handdator

Visa fullständig version : något billigt kasein?


Hannes
2005-11-09, 10:30
har köpt fairings sloow protein, men eftersom jag tar det 2 ggr dagligen så blire en del pengar.

så någon som vet något billigare, lr är det i det billigaste laget?

mini_Arnold
2005-11-09, 10:34
kvarg! måste vara billigare
gott är det inte men det fungerar

thomast
2005-11-09, 10:39
Kvarg är inte billigare än motsvarande mängd protein från kaseinpulver, det är min erfarenhet.

Om du vill ha något billigare är det nog lågpristonfisken som gäller *spy* alternativt vassle som komplement till en liten måltid.

mini_Arnold
2005-11-09, 10:49
Kvarg är inte billigare än motsvarande mängd protein från kaseinpulver, det är min erfarenhet.

Om du vill ha något billigare är det nog lågpristonfisken som gäller *spy* alternativt vassle som komplement till en liten måltid.
Nu tog jag fromage frais som exempel. Kvarg innehåller mer protein än fromage skulle jag tro.

Slow protein = 24öre per 1gram protein
Fromage frais = 20öre per 1gram protein
:D

Davil
2005-11-09, 11:01
Protec. 75% kasein och 25% vassle. Något billigare pris/kg.

gothen
2005-11-09, 13:08
Borde inte sloow bli billigare än protec om man blandar i eget vassle? Alltså då samma koncentration som protecen har, antar att protec tar lite överpris för vasslet i sig...

Fairing
2005-11-09, 14:54
Protec nuförtiden är inte ett rent mjölkprotein utan en mix av vassle och kaseinat.Tror att förhållandet är 70/30 numera.....

Mixa Sloow protein med exell så får ni Protec (ungefär) :D

EiseltUK
2005-11-10, 15:41
Protec nuförtiden är inte ett rent mjölkprotein utan en mix av vassle och kaseinat.Tror att förhållandet är 70/30 numera.....

Mixa Sloow protein med exell så får ni Protec (ungefär) :D

Nej den totala andelen vassleprotein är nu faktiskt ganska exakt 21-22 %. Vi har varit uppemot 30 % någon period då vi hade problem med viskositeten.

/ Henrik

Nutritionshop
2005-11-10, 18:02
Progen ifrån Self innehåller 51% kasein, 36% vassleisolat, 13% vassle. Funkar bra som kvällsprotein och ger inga stora hål i bankboken.

Mvh

Davil
2005-11-10, 18:22
Progen ifrån Self innehåller 51% kasein, 36% vassleisolat, 13% vassle. Funkar bra som kvällsprotein och ger inga stora hål i bankboken.

Mvh
Finns det någon sorts kosttillskott där du inte rekomenderar Self ?
Alla post från dig som jag sett rekomenderar du just SELF-Nutritions *rolleyes*

Nutritionshop
2005-11-10, 20:16
Finns det någon sorts kosttillskott där du inte rekomenderar Self ?
Alla post från dig som jag sett rekomenderar du just SELF-Nutritions *rolleyes*

Hur så.??

Kanske beror på att jag tycker dom har bäst tillskott för bäst pris !!
Jag rekomenderar det jag tycker är bra och som jag själv provat. Kan ju inte gärna rekomendera saker jag inte vet något om... eller?

Stör det dig kompis?

z_bumbi
2005-11-10, 20:24
Stör det dig kompis?

Mig stör det... har du läst dina PM?

Nutritionshop
2005-11-10, 20:39
Mig stör det... har du läst dina PM?

Ok.. Jag skall inte säga vad jag tycker mer. Och så skall jag bara rekomendera saker jag aldrig provat eller har några personliga erfarenheter av.
Ber så mycket om ursäkt att jag stört en del människor här på brädan med mina råd. Skall inte upprepas.!

Ja jag har läst mina PM.. Hur så.? Jag har även bett en admin ändra mitt nick.!!!!

Mvh

z_bumbi
2005-11-10, 20:40
Jag har även bett en admin ändra mitt nick.!!!!

Mvh

Så stog det inte i PM:t.

Doktor V
2005-11-11, 13:15
har köpt fairings sloow protein, men eftersom jag tar det 2 ggr dagligen så blire en del pengar.

så någon som vet något billigare, lr är det i det billigaste laget?

Fairing är ganska billigt för att vara ett kasein av hög kvalitet.
Kan du tänka dig blandningar så är Protec+ ett bra protein med mycket kasein.
Vill du ha en blandning på ca 50/50 kasein/vassleär Progen från Self billigt och bra.
Eller så köper du ett rent vassle och blandar med Sloow efter behov