handdator

Visa fullständig version : Bra xbox spel


manko
2005-11-07, 19:57
Ge mig tips på bra xbox spel :)

Helst förklara också hurdant spel o vad det går ut på :P

King Grub
2005-11-07, 20:01
Fable är roligt. Ett rollspel där man följer sin karaktär från barndom till hjältestatus. Trevligt, i synnerhet den utökade Fable - The Lost Chapters, som också finns till PC.

Jay-Z
2005-11-07, 20:03
Lite recensioner på Gamespot.com (http://www.gamespot.com/reviews.html?type=reviews&platform=13&mode=all&sort=score&dlx_type=all&sortdir=asc)

Lasse Kongo
2005-11-07, 20:05
Fight Night Round 2 är grymt bra, boxningsspel!

Doom3 är helt ok.

The Chronicles
of Riddick : Escape From Butcher Bay är coolt, ja va ska man säga, du är Vin Diesel och ska rymma från ett fängelse =)

International Superstar Soccer 4, heter det så? Aja gryyymt fotbollsspel, finns iofsig en 5a nu.

Farenheit finns väl till Xbox med, finns en tråd om Farenheit på kolo, sök, det är bland det bättre jag spelat!

Burnout, roligare bilspel finns inte, krocka och meja sönder dina motståndare, grymt bra spel för att få en extra testokick =)

Fable är oxå riktigt schysst!

Three pigs
2005-11-07, 20:08
Fable är roligt. Ett rollspel där man följer sin karaktär från barndom till hjältestatus. Trevligt, i synnerhet den utökade Fable - The Lost Chapters, som också finns till PC.
bah, precis när jag såg tråden tänkte jag på fable, men du hann före ;)
som sagt, fable är ett grymt kul spel, man går runt och gör olika uppdrag, dödar fiender och bossar, och får experience points så man kan träna upp olika "skills". älskar detta spel, dock lite för kort spel, klarade ut det på 9 timmar fast då hade jag nog lite "valfria" uppdrag kvar.

Halo 1 och 2 är också roliga shooting spel ;)
dock så tycker jag att 1an är roligare än 2an.

King Grub
2005-11-07, 20:10
The Chronicles of Riddick : Escape From Butcher Bay är coolt, ja va ska man säga, du är Vin Diesel och ska rymma från ett fängelse =)

JA! Ett av mina favorit first person shooters någonsin. Jag spelade det i o f s på datorn, men fantastiskt bra var det!

manko
2005-11-07, 20:13
har redan halo 1-2, fifa 2005 o 2006, nhl 2005 o 2006, fable, forza motorsport, starwars battlefront 1 o 2 + lite andra äldre spel :)

finns många tips som verkar intressanta, speciellt boxnings spelet :)

Lasse Kongo
2005-11-07, 20:20
har redan halo 1-2, fifa 2005 o 2006, nhl 2005 o 2006, fable, forza motorsport, starwars battlefront 1 o 2 + lite andra äldre spel :)

finns många tips som verkar intressanta, speciellt boxnings spelet :)

Det är sjukt bra, jag är inte spec förtjust i sånna spel men det fastna jag många timmar framför, lite nyskapande kontroller som faktiskt fungerar riktigt riktigt bra, har man dessutom lite skapligt ljud hemma så låter det som man är mitt i en boxningsarena, riktigt mysiga ljudeffekter när man knockar ngn :devil:

Lasse Kongo
2005-11-07, 20:22
JA! Ett av mina favorit first person shooters någonsin. Jag spelade det i o f s på datorn, men fantastiskt bra var det!

Jepp, var bra länge sen ja lira, och boxen har ja inte kvar för den platsen i hyllan är bokad till 360 =)

Men, blev sugen nu så ja ska lira om det på datorn :thumbup:

Lallle
2005-11-07, 20:41
Chronicles of riddick: Escape from Butcher bay är som sagt riktigt jävla bra. Gillar du fotboll så finns det inga tvivel om att du bör äga Pro evolution soccer 5 (PES5). Annars är Halo ett måste, likaså Amped 2.

backflash
2005-11-07, 20:45
Fable är roligt. Ett rollspel där man följer sin karaktär från barndom till hjältestatus. Trevligt, i synnerhet den utökade Fable - The Lost Chapters, som också finns till PC.

Håller med, även om det utökade ändå var för litet :(...

Vidare: Morrowind (game of the year edition), välkommen till spelet där alla hatar dig i början (nåja) och hatar dig ännu mer efter ett tag. Skämt åsido så är det ett trevligt rpg, och ffa ett riktigt stort sådant :) Just det ja, riktigt jobbiga laddtider :(

Burnout Revenge: Här går det undan! Har du spelat de andra spelen i serien så vet du att detta handlar om fart, fart, fart, preja motståndaren, undvika att krocka samt krocka. Riktigt underhållande spel som i den här versionen har finslipats och erbjuder många alternativa rutter samt en riktigt trevlig grafik (NTSC progressive iaf). Realism existerar inte här!

Forza Motorsport: Saknar du bra bilspel (inte simulator men ej heller arkad) så är detta för dig. Visserligen finns där inte så många möjligheter att spöka ut bilen vilket vissa gillar, men det är ingen nackdel för andra. Trevliga banor och irriterande bra AI utlovas.

Soul Calibur 2: Du har antagligen sett det här spelet, eller rent av har det eftersom det är gammalt. Har du det inte, men gillar fighting så sätt en rundspark i pannan på dig själv. Som sagt, fighting, nuff said.

SSX on tour: Det senaste tillskottet i SSX:serien ger dig puder att åka i så det räcker. Nu även med skidor (snowboardspel från början). Kolla även in de äldre SSX-spelen ifall den här typen tilltalar dig. (Amped 1 och 2 är också väldigt bra om du gillar denna typen av spel.

