handdator

Visa fullständig version : Ny här - checka bilder.


JaTack
2005-11-07, 17:33
Tja!
Är 15 "snart" 16 år (3 Januari) och har snart styrketränat i 1 år. Väger för tillfället 65 kg och är 1.80cm lång. Har som mål att i alla fall väga 70kg+ innan jag fyller år (3 januari) Tänkte slänga upp min kost å tränings schema samt lite dags bilder så man kanske kan få lite tips mot en bättre utveckling.

Kost:
Som kost tillskott tar jag "Anabolic fuel" och har beställt protein pulvret "Whey-80".
Jag håller inte på å väger maten och sådant, jag försöker bara äta så mkt som jag får i mig, vill som sagt gå upp radikalt i vikt. ( bara inte i fett dåra ;) )

Morgon: Skål med gröt med sylt och mjölk, 2 fulkornsmackor med skinka el salami, 2-3 ägg.

Lunch: Skolmaten, varierande mat, tar alltid mkt sallad, broccoli, annanas mm.

"Mellis": En skål med fil å mûsli, 2 mackor med skinka el salami, 1 glas mjölk ELLER en skål med Gröt med sylt, 2 mackor med skinka el salami, 1 glas mjölk

Middag: Varierande middag som morsan tillagar, brukar bli husmanskost.

Kvällsmat: Samma som "Mellis"

Träningen:
Jag splitter inte eller något sånt, jag tränar måndag, onsdag, fredag(kondition) å lördag och försöker köra igenom muskelgrupperna: biceps, nacke, rygg, mage, ben-rumpa, vet inte vad muskeln heter men jag har hört att den kallas "vingarna".

Bilder:

http://img320.imageshack.us/img320/585/cimg20034te.th.jpg (http://img320.imageshack.us/my.php?image=cimg20034te.jpg)

http://img320.imageshack.us/img320/303/cimg19558pq.th.jpg (http://img320.imageshack.us/my.php?image=cimg19558pq.jpg)

http://img320.imageshack.us/img320/5091/cimg20442tr.th.jpg (http://img320.imageshack.us/my.php?image=cimg20442tr.jpg)

Tacksam för många kommentarer *innocent*

Mvh Marcus

mela
2005-11-07, 17:38
Träningen:
Jag splitter inte eller något sånt, jag tränar måndag, onsdag, fredag(kondition) å lördag och försöker köra igenom muskelgrupperna: biceps, nacke, rygg, mage, ben-rumpa, vet inte vad muskeln heter men jag har hört att den kallas "vingarna".


tricpes, bröst då?
"vingarna" kallas lats.

är liite tveksam till att du ska gå upp 5kg innan januari..

bluelight
2005-11-07, 17:39
För det första, går du upp i vikt nu?

För de andra: Det ser väldigt bra ut, men lite mer triceps och bröst är inte fel! Hur är benen?

tigerofsweden
2005-11-07, 17:40
Riktigt fin lunarbild den översta :thumbup: Bara att kämpa på i gymmet och :eating: som en snel hest så ska det nog bli bra ska du se *flex*

Naesetgrabb
2005-11-07, 17:42
Lite mer protein skulle inte skada? Nötfärs, Äggvita, Kyckling, Rostbiff, Kalkon, whatever works! Bara att köra hårt=)

tigerofsweden
2005-11-07, 17:42
tricpes, bröst då?
"vingarna" kallas lats.

är liite tveksam till att du ska gå upp 5kg innan januari..

Nej för fan, han behöver lite massa, siktar han på 5kg med BRA mat så blir det nog precis lagom :)

mela
2005-11-07, 17:44
Nej för fan, han behöver lite massa, siktar han på 5kg med BRA mat så blir det nog precis lagom :)

medveten om att det bara är 2 månader kvar :D

JaTack
2005-11-07, 17:44
ojoj, glömde såklart brösten, dom är ju nästan viktigast ;)! Nej, triceps har det inte blivit så mkt av. ifall jag går upp i vikt nu; den kosten som jag har satt upp nu är ganska färsk så det återstår att se. Benen är väl hyfsade, har dock ingen bild på dom för tillfället.

