handdator

Visa fullständig version : [Spel] Uppföljare till Morrowind på väg


scythe
2005-11-09, 20:29
När jag läste Kongos tråd kom jag att tänka på Morrowind och fick för mig att gå in på Bethesdas hemsida för att kolla OM en uppföljare var på väg. Och mycker riktigt, The Elder Scrolls IV: Oblivion släpps i början på 2006. Fy fan vad gött!
Sjukt snyggt ser det ut att bli också. Måste nog investera i en ny burk om man vill spela skiten.

http://www.elderscrolls.com/games/oblivion_overview.htm

ZLTN
2005-11-09, 20:30
Köp en xbox 360 :thumbup:

michael
2005-11-09, 21:20
Om det inte är som daggerfall är jag inte intresserad.

Sheogorath
2005-11-09, 21:20
Om det inte är som daggerfall är jag inte intresserad.

Hear hear.

AFanatic
2005-11-09, 21:29
Ah fy fn va skoj. :hbang: Kanske ska klara Morrowind först iofs. :D

Gillar inte the Ashlands. Funderade ett tag på att börja om och försöka bli vampyr.


Edit:KOllade sidan nu...haha det där såg jag ju förra året..gammal ny nyhet.

scythe
2005-11-09, 21:32
Daggerfall var underbart, men jag antar man aldrig kommer att få uppleva känslan igen. Det handlar bara om att det kom när det kom. Samma gäller Warcraft 2 vs. Warcraft 3, Quake och Doom vs. sina uppföljare.

Uppföljarna är ju uppenbarligen bättre, men atmosfären saknas lite pga att man sett konceptet innan.

michael
2005-11-09, 21:35
Morrowind va skoj tills man skulle gå runt till alla hus och fråga varenda jävla gubbe om tillstånd att bli Hortathor och allt vad det hette, så jävla jobbig uppdragsidé , har inte öppnat spelet i ren frustration sen dess.

Zakath
2005-11-09, 21:38
Jag har spelat en hel del Morrowind, dock aldrig kommit längre än kanske 25% av storyn, fastnade alltid för det här med att springa omrking o leta grejer och banka monster :D

Sheogorath
2005-11-09, 21:42
Daggerfall var underbart, men jag antar man aldrig kommer att få uppleva känslan igen. Det handlar bara om att det kom när det kom. Samma gäller Warcraft 2 vs. Warcraft 3, Quake och Doom vs. sina uppföljare.

Uppföljarna är ju uppenbarligen bättre, men atmosfären saknas lite pga att man sett konceptet innan.

Det handlar mycket om enkelheten i komplexiteten. Röd tröja. Röd tröja med långa ärmar. Röd tröja med långa ärmar och bälte. Sen en uppsjö olika färger. Samma sak med alla andra attiraljer. Det var enkelt och väldefinierat, men det fanns ett ÖVERFLÖD av valfrihet. Det eggade fantasin och man tänkte på alla coola kombinationsmöjligheter. I Morrowind är allt bara kladdigt och konstigt, och var finns min möjlighet att välja vilken gud jag ska dyrka, att köpa det huset i staden som jag ville bo i mm. Man offrade DET som gjorde Daggerfall unikt för snygg setting. Oblivion FÅR inte bli så, för då kommer det OCKSÅ misslyckas.

Baan
2005-11-09, 21:42
Morrowind va skoj tills man skulle gå runt till alla hus och fråga varenda jävla gubbe om tillstånd att bli Hortathor och allt vad det hette, så jävla jobbig uppdragsidé , har inte öppnat spelet i ren frustration sen dess.

ja för fan dom borde ha inkluderat en enkel guide med x antal steg på hur man klarar spelet på nolltid, men nej dom djävlaran tvingar en tänka efter hur man faktiskt ska lyckas bli något i spelet!!111

nej jag är lite ironisk här men så svårt är det inte förstå hur man tar sig vidare i spelet, så länge man har spelat lite rollspel innan, vill försöka förstå sig på spelet och kan lite engelska.

Bigsize
2005-11-09, 21:44
Morrowind är en klassiker :)
har spelat igenom alla huvudquestarna och spelar det fortfarande ibland !
Har inte upptäckt hela världen ännu så det är bara till att springa rundor och fixa resten av kartan ! :)

Btw. vilken level är ni på ? :D

michael
2005-11-09, 21:48
ja för fan dom borde ha inkluderat en enkel guide med x antal steg på hur man klarar spelet på nolltid, men nej dom djävlaran tvingar en tänka efter hur man faktiskt ska lyckas bli något i spelet!!111

nej jag är lite ironisk här men så svårt är det inte förstå hur man tar sig vidare i spelet, så länge man har spelat lite rollspel innan, vill försöka förstå sig på spelet och kan lite engelska.


