handdator

Visa fullständig version : Fördelning på era gym?


Mucius
2005-11-08, 17:25
Mitt gym består av en diger samling människor, några uppskattade procenttal från mig:

Män/Killar: 79%
Kvinnor/tjejer: 19%
Osäkra: 2% (såna som inte kan könsbestämmas på längre än 5 m håll)

Vidare är ca 60% DISCOBYGGARE, tränar bara överkroppen och ser ut som vinglas allihop. 10% är newbies som kör 1 * 10 lätta reps på varje maskin och går sen vidare utan någon som helst strategi. 5% är tjejer som ockuperar löpbanden och går för det mesta långsamt. 5% är småkillar som gör 3 reps, tar en paus på 10 min (sittandes på maskinen, oftast magmaskin) och gör sen 3 reps till på högre vikt än de egentligen klarar. Till sist finns där 20% seriösa byggare (b.la jag :-P ).


Hur ser fördelningen på era gym ut om ni får uppskatta? :p

mini_Arnold
2005-11-08, 17:30
Ingen aning
Vi har fjortisar, både tjejer, killar och killar som fått för sig att dom är tjejer.
Sen har vi damer också. Såna där 45+ som sminkar sig och gör sig fina och hoppas att ingen lägger märke till deras fläsk. ooops!!
Finns många seriösa byggare/motionärer där men dom/vi är få.

Kwon
2005-11-08, 17:32
Män/Killar 99.9 %

Ibland dyker någon dam upp och tar en runda på löpbandet

bluelight
2005-11-08, 17:38
[turk]ar som kör [turk]böj/bänk.
Seriösa byggare.
Halvseriösa byggare.
10-åringar som är där i grupp med några jävla ledare. *grr27*
Bögar.
Kvinnor.

I rangordning.

mela
2005-11-08, 17:38
Ingen aning.
På själva gymmet är det väl flest män, en del äldre damer.

Några Få tjejer i 17-15 års åldern.. ytterst få.

Men sedan finns det ju spinning/aerobic/yoga och annat avancerat.
Mkt tjejer där.. jämt fördelat på spinningen dock

Tricklev
2005-11-08, 17:41
Män/Killar 99.9 %

Ibland dyker någon dam upp och tar en runda på löpbandet

:thumbup:

Dubblar den.

olwe
2005-11-08, 17:41
90% killar, 70% seriöst folk, 10% turkar som tränar i chinos och uteskor, 60% som tar över 100 i bänk, 3% som tävlar i någon "gym-sport".

Tomten
2005-11-08, 18:12
Det är väl minst 90% män på Sporthallen.

Av de så är väl kanske 1/3 - 1/2 Styrkelyftare.

I övrigt så är det en ganska stor blandning av folk, allt från nybörjare till en bunt större snubbar till folk som ser ut att vara mer åt fitness hållet. Tror till och med det finns lite folk som tävlat byggning på amatörnivå...

Dissector
2005-11-08, 18:33
Ordnat efter antal:

"Bygga på lite muskler för allmän trevnads skull"-killar
Vanliga "hålla sig i form"-tränande
Bli stark inför alla streetfights yo. Biceps och bröst !!
Seriösa tränande
Bänk/maskin-ockuperande gäng
Tävlingsbyggare
Gubbar som försöker få hjärtat att slå igen

Kanske inte är extremt uppmärksam, och granskar inte så noga, men ungefär så upplever jag det iallafall :)

Ninjasmurf
2005-11-08, 18:39
har sett folk på gymmet i åldern ca 15år till ca 80år... Är väl 80-90% killar..
En stor del riktiga styrketränande som tex Allan och Bucyrus och byggare som Tor.
Cirka 20% tonårskillar som försöker vara seriösa, men läst alldeles för mycket muskeltidningar.. Nästan inga discobyggare.