Mela: Tkr du 5 kg på ca 2 månader är orimligt?
Tigerofsweden: Tack för den :em: ;)

Mvh Marcus

tigerofsweden
2005-11-07, 17:45
medveten om att det bara är 2 månader kvar :D

Läs min post ordentligt igen *rolleyes*

mela
2005-11-07, 17:45
ojoj, glömde såklart brösten! Nej, triceps har det inte blivit så mkt av. ifall jag går upp i vikt nu; den kosten som jag har satt upp nu är ganska färsk så det återstår att se. Benen är väl hyfsade, har dock ingen bild på dom för tillfället.

Mela: Tkr du 5 kg på ca 2 månader är orimligt?
Tigerofsweden: Tack för den :em: ;)

Mvh Marcus

Det beror på hur lätt du har för att gå upp i vikt.
5kg i muskler är svårt.. men med fettmassa också kan det nog gå.

tigerofsweden
2005-11-07, 17:47
ojoj, glömde såklart brösten, dom är ju nästan viktigast ;)! Nej, triceps har det inte blivit så mkt av. ifall jag går upp i vikt nu; den kosten som jag har satt upp nu är ganska färsk så det återstår att se. Benen är väl hyfsade, har dock ingen bild på dom för tillfället.

Mela: Tkr du 5 kg på ca 2 månader är orimligt?
Tigerofsweden: Tack för den :em: ;)

Mvh Marcus

Om jag hade varit dig hade ja siktat på 5kg med enbart bra mat för att försäkra dig om att du äter tillräckligt :) Inte sätta dig på McDonalds nu och frossa utan BRA mat :) Då ska det nog mycket till om en kille i din ålder ska kunna öka så mycket !

JaTack
2005-11-07, 17:47
Det beror på hur lätt du har för att gå upp i vikt.
5kg i muskler är svårt.. men med fettmassa också kan det nog gå.

Nja, 5 kg i muskler hade ju varit en dröm. Nu är det inte det jag siktar på, jag ska givetvis dra på mig både och då jag inte direkt har överskott av fettet :)

Mvh Marcus

JaTack
2005-11-07, 17:49
Om jag hade varit dig hade ja siktat på 5kg med enbart bra mat för att försäkra dig om att du äter tillräckligt :) Inte sätta dig på McDonalds nu och frossa utan BRA mat :) Då ska det nog mycket till om en kille i din ålder ska kunna öka så mycket !

Nejnej, givietvis ska jag inte bo på McDonalds! ;) Jag ska sattsa på bra mat, förska i alla fall, min kost däruppe, är den någelunda bra?

"Då ska det nog mycket till om en kille i din ålder ska kunna öka så mycket !" Uppfattar jag den meningen fel? Jag uppfattar det som att du Inte tror att jag kommer klara desas 5 kg.

Mvh Marcus

tigerofsweden
2005-11-07, 17:51
Nejnej, givietvis ska jag inte bo på McDonalds! ;) Jag ska sattsa på bra mat, förska i alla fall, min kost däruppe, är den någelunda bra?

"Då ska det nog mycket till om en kille i din ålder ska kunna öka så mycket !" Uppfattar jag den meningen fel? Jag uppfattar det som att du Inte tror att jag kommer klara desas 5 kg.

Mvh Marcus

Nej JAG tror att det är svårt för en kille i din ålder att gå upp så pass mycket utan att överäta av onyttigheter. Du ska ju satsa på mycket kvalitativ mat, det som kommer ge dig den massan du vill åt :)

JaTack
2005-11-07, 17:55
Nej JAG tror att det är svårt för en kille i din ålder att gå upp så pass mycket utan att överäta av onyttigheter. Du ska ju satsa på mycket kvalitativ mat, det som kommer ge dig den massan du vill åt :)

Jo precis. Jaja, jag käkar & tränar på, så får vi se framåt årsskiftet :)

Mvh Marcus

mela
2005-11-07, 18:01
Lycka till iaf :)

hultman
2005-11-07, 18:26
Ja, 5 kg någorlunda ren muskelmassa är helt orimligt, tyvärr :)

Men kör på så gott du kan utan att bli fet, så ska du nog bli nöjd med dina resultat ska du se.

