handdator

Visa fullständig version : Första deffen - när borde jag börja?


izarul
2005-11-07, 19:14
Tänkte "deffa" och bli fin till i sommar =). träningen har börjat visa lite resultat och skulle vilja se hur det såg ut utan späcket. Har legat på bulk sen i somras, tränat och ätit som ett djur och gått upp mycket i vikt.

vägde i somras 77 och väger nu 88.

Några bilder finns, dock lite gamla. Lite grövre än när bilderna togs. Jag vet att jag inte poserar som en gud, men vafan.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=53908
Har nästan ingen som helst erfarenhet av att deffa och skulle uppskatta om jag fick era gissningar på hur lång tid det skulle ta.
16 år gammal.

Vill vara i form till början av juli.
Tack på förhand
Mvh Jakob.

mangemani
2005-11-07, 19:33
det är ju bara att räkna ut.
0.5 kilo fett på 1 vecka=2 kilo på en månad,sen är det ju bara att räkna.
januari,fabruari,mars,april,maj,juni=12 kilo....bara ett exempel.

izarul
2005-11-07, 19:38
det är ju bara att räkna ut.
0.5 kilo fett på 1 vecka=2 kilo på en månad,sen är det ju bara att räkna.
januari,fabruari,mars,april,maj,juni=12 kilo....bara ett exempel.

Tack. Jag är störd i skallen. Lyssnar på syntax error.

JLL
2005-11-07, 22:50
Kan lätt hända att man gör en del misstag första gången så lite extra tid kan vara en bra idé.

izarul
2005-11-07, 23:03
Så börja nu ungefär?

Pepz
2005-11-07, 23:18
tycke inte att du ska gå på en regelrätt deff.. dels pga din ålder, det är dumt att utsätta kroppen för sådana påfrestningar när du ligger i din mest hormonella fas i livet.. utnyttja detta till att lägga på dig muskler istället..

för dig lär det räcka med
Börja äta lite bättre(inte mindre) och kör lite motion av olika slag och framför allt fortsätt träna musklerna.. så kommer du nog kunna vara i hyfsad form till sommaren..

RassK
2005-11-07, 23:23
Jag tänker börja när det är varmt nog att springa på morgonen :]

izarul
2005-11-07, 23:32
tycke inte att du ska gå på en regelrätt deff.. dels pga din ålder, det är dumt att utsätta kroppen för sådana påfrestningar när du ligger i din mest hormonella fas i livet.. utnyttja detta till att lägga på dig muskler istället..

för dig lär det räcka med
Börja äta lite bättre(inte mindre) och kör lite motion av olika slag och framför allt fortsätt träna musklerna.. så kommer du nog kunna vara i hyfsad form till sommaren..

Okej! Tack. i vinter blir det 3 morgonpromenader per vecka med koffein. körde så förra vintern för att hålla nere bf lite och det funkade bra. åt då mkt godis och skit. om jag skippar det nu, tror du att jag kommer kunna minska bra med fett till i sommar?

Pepz
2005-11-08, 00:05
ja det tror jag..

Men ditt primära mål måste väl vara att utvecklas på gymmet och göra framsteg där..

Radiohead
2005-11-08, 00:35
izarul lyssna VÄLDIGT NOGA NU. Jag har kollat en stund på dina bilder och jag tycker INTE att du ska deffa över huvud taget, du har ju knappt något fett att deffa bort. Mitt råd är att istället att du ska GÅ UPP I VIKT genom att lägga på dig muskler. Vänta (som pepz säger) med att deffa tills du är åtminstone 18, kanske tom tills du är 19-20.

Radiohead
2005-11-08, 00:36
izarul lyssna VÄLDIGT NOGA NU. Jag har kollat en stund på dina bilder och jag tycker INTE att du ska deffa över huvud taget, du har ju knappt något fett att deffa bort. Mitt råd är att istället att du ska GÅ UPP I VIKT genom att lägga på dig muskler. Vänta (som pepz säger) med att deffa tills du är åtminstone 18, kanske tom tills du är 19-20.

du ska bli STÖRST =)