handdator

Visa fullständig version : Träningshandskar


autowah
2005-11-06, 20:32
Hur håller ni handskarna fräscha, byter ni ut dem eller tvättar ni dem? Jag tycker att de börjar lukta efter ett tag, särskilt om man svettas lite under passet.

sunkan
2005-11-06, 20:39
jag började med att slänga mina, har inte haft några problem sen des ;)

Jorgen
2005-11-06, 20:40
jag började med att slänga mina, har inte haft några problem sen des ;)
Och detta rådet hjälper trådskaparen på vilket sätt?

Piranha
2005-11-06, 20:43
Tyghandskar går att tvätta , har de skinn på sig så kanske man skall vara med aktsam , du kanske kan blöta upp dem iaf.

Annars så låt dem inte torka å bli sunkiga i en instängd väska utan plocka upp dem på tork när du kommer hem.

sunkan
2005-11-06, 20:43
Och detta rådet hjälper trådskaparen på vilket sätt?
inga handskar=ingen lukt :em:

Annars kan du ju prova med att tvätta dom, nog för att dom lär bli hårda, men de lär ju bli bra om du smörjer in dom lite......så nu har jag hjälp till lite iaf :D

Allan
2005-11-06, 20:43
Är de av neopren ska de tåla handtvätt och lufttorkning.

allan

Jman
2005-11-06, 20:45
Håll dem så torra som möjligt. T.ex. torka inte pannan med handsken. Häng upp dem så for när du kommer hem så att de får torka och vädras. Det är bakterier som luktar, samma sak gäller ju skor. De kan man ta kål på genom att tvätta eller hänga ut dem över natten på balkongen förutsatt det är kallt (inte för kallt kanske). Även om det står att handskar går att tvätta så tål de flesta inte många tvättar. Jag byter handskar när de blir för torra och trasiga. Jag tycker det är värt att investera i schyssta handskar för att händerna ska må bra.

Allan
2005-11-06, 20:46
Annars är ju den klassiska grejen om de luktar illa att lägga dem i frysen över natten. Precis som man gör med gympadojjerna.

allan

Fatcan
2005-11-06, 20:49
Annars är ju den klassiska grejen om de luktar illa att lägga dem i frysen över natten. Precis som man gör med gympadojjerna.

allan

Funkar det verkligen?

Allan
2005-11-06, 20:51
Funkar det verkligen?

Jajamän. Bakterierna gillar inte kyla.

allan

Jman
2005-11-06, 20:51
Annars är ju den klassiska grejen om de luktar illa att lägga dem i frysen över natten. Precis som man gör med gympadojjerna.

allan
Fast vill man lägga handskarna i frysen om de luktar riktigt illa? =) Det är nog bra om de är riktigt torra innan man lägger in dem. Vatten expanderar när det får fast form. Jag vet inte om det skulle vara så bra för handsken. Sen gäller det ju att inte bryta handsken när den är stel (vilket den inte borde bli om den är helt torr?) ...

Allan
2005-11-06, 20:53
... Det är nog bra om de är riktigt torra innan man lägger in dem. ) ...

Jag hoppas innerligt att folk begriper att de inte ska slänga in blöta handskar i frysen...


allan

Ninjasmurf
2005-11-06, 20:54
kyla får bakterier att "falla i dvala", uttorkning dödar dom så en kombo av båda är nog ingen dum idé.

jakke
2005-11-06, 20:55
Jag hoppas innerligt att folk begriper att de inte ska slänga in blöta handskar i frysen...


allan
Frystorka kläder, gjorde ni inte det i lumpen?

Fettecke
2005-11-06, 20:56
Hur håller ni handskarna fräscha, byter ni ut dem eller tvättar ni dem? Jag tycker att de börjar lukta efter ett tag, särskilt om man svettas lite under passet.

lukten spelar mig ingen roll då jag inte har dom instängt... men går dom sönder så lagar jag dom inte, köper hellre nya... det är inte så dyrt med 200:- varje halvår.. är väll dax nu för ett par nya better bodys snart :)

Jman
2005-11-06, 21:08
Det ser ju lite halvgrymt ut när handskarna börja spricka i sömmarna ...

Fast det är nog en tvätt för mycket och remmar som är orsaken ...
Jag har inte hittills hittat några handskar som skyddar handen från förhårdnader och ömhet. Men det blir väl bättre med tiden ...
Jag har hittills testat twinlabs standardmodell och Nike. Vilka mer kan ni rekommendera som både håller i tvätten och är bekväma? Gärna med långa fingrar.

autowah
2005-11-06, 22:26
Tvättade mina nya betterbodies för första gången idag, och än så länge verkar de ha klarat tvätten ganska bra. Får se om lukten försvinner helt, annars får det nog bli annat material nästa gång. Tidigare handskar har inte blivit helt luktfria efter några tvättar. Eller frysen.
Vilka handskar rekommenderas, bekväma och tvättbara, som någon redan frågat om?

mini
2005-11-06, 22:38
Jag har handskar ifrån Nike som går utmärkt att tvätta i 30 grader. De är dessutom mycket smidigare än alla andra handskar jag sett, så de smiskar stjärt helt enkelt. Inköpta på Stadium för strax under 200:-

Jman
2005-11-06, 22:48
Jag har handskar ifrån Nike som går utmärkt att tvätta i 30 grader. De är dessutom mycket smidigare än alla andra handskar jag sett, så de smiskar stjärt helt enkelt. Inköpta på Stadium för strax under 200:-
Samma som jag har nu troligtvis. De är bekväma för det mesta, det håller jag med om. De är snygga också. Men jag får blåsor på övre handflatan. Fast alla har vi olika händer. Hur är handskarna av märket Ocelot?

Ps. Det kanske är mesigt att klaga om förhårdnader ... det liksom kanske hör till ?? =)

Eastman
2005-11-07, 00:17
Jag använder dessa Ocelot-handskar (http://www.bodysolid.se/?pid=107351) , och är mycket nöjd. Väldigt mjukt läder, och inte alltför tjock vaddering. Precis lagom så man har så maximal kontakt som möjligt. Handledsstöd är också en bonus för mig.

Hur jag håller dem fräscha? Jag svettas riktigt rejält under ett pass, så direkt när jag är klar tar jag toalettpapper och knölar ihop i en luftig boll, som jag sen stoppar in i handsken. Speciellt då jag ofta tränar innan ett arbetspass och det dröjer timmar innan jag kan packa upp min träningsväska.

För övrigt så undviker jag att torka dem över element, eller i solsken. Aldrig bra med läder..