handdator

Visa fullständig version : Xbox 360 tråden!


keffat_liv
2005-11-06, 19:24
Nu när det är så nära release på xbox 360 (mindre än 1 månad!!) så tycker jag vi får ha en officiel tråd här på kolozzeum:)

Vad tror ni om den? Imo verkar den jäkligt lovande! Hur lång tid tror ni det tar innan maskinen är knäckt och folk börjar chippa den?

Shadow Warrior
2005-11-06, 19:40
Ett obligatoriskt köp, men inte till releasen tror jag, då det inte finns några riktigt tunga spel, visst Halo 3 och Kameo verkar intressant men det är inga konsolsäljare för mej.

Annars är jag mer suger på PS3.

Som jag sagt tidigare: Livets mening är Metal Gear Solid 4!!!!

MasterChief
2005-11-06, 19:41
Jag är splittrad. Känns som om Microsoft jobbar snabbare än vad speltillverkarna hinner med...Trist att köpa en box för 4 lök och sen tar det ett år innan det börjar komma bra titlar. Sen är det trist att den inte har stöd för blue-ray/HD-DVD, men det kommer säkert en uppgradering i slutet av 2006.


Nåja...Det blir ju givetvis ett köp i alla fall. :D

Chippat är jag inte intresserad av. Jag gillar att betala för spelen.

King Grub
2005-11-06, 19:44
Jag kommer att köpa en, i år. Antagligen hänger jag inte på låset dagen den släpps, utan jag vill läsa några recensioner först, både på maskin och spel, men den ser mäkta lovande ut. http://www.hevolve.com/ico/gamer.gif

Lallle
2005-11-06, 19:44
Kommer med största sannolikhet att köpa ett. Har hört att bara vissa spel är bakåtkompitabla, kan det stämma? Nån som vet release prease?

Grisen
2005-11-06, 19:45
Jag är splittrad. Känns som om Microsoft jobbar snabbare än vad speltillverkarna hinner med...Trist att köpa en box för 4 lök och sen tar det ett år innan det börjar komma bra titlar. Sen är det trist att den inte har stöd för blue-ray/HD-DVD, men det kommer säkert en uppgradering i slutet av 2006.


Nåja...Det blir ju givetvis ett köp i alla fall. :D

Chippat är jag inte intresserad av. Jag gillar att betala för spelen.


Med din avatar SKA du hänga på låset =)

MasterChief
2005-11-06, 19:47
Kommer med största sannolikhet att köpa ett. Har hört att bara vissa spel är bakåtkompitabla, kan det stämma? Nån som vet release prease?

Stämmer. Det krävs en speciell fil för att bakåtkompabiliteten ska funka, så du måste ha en box med hårddisk för att det ska funka. Det är stortitlarna som kommer att funka i början sen följer även andra spel. Det är tydligen kenpigt att emulera xbox i en xbox360.

MasterChief
2005-11-06, 19:48
Med din avatar SKA du hänga på låset =)

Min avatar eller mitt namn? :D
Kan säga att jag fortfarande spelar Halo rätt mycket. Jag KNÄCKER i Halo och efter mellanspelet Halo2 så trånar jag som en bebis efter nappen till den dag då Halo3 släpps.

keffat_liv
2005-11-06, 19:55
Vad tror/vet ni om onlinemöjligheterna? Det kommer ju spel som battlefield 2 till 360n som redan är ute på pc. Kommer då folk på 360n spela online för sig, eller tillsammans med de som spelar på pcn?

MasterChief
2005-11-06, 19:56
Vad tror/vet ni om onlinemöjligheterna? Det kommer ju spel som battlefield 2 till 360n som redan är ute på pc. Kommer då folk på 360n spela online för sig, eller tillsammans med de som spelar på pcn?

Det kommer bara vara möjligt att köra mot andra xbox360 användare.

keffat_liv
2005-11-06, 20:00
Det kommer bara vara möjligt att köra mot andra xbox360 användare.

ah, underbart! :)

zanzi
2005-11-06, 20:09
Jag kommer vänta men ett köp kommer det att bli. Vissa saker är då oklara för tillfället som t.ex. vilket framtida format Microsoft kommer stödja om ens dom kommer stödja HD-DVD eller Blu-ray för spelen. Tror vi kommer få en halvfärdig version nu och inom nått år kommer version två med ny optisk enhet osv.

Goddaniel
2005-11-06, 20:15
Jag är mycket sugen på en Xbox 360, kommer nog inhandla en sådan. :)

Men grejjen är att jag ska till Thailand över jul och funderar på att köpa en där ifall det är stor prisskillnad.
Men funkar den sedan i Sverige tror ni? Behöver man köpa några elsladdar/scartsladdar? Eller funkar det med någon sorts adapter?

//Daniel :)


Edit:
Zanzi: Jag har läst att den stöder Hd-Tv :)

pocoloco
2005-11-06, 20:19
Jag är mycket sugen på en Xbox 360, kommer nog inhandla en sådan. :)

Men grejjen är att jag ska till Thailand över jul och funderar på att köpa en där ifall det är stor prisskillnad.
Men funkar den sedan i Sverige tror ni? Behöver man köpa några elsladdar/scartsladdar? Eller funkar det med någon sorts adapter?

//Daniel :)


Edit:
Zanzi: Jag har läst att den stöder Hd-Tv :)

Mycket bra tanke att inhandla i Thailand, bästa stället ifall du vill köpa spel och framförallt tillbehör till dina konsoler. Däremot så är det ingen större prisskilander mellan Xbox här och där. Däremot på, Playstation.. OJOJOJOJ!

zanzi
2005-11-06, 20:37
Zanzi: Jag har läst att den stöder Hd-Tv :)

Jepp, båda 720p and 1080i (men tyvärr inte 1080p).

Sen borde du kolla upp om det går att låsa upp (http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4218670.stm) xbox:en innan du köper den från ett annat land då den kommer vara region-låst (http://news.teamxbox.com/xbox/9263/Xbox-360-to-be-Region-Locked/).

jakke
2005-11-06, 20:50
Tackade just nej till att få prova konsollen imorgon kväll. Var en tidningsvisning :booty:

Grisen
2005-11-06, 20:58
Tackade just nej till att få prova konsollen imorgon kväll. Var en tidningsvisning :booty:


WTF!? Why?

MasterChief
2005-11-06, 21:22
Tackade just nej till att få prova konsollen imorgon kväll. Var en tidningsvisning :booty:

Va? MFJAYTIYMTFAH? *screwy* :eek:

Toel
2005-11-06, 21:27
Jag kommer vänta men ett köp kommer det att bli. Vissa saker är då oklara för tillfället som t.ex. vilket framtida format Microsoft kommer stödja om ens dom kommer stödja HD-DVD eller Blu-ray för spelen. Tror vi kommer få en halvfärdig version nu och inom nått år kommer version två med ny optisk enhet osv.

Microsoft lär knappast stödja Blu-ray. Det är Sony som vill satsa på det formatet.

HD-DVD, kan i framtiden inkluderas i helvarven, men de som släpps nu den 2dec är utan.

Själv är jag väldigt sugen på att införskaffa mig ett exemplar, men troligtvis inte till releasen. Även om det ser ut att vara en ordentlig line-up med spel de har; Dead or Alive 4, Codenamned, Perfect Dark, Kameo, Project Gotham Racing 3 samt det försenade Elder Scrolls IV: Oblivion.

