handdator

Visa fullständig version : Mitt kostschema


krilleh
2005-11-09, 14:50
Ok. Detta är inget komplicerat schema men vill bara få bekräftat att jag gör rätt. Mitt mål är att gå upp ca 8 kg, men i ett långsamt tempo. så jag vill få mig runt 100-200 + kalorier om dagen. Det får jag helt enkelt lita på känslan och vågen, för jag väger inte min mat.

Såhär ser det ut en vanlig vardag(blir lite annorlunda på helgerna).

Frukost: 1-2 Dl havregrynsgröt(från spisen), den äter jag med äppelmos och lättmjölk

Lunch: I skolan. tar både protein, kolhydrater och lite sallad. 2 glas mjölk till de.

Mellanmål: oftast 2-3 mackor(grovt bröd) med skinka på. lättmjölk till de./ Ibland tar jag müsli istället också med lättfil.

Middag: Ungifär som lunchen fast har oftast större aptit här.

Kvällsmat: Har tagit müsli och lättfil vi denna tidpunkt(om jag itne ätit de annars på dagen) men funderar starkt på att börja med kesella för att få i mig mer protein. (En liten fråga räcker de med lättkesella som kvällsmat eller borde jag lägga till nån frukt/macka?)

Ja de var nog de. Sen efter styrketräningen som jag gör 3 ggr i veckan brukar jag ta en gainer till. Styrketräningen brukar komma efter mellanmålet med undantag. Och efter konditionspassen(som är 2 ggr i veckan) brukar jag försöka få i mig mkt protein. så kesella efter ett simpass lär vara bra? Eftersom jag kör konditionspassen på kvällarna hinner jag bara med ett mål innan jag lägger mig.

Synpunkter/tips? Är tacksam för alla svar. vet att det inte är något speciellt men som ni ser har jag lite funderingar också.

östen
2005-11-09, 15:05
räkna ut kcal / dag och K/P/F per dag, mycke lättare då

keffat_liv
2005-11-09, 16:41
Att ligga på +100-200 kalorier är svårt när man väger maten och du ska klara det UTAN att väga maten :thumbup:

Sen att ligga på 100-200kalorier+ skulle det inte innebära att det skulle ta flera år att gå upp 8kg?

F.Ö verkar du äta för lite.

och är det bara protein du får i dig efter konditionen, inga kolhydrater?

krilleh
2005-11-09, 16:59
Att ligga på +100-200 kalorier är svårt när man väger maten och du ska klara det UTAN att väga maten :thumbup:

Sen att ligga på 100-200kalorier+ skulle det inte innebära att det skulle ta flera år att gå upp 8kg?

F.Ö verkar du äta för lite.

och är det bara protein du får i dig efter konditionen, inga kolhydrater?


Alltså jag väger mig rätt ofta. om jag går upp för snabbt trappar jag ner lite på kosten eller konditionen.. om jag itne går upp nåt så äter jag mer.. kanske itne funkar till 100% men tillräckligt bra iaf för mig.

Och jag brukar som sagt käka müsli på kvälarna så de får jag i mig efter konditionen. men tänkte köra på kesella ist och typ en frukt till..