Haha
SVÅRT att klura ut hur man kommer vidare i det uppdraget, "fråga alla 32 personerna i det huset om tillåtelse, sen fråga alla 32 i det huset och 32 i det huset också"

Men du har rätt, briljant idé, hoppas hollywood producerar en film som går ut på att en actionhjälte ska fråga 72 pers om tillåtelse att få bli den utvalda innan han går o spränger upp saker.

Sheogorath
2005-11-09, 21:48
1. Morrowind är en klassiker :)

2. Btw. vilken level är ni på ? :D

Oh baby; you got it all wrong... ;)

Shadow Warrior
2005-11-09, 21:57
Om det inte är som daggerfall är jag inte intresserad.

Om det inte är gammalt och risigt så är jag inte itreserad!

*rolleyes*

Baan
2005-11-09, 21:58
Haha
SVÅRT att klura ut hur man kommer vidare i det uppdraget, "fråga alla 32 personerna i det huset om tillåtelse, sen fråga alla 32 i det huset och 32 i det huset också"

Men du har rätt, briljant idé, hoppas hollywood producerar en film som går ut på att en actionhjälte ska fråga 72 pers om tillåtelse att få bli den utvalda innan han går o spränger upp saker.

tror du missförstod mig lite, man ska försöka förstå vad det är tanken att man ska göra, får man en "oklar" hint som "talk to xxxxx xxxxxxxx", så kan du göra det enkelt för dig att tala med den personen istället för att tala med alla personer i hela spelet :) det är lite sånt smått och gott som får en att förstå att det inte bara är slumpmässig vandring för att ta sig vidare i spelet utan att det faktiskt finns en röd tråd

Shadow Warrior
2005-11-09, 22:01
tror du missförstod mig lite, man ska försöka förstå vad det är tanken att man ska göra, får man en "oklar" hint som "talk to xxxxx xxxxxxxx", så kan du göra det enkelt för dig att tala med den personen istället för att tala med alla personer i hela spelet :) det är lite sånt smått och gott som får en att förstå att det inte bara är slumpmässig vandring för att ta sig vidare i spelet utan att det faktiskt finns en röd tråd

Precis, varenda gång jag spealt morrowind så har jag tröttnat efter 20timmar, det brukar vara då jag inser att jag måste anstränga mej för att få det förbannade skiten att gå frammåt!!!

Tacka vet jag Final Fantasy 7!!

Bigsize
2005-11-09, 22:04
Oh baby; you got it all wrong... ;)
Wtf =D
För mig är det en klassiker, har fan spelat det sedan hösten för två år sedan...
Fan vad länge nu när man tänker efter ! :)

King Grub
2005-11-09, 22:07
Precis, varenda gång jag spealt morrowind så har jag tröttnat efter 20timmar, det brukar vara då jag inser att jag måste anstränga mej för att få det förbannade skiten att gå frammåt!!!

Tacka vet jag Final Fantasy 7!!

Varje gång jag spelat FF7 har jag tröttnat efter 20 minuter...

Jag vill ha Oblivion! Nu!

Halldin
2005-11-09, 22:18
inser att jag måste anstränga mej för att få det förbannade skiten att gå frammåt!!!
Till skillnad från att trycka bort textruta efter textruta? :rolleyes:

Elder Scrolls über alles. :bow:

Daggerfall är favoriten. Oblivion verkar vara allmänt mycket bättre än Morrowind.

Avesta
2005-11-09, 22:52
Någon som spelat alundra? ps1 1997.
Har aldrig någonsin spelat ett bättre rollspel, försökte med final fantasy, duger inte alls, man blir uttråkad rätt så snabbt.

Baan
2005-11-09, 23:16
Precis, varenda gång jag spealt morrowind så har jag tröttnat efter 20timmar, det brukar vara då jag inser att jag måste anstränga mej för att få det förbannade skiten att gå frammåt!!!

Tacka vet jag Final Fantasy 7!!

jämfört med gamla old school äventyrsspel så är morrowind aldrig särskilt svårt, men visst folk har olika smak, vissa gillar mer action spel, andra gillar tänka till lite :P

Lasse Kongo
2005-11-10, 00:28
Precis, varenda gång jag spealt morrowind så har jag tröttnat efter 20timmar, det brukar vara då jag inser att jag måste anstränga mej för att få det förbannade skiten att gå frammåt!!!

