handdator

Visa fullständig version : Maltodextrinet fastnar


Pappa-Keno
2005-11-07, 18:32
Efter träningen blandar jag 30g proteinpulver med ungefär 1 och en halv dl maltodextrin i en shaker. Jag fyller hela den med vatten och skakar men det fastnar alltid lite små klumpar på botten och på kanterna av maltodextrinet.

Så min fråga är, måste jag blanda ut det med mer vatten eller?

Mass-Tech
2005-11-07, 18:41
Efter träningen blandar jag 30g proteinpulver med ungefär 1 och en halv dl maltodextrin i en shaker. Jag fyller hela den med vatten och skakar men det fastnar alltid lite små klumpar på botten och på kanterna av maltodextrinet.

Så min fråga är, måste jag blanda ut det med mer vatten eller?
Häll i vattnet först sen pulvert.

Bite
2005-11-07, 18:48
En stavmixer är en bra början till ett njutbart pulvermissbruk.

Zera
2005-11-07, 18:55
Efter träningen blandar jag 30g proteinpulver med ungefär 1 och en halv dl maltodextrin i en shaker. Jag fyller hela den med vatten och skakar men det fastnar alltid lite små klumpar på botten och på kanterna av maltodextrinet.

Så min fråga är, måste jag blanda ut det med mer vatten eller?

Se till att ha shakern RIKTIGT torr när du häller i pulvret, och sen kan du även skaka loss det lite innan du häller på vatten.

GymTT
2005-11-07, 18:59
Se till att ha shakern RIKTIGT torr när du häller i pulvret, och sen kan du även skaka loss det lite innan du häller på vatten.


Precis, bara in man har lite droppar så blir det dåligt *grr27*

Davil
2005-11-07, 19:32
Torr shaker - i med malto & ev. vassle - på med "sil" och locket - häll i kallt vatten - tippa shakern upp och ned (med stängt lock :D ) - slå ev. på botten så allt pulver lossnar från botten - skaka i en minut - i med resten av vattnet - skaka mer - Klart !!

Mac
2005-11-07, 21:49
Torr shaker - i med malto & ev. vassle - på med "sil" och locket - häll i kallt vatten - tippa shakern upp och ned (med stängt lock :D ) - slå ev. på botten så allt pulver lossnar från botten - skaka i en minut - i med resten av vattnet - skaka mer - Klart !!

Klockrent :thumbup:

backen
2005-11-12, 15:27
Det var värst vad ni blandar noggrant :)
Tycker inte det gör så mycket om det blir lite grynigt :eating:

Keit
2005-11-12, 17:57
Häll i vasslen först, sen maltot. Annars blire konstigt.

Fast det kanske du redan gör ;P