handdator

Visa fullständig version : Mellanmål och kvällsmål?


Alexlindgren
2005-11-10, 16:40
Hej! Jag har två frågor, kan börja med den ena:

Vad har ni för tips för mat som man kan äta som mellanmål och kvällsmål? Just nu käkar jag en frukt, fil med sportmüsli och något macka med skinka eller så. Men har ni några andra idéer, börjar bli lite torrt med samma sak hela tiden.

Sen en andra sak, är mitt kostschema bra?

Frukost: 2 portioner gröt, 2 ägg, 2 mackor med skinka.
Lunch: Skollunchen, oftast 2 portioner + ett tallrik med sallad.
Mellanmål: Fil med sportmüsli, frukt, macka
Middag: Det som mamma lagar (hon planerar alltid maten nogrant så det blir en bra balans mellan alla näringsämnen)
Kvällsmål: Fil med sportmüsli, macka.

Tack på förhand :)

BTW. Om ni undrar med kosten så tränar jag gym 3ggr per vecka, tränar fotboll 2 ggr per vecka och tränar tennis 2 ggr per vecka.

Catstyle
2005-11-10, 17:17
Kvarg, rostbiff och gröt brukar jag äta mellan måltiderna, ofta kombinerat med något flerkornsbröd och grönsaker.

Alexlindgren
2005-11-10, 18:20
okej :) kvarg = kesella? Min morsa gör eget såntm, av filmjölk, mindre fett% och goare :D

Gröt käkar jag alltid till frukost, kan väl börja käka det som kvällsmål också :)

Catstyle
2005-11-10, 18:35
Japps, kesella är kvarg.
Finns en trevlig 1% variant från Arla, om din mors skulle ta slut. :thumbup:

blekfet2
2005-11-10, 18:51
käkar själv som mellanmål en halv bruk makrill+en havla polar extreme samt ett äpple eller en paprika till.....

Alexlindgren
2005-11-10, 19:49
Okej :) Hm, makrill ska jag nog inhandla..Men alltså polar extreme, jag köpte ett bröd som hette "sportbröd" svart och genomskinlig förpackning, mörka bröd. Är det det ni menar? paprika..är det bra det? :)

Men hur käkar ni er kesella? Kommer inte på något bra sätt att käka det..

En annan lite idiotisk fråga, jag håller på att försöka gå upp i vikt, gymmar och tränar fotboll och tennis, dom dagarna som jag vilar, ska jag äta lika mycket som dom dagarna jag tränar? :p

agahowa22
2005-11-10, 19:55
Okej :) Hm, makrill ska jag nog inhandla..Men alltså polar extreme, jag köpte ett bröd som hette "sportbröd" svart och genomskinlig förpackning, mörka bröd. Är det det ni menar? paprika..är det bra det? :)

Men hur käkar ni er kesella? Kommer inte på något bra sätt att käka det..

En annan lite idiotisk fråga, jag håller på att försöka gå upp i vikt, gymmar och tränar fotboll och tennis, dom dagarna som jag vilar, ska jag äta lika mycket som dom dagarna jag tränar? :p

kvarg går att ära på 100 sätt vanligt är med funlight själv bruakr ja ta lite mjölk så de inte blir så fast å sen slänga ner lite müsli i gott :)

ja ät på alla dagar

Kråckodilen
2005-11-10, 19:55
En annan lite idiotisk fråga, jag håller på att försöka gå upp i vikt, gymmar och tränar fotboll och tennis, dom dagarna som jag vilar, ska jag äta lika mycket som dom dagarna jag tränar? :p

Jepp, tom mer än de dagarna du tränar! :eating:

Catstyle
2005-11-10, 20:06
Okej :) Hm, makrill ska jag nog inhandla..Men alltså polar extreme, jag köpte ett bröd som hette "sportbröd" svart och genomskinlig förpackning, mörka bröd. Är det det ni menar?

http://www.polarbrod.se/pages/6_2.aspx?pageid=51

Gå in där och välj Polarkraft extrem i scrolldownmenyn.

Där har du brödet :)

http://www.polarbrod.se/img/pro_pk_extrem.jpg

King Grub
2005-11-10, 20:31
Jepp, tom mer än de dagarna du tränar! :eating:

Varför då?

Alexlindgren
2005-11-10, 20:56
han kanske tänkte så att när man vilar, det är ju då musklerna byggs upp. Och då behöver man mer energi. Men det stämmer inte alltså?