handdator

Visa fullständig version : Helvete! Spillde mjölk i sängen.


Sheogorath
2005-11-08, 23:32
Kom hem från jobbet och utan att tänka mig för ställde jag en påse med en öppnad mjölk i sängen. Mjölkpaketet måste legat ner i påsen, för när jag kom tillbaka till sängen efter att ha degat här på kollo ett tag hade cirka en halv liter mjölk eller mer runnit ut ur paketet, och dränkt in duntäcke, madrass och tom sängbotten. Jag hoppas (men tror knappast) att det av någon mirakulös anledning inte ska börja lukta.

WEAK!!!!!!!!!!!!!! :furious:

Dumleman
2005-11-08, 23:36
Om någon råkar se den nermjölkade sängen så kan du alltid rädda den pinsamma situationen genom att säga att du helt enkelt hade flytningar :laugh:.

Sheogorath
2005-11-08, 23:38
Om någon råkar se den nermjölkade sängen så kan du alltid rädda den pinsamma situationen genom att säga att du helt enkelt hade flytningar :laugh:.

Det är skönt att det finns stöd att få här på kollo :D.

mini
2005-11-08, 23:39
Varför har du en öppnad mjölk i en påse i sängen? Det verkar ju inte så.. eh, smart...?
Täcket är ju bara att tvätta, bäddmadrassen borde du också kunna tvätta, antingen genom att ta av överdraget och köra i maskin eller att skumtvätta hel alltet. Ta vatten på en svamp och försök få botten så ren som möjligt. Lufta inatt. Det blir soffan för dig. Jag tror inte det är hopplöst.

Sheogorath
2005-11-08, 23:40
Varför har du en öppnad mjölk i en påse i sängen? Det verkar ju inte så.. eh, smart...?
Täcket är ju bara att tvätta, bäddmadrassen borde du också kunna tvätta, antingen genom att ta av överdraget och köra i maskin eller att skumtvätta hel alltet. Ta vatten på en svamp och försök få botten så ren som möjligt. Lufta inatt. Det blir soffan för dig. Jag tror inte det är hopplöst.

Att göra enkla vardagliga missar av det slaget är en integrerad del av min personlighet. Jag tänker på alldeles för mycket viktiga saker för att hålla reda på sådana trivialiteter. Eller så är jag på väg att få Alzheimers. Första förklaringen känns bättre.

Löjtnant Blank
2005-11-08, 23:43
Är du fattig? Köp en ny!

Skoja ba. Det finns luktborttagningsmedel och stuff att tillgå i värsta fall. Du kanske kan höra efter med en städfirma?

Sheogorath
2005-11-08, 23:45
Är du fattig? Köp en ny!

Skoja ba. Det finns luktborttagningsmedel och stuff att tillgå i värsta fall. Du kanske kan höra efter med en städfirma?

Logiken säger att förr eller senare borde alla proteiner, fettsyror och sockerarter som finns i mjölken vara uppätna av diverse bakterier och kvalster och skit. Om inte annat kanske jag bara kan rida ut stormen :).

Löjtnant Blank
2005-11-08, 23:47
Lufta inatt. Det blir soffan för dig. Jag tror inte det är hopplöst.
Ha, ha. Du låter så auktoritär, mini. Lite som en domare i Hovrätten som avkunnar en dom mot en bedrägerimisstänkt.

mini
2005-11-08, 23:48
Ha, ha. Du låter så auktoritär, mini. Lite som en domare i Hovrätten som avkunnar en dom mot en bedrägerimisstänkt.
Han borde dömas till allmän bespottning för klantighet. Och för att han får mig att sitta och ge städtips på Internet och därmed reproducera könsroller. Tvi!

MacLeod
2005-11-08, 23:51
Logiken säger att förr eller senare borde alla proteiner, fettsyror och sockerarter som finns i mjölken vara uppätna av diverse bakterier och kvalster och skit. Om inte annat kanske jag bara kan rida ut stormen :).


Skulle det vara det mest logiska? Kvalster o skit tar bort lukten av skämd mjölk?
En polare till mig glömde ett nästan fullt mjölkpaket framme en vecka när han drog på semester. Den lukten är obeskrivbar, och den lukten är du på väg att få du med...

PowPow
2005-11-08, 23:54
Kom hem från jobbet och utan att tänka mig för ställde jag en påse med en öppnad mjölk i sängen. Mjölkpaketet måste legat ner i påsen, för när jag kom tillbaka till sängen efter att ha degat här på kollo ett tag hade cirka en halv liter mjölk eller mer runnit ut ur paketet, och dränkt in duntäcke, madrass och tom sängbotten. Jag hoppas (men tror knappast) att det av någon mirakulös anledning inte ska börja lukta.

WEAK!!!!!!!!!!!!!! :furious:

Täcket kan man väl köra i tvättmaskinen?
Har aldrig haft en duntäcke - men vanliga täcken klarar det iaf.

Mental
2005-11-08, 23:54
Grattis, själv lyckades jag spränga en flaska asfaltslösningsmedel i baksätet på bilen en varm sommardag, min renault luktar fortfarande petrokemisk industri nu såhär 6 mån senare...