Tacka vet jag Final Fantasy 7!!

FF7, det är minnen det, är nog det spelet jag väntat längst på och haft högst förväntingar på av alla spel jag ngnsin spelat genom alla mina år som gameoholic, och det levde upp till precis alla förväntningar.

Kanske ett av världens bästa spel genom tiderna oavsett plattform!

Yankeee
2006-02-03, 17:05
Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:

* Windows XP
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive
* 4.6 GB free hard disk space
* DirectX 9.0c (included)
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

http://pc.ign.com/articles/685/685072p1.html

Tur man inte behöver så bra dator ;)

Lallle
2006-02-03, 17:06
Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Minimum System Requirements:

* Windows XP
* 512MB System RAM
* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 128MB Direct3D compatible video card and DirectX 9.0 compatible driver;
* 8x DVD-ROM drive
* 4.6 GB free hard disk space
* DirectX 9.0c (included)
* DirectX 8.1 compatible sound card
* Keyboard, Mouse

http://pc.ign.com/articles/685/685072p1.html

Tur man inte behöver så bra dator ;)

Vad passande då att man har en 360 :)

Yankeee
2006-02-03, 17:07
Vad passande då att man har en 360 :)

Eller ny dator :D

Tigerkotten
2006-02-03, 17:19
när släppts spelet då? om det nu itne har släppts, är det online spel eller ett klura klura spel?

King Grub
2006-02-03, 17:26
när släppts spelet då? om det nu itne har släppts, är det online spel eller ett klura klura spel?

Det är ett massivt single-player RPG.

"WHAT IS THE RELEASE DATE?
Early 2006."

Oblivion FAQ.

Kwon
2006-02-03, 17:28
E det inte online vill jag inte pela.

Jag vill kunna smiska Grub på detta!

Något lir du kör online Grub? Vill smiska!!!!

King Grub
2006-02-03, 17:30
E det inte online vill jag inte pela.

Jag vill kunna smiska Grub på detta!

Något lir du kör online Grub? Vill smiska!!!!

Jag tycker bara om och spelar bara icke-onlinespel. Men på RPG:s skulle du inte kunna "smiska" mig i vilket fall som helst. ;)

Farzan
2006-02-03, 17:32
Ugh... här sitter man på en klen 2,6ghz och så har man ingen Xbox!
Jag vil lira oblivion! Fan, får dra till grannen och köra eller något. :thumbup:

Release datum: 2006-03-24 enligt webhallen.

Det finns fyra spel som kommer ut iår som är värda att skaffa.

Oblivion
Final fantasy 12
Nya zelda
burning crusade expansion till warcraft.

Det är allt man behöver fram tills 2010. :thumbup:

Trance
2006-02-03, 17:32
FF7, det är minnen det, är nog det spelet jag väntat längst på och haft högst förväntingar på av alla spel jag ngnsin spelat genom alla mina år som gameoholic, och det levde upp till precis alla förväntningar.

Kanske ett av världens bästa spel genom tiderna oavsett plattform!

Håller med, väldigt bra spel. Helt klart värt att spela Grub. Även fast det är lite speciellt om man inte är van vid de japanska rollspelen.

Vet dock inte hur det åldrats för de som inte spelat det, för mig är det evigt ungt och vackert.

Kwon
2006-02-03, 17:32
Jag tycker bara om och spelar bara icke-onlinespel. Men på RPG:s skulle du inte kunna "smiska" mig i vilket fall som helst. ;)

Vilket online RPG skulle du kunna tänka dig lira då isf? :)

Baldurs Gate II kanske? Så får du möta min moddade Munk som gör insta-kills me högern!!!!OMGZSTEVE! :laugh:

King Grub
2006-02-03, 17:33
Håller med, väldigt bra spel. Helt klart värt att spela Grub. Även fast det är lite speciellt om man inte är van vid de japanska rollspelen.

Vet dock inte hur det åldrats för de som inte spelat det, för mig är det evigt ungt och vackert.

Jag har plågat mig genom dom. Det är det som är poängen. Genomsug.

Farzan
2006-02-03, 17:33
Jag tycker bara om och spelar bara icke-onlinespel. Men på RPG:s skulle du inte kunna "smiska" mig i vilket fall som helst. ;)

Jag känner på mig att du har lirat baldurs gate tills fingrarna började blöda. Har jag rätt? :P

Baldurs gate 2, ett av de bästa spelen som någonsin har skapats enligt mig.

grisbil3n
2006-02-03, 17:34
Man hoppas, Morrowind var ju på rätt väg iaf.

