handdator

Visa fullständig version : Gör jag fel ?


gasp_88
2005-11-09, 19:29
Hej hej..

En liten sak jag undrar över e varför jag får sån träningsverk i traps dan efter jag kört Biceps och Triceps ? Gör jag nåt fel ???

Tack i förhand för svaren :D

Ninjasmurf
2005-11-09, 19:38
Hej hej..

En liten sak jag undrar över e varför jag får sån träningsverk i traps dan efter jag kört Biceps och Triceps ? Gör jag nåt fel ???

Tack i förhand för svaren :D

troligen spänner du dig i trapsen när du kör triceps press (pushdown) eller liknande..sänk vikten och fokusera på utförandet mer

krilleh
2005-11-09, 19:40
Själv blir jag glad dagen efter om jag får träningsvärk ;) ett bevis på att man gymmade effektivt under gårdagen.

gasp_88
2005-11-09, 19:53
Själv blir jag glad dagen efter om jag får träningsvärk ;) ett bevis på att man gymmade effektivt under gårdagen.

Joo visste de blir jag med men när man tränat en muskel å man har träningsverk i en annan då e de inte så kul :P haha ;)

keffat_liv
2005-11-09, 19:58
Själv blir jag glad dagen efter om jag får träningsvärk ;) ett bevis på att man gymmade effektivt under gårdagen.

nja... det är det ju inte riktigt

H.Emanuel
2005-11-09, 20:16
Igår körde jag ett hårt benpass, 10 set knäböj (ett set blev pb), benpress, benspark och lårcurl och vadpress.Det känns inte alls i benen idag, jo lite lite, men inte träningsvärk. Faktiskt frustrerande, skulle vilja ha träningsvärk

viktor88
2005-11-09, 20:22
du kanske har bärt nån väska under dagen eller vad som hälst, eller får du träningsvärk varje gång du har tränat bicarna?

gasp_88
2005-11-09, 20:23
du kanske har bärt nån väska under dagen eller vad som hälst, eller får du träningsvärk varje gång du har tränat bicarna?

de e andra gången nu typ jag får träningsverk efter bicar å tricar.. ;)

viktor88
2005-11-09, 20:34
mysko. starka biceps och svaga traps kanske.

viktor88
2005-11-09, 20:37
även om man tar i med trapsen när man kör biceps så borde man inte få träningsvikt av det.

Ulf A Big
2005-11-09, 20:47
Hej hej..

En liten sak jag undrar över e varför jag får sån träningsverk i traps dan efter jag kört Biceps och Triceps ? Gör jag nåt fel ???

Tack i förhand för svaren :D
Jag tror att du har för mycket vikt i bicepscurlen så att du tar i med trapzen för att få upp vikten. Prova att sänka vikten en del och kör bara med lite fusk när du inte orkar mer.

Shadow Warrior
2005-11-09, 20:51
Som nybörjare så får man träningsvärk lite här och där, jag brukade alltid få en grym träningsvärk i trapsen efter jag kär benpress förut, samma med stående vadpress osv, det går över med tiden då kroppen anpassat sej lite.

Jacksatan
2005-11-09, 20:52
Jag tror att du har för mycket vikt i bicepscurlen så att du tar i med trapzen för att få upp vikten. Prova att sänka vikten en del och kör bara med lite fusk när du inte orkar mer.

Det är inte säkert att det är så. Jag svingar inte och hoppar inte upp vikterna i biceps, men jag får likafullt träningsvärk i mina trapz. Dessa är även starka att hålla 220kg när jag kör mark så det lär inte bero på att de är för svaga. Jag tror bara det blir en annan typ av träning för trapzen vilket gör att man får träningsvärk där. Det är inget att bry sig om utan det är bara att köra på.

Ulf A Big
2005-11-09, 20:55
Det är inte säkert att det är så. Jag svingar inte och hoppar inte upp vikterna i biceps, men jag får likafullt träningsvärk i mina trapz. Dessa är även starka att hålla 220kg när jag kör mark så det lär inte bero på att de är för svaga. Jag tror bara det blir en annan typ av träning för trapzen vilket gör att man får träningsvärk där. Det är inget att bry sig om utan det är bara att köra på.
Det håller jag gärna med om att det kan vara att bara köra på. Men om det är så att han behöver använda trapzen för att få upp vikten så tror jag personligen att han ligger över sin kapacitet i biceps.

Jacksatan
2005-11-09, 21:05
Det håller jag gärna med om att det kan vara att bara köra på. Men om det är så att han behöver använda trapzen för att få upp vikten så tror jag personligen att han ligger över sin kapacitet i biceps.

Jo, han kan ju ändå se över sitt sätt att träna och köra striktare och han nu fuskar. Det håller jag med om.

Rock'nRoll
2005-11-09, 23:58
Igår körde jag ett hårt benpass, 10 set knäböj (ett set blev pb), benpress, benspark och lårcurl och vadpress.Det känns inte alls i benen idag, jo lite lite, men inte träningsvärk. Faktiskt frustrerande, skulle vilja ha träningsvärk

Visst är det sjukt frusterande. :)