Deras LIVE verkar om möjligt än bättre denna generation. Det är nog banne mig så att MS kommer att närma sig Sony.

aliquis
2005-11-06, 23:45
Nu när det är så nära release på xbox 360 (mindre än 1 månad!!) så tycker jag vi får ha en officiel tråd här på kolozzeum:)

Vad tror ni om den? Imo verkar den jäkligt lovande! Hur lång tid tror ni det tar innan maskinen är knäckt och folk börjar chippa den?Alla utvecklare verkar gilla den bättre än ps3, även om ps3 kanske är något mer tekniskt avancerad... dyr tycker jag den är, och lite användning av hårddisken eftersom den inte krävs. Tror det tar lång tid innan den knäcks, om den knäcks.
Revolution som är aktuell.

aliquis
2005-11-06, 23:47
Rätt sämst att den flashiga silverlivegrejen man vid köp av det dyrare paketet får bara ger möjlighet att ladda ner demos o skit, inte att SPELA PÅ INTERNET, det måste du betala för...

aliquis
2005-11-06, 23:48
Jag kommer vänta men ett köp kommer det att bli. Vissa saker är då oklara för tillfället som t.ex. vilket framtida format Microsoft kommer stödja om ens dom kommer stödja HD-DVD eller Blu-ray för spelen. Tror vi kommer få en halvfärdig version nu och inom nått år kommer version två med ny optisk enhet osv.de väljer vanlig dvd så det behöver du inte fundera på.

aliquis
2005-11-06, 23:50
ooooooooooooooom blu-ray slår igenom och oooooooooooom ps3 är knäpptyst och oooooooom den fungerar bra som en blu-rayspelare är den ju värd att skaffa av den anledning, men det är ju inte så troligt (mer än att det vinner formatstriden, men det lär ju ta ett tag innan man köper blu-rayfilmer ändå)

jakke
2005-11-06, 23:51
Alla utvecklare verkar gilla den bättre än ps3, även om ps3 kanske är något mer tekniskt avancerad... dyr tycker jag den är, och lite användning av hårddisken eftersom den inte krävs. Tror det tar lång tid innan den knäcks, om den knäcks.
Revolution som är aktuell.
Tror inte det kommer dröja sålänge innan dom knäcker den..
Läste för några veckor sedan på idg.se att polisen gjort tillslag och beslagtagit Xbox360:s hos inga mindre än smartXX(dom som gör bäst chip till xbox).

jakke
2005-11-06, 23:53
Alla utvecklare verkar gilla den bättre än ps3, även om ps3 kanske är något mer tekniskt avancerad... dyr tycker jag den är, och lite användning av hårddisken eftersom den inte krävs. Tror det tar lång tid innan den knäcks, om den knäcks.
Revolution som är aktuell.
Utvecklare gillar den mkt pga att den använder känd hårdvara(ffa processorn).. Spelen kommer att vara snygga direkt. På Xbox tog det lång tid innan de lite snyggare spelen släpptes.

zanzi
2005-11-06, 23:54
Microsoft lär knappast stödja Blu-ray. Det är Sony som vill satsa på det formatet.
Microsoft kommer gräva sin egna grav om dom bestämmer sig för att köra vidare på HD-DVD om resten av världen väljer Blu-ray. ;)
Sen är det fler än Sony som vill satsa på Blu-ray.

HD-DVD, kan i framtiden inkluderas i helvarven, men de som släpps nu den 2dec är utan.
Då hade jag rätt. =)

aliquis
2005-11-07, 00:23
http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/bsod/xbox360_bsod_01.jpg

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/bsod/xbox360_bsod_02.jpg

aliquis
2005-11-07, 00:24
Tror inte det kommer dröja sålänge innan dom knäcker den..
Läste för några veckor sedan på idg.se att polisen gjort tillslag och beslagtagit Xbox360:s hos inga mindre än smartXX(dom som gör bäst chip till xbox).Det är jäkligt gamla nyheter att smartxx hade tre stycken xbox360, och vad betyder det? inte ett jävla skit.

aliquis
2005-11-07, 00:25
Utvecklare gillar den mkt pga att den använder känd hårdvara(ffa processorn).. Spelen kommer att vara snygga direkt. På Xbox tog det lång tid innan de lite snyggare spelen släpptes.Gamla xbox hade väl mer känd hårdvara isf, men ja, utvecklarna gillar den för att den är "mer normal" än ps3.. Har läst runt 30% längre utvecklingstid på ps3.

Microsoft lär ju kunna göra ok utvecklarmiljö iaf.

jakke
2005-11-07, 01:19
Det är jäkligt gamla nyheter att smartxx hade tre stycken xbox360, och vad betyder det? inte ett jävla skit.
Microsoft påstod ju länge att 360 skulle vara omöjlig att modda. Dom har ändrat sig, undra varför... Sedan betyder det visst ngt att dom har sakerna. Tror du dom spelar tvspel med maskinerna?



Gamla xbox hade väl mer känd hårdvara isf, men ja, utvecklarna gillar den för att den är "mer normal" än ps3.. Har läst runt 30% längre utvecklingstid på ps3.

Microsoft lär ju kunna göra ok utvecklarmiljö iaf.

Jag säger bara vad jag hört av en spelutvecklare.

Langster
2005-11-07, 14:00
Jag har förhandsbeställt en, ska ha på releasedagen. Vet inte riktigt varför. :D Jag vill bara HA!

Vilka spel är det som kommer på releasen egentligen? Har inte sett så många previews.

Toel
2005-11-07, 17:28
...lite användning av hårddisken eftersom den inte krävs.

Man ska komma ihåg att det krävs hårddisk för att kunna emulera upp gamla Xbox spel på Xbox360. Sedan är det skönt att slippa minneskort. Samt att användare kanske vill ha plats till att arrangera sina låtar, bilder, trailers, filmer, demo osv.


Vilka spel är det som kommer på releasen egentligen? Har inte sett så många previews.

Det är väl inte skrivit i sten, men en preliminär lista ser ut såhär:

1. Perfect Dark Zero Regular Edition: 11/07/05
2. Kameo Elements of Power: 11/09/05
3. Quake 4: 11/15/05
4. GUN: 11/15/05
5. Call of Duty 2: 11/15/05
6. FIFA Soccer 2006: Road to World Cup: 11/15/05
7. Tony Hawk’s American Wasteland: 11/15/05
8. NBA 2K6: 11/15/05
9. Need for Speed: Most Wanted OLC: 11/15/05
10. Madden NFL 2006 OLC: 11/15/05
11. NBA Live 2006 OLC: 11/15/05
12. Tiger Woods PGA Tour OLC: 11/15/05
13. Condemned: 11/15/05
14. Ampled 3: 11/15/05
15. Perfect Dark Zero: Collector Tin: 11/17/05
16. Project Gotham Racing 3: 11/17/05
17. Dead or Alive 4: 11/18/05
18. King Kong: Peter J (STREET 11/22): 11/18/05
19. NHL 2K6: 11/21/05
20. Ridge Racer 6: 11/22/05
21. Elder Scrolls IV: Oblivion: 12/05/05
22. Elder Scrolls IV: Oblivion Coll Ed: 12/05/05

King Grub
2005-11-07, 17:30
Många spel som jag redan spelat/klarat på PC. :( Och Oblivion kommer inte förrän första kvartalet nästa år.

Aslan
2005-11-07, 17:50
Grub, vad tyckte du om Call of Duty 2?

Lasse Kongo
2005-11-10, 00:22
Ja ska ha en med!

Fan va nice, nya konsoller är alltid spännande, 360 och ps3 vet jag att jag ej kommer bli besviken på!

Lasse Kongo
2005-11-10, 00:31
Lär ju bli lite lagom trevligt spel hdtv eller ej *dreggel*

larre
2005-11-10, 00:39
Tackade just nej till att få prova konsollen imorgon kväll. Var en tidningsvisning :booty:

Borde vara skottpengar på sådana som dig.

Jag kommer att köpa xboxen då elderscrolls 4 släpps, kommer även att boka in 1v semester, fick avboka den jag hade planerat i december då spelet blev framflyttat.

Mart|n
2005-12-02, 12:24
Tjo! Nu har Xbox360 släppts!

Någon som fått tag i en?

TorLeif
2005-12-02, 12:27
Jag ska iväg och handla mat ikväll, tittar nog in i någon butik och ser om jag kan få med mig en ikväll, vet inte hur pass stor chans det är men men, Cash Is King, bara att muta någon fattig anställd.

s_himself
2005-12-02, 13:41
ahh... Elvis gillar också XboX 360

http://www.elvisthecomic.com/uploads/elvis1414.jpg

elan
2005-12-02, 14:24
För de som ännu inte vet hur det funkar med bakåtkompabiliteten kan jag ju upplysa om följande. Saxat från den underbara faktakällan Aftonbladet. ;)

"Xbox 360 kommer i två olika varianter, en vanlig och en budgettyp. Det här är vad som skiljer dem åt.
Core
Pris 2995 kr
Trådlös handkontroll Nej
Bakåtkompatibilitet Nej
Hårddisk Nej
Nätverkssladd Nej
HDAV-kabel Nej
AV-kabel/NeHeadset Nej

Premium
Pris 3995 kr
Trådlös handkontroll Ja
Bakåtkompatibilitet Ja
Hårddisk Ja
Nätverkssladd Ja
HDAV-kabel Nej
AV-kabel/NeHeadset Ja "

Ja, det var väl allt. ;)

Mart|n
2005-12-02, 14:26
Nån som vill köpa en xbox 360 premium? Har en här brevid mig, oupackad :)

PM:a om det är av intresse.

