handdator

Visa fullständig version : Hjärtinflammation


proppen
2005-11-10, 05:28
Var och tränade idag fast jag var förkyld.... Innan hade jag varit på sjukhuset för att kolla varför jag hade varit förkyld så länge... Frågade om jag kunde träna och fick svaret "ja som du är nu går det väl bra"..

Ivrig som man var drog man iväg och simmade 80 längder förstås:)... När ja kom hem blossade förkylningen upp och sen gick jag och la mig... Vaknade nu vi fyra-fem tiden och hade rejält halsont och var täpp i näsan... Efter ett tag upptäckte jag att det även gjorde ont vid vänster sida av bröstet, typ där hjärtat sitter! Vågar man gå och lägga sig igen eller kommer man att vakna i de sällsamma jaktmarkerna immorgon isf?

Fan vad jag ångrar mig, tänk vad mycket jag inte har gjort i livet :(

Baha
2005-11-10, 05:42
Du vågar nog gå lägga dig igen :)

Men har du verkligen en medicinsk oro över ngt så sök hjälp hos läkare inte på ett forum.(oj vi hade fel, du dog=mindre kul)

proppen
2005-11-10, 05:44
Du vågar nog gå lägga dig igen :)

Men har du verkligen en medicinsk oro över ngt så sök hjälp hos läkare inte på ett forum.(oj vi hade fel, du dog=mindre kul)
haha sant men dom jävlarna har ju stängt. Oroa er inte för att jag dör. Ni får nog aldrig reda på det endå så:)... Fast det skulle bli en ganska bra rubrik i kvällstidningarna "17-årige Roger tränade till döds". *popcorn*

Endumen
2005-11-10, 05:46
Var och tränade idag fast jag var förkyld.... Innan hade jag varit på sjukhuset för att kolla varför jag hade varit förkyld så länge... Frågade om jag kunde träna och fick svaret "ja som du är nu går det väl bra"..

Ivrig som man var drog man iväg och simmade 80 längder förstås:)... När ja kom hem blossade förkylningen upp och sen gick jag och la mig... Vaknade nu vi fyra-fem tiden och hade rejält halsont och var täpp i näsan... Efter ett tag upptäckte jag att det även gjorde ont vid vänster sida av bröstet, typ där hjärtat sitter! Vågar man gå och lägga sig igen eller kommer man att vakna i de sällsamma jaktmarkerna immorgon isf?

Fan vad jag ångrar mig, tänk vad mycket jag inte har gjort i livet :(


Ta det lugnt och oroa inte upp dig i onödan. Börjar du dock att kallsvettas och få kanonhög feber är det nog tid att åka in till sjukan. Jag har själv varit i din situation, jag var ute och sprang trots att ajg hade en förkylning i kroppen. Jag han inte mer än innanför dörren för än jag svimmade. Vaknade upp, frös så jag höll på att skaka sönder men hade en temp på 42.5 grader. Åkte in till sjukhuset yrandes. Läkaren fick inte ta av mig tröjan för jag "frös så in åt helvete". Tror jag (mitt i yrseln) skrek några ganska elaka saker åt honom. Efter 3-4 liter vätska i dropp vaknade jag upp igen. Dock konstaterades det att jag inte fått hjärtmuskelinflamation, men det var på håret. Det hade typ börjat samlas bakterier eller nått sånt. Jag hade iaf jävligt tur.

Men som sagt, ta det lugnt, blir det värre så uppsök läkare.

proppen
2005-11-10, 05:57
schysst känns bra att höra att det finns folk i samma situation.. Härligt att du klara dig föressten. Men du tog dig dit själv? Vågar man lägga sig föressten eller ska jag leva upp min sista timmar?? :D

Jense
2005-11-10, 06:28
Ta det lugnt och oroa inte upp dig i onödan. Börjar du dock att kallsvettas och få kanonhög feber är det nog tid att åka in till sjukan. Jag har själv varit i din situation, jag var ute och sprang trots att ajg hade en förkylning i kroppen. Jag han inte mer än innanför dörren för än jag svimmade. Vaknade upp, frös så jag höll på att skaka sönder men hade en temp på 42.5 grader. Åkte in till sjukhuset yrandes. Läkaren fick inte ta av mig tröjan för jag "frös så in åt helvete". Tror jag (mitt i yrseln) skrek några ganska elaka saker åt honom. Efter 3-4 liter vätska i dropp vaknade jag upp igen. Dock konstaterades det att jag inte fått hjärtmuskelinflamation, men det var på håret. Det hade typ börjat samlas bakterier eller nått sånt. Jag hade iaf jävligt tur.

