handdator

Visa fullständig version : Hur lång brukar era deffar vara?


Endumen
2005-11-08, 00:23
Ska påbörja en deff nån gång inom det närmsta veckorna. Jag har aldrig regelrätt deffat förut, endast legat på kaloriminus och på så sätt gått ner i vikt. Inte kört något strikt med matvägning, kaloriräkning och allt vad det innebär. Sen inget längre än 5 veckor (gick ioförsig ner 9kg på 5 veckor *screwy* ). Så jag undrar hur länge ni brukar köra era deffar?

Lalla
2005-11-08, 17:33
Men då kan man ju säga att du deffar redan nu. Kroppen känner ju ingen skillnad på om du väger varenda gram eller går på känsla. Kanske bara att det blir något mer exakt vid vägning, dock många som kör på känn och det fungerar aldeles utmärkt.

Deff innebär ju bara att man Definierar sina muskler mera (som jag fattat begreppet) och det gör man ju lättast genom att plocka bort fettet.
Tänk på att inte köra för länge på deff bara, man tappar för mkt muskler och dessutom är steget till permanent deffnoja inte så långt som man kan tro...

OT:
0,5kg/vecka tills du når målviken, eller då du ser dig i spegeln och är nöjd (vilket du sällan blir). Men det är helt beroende på grundförutsättningarna...
Men jag har väl aldrig deffat riktigt för ngn tävling, dock gick jag ned 33kg på två år...

larre
2005-11-09, 20:59
Hur länge är det "lämpligt" att ligga på kcal underskott då?
Kroppen mår väl egentligen inte bra när man äter för lite, vilket kan märkas på humöret :)
Kan man lyckas med något "kul" ifall man deffar för länge?

Billy
2005-11-09, 21:36
Förra deffen varade i 2,5 månad. Den kommande kommer antagligen ta längre tid, upp mot 4 månader.

internethjälten
2005-11-09, 21:39
Så jag undrar hur länge ni brukar köra era deffar?

Handen på hjärtat : Sist varade den i 4 dagar -sen åkte en kebabpizza ner.


nicke

Lalla
2005-11-09, 21:56
Handen på hjärtat : Sist varade den i 4 dagar -sen åkte en kebabpizza ner.


nicke

hehehe, starkt jobbat! ;)
Du é ju ärlig iaf.

Jag har lite funderingar på o deffa ner mig till mina gamla jeans igen. Kommer nog bli runt 6-8 veckor...
Börjar bli jobbigt för plånboken o ständigt köpa nya kläder. *flex*


Off Topic:
Fast inte förrens i april/maj, måste bygga ett tag till. Dumt o missa julbulken, vi kanske ska slänga upp en poll o före/efterbilder.
Före-bilder från 22-dec o efterbilder från den 27e, vägning oxå obligatorisk!!! :laugh: :eating:

Endumen
2005-11-10, 03:50
Off Topic:
Fast inte förrens i april/maj, måste bygga ett tag till. Dumt o missa julbulken, vi kanske ska slänga upp en poll o före/efterbilder.
Före-bilder från 22-dec o efterbilder från den 27e, vägning oxå obligatorisk!!! :laugh: :eating:


Haha, jag inleder nog min deff nästa vecka. Men en ätardag på julafton är ett måste :eating:. Funderar på att köra på i runt 10 veckor. Då borde det bli lite skillnad kan man tycka. Före och efterbilder kommer givetvis att publiceras ;).

dude
2005-11-10, 07:22
Haha, jag inleder nog min deff nästa vecka. Men en ätardag på julafton är ett måste :eating:. Funderar på att köra på i runt 10 veckor. Då borde det bli lite skillnad kan man tycka. Före och efterbilder kommer givetvis att publiceras ;).

8 veckor max.. det ar jobbigt att deffa...

Endumen
2005-11-10, 19:00
8 veckor max.. det ar jobbigt att deffa...


*noterat*

lauria
2005-11-10, 19:21
8-12veckor. brukar gå ner 8-12kg

userfriendly
2005-11-10, 19:33
haha jag är inne på min femte månad... 22 veckor blir det *cry*

GymTT
2005-11-10, 21:21
haha jag är inne på min femte månad... 22 veckor blir det *cry*

22 veckors deff:O

GymTT
2005-11-10, 21:22
8 veckor max.. det ar jobbigt att deffa...

Dude, säger du 8veckor så kör jag 8 veckor, din deff var inteeee dålig:)

Slartibartfast
2005-11-11, 09:58
Sist när jag tog bort 13 kg deffade jag ett halvår. I år blir det bara kring 8 veckor.

Timme
2005-11-13, 21:13
Jag har runt 15kg späck att deffa bort vilket kommer att ta 30 veckor ifall jag ska gå ner 0.5kg/vecka. Det är mer än ett halv år. Så hur tycker ni att jag ska gå till väga? Det är väl inget vidare att gåner mer än 1kg per vecka?


/Timme

johan-gustafsson.com
2005-11-13, 21:20
Brukar försöka att bara ta 0,2 kg per vecka så dieten brukar bli ca 20 veckor, då jag vanligtvis ligger ungefär 4-5 kg över.

Timme
2005-11-13, 21:25
Brukar försöka att bara ta 0,2 kg per vecka så dieten brukar bli ca 20 veckor, då jag vanligtvis ligger ungefär 4-5 kg över.


Jag önskar att jag också kunnde göra så men har man bulkat i hela sitt liv så går det tyvärr inte :(

Men om min 30 veckors deff lyckas så ska jag försöka att lägga på mig för mycket fett.

/Timme

Timme
2005-11-14, 21:23
Jag önskar att jag också kunnde göra så men har man bulkat i hela sitt liv så går det tyvärr inte :(

Men om min 30 veckors deff lyckas så ska jag försöka att inte lägga på mig för mycket fett.

/Timme

....