handdator

Visa fullständig version : Ny på forumet, lite bilder och kostschema - 15 år.


Alexlindgren
2005-11-07, 20:42
Tjena! Jo jag har tränat ett tag, inte seriöst men har kanske gymmat i en 7 månader, dock var dom första månaderna lite utforskande osv, jag kanske har tränat seriöst i 3 månader. Dock så drabbades jag av en förkylning förra veckan och har varit skadad i armen i ett par veckor och då har det inte blivit mycket träning. Körde lite hemmastyrka idag och tog en bild.

Här är mitt träningsschema:

Mån - Fotbollsträning, tennisträning
Tis - Mage, rygg, sida
Ons- Fotbollsträning
Tors - Armar, axlar, vader
Fre - Baksida lår, framsida lår, bröst
Lör - Vila
Sön - Vila

Mitt matschema:

Frukost - Gröt eller fil med müsli + macka med skina och ost.
Lunch - Skollunchen, mycket med grönsaker.
Mellanmål - Frukt och fil med müsli, alternativt macka.
Middag - Det som morsan tillagar.
Kvällsmål - Likadant som första mellanmålet.



Någon som har några tips på hur jag kan förbättra något, eller är det bra som det är?

Jag ska köpa Whey 80 och carboflex som jag ska ta efter träningen. Just nu brukar jag bara käka en banan, ett eller två ägg (inte råa såklart) och nån macka.

MVH. Alex

Alexlindgren
2005-11-07, 20:46
glömde skriva att mitt mål är att väga 70 kg till sportlovet, väger nu 65. Är 173 cm kort.

JaTack
2005-11-07, 20:47
Tjenare!
Kanske bra om du skriver med mkt du väger och hur lång etc? :) Vi är ju i lite liknande situation, jag vet inte om du vill bli större å börja bygga lite smått? I sånna fall har jag i alla fall börjat förstå att det krävs Mat, i stora lass. :eating: Så lite mer på kosten skulle du väl kunna trycka i dig? ;)

Mvh Marcus

Alexlindgren
2005-11-07, 20:49
skrev till det nu, glömde det, sorry :P

Men det är det att jag inte vill bli fet, + att jag kör ju konditionsträning samtidigt. Jag vill hålla mig på ungefär samma BF%, men bli bitigare, skulle itne det gå? :) Vill inte deffa för då kommer mina föräldrar tro att jag har blivit anorektiker eller något, + att jag har hört att det inte är bra i min ålder.

Alexlindgren
2005-11-07, 22:21
76 träffar och ingen mer kommentar?:(

Twosaint
2005-11-07, 22:24
Kan väl bara ge dig tipset att köra basövningar marklyft, knäböj etc.

I den åldern du är och med tanke på hur mycket du verkar röra på dig så säger jag bara ÄT :eating:

Alexlindgren
2005-11-07, 22:36
ska man käka flera mål mat, eller större mål? :P

Fatalist
2005-11-07, 22:42
ska man käka flera mål mat, eller större mål? :P

Åtminstonde ordentlig mat på mellanmålen, byt filmjölken mot något som innehåller mer protein eller komplettera med lite mer protein iaf.

T ex kött, fisk

Fatalist
2005-11-07, 22:52
Åtminstonde ordentlig mat på mellanmålen, byt filmjölken mot något som innehåller mer protein eller komplettera med lite mer protein iaf.

T ex kött, fisk

Förövrigt ser det ut som en grund, kanske jag glömde nämna! Kör hårt!

Kaew
2005-11-08, 10:22
Du ar 15 och har tranat i 7 manader. Finns inget att saga mer an att passa pa nu nar du vaxer att ata som en hast och trana hart sa kommer du fa bra resultat.

GymTT
2005-11-08, 12:28
Ät och träna tungt.
Aj aj aj vilkte byggar halsband.

Alexlindgren
2005-11-08, 15:11
Okej, så ert tips är att käka som fan alltså :)

Ja då ska jag väl börja göra det då. Ska träna vidare hårt nu ;)

Uppdaterar med bilder vartefter.

bluelight
2005-11-09, 16:30
Okej, så ert tips är att käka som fan alltså :)

Ja då ska jag väl börja göra det då. Ska träna vidare hårt nu ;)

Uppdaterar med bilder vartefter.

Kvarg ska du äta! Blanda med Fun Light (Hallon smakar muums)
Gröt är jäkligt bra med! :eating:

Alexlindgren
2005-11-09, 20:03
vad är kvarg? :P

bajsmannen
2005-11-09, 20:16
typ kesella

Sando
2005-11-09, 20:34
Hmm...kvarg, har aldrig hört talas om. Är det som keso? Kan ju alltid hoppas för det äter jag en j-vla massa av.. :) Och gott är det!

Lycka till med träningen, kommer nog gå riktigt bra! :thumbup:

hultman
2005-11-09, 20:52
Kvarg är ett överskattat livsmedel, som smakar skit :D
Fast vissa älskar det, och det är väl huvudsaken.

Lycka till med träningen - grunden finns ju.

larre
2005-11-09, 21:09
Ät mycket mat de närmsta timmarna efter träning och se till att ligga på energiöverskott, dvs att det blir energi över till tillväxt och med tanke på hur mycket du tränar så kommer du att behöva äta en hel del och då är det ännu viktigare att dela upp måltiderna på kanske 6 tillfällen under dagen eller iaf 5, kan kännas lite löjligt att sitta o käka innan lunchen på skolan =)

Berren
2005-11-09, 21:49
käka som en häst :eating: med mer protein än du får i dej nu så spränger du hals kedjan om ett år :hbang:

larre
2005-11-09, 23:39
"Målet är att få bort ett antal centimeter runt midjan och samtidigt lägga på mig lite mer muskler."
Bestäm dig för vad som är mest akut och gör det, för att bygga muskler och gå ned i vikt går inte ihop.

Alexlindgren
2005-11-10, 07:26
hm..jag vet inte faktiskt, men jag tror faktiskt att jag ska satsa på att bygga muskler nu, och sedan deffa ner det en del. Hur lång tid tar det att deffa ner om man kör spinning för att förbränna? Och hur ska passen se ut då?

Jorgen
2005-11-10, 08:15
Kostdelarna tar vi i rätt forumdel och träningsdelarna i sin del. Och det är inte denna delen.

beckman88
2005-11-18, 15:42
Nu är ju sprotlovet över för länge sen. väger du över 70 nu elle?

reinholdsson
2005-11-18, 16:56
Nu är ju sprotlovet över för länge sen. väger du över 70 nu elle?

Lite ot nu, men såvitt jag vet är sportlovet i februari

Alexlindgren
2005-11-20, 14:10
väger 66 nu, morgonvikt efter pinken ;) så 1 kilo på 13 dagar, har nog gått ner lite i bf% också :)

Förresten så kommer jag nog lägga ner fotbollen och börja på thaiboxning ;)

Brenner
2005-11-20, 16:31
du kan få ett tips.....ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄT MAT tänk inte på vad du ska äta utan ät bara ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT ÄT och sen ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄT