handdator

Visa fullständig version : Mitt schema, vad kan förbättras?


Adio
2005-11-09, 09:31
Kört såhär nu i 3 månader å tycker att de funkar kanonbra. Innan dess körde jag 2 helkroppsträningar/vecka (började träna i februari)

mån - bicce, underarm, mage
ons - bröst, rygg
fre - ben, mage, axlar/traps, triceps

Kör 3*8 i 4 olika övningar / muskelgrupp.

kharon
2005-11-09, 09:32
Kört såhär nu i 3 månader å tycker att de funkar kanonbra. Innan dess körde jag 2 helkroppsträningar/vecka (började träna i februari)

mån - bicce, underarm, mage
ons - bröst, rygg
fre - ben, mage, axlar/traps, triceps

Kör 3*8 i 4 olika övningar / muskelgrupp.

Kör på om det funkar bra!

Big Lou
2005-11-09, 09:41
Funkar det bra så är det väl bara att köra på?
Själv tycker jag att fredagens pass lät otroligt jobbigt och mycket att få in på ett pass.
Jag skulle nog aldrig orka köra nåt mer än ben på samma dag.
Men funkar fredagen för DIG så finns ingen anledning att ändra.

Jax
2005-11-09, 09:42
Tycker att det var en skum uppdelning men om det fungerar kanonbra så finns det ingen anledning att byta. Kör på!

Big Lou
2005-11-09, 09:46
Kom att tänka på en sak. Du kör 4 övningar per muskelgrupp skrev du?
Innebär det 8 övningar på onsdagen och 16 på fredagen?
Verkar lite snett i så fall.

Sen beror ju lite på hur man räknar också, antar att biceps och triceps betraktas som egna muskelgrupper eftersom de ligger på olika dagar men benen som en muskelgrupp? eller delas det upp i 4 övningar framsida, 4 baksida, 4 vader ? i så fall verkar ju fredagen allt mer omänsklig.

Adio
2005-11-09, 11:05
Tycker att det var en skum uppdelning men om det fungerar kanonbra så finns det ingen anledning att byta. Kör på!

berätta gärna hur din uppdelning ser ut :)


Kom att tänka på en sak. Du kör 4 övningar per muskelgrupp skrev du?
Innebär det 8 övningar på onsdagen och 16 på fredagen?
Verkar lite snett i så fall.

Sen beror ju lite på hur man räknar också, antar att biceps och triceps betraktas som egna muskelgrupper eftersom de ligger på olika dagar men benen som en muskelgrupp? eller delas det upp i 4 övningar framsida, 4 baksida, 4 vader ? i så fall verkar ju fredagen allt mer omänsklig.

I de gymmet jag tränar i är utbudet av ben-maskiner väldigt snålt tyvärr. Så de blir bara 2 övningar för framsida, en för baksida, en för vader. (trycklufts skitmaskiner)

Men ett nytt gym är påväg att öppna här i stan, så de blir byte om 2-3 veckor. Iofs finns Onyx här me, men där kostar årskort drygt 4000kr. Och där jag tränar nu, tränar jag gratis genom mitt jobb.

Jax
2005-11-09, 11:22
berätta gärna hur din uppdelning ser ut :)

- Bröst, axlar (bänkpress)
- Rygg, traps (marklyft)
- Biceps, triceps, mage
- Ben (knäböj)

Övningen inom parantes är "huvudövningen" för det passet, alltså den jag kör först och flest set.

Det jag tycker ser konstigt ut på ditt schema är att du har rygg och bröst på samma dag. För min del skulle det bli alldeles för jobbigt då det är så stora muskelgrupper. Sen är din fredag lite konstig, antingen så nerprioriterar du vissa muskler, antagligen ben, eller så är du på gymmet i tre timmar. Ett benpass för mig är, i ordning (antal set i parantes): knäböj (6-7), raka mark (5), benspark (4), lårcurl (4), stående vadpress (4), sittande vadpress (3).

Angående få ben-maskiner. Har du en skivstång så löser det sig. ;)

mentzer
2005-11-09, 11:24
Kört såhär nu i 3 månader å tycker att de funkar kanonbra. Innan dess körde jag 2 helkroppsträningar/vecka (började träna i februari)

mån - bicce, underarm, mage
ons - bröst, rygg
fre - ben, mage, axlar/traps, triceps

Kör 3*8 i 4 olika övningar / muskelgrupp.

Fredagen ser tuff ut! Iallafall om man jämför med måndag.

Adio
2005-11-09, 11:29
Angående få ben-maskiner. Har du en skivstång så löser det sig. ;)

De är de vi inte har :furious:
men som sagt.. byter gym snart

Jax
2005-11-09, 11:31
De är de vi inte har :furious:
men som sagt.. byter gym snart
Åh söte Göte, då hade jag fått ta bort halva mitt schema.
Gymbytet låter inte fel.

Adio
2005-11-09, 12:58
Vi har iafall en curlstång å några 5 kilosvikter :P

Big Lou
2005-11-09, 13:25
Vi har iafall en curlstång å några 5 kilosvikter :P

Man får vara glad åt det lilla.... :)
Inga hantlar heller eller? bara maskiner?

Adio
2005-11-09, 16:04
Man får vara glad åt det lilla.... :)
Inga hantlar heller eller? bara maskiner?

1-18 kilos hantlar :P

erks
2005-11-09, 16:56
Kört såhär nu i 3 månader å tycker att de funkar kanonbra. Innan dess körde jag 2 helkroppsträningar/vecka (började träna i februari)

mån - bicce, underarm, mage
ons - bröst, rygg
fre - ben, mage, axlar/traps, triceps

Kör 3*8 i 4 olika övningar / muskelgrupp.

Jag hade bytat plats på underarmar och triceps.

6-Pack
2005-11-09, 17:45
Kört såhär nu i 3 månader å tycker att de funkar kanonbra. Innan dess körde jag 2 helkroppsträningar/vecka (började träna i februari)

mån - bicce, underarm, mage
ons - bröst, rygg
fre - ben, mage, axlar/traps, triceps

Kör 3*8 i 4 olika övningar / muskelgrupp.

kollade inte så jättenoga på vad alla har skrivit men, jag tycker att du bör flytta ben och mage till lördag.

Adio
2005-11-09, 18:01
kollade inte så jättenoga på vad alla har skrivit men, jag tycker att du bör flytta ben och mage till lördag.

Har inte tid å träna lördagar.. då gymmet är öppet är jag ute i skogen å sågar motorsåg....

6-Pack
2005-11-09, 21:21
Har inte tid å träna lördagar.. då gymmet är öppet är jag ute i skogen å sågar motorsåg....

ok......släng upp det så hära t.ex

Mån:bröst,mage

Tis:Biceps,triceps. och ev underarmar

Tors:Axlar,rygg

Fre:ben,mage

det var bara ett förslag.