Lasse Kongo
2005-12-04, 15:19
Nån som vill köpa en xbox 360 premium? Har en här brevid mig, oupackad :)

PM:a om det är av intresse.

Pris? Är precis på väg till stan för o köpa en.

zanzi
2005-12-04, 15:30
Pris? Är precis på väg till stan för o köpa en.

Kan tänka mig mellan 4500-7500. Köp om du hittar en i någon affär då "folk" försöker tjäna lite extra pengar på maskinerna nu då det finns en brist.

Kolla också in hemsidorna till de olika elektronik-affärerna för att se om dom har några inne (vet att Siba (http://www.siba.se/Product/stocksum.aspx?where=store&identifier=SE88142) i alla fall har en sida för sin lagerstatus).

Lycka till!

Lasse Kongo
2005-12-04, 15:35
Kan tänka mig mellan 4500-7500. Köp om du hittar en i någon affär då "folk" försöker tjäna lite extra pengar på maskinerna nu då det finns en brist.

Kolla också in hemsidorna till de olika elektronik-affärerna för att se om dom har några inne (vet att Siba (http://www.siba.se/Product/stocksum.aspx?where=store&identifier=SE88142) i alla fall har en sida för sin lagerstatus).

Lycka till!

Jafan, ringt runt lite, verkar svårt att få tag i en premium, men wtf, elgiganten har en core för 2490, så får man köpa till minneskort och ett spel, hamnar man på strax över 3k, medföljer en trådlös handkontroll och komposit, aja ska dra nu =) Vet ifan va ja ska ta för spel bara hehe

zanzi
2005-12-04, 15:41
Kolla bara om det går att spela de gammla xbox spelen med "core".

(Perfect Dark är ett bra spel för övrigt. :) )

zanzi
2005-12-04, 15:44
Edit: Fler xbox360 spel och recensioner: Game Rankings - Xbox 360 (http://www.gamerankings.com/itemrankings/default_x360/1029)

Lasse Kongo
2005-12-04, 15:48
Jo, det ska gå att spela gamla xboxspel med core, vilket inte spelar så stor roll för mig iofsig, men jag har vid närmare eftertanke kommit på att jag hellre vill ha en premium, likabra för fan, så bara boka upp sig på en.

elan
2005-12-04, 15:52
Öhrm, jag har läst att en av grejerna med core är att den _inte_ är bakåtkompatibel. Dessutom medföljer ingen trådlös hankontroll. Har jag blivit helt lurad? ;)

Lasse Kongo
2005-12-04, 15:54
Öhrm, jag har läst att en av grejerna med core är att den _inte_ är bakåtkompatibel. Dessutom medföljer ingen trådlös hankontroll. Har jag blivit helt lurad? ;)

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000nBYgRvmy?Pr oductID=cO7D4QFWVRcAAAEHHEk%2elX%2eF&CatalogCategoryID=RRrD4QFWMS0AAAEDS2ytBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text&windowtitle=XBOX%20360%20CORE

om dem inte luras dvs ;)

elan
2005-12-04, 15:58
Ja det var tusan, det här måste jag undersöka närmare. ;)

Lasse Kongo
2005-12-04, 15:59
Ja det var tusan, det här måste jag undersöka närmare. ;)

gör så, ja är rövsugen på att åka o köpa en, men nu har ja svårt att bestämma mig :D

elan
2005-12-04, 16:01
Ja det verkar som att jag får ta och be om ursäkt. Efter noggrannare undersökningar visar det sig att det är _precis_ samma maskin i båda paketen, bara tillbehören som skiljer sig åt.

Seså, iväg och köp en nu. ;)

elan
2005-12-04, 16:11
Näe vad tusan, nu får jag kanske ångra mig igen. Jag tror jag hade rätt från början. ;)

Till core medföljer inte någon trådlös handkontroll per default. Den har heller ingen(?) hårddisk. Och för att spela gamla xbox-spel krävs en hårddisk.

Här serru: http://www.xbox.com/en-US/hardware/xbox360/xbox360customize.htm

zanzi
2005-12-04, 16:11
Blev lite osäker på om den ("core") var bakåtkompatibel efter att jag hade läst ett citat från aftonbladet som postades nånstans här på kolo (men dom verkar aldrig ha koll på sin fakta tydligen så man kan nog inte lita på dom. :) ).

Sen tycker jag (och Cnet (http://www.cnet.com/4520-11488_1-6396488-1.html) :) ) att man lika gärna kan köra på "premium". Verkar vara det smartaste valet, dvs, om man nu orkar/klarar av att vänta.

elan
2005-12-04, 16:12
Blev lite osäker på om den ("core") var bakåtkompatibel efter att jag hade läst ett citat från aftonbladet som postades nånstans här på kolo (men dom verkar aldrig ha koll på sin fakta tydligen så man kan nog inte lita på dom. :) ).

Sen tycker jag (och Cnet (http://www.cnet.com/4520-11488_1-6396488-1.html) :) ) att man lika gärna kan köra på "premium". Verkar vara det smartaste valet, dvs, om man nu orkar/klarar av att vänta.

Ja det var jag som citerade Aftonbladet. Men nu har jag kollat direkt på xbox.com och där lär det väl ändå stå rätt information. ;)

reinholdsson
2005-12-04, 16:52
Näe vad tusan, nu får jag kanske ångra mig igen. Jag tror jag hade rätt från början. ;)

Till core medföljer inte någon trådlös handkontroll per default. Den har heller ingen(?) hårddisk. Och för att spela gamla xbox-spel krävs en hårddisk.

Här serru: http://www.xbox.com/en-US/hardware/xbox360/xbox360customize.htm

Ja, det stämmer visst att man behöver en hårddisk för att lira gamla spel.

Men det utesluter väll inte core-modellen, då det går att köpa hårddisken som tillbehör till den (?)

elan
2005-12-04, 16:54
Ja, det stämmer visst att man behöver en hårddisk för att lira gamla spel.

Men det utesluter väll inte core-modellen, då det går att köpa hårddisken som tillbehör till den (?)

Nej det stämmer bra, det går ju att uppgradera core med alla de grejer som medföljer premium från början.

Yankeee
2005-12-04, 17:36
Fan också, nu är jag rejält sugen. Ser dock ingen anledning till att köpa premium. Head-set ser jag som onödigt, TP-kabel har jag (om ms inte har fått för sig att göra en särskild för xbox:en), fjärrkontrollen vet jag inte riktigt vad jag ska ha till. Det enda man vill ha egentligen är ju hårddisken, men den kan man ju köpa separat. Visserligen är det skönare med ws handkontroll, men det köper man ju till iaf så att man har två.

Yankeee
2005-12-04, 17:42
Sen tycker jag (och Cnet (http://www.cnet.com/4520-11488_1-6396488-1.html) :) ) att man lika gärna kan köra på "premium". Verkar vara det smartaste valet, dvs, om man nu orkar/klarar av att vänta.

Ah, mm, usch. Den snåle jäveln i mig bråkar nu ;)

Lallle
2005-12-04, 17:51
Testade call of duty 2 inne på Siba. Har nog aldrig spelat ett spel med sådan känsla. Fruktansvärt underhållande.

Tomten
2005-12-04, 18:14
XBOX 360 lär ju vara värt att köpa i mitten av nästa år... om.... jag säger om... de lyckats fixa så man kan chippa den :D

Ninjamicke
2005-12-04, 18:16
XBOX 360 lär ju vara värt att köpa i mitten av nästa år... om.... jag säger om... de lyckats fixa så man kan chippa den :D

Hahaha precis!!! Piratmöjligheterna kommer att avgöra mitt val för NG-konsol

Goddaniel
2005-12-04, 19:23
Är det någon som vet hur det är med hårddiskarna?
Är det vanliga hårddiskar precis som till vanliga xbox eller är det några speciella, just avsedda för xbox 360?

Mart|n
2005-12-04, 19:25
har för mig att det är 2,5"

Lasse Kongo
2005-12-04, 19:32
Hm, skumt det dära, snacka med en kille på Game förut, han tyckte Core var ett precis likabra köp som Premium, det egentliga som skiljer är en kromad lucka på Premium, resten kan man ju uppgradera sen om man vill.

