handdator

Visa fullständig version : Liggande tricepsextensions med hantel


Tridnod
2005-11-09, 15:12
tycker att jag får mer kontakt när jag kör med en hantel och kör då en hand i taget och sänker ner vikten vid sidan av huvudet istället för runt huvudet som man gör med stång. Är det någon skillnad på effekt när man kör detta istället för med stång.

mentzer
2005-11-09, 15:31
Du gör väl samma rörelse?

Popeye
2005-11-09, 16:55
Annorlunda grepp. | | istället för ---

Ang. skillnad, vet ej?

Tridnod
2005-11-09, 20:05
Det var lite det jag tänkte popey....Sen så brukar ju folk rekomendera bänk för hantelpressar i bröst trots att det är samma rörelse så man vet ju aldrig..

JAM
2005-11-10, 00:41
Annorlunda grepp. | | istället för ---

Ang. skillnad, vet ej?Så vitt jag vet påverkas inte triceps av greppet.

petersson
2005-11-10, 11:02
tycker att jag får mer kontakt när jag kör med en hantel och kör då en hand i taget och sänker ner vikten vid sidan av huvudet istället för runt huvudet som man gör med stång. Är det någon skillnad på effekt när man kör detta istället för med stång.

Nu gissar jag lite bara. Döda mig inte eller nått. Får man inte bättre sträck i triceps av att köra med stång? Jag har då aldrig sett någon göra samma rörelse med hantel som med stång.
Snarare mer såhär: http://www.*******.se/bilder/dumbbell_overhead_bottom.jpg(ta inte bort bilden snälla! länken är direkt till en bild, INTE till webshopen).
Kolla arnes tricepsartikel hur det istället ser ut med stång!

Edit: Jag ändrade lite i din post, ingen länk, bara en bild. :) //Jörgen

Numero1
2005-11-10, 11:18
tycker att jag får mer kontakt när jag kör med en hantel och kör då en hand i taget och sänker ner vikten vid sidan av huvudet istället för runt huvudet som man gör med stång. Är det någon skillnad på effekt när man kör detta istället för med stång.
Inte direkt!