutet skulle visa hur tuff du var och slog ner snubben.

Men sedan undrar jag en sak, pepparkaksglass?

hobbitar
2005-11-10, 21:10
Lasse så här skulle du gjort:

Tagit tag i hans nacke och slängt ner han på trottoaren, ta tag i yxan (som du givetvis hittar på marken). Du skulle svingat yxan högt för att sedan sätta den djupt i hans skrev.

När han ligger där blödande från skrevet hämtar du hans bil och kör över hans ben ca 10 ggr. Efter det tar du slutligen upp yxan igen och hugger av hans armar.
Sen går du därifrån med ett leende på läpparna.


OK detta kanske var lite överdrivet men en örfil hade väl inte suttit fel?

Lasse Kongo
2005-11-10, 21:12
Haha, ja han var med all säkerhet från Finspång. :D Jag tycker det var bra gjort att det här inte blev en story där du på slutet skulle visa hur tuff du var och slog ner snubben.

Men sedan undrar jag en sak, pepparkaksglass?

Jadu Elan, samma sak som Sandwich från GB fast med pepparkakssmak, har du missat den har du missat ett av världens 8 underverk, den glassen ingår i stort sett i mitt dagliga kaloriintag nu!

Lasse Kongo
2005-11-10, 21:12
Lasse så här skulle du gjort:

Tagit tag i hans nacke och slängt ner han på trottoaren, ta tag i yxan (som du givetvis hittar på marken). Du skulle svingat yxan högt för att sedan sätta den djupt i hans skrev.

När han ligger där blödande från skrevet hämtar du hans bil och kör över hans ben ca 10 ggr. Efter det tar du slutligen upp yxan igen och hugger av hans armar.
Sen går du därifrån med ett leende på läpparna.


OK detta kanske var lite överdrivet men en örfil hade väl inte suttit fel?

HA HA HA :laugh:

In my mind....

elan
2005-11-10, 21:16
Aaah, Sandwich, jo den har jag käkat en gång men jag minns inte att den var så himla god. Får nog ta och ge den en ny chans nu när det börjar bli pepparkakstider. På tal om pepparkakor så köpte jag Bragokex med pepparkakssmak idag, fast jag har inte smakat på dem ännu.

För övrigt har jag gått i skolan i Finspång i sex år så jag tyckte den kommentaren var skojig. ;)

Goddaniel
2005-11-10, 21:24
Du skulle ha gett honom en Propp! men akta dig för att sparkas.
Om det nu var du som nästintill sparkade av dig benet efter en misslyckad ninjaspark. :)
Kanske minns fel.

Niclaaas
2005-11-10, 23:53
en variant är ju att få ner honom på marken och hålla kvar honom där med så mycket våld som behövs (mycket för den killen antar jag) sedan ringa polisen själv eller få någon annan att göra det. då har du bara brukat så mycket våld som behövs plus att du satt honom i skiten.

kanske inte det smartaste att göra om man ska tänka så, kan ju dra kniv eller vad som helst men det skulle göra mig nöjd. men det smartaste alternativet (vilket jag med 99% säkerhet hade valt) är väl att ringa polisen, ta regnummer osv

Baan
2005-11-10, 23:57
tycker du handlade rätt, visst man kan snacka om civil kurage och att man bör stoppa någon som kör som en galning, inte så lätt bli agressiv själv om man möts av überagressivitet, helt oförklarad sådan också. nä men rätt handlat tycker jag, synd att han fortsatte köra i det skicket men wtf, can't save them all

Niclaaas
2005-11-11, 00:03
tycker du handlade rätt, visst man kan snacka om civil kurage och att man bör stoppa någon som kör som en galning, inte så lätt bli agressiv själv om man möts av überagressivitet, helt oförklarad sådan också. nä men rätt handlat tycker jag, synd att han fortsatte köra i det skicket men wtf, can't save them all

ringa polisen och kolla regnummret är ju dock inte så svårt.

Baan
2005-11-11, 00:09
ringa polisen och kolla regnummret är ju dock inte så svårt.

nu ingick bara två händelseförlopp, att slå knarkaren eller låta han köra iväg, blir alldeles för många alternativ om vi ska ringa polis o sånt!

nej det är sant att det inte vore dumt, men det kanske inte är det första man tänker på om han var riktigt förbannad från konfrontationen, vet inte om jag själv hade kommit på tanken att ringa polisen. har förvisso gjort det en gång när det var en tjej som nästan körde in i mig med en gammal escort för ett år sen eller två (uppebart hade hon stulit den och buskörde eller något liknande (visade sig att det också var så någar dagar senare)), men upplevde inte direkt att polisen var jätteintresserad av händelsen..

Überbiffen
2005-11-11, 00:17
Du skulle bänkpressat bilen.

Niclaaas
2005-11-11, 00:28
nu ingick bara två händelseförlopp, att slå knarkaren eller låta han köra iväg, blir alldeles för många alternativ om vi ska ringa polis o sånt!

nej det är sant att det inte vore dumt, men det kanske inte är det första man tänker på om han var riktigt förbannad från konfrontationen, vet inte om jag själv hade kommit på tanken att ringa polisen. har förvisso gjort det en gång när det var en tjej som nästan körde in i mig med en gammal escort för ett år sen eller två (uppebart hade hon stulit den och buskörde eller något liknande (visade sig att det också var så någar dagar senare)), men upplevde inte direkt att polisen var jätteintresserad av händelsen..

nej det är sant att man kanske inte reagerar så. däremot borde polisen vara intresserad av detta ifall föraren var påverkad (vilket kongo var rätt säker på, tänkte jag).

Lasse Kongo
2005-11-11, 00:33
Du skulle bänkpressat bilen.

Hehe, ja eller iaf tagit tag i bilen där bak och lekt starke man och sprungit iväg med bilen till närmaste bilkross alt stup!