handdator

Visa fullständig version : Bänk + chins.


Fagen
2005-11-10, 14:52
Hur går det till när man använder bänk som hjälp vid chins?
Såg att det var någon (jwzrd?) som använde sig av det i sitt ryggprogram då denne inte "klarade" vanliga chins.

Big Lou
2005-11-10, 15:01
Hur går det till när man använder bänk som hjälp vid chins?
Såg att det var någon (jwzrd?) som använde sig av det i sitt ryggprogram då denne inte "klarade" vanliga chins.

Kan det vara så att man sätter bänken under chinsräcket och vilar en viss del av tyngden på bänken?? att man sätter fötterna på bänken och avlastar med lämpligt antal kilo för att man ska klara köra chins?
Det var mitt bästa förslag....

Fagen
2005-11-10, 15:07
Kan det vara så att man sätter bänken under chinsräcket och vilar en viss del av tyngden på bänken?? att man sätter fötterna på bänken och avlastar med lämpligt antal kilo för att man ska klara köra chins?
Det var mitt bästa förslag....

Ja, tänkte mig något i den stilen att man har böjda ben och "står" på bänken. Men man skulle ju även kunna ha bänken långt framför chinnsräcket och ha hälarna på bänken och raka ben eller bänken lite bakom räcket och ha böjda ben och vristerna på bänken...?

johfel
2005-11-10, 15:30
Vristerna på bänken.

Om man har en träningskompis kan denne hjälpa till igenom att stå bakom och hålla i vristerna. Viktigt att isf hålla still, så att den som gör chins själv kan dosera kraften från benen.

emmzan
2005-11-10, 22:19
Är jag ensam tycker jag det fungerar bäst med att antingen ha smithmaskinsstången eller en stång i en böjställning och sedan ha fötterna framför stången med hela fotsulan i golvet.

Big Lou
2005-11-11, 10:05
Är jag ensam tycker jag det fungerar bäst med att antingen ha smithmaskinsstången eller en stång i en böjställning och sedan ha fötterna framför stången med hela fotsulan i golvet.


Den varianten har jag sett ofta också ja.....

Fagen
2005-11-11, 14:17
Är jag ensam tycker jag det fungerar bäst med att antingen ha smithmaskinsstången eller en stång i en böjställning och sedan ha fötterna framför stången med hela fotsulan i golvet.

Hur högt upp har du stången i förhållande till din kroppslängd och har du böjda eller raka ben?

emmzan
2005-11-13, 16:46
Hur högt upp har du stången i förhållande till din kroppslängd och har du böjda eller raka ben?

Har stången högt och har böjda ben.

Fagen
2005-11-14, 10:00
Har stången högt och har böjda ben.

OK. Then I´m with you.