Dessutom finns det inget som helst minne på Core, så man måste köpa till ett minneskort, det kanske är då det går att spela gamla spel, dem menar kanske att det inte går när maskinen är HELT ren utan ngt, men vem har en maskin utan minneskort eller hd??!?!

Äsch, ja ska i princip bara ha maskinen till att spela på och bryr mig inte så mkt om att få bästa bild etc, vill bara spela spel om det så skulle vara på en svartvit tv :D

Lite skumt, elgig tar 2500 i internetpris, men är slut som internetvara, men finns på varuhusen =/ förmodligen dyrare om man åker dit och köper den, skumt, man bör ju fan kunna få den till det priset.

capoje
2005-12-04, 19:35
Blir fan sugen på tvspel igen , senaste jag köpte var playstation och där bara brända spel.

Får se om man kan lyckas med internetpokern så kanske det blir nån xbox 360.

Verkar lovande.

:]

reinholdsson
2005-12-04, 19:39
Hm, skumt det dära, snacka med en kille på Game förut, han tyckte Core var ett precis likabra köp som Premium, det egentliga som skiljer är en kromad lucka på Premium, resten kan man ju uppgradera sen om man vill.

Dessutom finns det inget som helst minne på Core, så man måste köpa till ett minneskort, det kanske är då det går att spela gamla spel, dem menar kanske att det inte går när maskinen är HELT ren utan ngt, men vem har en maskin utan minneskort eller hd??!?!

Äsch, ja ska i princip bara ha maskinen till att spela på och bryr mig inte så mkt om att få bästa bild etc, vill bara spela spel om det så skulle vara på en svartvit tv :D

Lite skumt, elgig tar 2500 i internetpris, men är slut som internetvara, men finns på varuhusen =/ förmodligen dyrare om man åker dit och köper den, skumt, man bör ju fan kunna få den till det priset.


Krävs en hårddisk för att kunna spela gamla spel. Mao kan du köpa en core, sen en hårddisk och sen lira. OM jag fattat rätt dvs

Lasse Kongo
2005-12-04, 19:45
Krävs en hårddisk för att kunna spela gamla spel. Mao kan du köpa en core, sen en hårddisk och sen lira. OM jag fattat rätt dvs

Kanske är så, men ja ska fan inte spela gamla xboxspel iaf, har sålt min vanliga xbox, här ska fan liras nya spel och inget annat :hbang:

Goddaniel
2005-12-04, 19:53
har för mig att det är 2,5"

Det är väl samma som man vanligtvis har i bärbabara datorer?

Vågar man köpa en i Thailund nu över jul? Undrar lite om det finns/kommer chip till den så man kan spela spel med olika regioner.

reinholdsson
2005-12-04, 19:58
Det är väl samma som man vanligtvis har i bärbabara datorer?

Vågar man köpa en i Thailund nu över jul? Undrar lite om det finns/kommer chip till den så man kan spela spel med olika regioner.

Kommer säkert, men tar nog ett tag.

keffat_liv
2005-12-04, 20:12
Fyfan vad sugen jag är på den nu med, får se om jag hittar nåt helgjobb, för ska jag ha den så ska jag fan ha alla spel med! :)

aliquis
2005-12-04, 20:15
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000nBYgRvmy?Pr oductID=cO7D4QFWVRcAAAEHHEk%2elX%2eF&CatalogCategoryID=RRrD4QFWMS0AAAEDS2ytBDZ%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cpro dtypes_vartypes_text&windowtitle=XBOX%20360%20CORE

om dem inte luras dvs ;)Det där kan ju dock bara vara att de vet att den är bakåtkompatibla, det har ju snackats om det hela tiden, men det kan mycket väl kräva en hårddisk och en sådan kommer väl kosta 995 så...
Att använda elgiganten som källa är kanske inte så lyckat ;)

aliquis
2005-12-04, 20:17
Näe vad tusan, nu får jag kanske ångra mig igen. Jag tror jag hade rätt från början. ;)

Till core medföljer inte någon trådlös handkontroll per default. Den har heller ingen(?) hårddisk. Och för att spela gamla xbox-spel krävs en hårddisk.

Här serru: http://www.xbox.com/en-US/hardware/xbox360/xbox360customize.htmMen hårddisk finns ju som tillbehör, dock är det väl mer än hårddisk och trådlöst kontroll som skiljer, var det inte ett bättre livepaket eller en rgb-scart eller något också? Har inte orkat bry mig så mycket, men premium är ju värdare än core hur som helst. Dumheterna med att dela upp det har ju dock gjort att hårddisken inte kommer bli lika värd som den hade kunnat vara ;D

aliquis
2005-12-04, 20:27
Fan också, nu är jag rejält sugen. Ser dock ingen anledning till att köpa premium. Head-set ser jag som onödigt, TP-kabel har jag (om ms inte har fått för sig att göra en särskild för xbox:en), fjärrkontrollen vet jag inte riktigt vad jag ska ha till. Det enda man vill ha egentligen är ju hårddisken, men den kan man ju köpa separat. Visserligen är det skönare med ws handkontroll, men det köper man ju till iaf så att man har två.Mao tycker du inte det är värt 1000kr för trådlöst istället för vanlig kontroll, hårddisk, tp-kabel, headset, fjärrkontroll? Vet inte hur mycket dyrare en trådlös kontroll är, den är ju inte värd priset för en hel kontroll.

RGB-scart, 200-300kr om den nu ingick, inte säker.

Vanlig kontroll 400, trådlös 500. (Vill man inte ha en med sladd får man ju dock byta helt..)

Fjärr, 295kr (bara värd till att spela dvd-filmer antar jag, och det har du ju något annat att göra på, och eftersom den inte fick en hd-dvdspelare är den ju inte så intressant till det)

Headset, 195kr

Hårddisk, 995kr

3 månaders live gold kostar visst 199kr, men det ingick väl inte i något av paketen? Fult gjort hur som helst, det borde vara gratis att spela online.



Kollade lite nu, HD-AV komponentkabel får man finns med i premium i USA, kostar 299kr som tillbehör.

Så pris för kabel, headset, hårddisk och trådlös kontroll och fjärr = 299+199+995+295 = 1788kr + tp-kabel.

Hårddisk "vill" man ju ha, ett minneskort på 64MB kostar 349kr ;)
Riktigt rövarpris på disken dock.

aliquis
2005-12-04, 20:29
Testade call of duty 2 inne på Siba. Har nog aldrig spelat ett spel med sådan känsla. Fruktansvärt underhållande.Kan man GÅ ÖVER hinder i xbox360-versionen?

Yankeee
2005-12-04, 20:29
ali: jo, vid närmare eftertanke så är det nog aningen bättre att köpa premium ;)

aliquis
2005-12-04, 20:30
Är det någon som vet hur det är med hårddiskarna?
Är det vanliga hårddiskar precis som till vanliga xbox eller är det några speciella, just avsedda för xbox 360?Skulle gissa på att det är 2.5" inklämd i en speciell låda, om någon tredjepartstillverkare släpper likadana lådor eller så så man kan plocka ihop en större billigare vet jag inte.

aliquis
2005-12-04, 20:33
Hm, skumt det dära, snacka med en kille på Game förut, han tyckte Core var ett precis likabra köp som Premium, det egentliga som skiljer är en kromad lucka på Premium, resten kan man ju uppgradera sen om man vill.

Dessutom finns det inget som helst minne på Core, så man måste köpa till ett minneskort, det kanske är då det går att spela gamla spel, dem menar kanske att det inte går när maskinen är HELT ren utan ngt, men vem har en maskin utan minneskort eller hd??!?!

Äsch, ja ska i princip bara ha maskinen till att spela på och bryr mig inte så mkt om att få bästa bild etc, vill bara spela spel om det så skulle vara på en svartvit tv :D

Lite skumt, elgig tar 2500 i internetpris, men är slut som internetvara, men finns på varuhusen =/ förmodligen dyrare om man åker dit och köper den, skumt, man bör ju fan kunna få den till det priset.Jag köper alltid en vettig rgbscart/något direkt, de man får med är ju undermåliga, fel grej att skicka med något skit bara för att tvinga folk att köpa "rätt" kabel sen dock. Om du skiter i hur det ser ut kan du ju lika gärna köra på nuvarande generation ;)

Gällande priset kan det ju vara så att eftersom de är slut lägger elgiganten ett lägre pris så syns de tidigare på pricerunner osv och får lite gratis reklam, plus att du ringer till dem o hör efter vad den kostar i butik ;)

aliquis
2005-12-04, 20:35
Det är väl samma som man vanligtvis har i bärbabara datorer?