Går nog aldrig ur tror jag...

Vesseldahl
2005-11-08, 23:56
Logiken säger att förr eller senare borde alla proteiner, fettsyror och sockerarter som finns i mjölken vara uppätna av diverse bakterier och kvalster och skit. Om inte annat kanske jag bara kan rida ut stormen :).

Och med tanke på hur anabolt det kan vara så är jag tveksam till om du verkligen vill "rida ut stormen".

Tänkt dig den här

http://www.livsmedelssverige.org/hona/bild/kvalster.jpg

stor som en schäfer som flåsar dig i ansiktet en vacker morgon.

carlsm
2005-11-09, 00:09
Logiken säger att förr eller senare borde alla proteiner, fettsyror och sockerarter som finns i mjölken vara uppätna av diverse bakterier och kvalster och skit. Om inte annat kanske jag bara kan rida ut stormen :).


Min spontana tanke där är att du istället för proteiner, fettsyror och sockerarter får mer kvalster- och bakteriebajs i din säng än annars.
Input -> output.

Sheogorath
2005-11-09, 00:28
Skulle det vara det mest logiska? Kvalster o skit tar bort lukten av skämd mjölk?
En polare till mig glömde ett nästan fullt mjölkpaket framme en vecka när han drog på semester. Den lukten är obeskrivbar, och den lukten är du på väg att få du med...

De käkar ju upp skiten. Sen dör dom eftersom maten är slut. Den som lever får se. Det är, om inte annat, lite småspännande för mig som biolog.

Sheogorath
2005-11-09, 00:30
Och med tanke på hur anabolt det kan vara så är jag tveksam till om du verkligen vill "rida ut stormen".

Tänkt dig den här

http://www.livsmedelssverige.org/hona/bild/kvalster.jpg

stor som en schäfer som flåsar dig i ansiktet en vacker morgon.

Vad har den för näringsvärde?

muddler
2005-11-09, 00:51
De käkar ju upp skiten. Sen dör dom eftersom maten är slut. Den som lever får se. Det är, om inte annat, lite småspännande för mig som biolog.

hehe du får göra en fältstudie / specialarbete nu när du har chansen!

Endumen
2005-11-09, 02:21
Haha, jag lider inte med dig, min hund har pissat ner hela min säng 5 gånger... Tänk dig själv att komma hem från krogen, kanonfull och lägga dig ner i en nerpissad säng. Inte så mysigt kanske :D

mini
2005-11-09, 02:30
Haha, jag lider inte med dig, min hund har pissat ner hela min säng 5 gånger... Tänk dig själv att komma hem från krogen, kanonfull och lägga dig ner i en nerpissad säng. Inte så mysigt kanske :D
Skyll dig själv när du lämnar hunden för länge pucko!

Krampus
2005-11-09, 02:38
Haha, jag lider inte med dig, min hund har pissat ner hela min säng 5 gånger... Tänk dig själv att komma hem från krogen, kanonfull och lägga dig ner i en nerpissad säng. Inte så mysigt kanske :D

*slap* :nono: (Såvidare det inte är revirpinkning, men det låter lite onödigt att han pinkar fem gånnger.. Såvida han inte har anledning att pinka över ngn? DU pinkar väll inte i sängen? :MrT: )

Tomten
2005-11-09, 02:42
Skyll dig själv när du lämnar hunden för länge pucko!

Precis vad jag tänkte, och han ska ha stryk vilket fall som helst om han inte lyckats få djuret rumsrent. *grr27*

Endumen
2005-11-09, 03:04
Skyll dig själv när du lämnar hunden för länge pucko!


Haha, det har flera gånger varit så att jag nyss gått ut med henne, och att hon då uträttade sina behov. Men direkt hon kommer till min säng känns det som hon MÅSTE pissa igen... Sen har jag ju fler familjemedlemmar som kan ta hand om henne när jag inte är hemma. Och ja, hon är rumsren i övrigt. Hon har aldrig pissat någonstanns inne förutom i min säng. Ibland känns det som hon bara vill jävlas =P

Zafer
2005-11-09, 04:05
"Mjölk" va? :D

Krampus
2005-11-09, 04:11
Haha, det har flera gånger varit så att jag nyss gått ut med henne, och att hon då uträttade sina behov. Men direkt hon kommer till min säng känns det som hon MÅSTE pissa igen... Sen har jag ju fler familjemedlemmar som kan ta hand om henne när jag inte är hemma. Och ja, hon är rumsren i övrigt. Hon har aldrig pissat någonstanns inne förutom i min säng. Ibland känns det som hon bara vill jävlas =P


Det är rätt ovanligt, men det här rör sig klart om ngt sexuellt..
Har hon nyligen varit i Tyskland?

Nitrometan
2005-11-09, 08:44
Endumen: Låter som revirpinkning. Bitchen pwnz din säng nu.

Sheo: Varför bär du omkring på en öppnad mjölkpaket? Det är ju att be om problem.