handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på schema


mange_
2002-07-19, 12:29
frukost: 10
Träning: 11
EFter träning: proteindrink
Lunch: halv 1
Mellanmål: 3
Middag: 6
Kvällsmat: 9

Mån: Bröst, underarmar
Tis: Axlar, Mage
Tor: Biceps, Triceps
Fre: Rygg, Traps

Axlar: Hantelpress (3 set), Lateral raises (2 set), framåtlutande Lateral raises (2 set)
Mage: Chruches (med vikt) (3 set), Benlyft (2 set)
Biceps: Bicepscurl (rakstång) (3 set), Hammercurl (2 set), Scottcurl (2 set)
Triceps: Liggande tricpespress (3 set), Ticepspress (cable) (2 set), TRiceps press (rep bakom huvudet) ( 2set)
Rygg: Chins (2 set), Latsdrag (rakstång) (2 set), Nerdragningar (v-stång) (2 set), Hantelrodd (2 set)
Traps: Shrugs (stång)(2 set)


tacksam för kommentarer

Åse Columbus
2002-07-19, 12:43
VART tog benen vägen?????

När ett träd växer......och inte får en stark stam (ben), så kan den inte utveckla starka grenar med kraftiga löv och eventuella frukter (överkroppen).

Ben får man aldrig glömma..........om man inte sitter i rullstol.:angel:

Åse:smokin:

Pudzianovski
2002-07-19, 12:44
ben då?

eller ser jag kass...:confused:


:)

Munter
2002-07-19, 12:44
Ben!

I övrigt: Marklyft, baksida axlar.

Pudzianovski
2002-07-19, 12:46
finns det ingen mer som kan klaga på att det fattas ben...

:D

JJ
2002-07-19, 12:54
Det fattas ju BEN:smokin:

emmzan
2002-07-19, 13:18
Alltså, jag är ju rätt ny i styrketräningskretsar sådär liksomt. Men jag tycker att det typ saknas BEN i programmet... :hbang:

Ravenlord
2002-07-19, 13:22
Jag har ju ett svagt synfel menjag tycker det ser som om det saknas ben.

Daemon
2002-07-19, 13:23
Är det ingen som lagt märke till att killen inte kör ben?? :confused: :confused: :D :D

:smokin:

Åse Columbus
2002-07-19, 13:27
Tror ni att han/hon fattar nu?:laugh:

åse:smokin:

Pudzianovski
2002-07-19, 13:28
tror han som frågade ska byta nick till osugen_2

:D

kraftsport
2002-07-19, 14:54
Nää,, bygg en tung överkropp så kommer benen automatiskt av den dagliga bördan att lyfta denna tunga överkropp.. Se bara på feta människor vilka grova vader och ben dom har.

Pluss att man spar tid.

:thumbup:

Åse Columbus
2002-07-19, 15:03
Originally posted by kraftsport
Nää,, bygg en tung överkropp så kommer benen automatiskt av den dagliga bördan att lyfta denna tunga överkropp.. Se bara på feta människor vilka grova vader och ben dom har.

Pluss att man spar tid.

:thumbup:

Feta ben o vader........no thanks!:sleep:

Åse:smokin:

Cuddly
2002-07-19, 16:11
Hur många ben finns det i abborre? 2 fler än i ovanstående startinlägg. För övrigt var Ben Johnson rätt grov på sin tid...

Thomas

Cuddly
2002-07-19, 17:05
Originally posted by Åse Columbus
När ett träd växer......och inte får en stark stam (ben), så kan den inte utveckla starka grenar med kraftiga löv och eventuella frukter (överkroppen).


Mycket bra och tänkvärd liknelse Åse! Önskar att någon tvingat mig att läsa de raderna några 100 ggr i början av min träningskarriär.

För övrigt är det inte dumt med överkroppsfrukter... :thumbup:

Thomas

mange_
2002-07-20, 01:19
var helt överlycklig när jag såg jag fått 14 svar. MEn tyvärr inga vetttiga. Kanske borde nämt det iof. Har gips på ena benet så därför kan jag inte köra ben, så nu kanske nån har några synpukter??? (förutom att ben inte är med)

Pez
2002-07-20, 01:53
Eftersom Jarod t.o.m har problem med att använda en tonvalstelefon utan att krångla till det , för att inte tala om hur svårt han upplever det är att posta ett inlägg - så låter han, genom mig, hälsa:

"Testa att träna bröst å triceps på samma pass. Likadant med rygg å biceps..