Men som sagt, ta det lugnt, blir det värre så uppsök läkare.
jupp, been there. vaknade en morgon av en smärta som kan beskrivas som att det står en person inne i din bröstkorg och slår dig med en slägga. det gjorde ont. vätska mellan lungan och lungsäcken och början på hjärtsäcksinflammation.

också från aktivitet med förkylning i kroppen

Endumen
2005-11-10, 06:40
schysst känns bra att höra att det finns folk i samma situation.. Härligt att du klara dig föressten. Men du tog dig dit själv? Vågar man lägga sig föressten eller ska jag leva upp min sista timmar?? :D


Jag blev upphittad halvt medvetslös av min mor liggandes på golvet. Det blev ilfart in på akuten (min mor jobbar där, så det går rätt långt innan hon anser att det behövs)...

Känner du dig okej är det nog okej att lägga sig...

kharon
2005-11-10, 10:19
För en tid sedan på Finsk TV visade de ett reportage om en brottare som tränat då han hade varit förkyld med följden att han fick en puls på 300 slag i minuten och var tvungen att åka till sjukhus för att "stänga av" hjärtat och starta hjärtat igen med rätt frekvens.

Jag kan tro att det känns ganska obehagligt att ha en puls på 300...

davedava
2005-11-10, 13:13
jupp, been there. vaknade en morgon av en smärta som kan beskrivas som att det står en person inne i din bröstkorg och slår dig med en slägga.
rofl vilken underbar beskrivning

Hobbes
2005-11-10, 14:34
För en tid sedan på Finsk TV visade de ett reportage om en brottare som tränat då han hade varit förkyld med följden att han fick en puls på 300 slag i minuten och var tvungen att åka till sjukhus för att "stänga av" hjärtat och starta hjärtat igen med rätt frekvens.

Jag kan tro att det känns ganska obehagligt att ha en puls på 300...

Min far låg på hjärtintensiven hösten 2003, pulsen gick som lägst ner till 170 och emallanåt uppemot 188-190. Jag stod själv i rummet med tårar i ögonen och såg min far kämpa för livet. De sövde honom, för att sedan ge en impuls med difibrilator (stavning) för att återställa rytmen. Vid 54 års ålder så är det en rätt hög puls, kan man säga, speciellt när man går på nitromex och andra hjärtmed. på högsta dosen redan som det är.

Angående hjärtinflammation, så förlorade jag min bästa vän i detta för lite mer än tio år sedan, jag gjorde första hjälpen på honom innan ambulansen kom till platsen. Jag har skrivit om detta i en annan tråd.

Han fick röd flagg på mönstringen pga dubbelslag på hjärtat, en remiss senare och en undersökning som innefattade allt utom ett vanligt blodprov. Enligt vad jag hört så fick läkaren en reprimand, då han missade att han hade en inflammation i kroppen. Joakim förlorade livet! Läkaren sa att han skulle träna som vanligt!

Så för all del, ta det lugnt - är du osäker, ett vanligt blodprov kan visa om du har en inflammation eller inte. Det är vad jag lärt mig....

Pdaddy
2005-11-10, 18:25
Var och tränade idag fast jag var förkyld.... Innan hade jag varit på sjukhuset för att kolla varför jag hade varit förkyld så länge... Frågade om jag kunde träna och fick svaret "ja som du är nu går det väl bra"..

Ivrig som man var drog man iväg och simmade 80 längder förstås:)... När ja kom hem blossade förkylningen upp och sen gick jag och la mig... Vaknade nu vi fyra-fem tiden och hade rejält halsont och var täpp i näsan... Efter ett tag upptäckte jag att det även gjorde ont vid vänster sida av bröstet, typ där hjärtat sitter! Vågar man gå och lägga sig igen eller kommer man att vakna i de sällsamma jaktmarkerna immorgon isf?

Fan vad jag ångrar mig, tänk vad mycket jag inte har gjort i livet :(

JAG HAR EXAKT SAMMA ÅKOMMA !!

Fick samma rspons efter måndagens hårda ryggpass, halsont, febrig å ont i bröste på vänster sida när man andas in lite... ush.

M

Bjorne
2005-11-10, 22:36
Tränat med feber, halsont och skador. Otroligt dumt, dock klarat mig (tror jag) och lär inte upprepa det igen, speciellt inte efter att ha läst den här tråden.