handdator

Visa fullständig version : Våg som mäter fett,vatten och muskler?


Body Guard
2005-11-09, 19:20
är på jakt efter en vanlig våg när jag snubblade över denna på clasohlsson:


Personvåg SOEHNLE Body Balance Milano. Mäter kroppsfett, muskelmassa samt vatten. Automatisk identifiering och minne för 6 personer. Max-vikt: 150 kg. Gradering: 100 g. Drivs med 2 st 1,5-volts batterier (vilka ingår).


frågan är stämmer det, kan en våg räkna ut ens vatten- muskel- och kroppsfett. Hemma har vi en som mäter fettet med hjälp av bioimpedans och det funkar ok, men att kunna räkna vatten o muskler vore väldigt bra.. så vad tror ni om denna?

blekfet2
2005-11-09, 19:23
kalle-anka!!
bajs!



där har du min uppfattning!

Kaboffastar
2005-11-09, 19:26
Svar nej.

Ta BIA mätning till exempel där du kopplar en massa jävla el å high-tech stuffs genom kroppen för att mäta.. om den som mäter gör rätt och den som testas gör rätt så blir testet 97% precist. Kostar för övrigt 350 spänn.

Jakelol
2005-11-09, 19:27
Hur fan ska vågen veta vad den väger?

Lodiz2
2005-11-09, 19:38
Svar nej.

Ta BIA mätning till exempel där du kopplar en massa jävla el å high-tech stuffs genom kroppen för att mäta.. om den som mäter gör rätt och den som testas gör rätt så blir testet 97% precist. Kostar för övrigt 350 spänn.

vart finns den att köpa

zanzi
2005-11-09, 19:41
Hur fan ska vågen veta vad den väger?

Teoretiskt så ska det väl gå att få viss data genom att skicka en elektrisk puls genom kroppen vilket denna våg säkert gör. Sen kan man föra en diskussion över hur tillförlitlig denna metod är (då jag skulle argumentera för en stor felmarginal).

Fatalist
2005-11-09, 19:43
Teoretiskt så ska det väl gå att få viss data genom att skicka en elektrisk puls genom kroppen vilket denna våg säkert gör. Sen kan man föra en diskussion över hur tillförlitlig denna metod är (då jag skulle argumentera för en stor felmarginal).

Jag tror han syftar på mannens lem mellan benen, som varken är muskler eller fett utan svällkroppar :)

zanzi
2005-11-09, 20:01
Jag tror han syftar på mannens lem mellan benen, som varken är muskler eller fett utan svällkroppar :)

Ok, inte det första jag tänkte på när jag läste Jakelols text men nu vet jag bättre (antecknar ner: Misstänk alltid en sexuell underton i allt som skrivs på kolo). :D

Body Guard
2005-11-09, 21:23
vart finns den att köpa


läs mitt inlägg.