Mvh"

z_bumbi
2002-07-20, 08:51
Åse:
>När ett träd växer......och inte får en stark stam (ben), så kan den inte utveckla starka grenar med kraftiga löv och eventuella frukter (överkroppen).

Visserligen bor du i Stockholm men jag har fått uppfattningen att du vet bättre (Nackade höns bl a). Växter behöver starka rötter för att växa, ska man köra ett specialicerat fotprogram i några månader innan man börjar träna resten av kroppen ? :)
Förutom det var det tänkvärda ord, som vanligt.


>Åse:smokin:

Rökning är inte bra, det tar bort mark från jordnötsproduktionen. Om jordnötterna blir dyrare vet jag vem jag ska anklaga.

Hm, var det inte en riktig fråga i början av den här tråden också ?

sugen_2:

>Tor: Biceps, Triceps
>Fre: Rygg, Traps

Nackdelen kan vara att man har sån träningsvärk i biceps att det inte går att träna rygg dagen/dagarna efter.

>Rygg: Chins (2 set), Latsdrag (rakstång) (2 set), Nerdragningar (v-stång) (2 set), Hantelrodd (2 set)

6 set som du drar lodrätt och bara 2 set vågrätt.
Jag skulle ta bort en av neddragningarna exempelvis latsdrag (Du har ju redan chins) och lägga till en roddövning, med brutet ben så är det nog lättast med rodd i en maskin om det finns en sådan eller så kör du 4 set hantelrodd.

Den stora fördelen med att gå på kryckor är att triceps blir väldigt uthålliga, jag behövde en tur på kryckor innan jag verkligen fick kontakt med de små stackarna när jag började träna.

Janna
2002-07-20, 09:34
Originally posted by z_bumbi

Den stora fördelen med att gå på kryckor är att triceps blir väldigt uthålliga, jag behövde en tur på kryckor innan jag verkligen fick kontakt med de små stackarna när jag började träna.

huuu både biccar o triccar får jag grym kontakt med får sån pump att det känns som att de ska sprängas ... en kille sa en gång till mig att det var lite synd om mig för att jag va tjej o inte vill/kan kura för om man inte kurar kan men aldrig få "riktig" pump ..

...men om jag inte får "riktig" pump i armarna varför är det då totalt omöjligt att böja armarna så jag kan rätta till hårsnodden?

Pez
2002-07-20, 12:04
Originally posted by Janna

...men om jag inte får "riktig" pump i armarna varför är det då totalt omöjligt att böja armarna så jag kan rätta till hårsnodden?

Kära Janna, det är det som kallas "placebo" tror jag. :laugh:

Skämt åsido, det är gött när triccarna spänner så det känns som dom ska gå av när man kör och armarna är så svullna så att man inte kan vika ner kragen på tröjan själv efter passet... :p

/pez

Jarod
2002-07-20, 12:26
Originally posted by Pez
Skämt åsido, det är gött när triccarna spänner så det känns som dom ska gå av när man kör och armarna är så svullna så att man inte kan vika ner kragen på tröjan själv efter passet... :p

/pez

Pah!!! Vad vet du om hård träning....hrmpf...

:D

Mvh

Pez
2002-07-20, 12:30
Nu tycker jag alla ger Jarod en applåd när han efter många långa och ensamma nätter äntligen lärt sig att posta inlägg helt på egen hand. :thumbup:

/pez

Cuddly
2002-07-30, 16:07
Originally posted by Janna


huuu både biccar o triccar får jag grym kontakt med får sån pump att det känns som att de ska sprängas ... en kille sa en gång till mig att det var lite synd om mig för att jag va tjej o inte vill/kan kura för om man inte kurar kan men aldrig få "riktig" pump ..

...men om jag inte får "riktig" pump i armarna varför är det då totalt omöjligt att böja armarna så jag kan rätta till hårsnodden?

Du kanske har hårsnodden på något udda ställe...hrrm...hursomhelst, pump kan vara trevligt men det är ingen förutsättning för tillväxt.

Thomas

Janna
2002-07-30, 16:49
vem har sagt att pump är ett måste för att öka?

oftast får man ju inte pump förrän man tränat ett tg och fått lite kompaktare muskler