Kreout
2005-11-08, 19:07
Det enda jag har i statistikväg är könsfördelningen, men den är å andra sidan dagsfärsk och stämmer:

Män 30%
Kvinnor 70%

En gissning är dock att 69% av de tränande är på gymet för att träna kardio i olika former.

reinholdsson
2005-11-08, 19:16
Skulle tippa på att det är 65% män och 35% kvinnor.

Ser inga direkt som kör oseriöst, men det är väll en del som slarvar en hel del med ben-träningen.

Mass-Tech
2005-11-08, 19:31
95% som tränar på gymet är "män".
95% som solar är kvinnor.
75% av 14-20 år, har inte en enda jävla ide om vad de håller på med.

mini
2005-11-08, 19:32
Män/Killar 99.9 %

Var tränar du? (Om jag inte hade en svårartad smileyallergi skulle jag här infoga denna :naughty: )

GymTT
2005-11-08, 19:32
Män/Killar 99.9 %

Ibland dyker någon dam upp och tar en runda på löpbandet
Vart tränar du ??

mangemani
2005-11-08, 19:35
är väl kanske 60% killar och 40% tjejer på vårat gym.

långt över hälften är nybörjare som tror dom är elit och som tränar som om dom måste bevisa nånting.
hälften utav dessa människor tränar helt fel och hälften tränar någolunda bra,men i stort sätt alla är discobyggare.

typ 20% utav allt folk(jag inräknad) är sådana som har flera år på nacken i gymmet och det är väl vi som som tar träningen mycket seriöst och som tränar regelbundet och ofta och det är vi 20% som nu sitter i styrelsen som sköter och organiserar gymmet......känns sååååå härligt att vara "boss" över gymmet,att kunna få "hota" med en avstängning om det är folk som inte sköter sej :D :D

mystic[-_-]
2005-11-08, 19:36
Ungefär 50/50 mellan tjejer och killar (universitetsgym)

Maskinerna och cardiomaskinerna används flitigast av tjejerna och bänkpressar och smithmaskiner oftast av killarna.

Powerracket använder jag och kanske 2-3 personer till.

De flesta killarna tränar inte ben dock tränar alla tjejerna ben men inte så mycket rygg istället

Lallle
2005-11-08, 20:03
Väldigt många "biffar", jag är ofta minst på gymmet. Det är bara motiverande.

Cinna
2005-11-08, 20:21
Lite grovt uppskattat så är säkert 70% av folket i gymmet killar.
På gruppträningen ser det dock helt annorlunda ut, närmare 80% tjejer.

Frescati är annars ett typiskt motionärsgym varför antalet personer som satsar på styrketräning är ytterst få ... däremot finns endel friidrottare och cyklister!

Dipshit
2005-11-08, 20:28
60% män
40% kvinnor

56% businessmen/women
36% fitnessfolk/byggare
8% studenter

rätt speciellt gym.. mest för businessmen (som är förvånansvärt biffiga många av dem)...inte billigt =/

n1tro
2005-11-08, 20:30
100% män, är seriös har aldrig sett en kvinna där

stefannn
2005-11-08, 20:30
Mitt gym består av en diger samling människor, några uppskattade procenttal från mig:

Män/Killar: 79%
Kvinnor/tjejer: 19%
Osäkra: 2% (såna som inte kan könsbestämmas på längre än 5 m håll)

Vidare är ca 60% DISCOBYGGARE, tränar bara överkroppen och ser ut som vinglas allihop. 10% är newbies som kör 1 * 10 lätta reps på varje maskin och går sen vidare utan någon som helst strategi. 5% är tjejer som ockuperar löpbanden och går för det mesta långsamt. 5% är småkillar som gör 3 reps, tar en paus på 10 min (sittandes på maskinen, oftast magmaskin) och gör sen 3 reps till på högre vikt än de egentligen klarar. Till sist finns där 20% seriösa byggare (b.la jag :-P ).


Hur ser fördelningen på era gym ut om ni får uppskatta? :p

mest män .. frågas , är man 1 newbie för at man kör många reps??

Jakelol
2005-11-08, 20:31
Ca 50/50 med allt från studenter till pensionärer.

