handdator

Visa fullständig version : v-amp2


watertouch
2005-11-08, 02:10
Hej har en fråga om vampen. Funtar på o köpa en sån och undrar dels om disten e bra, och hur "wah wah" funkar på den, den ska tydligen ha den effekten o pedaler?? TACK! :hbang:

tossefar
2005-11-08, 02:22
Jag har en, den duger att leka med. Den är programmerbar och har pedaler för att skifta mellan förinställda ljud.

watertouch
2005-11-08, 02:28
Bara att leka med :( fast det kanske beror på vilka mickar man har på gitarren, har dock hört att pedalerna ska pajja rätt lätt.

Officer
2005-11-08, 07:45
Jag har den, fungerar hur utmärkt som helst. Svinbra effekter och bra ljud, men självklart låter det inte riktigt liika bra som på riktiga Marshalls/whatever förstärkare du ska simulera, dock väldigt bra ändå. Men den riktiga ljudnörden märker en tydlig skillnad ändå.


Wahwah'n är en "auto wah", dvs den går på jämt när du spelar om du nu ställer in den, det går dock att köpa till en "kontrollpedal" från Behringer för några hundralappar för att kunna kontrollera den upp och ner så att säga. Men absolut inte att rekommendera, då du istället kan köpa en begagnad original Crybaby-pedal som jag t ex, för att få det bästa Hendrix/Hammett/Vai-wahljudet!


http://www.webalice.it/vlimages/02/stevevaig3r6n21.jpg