Liten Men Fet
2005-11-07, 18:50
Nu är det inte säkert jag missförstod dig rätt men jag uppfattade det som att du kör alla dom där muskelgrupperna varje gång du tränar 4-5 dagar i veckan det är inte riktigt optimalt för att använda kollo-uttryck. Bättre vore det om du tittar på nybörjarprogrammet som finns i best-of delen, det är mycket bra eller om du letar upp ett halvkropps-pass-program och kör det om du inte vill splitta så mycket.

Lycka till!

hultman
2005-11-07, 18:53
Missförstå även mig rätt, men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det spelar någon större roll hur han tränar, utan att han gör det. Då får personen i fråga lära sig känna kroppen och hur den reagerar på träning - och ett personligt schema kan lättare utformas.

Inzza
2005-11-07, 19:23
tricpes, bröst då?
"vingarna" kallas lats.

är liite tveksam till att du ska gå upp 5kg innan januari..

varför? du skall ju ner 5 kg innan så.

5kg på 8 veckor är inga problem, du kmr även börja se ut som lite människa enligt min åsikt. så kör på.

Liten Men Fet
2005-11-07, 19:33
Missförstå även mig rätt, men ska jag vara ärlig så tror jag inte att det spelar någon större roll hur han tränar, utan att han gör det. Då får personen i fråga lära sig känna kroppen och hur den reagerar på träning - och ett personligt schema kan lättare utformas.

Självklart men det tror han märker om han kör varje muskelgrupp hårt en eller 2 gånger i veckan åxå. Nybörjarscheman brukar ju vara till för folk som inte har så mycket vana men gärna vill träna seriöst.

Jag tror det finns en hel del att vinna om han strukturerar upp träningen ordentligt så kan man vara säker på att varje muskelgrupp får ordentligt med pisk minst en gång i veckan så att inte nåntingt glöms bort när man har långa pass med många övningar.

Kanske det blir mindre tid på gymmet men mer utveckling och det skadar väl aldrig?

Cerberus
2005-11-07, 19:35
5kg muskler e inte möjligt på så kort tid om du inte har supergener lr trycker i dig andra saker. Dock så är det ju verkligen inte svårt att öka 5kg på 2 månader, ät mycket bra mat så ska det gå. Du kan också käka massa skräpmat, godis så kan du nog öka 5kg på ett par veckor, lätt.

hultman
2005-11-07, 19:36
Fast frågan är: varför? :)

wintzell
2005-11-07, 19:43
Det är ju bara ett kaloriöverskott på 660 kcal per dag, vilket torde vara ganska enkelt.

izarul
2005-11-07, 19:53
Det är ju bara ett kaloriöverskott på 660 kcal per dag, vilket torde vara ganska enkelt.

5kg MUSKLER på 8 veckor?

6-Pack
2005-11-07, 20:01
Tja!
Är 15 "snart" 16 år (3 Januari) och har snart styrketränat i 1 år. Väger för tillfället 65 kg och är 1.80cm lång. Har som mål att i alla fall väga 70kg+ innan jag fyller år (3 januari) Tänkte slänga upp min kost å tränings schema samt lite dags bilder så man kanske kan få lite tips mot en bättre utveckling.

Kost:
Som kost tillskott tar jag "Anabolic fuel" och har beställt protein pulvret "Whey-80".
Jag håller inte på å väger maten och sådant, jag försöker bara äta så mkt som jag får i mig, vill som sagt gå upp radikalt i vikt. ( bara inte i fett dåra ;) )

Morgon: Skål med gröt med sylt och mjölk, 2 fulkornsmackor med skinka el salami, 2-3 ägg.