Fatalist
2005-11-08, 21:21
Hmm.

25% Seriöst byggande killar, hit räknas alla som är grova och tränar hårt. Hårt som i målmedvetet och vettigt.

30% Discokillar, hockey/fotbolls/handbolls-killar. Tränar biceps i kabel ur olika vinklar och kör 12.5kg hantelpressar

5% Seriöst byggande tjejer, samma som killarna.

20% Småkillar som kämpar, hit räknar jag mig själv.

10% Som är där för att visa upp sina fina gymkläder/silikonbröst (inget ont om det fenomenet, i sig) och mingla.

10% Kärringar som kör 100 reps benpress på 25kg

Väldigt många "biffar", jag är ofta minst på gymmet. Det är bara motiverande.

Jepp...
:devil: :D :laugh:

aliquis
2005-11-08, 21:53
Vet inte, 93% killar kanske, 15% lyftare av någon form, 70-75% vanliga tränanden, tvivlar på att det finns särskilt många discobyggare men någon kanske på de resterande procenten ;D

z_bumbi
2005-11-08, 22:06
Jag har nog exakta siffror på fördelningen mellan könen någonstans men om jag kommer ihåg rätt så är det ca 30 % kvinnor och det är den grupp som ökar snabbast.

Ca 10% av de som tränar är starkare än den gängse gymbesökaren, i vissa fall mycket starkare.

I övrigt är det ganska likt vilket annat gym som helst vad gäller tränande.

Mucius
2005-11-08, 22:41
mest män .. frågas , är man 1 newbie för at man kör många reps??

Nejdå, men jag tycker inte att 10 reps är speciellt många. Att göra 10 reps utan att ta i speciellt och sedan gå till nästa maskin för att göra samma sak, det tycker jag är newbie ;D

negative
2005-11-08, 22:46
är väl kanske 60% killar och 40% tjejer på vårat gym.

långt över hälften är nybörjare som tror dom är elit och som tränar som om dom måste bevisa nånting.
hälften utav dessa människor tränar helt fel och hälften tränar någolunda bra,men i stort sätt alla är discobyggare.

typ 20% utav allt folk(jag inräknad) är sådana som har flera år på nacken i gymmet och det är väl vi som som tar träningen mycket seriöst och som tränar regelbundet och ofta och det är vi 20% som nu sitter i styrelsen som sköter och organiserar gymmet......känns sååååå härligt att vara "boss" över gymmet,att kunna få "hota" med en avstängning om det är folk som inte sköter sej :D :D

Vilket gym pratar du om ?

Rock'nRoll
2005-11-08, 22:53
På mitt gym så är det ganska jämt mellan könen. Den störsata gruppen är nog män i åldern 30-40 som vill bygga muskler men inte vet riktigt hur. Det är nästan ingen som kör ben på gymmet, det är jag, tre andra och några tjejer som vill ha fastare lår som kör ben. Det är ganska bra, man behöver inte vänta på böjställningen i alla fall. Förövrigt så jag den enda som kör mark där.
Det finns nästan inga uppenbara disco pojkar där ialla fall.

Slutsats:

0% Styrkelyftare
0% Byggare (tävlande i alla fall)
99% Svensson tränande
1% odefierbart

En gång var det en styrkelyftare där, han var ganska trevlig och duktig på knäböj men han verkar inte dyka upp igen.

mangemani
2005-11-08, 23:11
Vilket gym pratar du om ?


bosvedjans gym.

pia
2005-11-09, 11:07
Mestadels yngre killar. Vi har några som tränar mer seriöst och har lite muskler men de kan man räkna på fingrarna och det är bara killar. Det dyker dock upp fler äldre eftersom många börjar få friskvård betalt på jobbet och fler pensionärer har vågat sig till gymmet. Vi har inte många tjejer på gymmet men några stycken dock ej seriöst tränande.

daja
2005-11-09, 11:16
50% av killar under 25
30% av "karlar" över 25
10% av tjejer under 25
10% av "fruntimmer" över 25