Vågar man köpa en i Thailund nu över jul? Undrar lite om det finns/kommer chip till den så man kan spela spel med olika regioner.Ja det är ju verkligen värt att chansa om det inte kommer ett chip?



Vad gäller priser kommer jag inte ihåg vad en bekant sade men jag tror inköpspriset var mindre än 100kr under det rekommenderade försäljningspriset, så det är ju lite svårt att konkurrera med priset på enheten. En annan kul detalj är att någon firma undersökte hur mycket enheten kostade att producera, och utan utveckling, arbete(?) osv så slutade det med att microsoft går ca $130 back på varje xbox360 premium ;)

reinholdsson
2005-12-04, 20:37
Ja det är ju verkligen värt att chansa om det inte kommer ett chip?



Vad gäller priser kommer jag inte ihåg vad en bekant sade men jag tror inköpspriset var mindre än 100kr under det rekommenderade försäljningspriset, så det är ju lite svårt att konkurrera med priset på enheten. En annan kul detalj är att någon firma undersökte hur mycket enheten kostade att producera, och utan utveckling, arbete(?) osv så slutade det med att microsoft går ca $130 back på varje xbox360 premium ;)

Läste det jag med, men microsoft hävdar att de går med vinst ändå, om än en mycket lite.

aliquis
2005-12-04, 20:39
Så pris för kabel, headset, hårddisk och trådlös kontroll och fjärr = 299+199+995+295 = 1788kr + tp-kabel.Smög in sig fel där:
299+199+995+(495-395)+295=1888 ;)

aliquis
2005-12-04, 20:40
Läste det jag med, men microsoft hävdar att de går med vinst ändå, om än en mycket lite.Mycket möjligt att uppskattningarna på komponenternas pris var felaktiga. Men det sägs ju att sådana där "utredningar" skall vara väldigt korrekta. De har väl inte gått plus något kvartal på xboxen iaf.

Jag undrar hur mycket extra blu-rayspelaren i PS3 kommer kosta sony.

Lasse Kongo
2005-12-04, 20:41
men herregud aliquis, behöver du verligen syna allt så noga? orka....

varför ska ja hålla mig til dagens maskiner? jag vill ha både xbox360 och ps3, för att jag vill spela alla nya spel, typ hårddisk vet ja inte ens va ja ska ha till?

aliquis
2005-12-04, 20:43
men herregud aliquis, behöver du verligen syna allt så noga? orka....

varför ska ja hålla mig til dagens maskiner? jag vill ha både xbox360 och ps3, för att jag vill spela alla nya spel, typ hårddisk vet ja inte ens va ja ska ha till?Vet inte jag heller iofs, om alla hade haft den hade de ju kunnat spara undan banor, texturer, ljud o grejer på den och läst in dem från disken istället för från dvd-läsaren. Och en del sådant, nu blir den väl mest ett stort minneskort och ger möjlighet att köpa "tillbehör" till spel och ladda ner patchar och demos?

jakke
2005-12-04, 20:44
Det är inte tanken att microsoft ska gå med vinst på konsollen utan på licens för speltillverkning mm. samt egna spel.

Lasse Kongo
2005-12-04, 20:45
Vet inte jag heller iofs, om alla hade haft den hade de ju kunnat spara undan banor, texturer, ljud o grejer på den och läst in dem från disken istället för från dvd-läsaren. Och en del sådant, nu blir den väl mest ett stort minneskort och ger möjlighet att köpa "tillbehör" till spel och ladda ner patchar och demos?

ett minneskort blir perfa för min del, köper bara orginalspel och kommer inte chippa den ändå, så är det när man har gott om $ :)

aliquis
2005-12-04, 20:52
ett minneskort blir perfa för min del, köper bara orginalspel och kommer inte chippa den ändå, så är det när man har gott om $ :)Lite trist bara om de börjar använda det där med att man kan "köpa tillbehör" till spel, typ nya banor, vapen, eller vad det nu är, de lär ju fylla upp minneskortet rätt snabbt. 20GB är ju något större än 64MB.

Lasse Kongo
2005-12-04, 21:02
Lite trist bara om de börjar använda det där med att man kan "köpa tillbehör" till spel, typ nya banor, vapen, eller vad det nu är, de lär ju fylla upp minneskortet rätt snabbt. 20GB är ju något större än 64MB.

sant, DÅ räcker inte 64mb så långt.

zanzi
2005-12-04, 21:09
ali: Måste upprepa Lasse, behöver du verkligen syna allt så noga? orka!
Ännu en gång lyckas du (nästan) fylla en hel sida med dina inlägg. :thumbup:

reinholdsson
2005-12-04, 21:17
ali: Måste upprepa Lasse, behöver du verkligen syna allt så noga? orka!
Ännu en gång lyckas du (nästan) fylla en hel sida med dina inlägg. :thumbup:

Han är ju entusiastisk!

Bra jobbat Aliquis!

aliquis
2005-12-04, 21:41
ali: Måste upprepa Lasse, behöver du verkligen syna allt så noga? orka!
Ännu en gång lyckas du (nästan) fylla en hel sida med dina inlägg. :thumbup:Läs inte då ;)

zanzi
2005-12-04, 21:52
Läs inte då ;)

Tråden blir bökig vare sig jag läser dina inlägg eller ej.

Langster
2005-12-05, 08:51
typ hårddisk vet ja inte ens va ja ska ha till?
Det finns en jäkla massa grejer att ladda ner redan från början och utan hårddisk har man inte ens tillgång till Xbox live vad jag förstår.

Jag köper alltid en vettig rgbscart/något direkt, de man får med är ju undermåliga, fel grej att skicka med något skit bara för att tvinga folk att köpa "rätt" kabel sen dock.
Man får med en kabel som funkar till HD TV och Dolby Digital receiver, alltså kan man få riktigt bra bild från början... Men har man bara vanlig TV som jag så fick man nöja sig med skruttvideo. Men videosignalen är riktigt stark iofs, ser hyffsat ut. Men skulle behöva en RGB kabel! Nån som vet vart man kan köpa sån?

aliquis
2005-12-05, 10:03
Man får med en kabel som funkar till HD TV och Dolby Digital receiver, alltså kan man få riktigt bra bild från början... Men har man bara vanlig TV som jag så fick man nöja sig med skruttvideo. Men videosignalen är riktigt stark iofs, ser hyffsat ut. Men skulle behöva en RGB kabel! Nån som vet vart man kan köpa sån?Fast bara i premiumpaketet väl? Eller båda? Annars brukar man ju alltid (på nuvarande generation) få med någon skruttig composite+stereokabel som man kopplar in i en scartadapter och så får man inte ens rgbscart med suddig bild med blaskiga färger som resultat... Så då är det ju bara att köpa en "advanced scart" för att lösa det, men skapligt snålt att de inte kan skicka med en vettig kabel från början.

Tyckte bilden såg "hyfsad" ut med composite (för det heter väl så när det bara är en gul med?) från gamecuben också, men köpte en rgb-scart ändå eftersom jag "vet att det är bättre", min tv har bara en rgb-scartingång och en som inte är rgb och sliter jag ur kabeln o sätter in i den som inte stödjer rgb märker jag ju skillnad, samma sak om jag kopplar in dvdn i skitingången, varningstexten i början på filmer är skitbra för det, den röda texten blir grådaskig och blöder, den vita texten går i alla möjliga färger, så nog är det skit hur som.

chipper.se hade en rgb-scart till xbox360, tror det var en från joytech och en original, annars borde ju webhallen eller något liknande ha med, de brukar ju hålla bra priser dessutom. Och slutligen har säkert lik-sang till ännu bättre pris.

Langster
2005-12-05, 10:41
Fast bara i premiumpaketet väl? Eller båda?
Jag vet inte eftersom jag bara har Premium. :) Men den kabeln man fick med var EN som var delad, både komposit och Komponent från samma utgång så jag antar att det är en likadan som följer med basic-paketet.