Lunch: Skolmaten, varierande mat, tar alltid mkt sallad, broccoli, annanas mm.

"Mellis": En skål med fil å mûsli, 2 mackor med skinka el salami, 1 glas mjölk ELLER en skål med Gröt med sylt, 2 mackor med skinka el salami, 1 glas mjölk

Middag: Varierande middag som morsan tillagar, brukar bli husmanskost.

Kvällsmat: Samma som "Mellis"

Träningen:
Jag splitter inte eller något sånt, jag tränar måndag, onsdag, fredag(kondition) å lördag och försöker köra igenom muskelgrupperna: biceps, nacke, rygg, mage, ben-rumpa, vet inte vad muskeln heter men jag har hört att den kallas "vingarna".

Bilder:

http://img320.imageshack.us/img320/585/cimg20034te.th.jpg (http://img320.imageshack.us/my.php?image=cimg20034te.jpg)

http://img320.imageshack.us/img320/303/cimg19558pq.th.jpg (http://img320.imageshack.us/my.php?image=cimg19558pq.jpg)

http://img320.imageshack.us/img320/5091/cimg20442tr.th.jpg (http://img320.imageshack.us/my.php?image=cimg20442tr.jpg)

Tacksam för många kommentarer *innocent*

Mvh Marcus


ser ju bra ut... vad har du för stats?

JaTack
2005-11-07, 20:03
tack för alla kommentarer, verkligen kul att man får hjälp!

Till träningen; Jag har kört på ungefär detta sätt sedan jag började (ca 1 år). Jag tkr att jag hinner med bra på varje övning och då kör jag 3x8, dock så brukar jag inte hinna med alla :em: , men då tar jag den nästa gång jag missade. Och jag kör ju med minst 1 dag vilodag emellan. 1 dags vila mellan varje pass är väl ok?

Som sagt den här kosten jag har kommit upp med nu har jag inte kört på innan. Jag har nog ätit för lite innan, har kunnat proppa i mig mer fasst jag har inte gjort det. Nu ska jag köra på att jag ska äta tills jag nästan mår illa, nej men nåt i den stilen, ska äta betydligt mkt mer nu än förrut i alla fall. Om jag kör på denna stilen i 1 vecka, då borde jag väl se resultat?

Mvh Marcus

JaTack
2005-11-07, 20:04
5kg MUSKLER på 8 veckor?

Jag är inte ute efter 5 kg rena muskler, men lite av muskler å lite av fett vore bra!

Mvh Marcus

JaTack
2005-11-07, 20:06
ser ju bra ut... vad har du för stats?

stats? *flex*

Fatalist
2005-11-07, 20:06
Du får nog räkna med ganska mycket fett, och lite muskler. Kanske lite vatten och sånt också.

Ser ut som en bra grund! Kör hårt :thumbup:

JaTack
2005-11-07, 20:12
Du får nog räkna med ganska mycket fett, och lite muskler. Kanske lite vatten och sånt också.

Ser ut som en bra grund! Kör hårt :thumbup:

bara jag kommer upp dit, sen går det ju att omvandla till bara muskler *innocent*

Mvh Marcus

6-Pack
2005-11-07, 20:13
stats? *flex*


vad du tar i bänk, böj och mark.........ange gärna mått om du känner fört :thumbup:

JaTack
2005-11-07, 20:21
vad du tar i bänk, böj och mark.........ange gärna mått om du känner fört :thumbup:

I bänken köra jag 3x8-60kg och har maxat en gång 1x1-80kg :P. Böj och mark har jag aldrig kört *flex*

Mått:
Biceps: 33cm
Underarm: 29cm
Midja: 81cm (käkade nyss :P)
Bröst: 89 cm

Nåt mer?