Trance
2006-02-03, 17:35
Jag har plågat mig genom dom. Det är det som är poängen. Genomsug.

Ah, ok. Heh, har bara spelat sjuan. Fastnade inte för något annat. Men just det gillade jag verkligen. Hrm, dock har jag även spelat Final Fantasy Tactics som jag också tyckte var helt enormt bra.

Annars håller jag mig till Blizzards spel för det mesta.

Yankeee
2006-02-03, 17:35
Synd bara att det inte blir samma känsla som t.ex baldurs gate när det är FPS-spel :|

Kwon
2006-02-03, 17:36
FF Tactics var ju guld me sina secondary jobs! :thumbup:

Tigerkotten
2006-02-03, 17:37
okej blir väl att pröva det.

Jag tycker att det är hur grymt som helst att det inte är ett online spel, jag blir för tävlingsinriktad och beroende av online spel.

Nöter konstant när det är sådana spel..

grisbil3n
2006-02-03, 17:38
Jag känner på mig att du har lirat baldurs gate tills fingrarna började blöda. Har jag rätt? :P

Baldurs gate 2, ett av de bästa spelen som någonsin har skapats enligt mig.

Men nu blir jag i vanlig ordning både arg och ledsen, hur fan kan man tycka att BG 2 är bättre än 1:an? 2:an har bättre men ocharmigare grafik, det är väl det enda. BG 1 har allt, det är helt fritt, perfekt balans. Roliga quests osv osv osv. 2:an är bara drygt i jämförelse men fortfarande ett bra spel givetvis.

Yankeee
2006-02-03, 17:39
RPG är bara trist som online. Den som spelar mest vinner. Ingen känsla heller, folk vill bara ha lvl up.

Farzan
2006-02-03, 17:39
FF Tactics var ju guld me sina secondary jobs! :thumbup:

Åååååh, vilka minnen!

Final fantasy är världens kvalitetsstämpel.
Sen har vi xenogears, också en god klassiker. Chrono trigger, breath of fire 3, grandia, skies of arcadia. Baldurs gate, neverwinter nights. Hmm... Det finns faktiskt en hel del bra RPGn ute just nu. De flesta är gamla, men ändå.

Ugh, jag har inte spelet ett bra RPGspel på över ett år.

Kwon
2006-02-03, 17:39
Jag tyckte 2:an regerade jämfört med 1:an.

Smaksak! :naughty: :thumbup:

grisbil3n
2006-02-03, 17:44
När kriget kommer så ska jag skjuta alla BG 2:are i ryggen. *cry*

Farzan
2006-02-03, 17:44
Men nu blir jag i vanlig ordning både arg och ledsen, hur fan kan man tycka att BG 2 är bättre än 1:an? 2:an har bättre men ocharmigare grafik, det är väl det enda. BG 1 har allt, det är helt fritt, perfekt balans. Roliga quests osv osv osv. 2:an är bara drygt i jämförelse men fortfarande ett bra spel givetvis.

Nja, här kan jag inte hålla med dig. Båda spelen var kvalitéts spel men jag skulle nog säga att BG 2 var lika fritt, om inte friare. Sen gillade jag också romanserna man kunde ha där. Den med Viconia och Jaheira var väldigt intressanta. En majoritet av spelet var utanför själva huvudquesten, fast så var det på ettan med.

Jag föredrar tvåan. Men då båda spelen är helt underbara spelar det ingen roll vilken som är bättre. :)

Åååååh! Nu ska jag leta upp baldursgate spelet. Det kanske värt att gå igenom spelet en tredje gång.

Edit: Som Kwon sa. Det är en smaksak. Vissa föredrar tvåan, andra gillar ettan mer. Men ändå, båda två är bäst!

Farzan
2006-02-03, 17:46
Föresten, några nyheter på baldurs gate 3? Senast jag hörde var "Atari has revealed BG3 is in development but no other detaisl have been released at this point - not even the developer. "

Trance
2006-02-03, 17:49
RPG är bara trist som online. Den som spelar mest vinner. Ingen känsla heller, folk vill bara ha lvl up.

Det är ingen idé att försöka tävla med andra eftersom det finns folk som spelar konstant. Däremot är det rätt roligt att spela med lite kompisar och sammarbeta genom t.ex. instanser i WoW.