Lasse Kongo
2005-12-05, 13:16
Om ngn är sugen på ett välskött ps2 med många fina lir till så finns det snart en annons på blocket, kan länka sen =)

Tar emot att sälja denna lilla trogna apparat haha

Lasse Kongo
2005-12-05, 16:57
Sådärja, då har man inhandlat ett xbox 360 :hbang: , köpte Call Of Duty2 till.

Har inte hunnit spela så mkt än, bara kolla lite i början av spelet, wooohooo så jävla snyggt och känslan weeeee.

Kan bara tänka mig hur spelen kommer bli vartefter, min sambo kom hem nu och hon tyckte den var snygg som fan (fruntimmer haha)

360 är en mumsbit för mig tills PS3 kommer, men vem vet, kanske kärar ner mig helt i denna konsol.

Ikväll: SPELA!

Zozza
2005-12-05, 17:03
Väntar tills Morrowind: Oblivion släpps, då blir det att ta på sig spenderarbyxorna.. :D

Zozza
2005-12-05, 20:31
Hur funkar Xbox LIVE till Xbox 360?
Ingår det när man köper konsollen, eller måste man köpa det som "extra tillbehör", eller vad man ska säga, som det var till Xbox?

Hur många spel är släppta, hur många ska släppas inom kort?

Var kan jag läsa utförligt om konsollen? Recensioner och så?
Jag inser att svaren på mina frågor kanske redan är skrivna, orkar inte kolla igenom 7 sidor..

elan
2005-12-05, 20:33
Hur funkar Xbox LIVE till Xbox 360?
Ingår det när man köper konsollen, eller måste man köpa det som "extra tillbehör", eller vad man ska säga, som det var till Xbox?


Köper du Premium så ingår det..en månad..tror jag det var. Köper du Core får du köpa till det extra sedan.

elan
2005-12-05, 20:35
min sambo kom hem nu och hon tyckte den var snygg som fan (fruntimmer haha)

Ja det är en sak som jag stör mig rejält på, att de (MS) verkligen marknadsför den som en snygg pryl med utbytbara skal och grejs. Visst är det kul med snygga prylar men jag tycker det är fånigt att de gör så stor grej av det.

reinholdsson
2005-12-05, 20:54
Köper du Premium så ingår det..en månad..tror jag det var. Köper du Core får du köpa till det extra sedan.

Vad jag förstått får du "snålhetslive", där du bara kan ladda ner demos osv, inte spela.

Lasse Kongo
2005-12-05, 21:49
omfg, har suttit konstant i 3timmar med cod2 nu, så jävla bra, mina fingrar värker haha

Lasse Kongo
2005-12-06, 15:49
*uppdate*

Rekkar alla som gillar tvspel att skaffa sig en xbox 360.

Xbox Live är riktigt grymt, silvermedlemskap får ju alla gratis, då kan man ladda ner spel, demos, trailers osv, kommer ju att komma massa patchar och dylikt till typ Halo osv, så man kan lira om sina favoritspel med nya banor etc.

Guldmedlemskapet har man gratis en månad, så ja har suttit och lirat cod2 live hela jävla dagen, brutalt kul =)

Det enda negativa ja har att säga än sålänge är att den låter väldigt mkt, men det sitter ju 2st fläktar i, men det hörs iofsig inte när man krämar på lite ljud!

Edit: bild, ljudet :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grisen
2005-12-06, 15:52
Min avatar eller mitt namn? :D
Kan säga att jag fortfarande spelar Halo rätt mycket. Jag KNÄCKER i Halo och efter mellanspelet Halo2 så trånar jag som en bebis efter nappen till den dag då Halo3 släpps.


Ditt namn självfallet! =)

Jag har polare som knäcker dig fett i Halo 2... Dom är bäst i Sverige, BÄST I SVERIGE!

Kwon
2005-12-06, 15:53
Nån som spelat "Pandoras krejjer" me han God of War?

Rekommenderar det varmt!

Sen en Arnold-intervju på det! :thumbup:

//Bosse R.

aliquis
2005-12-06, 15:56
*uppdate*

Rekkar alla som gillar tvspel att skaffa sig en xbox 360.

Xbox Live är riktigt grymt, silvermedlemskap får ju alla gratis, då kan man ladda ner spel, demos, trailers osv, kommer ju att komma massa patchar och dylikt till typ Halo osv, så man kan lira om sina favoritspel med nya banor etc.Men kommer inte de kosta pengar? Ingår de i live?
Guldmedlemskapet har man gratis en månad, så ja har suttit och lirat cod2 live hela jävla dagen, brutalt kul =)K, gratis guldlive i premium med, lägg på 199kr till på de där 1888kr paketet är värt ;), eller var 199kr för 3månader kanske?
Det enda negativa ja har att säga än sålänge är att den låter väldigt mkt, men det sitter ju 2st fläktar i, men det hörs iofsig inte när man krämar på lite ljud!

Edit: bild, ljudet :thumbup: :thumbup: :thumbup:Det blir nog så på både 360 och ps3, skall man ha mycket kräm är det smällar man får ta.

Kwon
2005-12-06, 16:02
Kan man lira fightinglir online?

Jag vill utmana japanerna (proffsen) o smiska dom!

aliquis
2005-12-06, 16:19
Kan man lira fightinglir online?

Jag vill utmana japanerna (proffsen) o smiska dom!Det lär ju gå att spela det mesta online? Allt e ju roligare i multiplayer... men japaner köper väl inte xbox? Den finns väl iofs i japan nu, men inte i singapore, vet inte hur täckningen är i asien.

Tomten
2005-12-06, 16:42
Det lär ju gå att spela det mesta online? Allt e ju roligare i multiplayer... men japaner köper väl inte xbox? Den finns väl iofs i japan nu, men inte i singapore, vet inte hur täckningen är i asien.

enligt nån undersökning jag läste om så var det bara 2% av Japanerna som var intresserade i att köpa en XBOX 360. Majoriteten väntar tydligen på nästa playstation konsol.

I europa och USA var det typ... 30-60% som skulle köpa xbox 360

Kwon
2005-12-06, 16:43
Ok, så ska man piska japanerna får man skaffa PS 3 då eller?

Tomten
2005-12-06, 16:44
Det blir nog så på både 360 och ps3, skall man ha mycket kräm är det smällar man får ta.

Det är ju frågan, undrar just vad de har för fläktar i de där maskinerna... tror inte det är 120MM :(

Johan86
2005-12-06, 18:37
vad menas med HD-DVD?och vad är blu-ray?

är mkt sugen på x-box.vet dock inte om jag ska köpa gamla x-box eller 360.köper jag gamla så kostar det ju en del med chip,hårddisk,fjärr osv.

funkar kontrollerna och hårddsiken från gamal boxen till 360? finns det chip och hårddisk att köpa till 360?

Lallle
2005-12-06, 18:58
Efter att ha spelat cod 2 i butik (givetvis inte samma känsla som hemma i mörkret) blev jag riktigt övertygad. Aldrig spelat ett spel som haft sån närvarokänsla som cod 2. Riktigt roligt.

Goddaniel
2005-12-06, 19:06
Offtopic: Johan, töm din pm låda :)

Lasse Kongo
2005-12-06, 19:09
Efter att ha spelat cod 2 i butik (givetvis inte samma känsla som hemma i mörkret) blev jag riktigt övertygad. Aldrig spelat ett spel som haft sån närvarokänsla som cod 2. Riktigt roligt.

Hehe, ja har gått några riktigt tunga matcher här hemma idag, blir kul om fler här på kolo kommer haka på sen, så man kan spöa er :laugh:

aliquis
2005-12-07, 01:55
vad menas med HD-DVD?och vad är blu-ray?

är mkt sugen på x-box.vet dock inte om jag ska köpa gamla x-box eller 360.köper jag gamla så kostar det ju en del med chip,hårddisk,fjärr osv.

funkar kontrollerna och hårddsiken från gamal boxen till 360? finns det chip och hårddisk att köpa till 360?Köp en begagnad xbox som redan är chippad om du skall ha en?

Vet inte om kontrollerna fungerar, hårddisken gör det inte.

Det finns inte chip och ingen stor hårddisk till xbox360, eller någon nytta för den.

aliquis
2005-12-07, 04:32
Hah, gamespot har jämfört spel från Xbox och Xbox 360, skillnaden är ju enorm? ;/
http://www.gamespot.com/features/6140654/index.html

Det är spelkänslan och historien som gör spelet, inte hur det ser ut.