Mvh Marcus

Rock'nRoll
2005-11-07, 20:21
Du har många roliga tonnårshormoner att se fram emot! Ät, lyft och sov så kommer det bli fint.

Catstyle
2005-11-07, 20:23
I bänken köra jag 3x8-60kg och har maxat en gång 1x1-80kg :P. Böj och mark har jag aldrig kört *flex*

*grr27*

JaTack
2005-11-07, 20:24
vad du tar i bänk, böj och mark.........ange gärna mått om du känner fört :thumbup:

I bänken köra jag 3x8-60kg och har maxat en gång 1x1-80kg :P. Böj och mark har jag aldrig kört *flex*

Mått:
Biceps: 33cm
Underarm: 28cm
Midja: 81cm (käkade nyss :P)
Bröst: 89 cm

Nåt mer?

Mvh Marcus

JaTack
2005-11-07, 20:24
*grr27*

Vad? *innocent*

Catstyle
2005-11-07, 20:57
Vad? *innocent*
Du har ju missat 2 av de roligaste övningarna! *flex*

Mago
2005-11-07, 21:27
bara jag kommer upp dit, sen går det ju att omvandla till bara muskler *innocent*

Mvh Marcus

Jag antar att du skojjade. Måste ju bara verkligen kolla så du inte tror på det själv. :)

JaTack
2005-11-07, 21:34
Jag antar att du skojjade. Måste ju bara verkligen kolla så du inte tror på det själv. :)

Det var en hel del ironi med i det inlägget ;)

Mvh Marcus

keffat_liv
2005-11-07, 21:40
Nej JAG tror att det är svårt för en kille i din ålder att gå upp så pass mycket utan att överäta av onyttigheter. Du ska ju satsa på mycket kvalitativ mat, det som kommer ge dig den massan du vill åt :)

Vad är det för skitsnack? Jag är 17 år och går upp 0.5 - 1 kg i veckan på BARA nyttig mat.

tigerofsweden
2005-11-07, 21:45
Vad är det för skitsnack? Jag är 17 år och går upp 0.5 - 1 kg i veckan på BARA nyttig mat.

grattis! läs nu vad han skrev att han åt för något i första posten så kanske du förstår vad jag vill få fram..

JaTack
2005-11-07, 21:46
Vad är det för skitsnack? Jag är 17 år och går upp 0.5 - 1 kg i veckan på BARA nyttig mat.

Tack, äntligen lite "possetiva" svar :) Skulle du kunna lägga upp å visa hur din kost ser ut under en dag? :)

Mvh Marcus

mini_Arnold
2005-11-07, 21:46
Vad är det för skitsnack? Jag är 17 år och går upp 0.5 - 1 kg i veckan på BARA nyttig mat.
Med den viktuppgången lär du antingen hamna på en olympiascen eller rehabiliteringscenter för kraftigt överviktiga. ;)

JaTack
2005-11-07, 21:48
grattis! läs nu vad han skrev att han åt för något i första posten så kanske du förstår vad jag vill få fram..

Om du har invändningar mot mitt matschema så får du gärna säga till!

Mvh Marcus

tigerofsweden
2005-11-07, 21:48
Med den viktuppgången lär du antingen hamna på en olympiascen eller rehabiliteringscenter för kraftigt överviktiga. ;)

:laugh: Förstår att du är en anhängare av "äta massvis med mat" skaran på kolo keffat_liv, det är jag också men faktum kvarstår att det är väldigt få som äter så mycket att de skulle öka i vikt så som trådskaparen önskar! Särskilt om han äter som han skrev

JaTack
2005-11-07, 21:51
:laugh: Förstår att du är en anhängare av "äta massvis med mat" skaran på kolo keffat_liv, det är jag också men faktum kvarstår att det är väldigt få som äter så mycket att de skulle öka i vikt så som trådskaparen önskar! Särskilt om han äter som han skrev

Hur tycker du att jag ska göra för att gå upp i vikt då?

Mvh Marcus

mela
2005-11-07, 21:53
Hur tycker du att jag ska göra för att gå upp i vikt då?