Tony Hawk's American Wasteland: Skatespel visserligen, men du kan utan ansträningar använda både en bmx samt praktisera parkour. Trevligt spel, lite för kort bara, men när man väl klarat det så kan man ändå åka omkring ett bra tag till, bemästra alla tricken och stränga ihop dem tar nog en del tid.

Battlefield 2: Behöver antagligen inte nån vidare presentation men ändå. Du har soldater, fienden har soldater. Du ska döda fienden. Detta görs på ett oerhört trevligt sätt där du kan växla mellan olika typer av soldater samt använda ett antal olika stationära hjälpmedel samt fordon.

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth: Detta är inte på något sätt ett bra spel, men kan med fördel spelas om du tycker att ditt liv är alldeles för simpelt och allting går riktigt lätt. Detta kan förvandla en valiumknaprande munk till en regelrätt barnaseriemördare på en dag (förutsatt att man inte kastar ut boxen genom fönstret tidigare.

Serious sam 2: Saknar du humor i shoot-em-up-first-person-shooter-spel? Då är detta för dig, här får du skjuta och skjuta och skjuta samtidigt som du garvar åt den glocalnet-låga humorn. Riktigt kul faktiskt.

Destroy all humans: Mer humor åt folket, och ganska roligt emellanåt, håller inte mer än en genomspelning dock. Du är en Alien som ska leva rövare (inte hela tiden, men det gör man ändå, för det är jävligt kul o göra det).

Moto GP 3: Gillar du inte bilspel? Kanske hojspel då? Riktigt kul om man gillar genren, kan vara lite plågsamt att komma in i dock.

Conker: Annorlunda plattforms/äventyr med en stor portion humor och en hel del huvudbry (samt laddtider). Introt är riktigt skoj :D Har en multiplayerfuntion i stil med Battlefield, jävligt lyckad sådan.

Far Cry Instincts: Om man inte har sovit med huvudet i en frigolithjälm så har man inte kunnat missa Far Cry. Ett riktigt snyggt fps som håller ett bra tag och låter dig komma i kontakt med ditt inre djur (du är väl en man). Grafiken är väldigt bra i NTSCp men måste självklart se sig slagen ifall det spelas på en bra PC. Efteråt så kan du byta ut "ey jag ska cutta dig" till "ey jag ska klösa dig".

Test drive: eve of destruction: 'Bil'spel med 'skrotbilar' och en stor portion inavel. Visst, grafiken i det här spelet är utvecklad av Fred Flinta och körkänslan av Barney på valium men flerspelarläget kommer inte göra dig besviken. Riktigt riktigt kul att köra mot polarna och Battle är att rekommendera -Skjut så att fjädrarna flyger!

Lasse Kongo
2005-11-07, 20:46
Chronicles of riddick: Escape from Butcher bay är som sagt riktigt jävla bra. Gillar du fotboll så finns det inga tvivel om att du bör äga Pro evolution soccer 5 (PES5). Annars är Halo ett måste, likaså Amped 2.

så hette det ja =)

Denstillasittande
2005-11-07, 20:48
De flesta bilspelen är kul ! Speciellt Colin mcray spelen.

Fable är alldeles för lätt.

Zozza
2005-11-07, 21:46
Har du Xbox LIVE? Isf kan jag nämna några spel ;o)

Toel
2005-11-07, 22:04
1. Halo: Combat Evolved - FPS, futurisk-action
2. Halo 2 - FPS, futurisk-action
3. Star Wars: Knights of the Old Republic - RPG i Starwars universum
4. Grand Theft Auto Double Pack - Vapen, knark, bilar i en digital sandlåda
5. Tom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory - Ubisofts svar på Metal Gear Solid, i Tom Clancy-anda.
6. Burnout 3: Takedown - Våldsamt bilspel
7. Prince of Persia: The Sands of Time - Äventyr med en prins, där du kan kontrollera tiden
8. Project Gotham Racing 2 - Oerhört läckert bilspel, med oerhört läckra sportbilar
9. Tom Clancy's Splinter Cell - Ubisofts svar på Metal Gear Solid, i Tom Clancy-anda.
10. Grand Theft Auto: San Andreas - Vapen, knark, bilar i en digital sandlåda

Hämtad från; http://www.gamerankings.com.

Skulle vilja lägga till Fable - Fantasy RPG där du kan välja mellan vara god och ond. Samt Fahrenheit, ett äventyrspel i nutid. Gillar du beat em up och fagra damer så kika närmare på Dead or Alive 3/Dead or Alive Ultimate, skillnaden är onlineläget i det senare alternativet.

Lite tips du kan kolla närmare på kanske.

Zozza
2005-11-07, 22:39
Fable är på tok för kort, dock.

Snake
2005-11-07, 22:58
Ninja gaiden - http://www.gamerankings.com/htmlpages2/561532.asp?q=ninja%20gaiden

Och givetvis alla NHL-lir :cool:

Bite
2005-11-07, 23:02
Ja, NHL! Och Rallisport Challenge 2 :hbang:

Ralle
2005-11-08, 00:35
Madden-06 ;)

Ninjamicke
2005-11-08, 01:11
Ninja gaiden är fortfarande ett av dom absolut bästa spelen jag spelat! Helt underbart!

Fable tyckte jag var bra men alldeles för kort.

Shenmue 2 är ett otroligt bra spel som inte får missas.

Rallisport challenge serien är mkt bra också.

Halo serien också givetvis

Project gotham racing 2

Har säkert glömt en jäkla massa men några tips fick du iaf =)

manko
2005-11-08, 17:28
nice tips. har köpt nu fightin night round 2, tycker det är skit roligt, fast sparringen är svår att kunna HAYMAKERSUPERUDPERUPERCUTS osv :D