handdator

Visa fullständig version : Benägenhet att lägga på sig - på olika ställen


Callister
2005-11-10, 08:08
Ganska lustigt fenomen det här med huruvida man lägger på sig på vissa ställen eller inte. Jag märker att min kropp, när jag började gå ner i vikt, var väldigt kvick på vissa saker, bland annat ansiktet, röv, ben, lår, armar och mage. Bröst tog längre tid på sig. Nu var det iofs 2 år sedan jag började men det tar ju sin tid, nu har jag märkt på senare tider att nu ligger prioriteringarna på annat håll, det är delvis samma saker som den lägger på igen, typ lår, röv och sådant, men har fått en tendens att få skit på magen. *grr27* Tidigare har jag inte ens haft lovehandles lr liknande även med grov övervikt, men det får jag inte nu heller, jag börjar få typ GUBBMAGE, alltså bara att det skjuter ifrån där framme och vill "sippra" ner för jeansen, dock gör det inte det än, men det känns på VÄG.

Lösningen e ju såklart att gå ner i vikt igen, ja det ska jag. Det jag är undrade om kroppens genetiska anlag för alla ställen där den tar/lägger på fett ändras? Alltså t.ex Svens kropp bränner på röven för det mesta när han är 15-20 år, men när han blivit 50 år så vill kroppen först bli av med fettet på magen.

Hoppas ni förstår

Jacksatan
2005-11-10, 09:59
Lösningen e ju såklart att gå ner i vikt igen, ja det ska jag. Det jag är undrade om kroppens genetiska anlag för alla ställen där den tar/lägger på fett ändras? Alltså t.ex Svens kropp bränner på röven för det mesta när han är 15-20 år, men när han blivit 50 år så vill kroppen först bli av med fettet på magen.

Hoppas ni förstår

JAg vet att för kvinnor som blivit äldre och kommit igenom klimakteriet och fått lägre östrogennivåer så ändras ställena de primärt lagrar fett på.

Zerohero
2005-11-10, 16:19
Kvinnor sätter ju fett på baken, lårena. är väl hormonena som spelar in ganska stort. Medan testosterone gör att fettet samlas på magen.

userfriendly
2005-11-10, 17:23
jag har alltid haft allt mitt fett på låren, röven o höfterna.. alltid haft typ två storlkekar mindre på överkroppen. Men vissa tjejer har ju tvärtom - det sägs att de har högre testonivåer men jag vet inte.. beror oxå lite på kroppssammansättning....
men män o kvinnor lagrar fett på olika ställen o som sagt så tenderar män att lägga allt på magen :) bara deffa på :D

Max
2005-11-10, 22:48
Dålig insulinkänslighet leder till att större andel sätter sig runt magtrakten vill jag minnas, typiskt gubbfenomen.

mangemani
2005-11-10, 23:39
är så för mej med.
ta nu under min nuvarande deff som ett exempel,rygg,armar,lite på brösten ser jag nu att jag har gått ner vid....men ansiktet,rumpan,låren,magen är kvar på ruta 1 forfarande(syns det som).

så just nu ser man ut som ett päron,smalt upptill och runt nertill,ser fan inte klokt ut tycker jag,får hoppas det börjar hända lite saker i dom nedre delarna snart också.