Mvh Marcus

Bara ät. mkt och ofta.. och träna hårt.

tigerofsweden
2005-11-07, 21:54
Hur tycker du att jag ska göra för att gå upp i vikt då?

Mvh Marcus

Jag tycker du äter helt okej med mat, lite mer protein skulle väll knappast skada (tänkte då mest på skolmaten och det din mamma lagar) Nu vet ju inte jag alls hur mycket du äter, men prova en vecka och se vad som händer med vågen, ökar du inte så ät mer
Jag äter inga kopiösa mängder men såhär mycket har ja ökat på 4månader, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54089http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54089
Lycka till! :thumbup:

JaTack
2005-11-07, 21:56
Jag tycker du äter helt okej med mat, lite mer protein skulle väll knappast skada (tänkte då mest på skolmaten och det din mamma lagar) Nu vet ju inte jag alls hur mycket du äter, men prova en vecka och se vad som händer med vågen, ökar du inte så ät mer
Jag äter inga kopiösa mängder men såhär mycket har ja ökat på 4månader, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54089http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54089
Lycka till! :thumbup:

Jupp precis, det här är första veckan för mig på det här "nya" sättet å käka. Som sagt kollar om 1 vecka å ser resultat.
Tack så mkt :)

Mvh Marcus

HajduMan
2005-11-07, 22:05
Lägg in en till måltid, helst i form av middag...

JaTack
2005-11-07, 22:08
Lägg in en till måltid, helst i form av middag...

Var skulle den måltiden lämpligast platsa in ?

Mvh Marcus

robb@n
2005-11-07, 22:21
Stenhård träning kräver enorma mängder mat...Jag jobbar som kock och har stor tillgång till Kvalitativa livsmedel dagligen...och jag äter 1 stadig frukost, 3 riktigt stora lagade mål mat om dagen + några Gainers fördelat över hela dagen..och jag ökar stadigt.. samt att jag sedan "käkar" vikterna på gymmet....så att "gaina weight" med bra mat är inga problem...behövs inte en massa godis och skitmat för det...sånt försämrar oxå kroppens värden väldigt mycket...

sen beror juh allt på vad man har för egna satta mål osv...men detta funkar för mig och jag trivs bra med denna metod.

Förmodligen bor du kanske hemma och går i skolan ...så passa på att bygga upp stommen nu, ÄT & TRÄNA ... för det är nu du växer som mest fram till 20 års ålder ungefär..

Kör hårt och lycka till!


/R

JaTack
2005-11-13, 15:40
Nu har jag vägt mig! Förra söndagen vägde jag 65.6 kg ca. Den här veckan som har gått nu har jag verkligen ätit :eating: Har ätit 5 ggr dagligen å ätit mkt! Nu efter 1 vecka står vågen på 67 *flex* Är det möjligt, eller, Ja d måste ju vara möjligt, men dryga 1 kg på 1 vecka låter väl förjävligt mkt? Å nu käkade jag inte massa innan jag vägde mig å hade massa kläder...

Mvh Marcus

hattfan
2005-11-13, 16:18
Nu har jag vägt mig! Förra söndagen vägde jag 65.6 kg ca. Den här veckan som har gått nu har jag verkligen ätit :eating: Har ätit 5 ggr dagligen å ätit mkt! Nu efter 1 vecka står vågen på 67 *flex* Är det möjligt, eller, Ja d måste ju vara möjligt, men dryga 1 kg på 1 vecka låter väl förjävligt mkt? Å nu käkade jag inte massa innan jag vägde mig å hade massa kläder...

Mvh Marcus

Det kan med lätthet skilja 1,5 kg beroende på om du har mycket vätska och mat i kroppen... Nu vill jag inte vara en bummer men jag tror du ska vänta mer än en vecka innan du tar ut att du har gått upp i vikt. Men kämpa på med :eating: andet!

edit: ooo dessa smilies