handdator

Visa fullständig version : Annanas?


gladiatorerna1
2005-11-09, 09:35
På vilket sätt är annanas på burk bra? Jag läste på en burk och det stod att det innehöll socker. Stämmer det att annanas är vätskedrivande?

King Grub
2005-11-09, 09:42
Ananas på burk är inte på något sätt bättre än färsk ananas.

Kolhydraterna i ananas, liksom i andra frukter, är socker, oavsett om det är konserverad eller färsk sådan det handlar om.

Det finns ananas både i osötad lag och i ren sockerlag; den senare är definitivt onyttig och mer avsedd som dessert eller till bakverk.

Stämmer det att annanas är vätskedrivande?

Ja, milt vätskedrivande.

gladiatorerna1
2005-11-09, 09:56
Ananas på burk är inte på något sätt bättre än färsk ananas.

Kolhydraterna i ananas, liksom i andra frukter, är socker, oavsett om det är konserverad eller färsk sådan det handlar om.

Det finns ananas både i osötad lag och i ren sockerlag; den senare är definitivt onyttig och mer avsedd som dessert eller till bakverk.

Stämmer det att annanas är vätskedrivande?

Ja, milt vätskedrivande.

Är alltså en hel annanas (ej burk) nyttig? Är det bra att äta så mycket som möjligt med tanke på att det är milt vätskedrivande?

Nitrometan
2005-11-09, 10:02
Frukt som frukt...
Frukt är ju mest kolisar. Vill man ha kolhydrater (fruktsocker i det här fallet) så är väl frukt bra.

Om du är ute efter den vätskedrivande effekten så är den nog för mild för att märkas speciellt.

Jag tror du ska se över din diet ur ett helhetsperspektiv. Kolla hur mycket kalorier du får i dig och från vilka källor. Om du tänker efter så vet du nog vad du behöver.

King Grub
2005-11-09, 10:04
Är det bra att äta så mycket som möjligt med tanke på att det är milt vätskedrivande?

Nej. Om ett livsmedel är vätskedrivande eller inte har inget att göra med om det är nyttigt eller inte.

z_bumbi
2005-11-09, 10:04
Är alltså en hel annanas (ej burk) nyttig?{/QUOTE]

Om du med en hel ananans menar att du äter en bit av den så är det nyttigt.

[QUOTE]Är det bra att äta så mycket som möjligt med tanke på att det är milt vätskedrivande?

Varför skulle det vara bra med vätskedrivande? Då måste man ju bara dricka mer och riskerar att sabba mineralbalansen.

Jay-Z
2005-11-09, 10:06
På vilket sätt är annanas på burk bra? Jag läste på en burk och det stod att det innehöll socker. Stämmer det att annanas är vätskedrivande?

Det är gott åtminstone. Livsmedelsverket har en bra webbplats där du kan ta reda på innehållet: www.slv.se

gladiatorerna1
2005-11-09, 12:10
Frukt som frukt...
Frukt är ju mest kolisar. Vill man ha kolhydrater (fruktsocker i det här fallet) så är väl frukt bra.

Om du är ute efter den vätskedrivande effekten så är den nog för mild för att märkas speciellt.

Jag tror du ska se över din diet ur ett helhetsperspektiv. Kolla hur mycket kalorier du får i dig och från vilka källor. Om du tänker efter så vet du nog vad du behöver.


Okej.

gladiatorerna1
2005-11-09, 12:11
Nej. Om ett livsmedel är vätskedrivande eller inte har inget att göra med om det är nyttigt eller inte.

Okej, jag förstår. Jag vill ha något som är vätskedrivande...

gladiatorerna1
2005-11-09, 12:13
Varför skulle det vara bra med vätskedrivande? Då måste man ju bara dricka mer och riskerar att sabba mineralbalansen.


Jag har hört att man kan få celluliter på grund av vattenansamlingar. Jag vill göra allt för att förbygga detta.

gladiatorerna1
2005-11-09, 12:14
Det är gott åtminstone. Livsmedelsverket har en bra webbplats där du kan ta reda på innehållet: www.slv.se

Tack för tippset, men jag kommer inte in på någon hemsida. Det är helt skumt att det bara är kolozzeum som funkar på dessa datorer (offentliga)