(Nog för att Xbox360-spelen säkert blir lite bättre sen, men sålänge de bara släpper samma spel på alla konsoller verkar det ju inte vara någon större skillnad.)

PS3 & Revolution ftw ;/

Fast det ser ju inte ut att vara utsnitt från bilden, och inte är det 1024x720 heller, så frågan är om de har krympt xbox360 bilden? Isf ser jag inte riktigt vitsen med det alls.

aliquis
2005-12-07, 04:38
Fast de borde väl ha jämfört spel som är utvecklade ENBART för xbox360 och jämfört med typ förra versionen för xbox eller något.

aliquis
2005-12-07, 04:49
Alla screenshots på ps3saker såg ju med ut som skit, bara låg upplösning på alls...

zanzi
2005-12-07, 05:10
Det finns inte chip och ingen stor hårddisk till xbox360, eller någon nytta för den.

Går ju förvisso att koppla in en 60 gigs hårddisk (för att komma upp i tot. 80 GB). Vad man nu ska med de extra gigen vet jag då inte (som du själv påpekade).

Lallle
2005-12-07, 07:36
Hehe, ja har gått några riktigt tunga matcher här hemma idag, blir kul om fler här på kolo kommer haka på sen, så man kan spöa er :laugh:

Är live roligare än single player? Jag ska köpa premium pack så då kan jag spela live ett tag va?

Johan86
2005-12-07, 08:49
Köp en begagnad xbox som redan är chippad om du skall ha en?

Vet inte om kontrollerna fungerar, hårddisken gör det inte.

Det finns inte chip och ingen stor hårddisk till xbox360, eller någon nytta för den.


priset på beggade xbox brukar vara höga jämfört med vad dom kostar nya.vadå ingen nytta med chip och större hårddisk.20gb räcker ju inte långt

Lasse Kongo
2005-12-07, 14:43
Är live roligare än single player? Jag ska köpa premium pack så då kan jag spela live ett tag va?

ja, det går inte att jämföra, kul som fan o snacka och chatta med personer över hela världen med, vill man kan man spela in ett röstmed och skicka, men hur kul som helst att spela teammatcher med ngn annan svensk mot ett gäng tyskar och snacka taktik, "du går in i huset så står jag och vaktar utanför" hahaha

men singleläget är hur sjukt grymt som helst med!

liven slår ju dock lite högre eftersom det är andra människor man lirar med/mot, riktigt underhållande och bra gemenskap, sköter man sig inte kan man bli bannad för alltid av ms =)

Fatalist
2005-12-07, 14:53
Efter att ha spelat cod 2 i butik (givetvis inte samma känsla som hemma i mörkret) blev jag riktigt övertygad. Aldrig spelat ett spel som haft sån närvarokänsla som cod 2. Riktigt roligt.

Jag blir riktigt ledsen i ögat eftersom du aldrig spelat Half-Life 2 på en ordentlig dator och gett det en chans *cry*

Langster
2005-12-07, 15:13
Hah, gamespot har jämfört spel från Xbox och Xbox 360, skillnaden är ju enorm? ;/
http://www.gamespot.com/features/6140654/index.html

Just den länken visar ju skillnaden i grafik om man kör gamla Xbox spel på Xbox360... Hur skulle skillnaden kunna bli så stor?

Jesper
2005-12-07, 15:21
Hah, gamespot har jämfört spel från Xbox och Xbox 360, skillnaden är ju enorm? ;/
http://www.gamespot.com/features/6140654/index.html

Det är spelkänslan och historien som gör spelet, inte hur det ser ut.

(Nog för att Xbox360-spelen säkert blir lite bättre sen, men sålänge de bara släpper samma spel på alla konsoller verkar det ju inte vara någon större skillnad.)

PS3 & Revolution ftw ;/

Fast det ser ju inte ut att vara utsnitt från bilden, och inte är det 1024x720 heller, så frågan är om de har krympt xbox360 bilden? Isf ser jag inte riktigt vitsen med det alls.

Testade dom inte bara om bakåtkompitabla spel blev snyggare när man spela dom på 360? Och det blev dom ju.

Kanske är trög men av ditt inlägg att dömma så trodde jag du menade att dom hade jämfört titlar som släppts till både 360 och xbox och att skillnaden inte var stor. men så vare ju inte?

Kwon
2005-12-07, 15:26
ja, det går inte att jämföra, kul som fan o snacka och chatta med personer över hela världen med, vill man kan man spela in ett röstmed och skicka, men hur kul som helst att spela teammatcher med ngn annan svensk mot ett gäng tyskar och snacka taktik, "du går in i huset så står jag och vaktar utanför" hahaha

men singleläget är hur sjukt grymt som helst med!

liven slår ju dock lite högre eftersom det är andra människor man lirar med/mot, riktigt underhållande och bra gemenskap, sköter man sig inte kan man bli bannad för alltid av ms =)


Grymt! Kan man slåss mot japanerna åsse? Har Dead or Alive online-funktion o krejjer?

//Bosse

Johan86
2005-12-07, 15:46
kolla detta spel.saints row.satan så grymt det verkar http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2129

Lasse Kongo
2005-12-08, 20:13
Gah!

Spelet är sjukt bra, detta är ju bara början, fyfan undra hur spelen kommer bli med tiden.

Singleplayer är så jävla kul, har nog aldrig spelat ett sånt intensivt spel, fienderna kommer inte från ett håll, de kommer från alla håll+tanks+granater gah!

Så snyggt så det piskar upp den bästa datorn, detaljerna är helt sjuka, och ljudet är fan det grymmaste av allt tror ja.

360 piskar stjärt :whipped:

Lasse Kongo
2005-12-08, 20:14
Grymt! Kan man slåss mot japanerna åsse? Har Dead or Alive online-funktion o krejjer?

//Bosse

Ja, jag tror väl att alla spel kommer gå att lira live, och DOA garanterat, jag spela cod2 igår med 2jappsisar eller ngt liknande i mitt lag, ja fatta inte mkt av va de snacka om du haha.

Kwon
2005-12-08, 21:24
Ja, jag tror väl att alla spel kommer gå att lira live, och DOA garanterat, jag spela cod2 igår med 2jappsisar eller ngt liknande i mitt lag, ja fatta inte mkt av va de snacka om du haha.

Fasiken! Då kanske man skulle börja utmana Lasse Kongo på DOA innan man vågar smiska japanerna! :thumbup:

aliquis
2005-12-08, 23:45
Går ju förvisso att koppla in en 60 gigs hårddisk (för att komma upp i tot. 80 GB). Vad man nu ska med de extra gigen vet jag då inte (som du själv påpekade). Vad kostar 60GB?Hade jag ingen aning om.priset på beggade xbox brukar vara höga jämfört med vad dom kostar nya.vadå ingen nytta med chip och större hårddisk.20gb räcker ju inte långt"Varför säljer de bara 20 då"? Vilket jag trodde de gjorde. 20GB lär ju räcka rätt långt vad gäller spelsaveningar och uppdaterade banor, och med tanke på att bara 20GB extra kostar 1000kr så..Just den länken visar ju skillnaden i grafik om man kör gamla Xbox spel på Xbox360... Hur skulle skillnaden kunna bli så stor?
Ah isf missade jag syftet med den, jag kollade mest bara på bilderna, och upplösningen var ju densamma så allt var väl ntsc/pal och inte 720p, nej då förstår jag att det inte är så stor skillnad. Trodde det var samma spel i xbox o xbox360 portning.

