handdator

Visa fullständig version : maltodextrin?


sunne
2005-11-07, 21:44
Använder för tillfället endast whey -80 och kreatin som kosttillskott och funderar på att börja med maltodextrin. Hur stor mängd per dag bör man inta och ska man dela upp det så att man tar hälften innan träning och hälften efter osv.?

Tack på förhand.

Davil
2005-11-07, 21:48
Använder för tillfället endast whey -80 och kreatin som kosttillskott och funderar på att börja med maltodextrin. Hur stor mängd per dag bör man inta och ska man dela upp det så att man tar hälften innan träning och hälften efter osv.?

Tack på förhand.
Ca 0,8g malto /kilo kroppsvikt.

* Halva före, halva efter
* Allt efter
* ena halvan under första delen av passet, andra halvan efter.

Vilket av dessa alternativ som är optimalast, vet man inte. Självklart enbart i direkt samband med träning.

sunne
2005-11-07, 21:57
Ca 0,8g malto /kilo kroppsvikt.

* Halva före, halva efter
* Allt efter
* ena halvan under första delen av passet, andra halvan efter.

Vilket av dessa alternativ som är optimalast, vet man inte. Självklart enbart i direkt samband med träning.

Tack!, tror jag kör på Halva före, halva efter.

keffat_liv
2005-11-07, 21:58
drick det under hela passet istället

sunne
2005-11-07, 22:08
drick det under hela passet istället
Tänkte att det kunde vara bra att ladda upp blodsockret innan träning så man har ett högt värde redan från start, men halva före och resten under passet då kanske?

keffat_liv
2005-11-07, 22:13
Jag är väl inte superhajj på det här, men blodsockret stiger väl rätt snabbt fast du har den under hela passet? Som jag har förstått det så förhindrar det muskelnedbrytning att ha den under passets gång. Fast det kanske ger samma effekt med halva före och halva efter.

sunne
2005-11-07, 22:19
Jag är väl inte superhajj på det här, men blodsockret stiger väl rätt snabbt fast du har den under hela passet? Som jag har förstått det så förhindrar det muskelnedbrytning att ha den under passets gång. Fast det kanske ger samma effekt med halva före och halva efter.

Jag är inte expert på området heller men det låter vettigt det du säger om muskelnedbrytningen. Jag får testa mig fram helt enkelt :)