Kwon
2006-02-03, 17:51
RPG är bara trist som online. Den som spelar mest vinner. Ingen känsla heller, folk vill bara ha lvl up.

Teamwork med andra kan vara kul, dvs inget PvP.

När man kör med andra mot ett och samma mål, tex en fet drake vid namn Grub etc

King Grub
2006-02-03, 17:53
Jag känner på mig att du har lirat baldurs gate tills fingrarna började blöda. Har jag rätt? :P

Baldurs gate 2, ett av de bästa spelen som någonsin har skapats enligt mig.

Jajamen, jag har säkert spelat 95% av alla dator-RPG:s genom tiderna. Klart favoritgenren, efter gamla hederliga textäventyr.

Tigerkotten
2006-02-03, 17:57
Kan ni rekommendera ett spel för mig då? Jag tyckte om spel som discworld, monkey island etc. Fast det blev mest läsa walkthroughs för dom var svåra :)

Men något spel att spela lite eller så, kör inga spel för tillfället så :)
Spelet Kongo eller vad det hette var roligt me :)

Hmms, kanske borde pröva spelet kingdom hearts mera.. :)

Kwon
2006-02-03, 17:59
Nuförtiden finns inga bra spel som tex FF Tactics längre.

Yankeee
2006-02-03, 18:00
Nuförtiden finns inga bra spel som tex FF Tactics längre.

Eller unreal, bg 2, icewind dale, cs på den gamla goda tiden (5.2-6.1) osv osv. Det var så mycket roligare att spela förut :)

Trance
2006-02-03, 18:00
Jajamen, jag har säkert spelat 95% av alla dator-RPG:s genom tiderna. Klart favoritgenren, efter gamla hederliga textäventyr.

Aldrig kört någon MUD?

King Grub
2006-02-03, 18:02
Aldrig kört någon MUD?

Jo, på 80-talet, Avatar och några andra, men texterna i dessa var så dåligt skrivna, att det var trevligare med t ex Infocom. Och sedan mitten av 90-talet är textäventyrsmarknaden så lysande att det finns hur mycket som helst att välja bland, helt gratis.

Kwon
2006-02-03, 18:02
Eller unreal, bg 2, icewind dale, cs på den gamla goda tiden (5.2-6.1) osv osv. Det var så mycket roligare att spela förut :)

Japp, bara massa skit nuförtiden...

Baldurs 3 skulle va kul...

FF Tactics 2...

CS som det var på gamla goda tiden, ja...den tiden kommer aldrig igen... Det var balanserat då tyckte jag...

FF Tactics 2 Online skulle va ok iaf...

King Grub
2006-02-03, 18:04
Favoritrollspelen genom tiderna är klart dom i Ultima-serien.

På tal om det är en fan-remake av Ultima V spelbar och klar att laddas hem, helt gratis. Baserad på Dungeon Siege-motorn.

http://www.u5lazarus.com/

http://www.damnedvulpine.com/files/uvl/iolohut.jpg

Tillbaka till Britannia. :love:

Kwon
2006-02-03, 18:06
En gång i tiden så gjorde jag rymdskepp till ett pel som var baserat på Star Control.

Här kan ni ladda ner v0.4.0

Klickisen (http://prdownloads.sourceforge.net/sc2/uqm-0.4.0-win32-installer.exe?download)

Mkt roligt spel om ni gillade Star Control 2.

Yankeee
2006-02-03, 18:06
Apropå spel, hereos V kanske kan vara något. 2 månader kvar till realese dock :|

Kwon
2006-02-03, 18:08
Apropå spel, hereos V kanske kan vara något. 2 månader kvar till realese dock :|

Kan man köra Online? ISf kör jag Inferno gänget mot Yankees Haven! :thumbup:

Yankeee
2006-02-03, 18:09
Kan man köra Online? ISf kör jag Inferno gänget mot Yankees Haven! :thumbup:

:D

http://www.mightandmagicgame.com/HeroesV/uk/intro.php

Kwon
2006-02-03, 18:11
:D

http://www.mightandmagicgame.com/HeroesV/uk/intro.php

WOOT! Multiplayer! E'ru ett Haven proffs ellår?

Kwon
2006-02-03, 18:15
Till Yanksta Wanksta

http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes5/knight_skills_abilities.shtml

Lallle
2006-02-05, 12:00
Tyvärr så verkar dom ju inte släppa Hereos 5 till annat än PC. Trist då att ens dator suger.