handdator

Visa fullständig version : smärtor i bröstryggen


tomccc
2005-11-08, 15:48
Jag har smärtor i bröstryggen och gick till en naprapat förra veckan. Hon sade att det var lugnt men att kotorna hade hakat upp sig lite, så knäckte hon till mig lite. Sedan sa hon att jag kunde börja träna normalt igen dagen efter utan problem och att jag inte behövde komma på återbesök. Eftersom jag respekterar smärtor i ryggen har jag tagit det lugnt sedan dess och började inte träna förrän igår. Det gick inte så bra.

Alla övningar där ryggen stabiliserar/pressas ihop (dvs i princip alla) smärtade i övre bröstryggen vid större vikter än uppvärmningsvikter. Jag har även smärtor i bröstryggen när jag drar djupa andetag eller vrider huvudet samtidigt som jag spänner ryggen.

Någon som har haft liknande åkommor eller någon som vet vad jag bör göra? (övningar kanske?)

Jag vet att jag borde besöka henne igen men jag har dessvärre inte 500:- att lägga på ytterligare ett naprapatbesök denna månad. Tack för hjälpen!

Yip_man
2005-11-09, 07:21
Var bor du? vet en väldigt duktig kiropraktiker i Malmö om du skulle råka bo här nere. Annars är det väl att stärka musklerna kring problemområdet dom gäller. Som sagt alltid svårt att ställa diagnos via internet.

tomccc
2005-11-11, 09:52
Bor i Falun för tillfället men bor i Stockholm normalt sett så Malmö är lite långt. Har, som jag skrev tidigare, heller inga pengar för det den här månaden. Är det ingen annan som haft liknande åkomma? Eller har tips på specifika övningar? Tack.

Johnny
2005-11-16, 22:41
Du kan alltid testa att gå till Naprapathögskolans elevklinik, kostar 150:- för ett besök. Billigare om du kan styrka att du är student eller arbetslös.

Att det smärtar när du andas kan vara ett tecken på att eventuella låsningar inte bara sitter i ryggen , utan även/endast i revbenslederna.

tomccc
2005-11-21, 20:41
Nu har det mer eller mindre släppt, kan träna med vanliga vikter igen utan problem. Kan dock tvinga fram smärta genom att låsa ryggen på speciella sätt så helt borta är det inte. Ni ska ändå ha tack för hjälpen grabbar!