Kanske borde gå till siba eller något o kolla på cod2?

bluelight
2005-12-11, 17:41
Någon som vet hur mycket det kommer sänkas och när? Tänkte köpa det sent i Januari alt februari!

n1tro
2005-12-11, 17:44
Just den länken visar ju skillnaden i grafik om man kör gamla Xbox spel på Xbox360... Hur skulle skillnaden kunna bli så stor?

kantutjämning ;)

Alexlindgren
2005-12-11, 18:07
har reserverat ett premium pack på EB games idag ;)

Får vänta tills leveransen kmr ;) antingen blir det före jag drar till polen eller när jag kmr hem, jag kmr hem den 28onde :P längtar :D

bluelight
2005-12-11, 18:19
har reserverat ett premium pack på EB games idag ;)

Får vänta tills leveransen kmr ;) antingen blir det före jag drar till polen eller när jag kmr hem, jag kmr hem den 28onde :P längtar :D

Man får gratulera! Bilder när du får hem den! *LäNgtaH*

Alexlindgren
2005-12-11, 18:54
jadå förfan, sen blir det en recension av cod2 :)

bluelight
2005-12-11, 18:54
jadå förfan, sen blir det en recension av cod2 :)

Vart bor du? Jag vill också *cry*

Har gjort ordning en strikt budgetplan som gäller från 24:e Dec. till 9:e Feb (min födelsedag), då blir det Xbox 360 Premium Pack och ett gäng spel :hbang:

reinholdsson
2005-12-11, 18:58
Vart bor du? Jag vill också *cry*

Har gjort ordning en strikt budgetplan som gäller från 24:e Dec. till 9:e Feb (min födelsedag), då blir det Xbox 360 Premium Pack och ett gäng spel :hbang:

Elgiganten skulle få in 360 på fredag sa de till mig. De tyckte jag skulle lägga handpenning.

Alexlindgren
2005-12-11, 18:59
hm, får man tebax handpenningen om man inte köper konsollen? Ska be far åka till elgiganten och lägga handpenning där också :)

Dom hade iaf billigaste priset..


Angående vart jag bor, jag bor i Stockholm och jag var på EB games som ligger i farsta centrum.

johnnytex
2005-12-11, 19:00
Någon som vet hur mycket det kommer sänkas och när? Tänkte köpa det sent i Januari alt februari!

Vill jag också veta :D

Tror dock ej de kommer gå ut och säga när det sänks ;) Samt det kommer nog ta ett bra tag. Jag menar just nu är där ett jätte sug efter X360 och de har inte tillräcklig många ute för att tillgodose efterfrågan. Så sänka priset lär ju inte vara så angeläget. Men när PS3 närmar sig kan vi nog se en prisdumpning.

bluelight
2005-12-11, 19:03
Vill jag också veta :D

Tror dock ej de kommer gå ut och säga när det sänks ;) Samt det kommer nog ta ett bra tag. Jag menar just nu är där ett jätte sug efter X360 och de har inte tillräcklig många ute för att tillgodose efterfrågan. Så sänka priset lär ju inte vara så angeläget. Men när PS3 närmar sig kan vi nog se en prisdumpning.

Man kan ju alltid figurera lite, hur första xboxen sänktes, hur konsoller brukar sänkas osv. :)

reinholdsson
2005-12-11, 19:20
hm, får man tebax handpenningen om man inte köper konsollen? Ska be far åka till elgiganten och lägga handpenning där också :)

Dom hade iaf billigaste priset..


Angående vart jag bor, jag bor i Stockholm och jag var på EB games som ligger i farsta centrum.

Var elgiganten i örebro jag menade, hur det är i stockholm vet jag ej.

Lasse Kongo
2005-12-11, 19:44
jag gav 2490:- för Core på Elgiganten, ett alldeles ypperligt pris =) Orkade inte vänta på premium och sen så äre ju bara att köpa till det man vill ha.

Lär nog inte sjunka i pris på länge, pga efterfrågan vs skeppade maskiner.

Alexlindgren
2005-12-11, 19:59
är det lika bra o köpa premium som core? Vad är sakerna man behöver?

reinholdsson
2005-12-11, 20:03
är det lika bra o köpa premium som core? Vad är sakerna man behöver?

Det du behöver är ju egentligen bara konsolen. Men vill man göra något med den så är en handkontroll bra att ha :)

Hårddisk behöver du om du ska spela spel till gamla xbox.

bluelight
2005-12-11, 20:05
Det du behöver är ju egentligen bara konsolen. Men vill man göra något med den så är en handkontroll bra att ha :)

Hårddisk behöver du om du ska spela spel till gamla xbox.


Behöver man inte hdd för att kunna spara? Eller iallafall minneskort som går på 400 spänn?

reinholdsson
2005-12-11, 20:06
För att spara lär du behöva någon form av minne, ja. Men vem behöver spara? Spela igenom spelen rakt igenom utan att dö eller så så sparar du in de pengarna :D ;)

Alexlindgren
2005-12-11, 20:09
hahaha, nä men "tjänar" man på att köpa premium, är det billigare? :P

bluelight
2005-12-11, 20:21
För att spara lär du behöva någon form av minne, ja. Men vem behöver spara? Spela igenom spelen rakt igenom utan att dö eller så så sparar du in de pengarna :D ;)

haha jaaa! Nejmen seriöst, Premium är nog mer vettigt!



hahaha, nä men "tjänar" man på att köpa premium, är det billigare? :P
Nää, men det blir billigare än om du köper hdd och det där löst, dock funderar jag på en Core och ett minneskort!

reinholdsson
2005-12-11, 20:27
hahaha, nä men "tjänar" man på att köpa premium, är det billigare? :P

För att citera Aliquis som gjorde en uträkning på vad grejerna är värda som man får med premium.

Mao tycker du inte det är värt 1000kr för trådlöst istället för vanlig kontroll, hårddisk, tp-kabel, headset, fjärrkontroll? Vet inte hur mycket dyrare en trådlös kontroll är, den är ju inte värd priset för en hel kontroll.

RGB-scart, 200-300kr om den nu ingick, inte säker.

Vanlig kontroll 400, trådlös 500. (Vill man inte ha en med sladd får man ju dock byta helt..)

Fjärr, 295kr (bara värd till att spela dvd-filmer antar jag, och det har du ju något annat att göra på, och eftersom den inte fick en hd-dvdspelare är den ju inte så intressant till det)

Headset, 195kr

Hårddisk, 995kr

3 månaders live gold kostar visst 199kr, men det ingick väl inte i något av paketen? Fult gjort hur som helst, det borde vara gratis att spela online.



Kollade lite nu, HD-AV komponentkabel får man finns med i premium i USA, kostar 299kr som tillbehör.

Så pris för kabel, headset, hårddisk och trådlös kontroll och fjärr = 299+199+995+295 = 1788kr + tp-kabel.

Hårddisk "vill" man ju ha, ett minneskort på 64MB kostar 349kr
Riktigt rövarpris på disken dock.

Lasse Kongo
2005-12-11, 22:04
Jag har minneskort till, kommer köpa en hd vartefter för det finns mkt mkt göttgött att ladda hem på marketplace, har ju laddat hem en hel del men vissa demspel osv ligger på en 700mb =)

Headset är ett måste om man ska lira live för maximal inlevelse, ngt annat än hd/headset behöver jag icke.

Jooo en sladd med så man får grymma bilden och grymmaste ljudet, men den går på 199:- så inga pengar.

Jäg är mkt glad att jag inte väntade på premium, hade gått miste om mkt roligt tills dess =)

zanzi
2005-12-11, 22:11
Hade jag ingen aning om.

Sorry, missade ditt senaste inlägg. Det var en simpel "mod" där man FAT32 formaterade en hårddisk (*med utrymme upp till 127GB och inte 60GB som jag först skrev) och kopplade sedan in den på Xbox:ens USB port. Mer omfattande om hur man går tillväga efter hoppet: Llamma's Xbox 360 Page (http://www.llamma.com/xbox360/mods/USB%20Hard%20Drive%20Mod.htm).

(*Hade bara läst lite kortfattat om modden när jag posta mitt förra inlägg så jag missuppfattade en del av den. :em: )

reinholdsson
2005-12-28, 13:55
För er som inte vill betala för Xbox live så ska detta numera stödja xbox 360

http://www.teamxlink.co.uk/

Shadow Warrior
2005-12-28, 14:29
Vill bara säga att: Fan va spelen är fula och tråkiga likaså maskinen och allt runtomkring den!! Snacka om release flopp alltså.

Men potencialet finns ju men när kommer dom bra spelen?

Tomten
2005-12-28, 14:36
Vill bara säga att: Fan va spelen är fula och tråkiga likaså maskinen och allt runtomkring den!! Snacka om release flopp alltså.

Men potencialet finns ju men när kommer dom bra spelen?

och ännu viktigare... när blir den chippad? :D

Jarod
2005-12-28, 14:42
Vill bara säga att: Fan va spelen är fula och tråkiga likaså maskinen och allt runtomkring den!! Snacka om release flopp alltså.

Men potencialet finns ju men när kommer dom bra spelen?


Ved pratar du om?? *screwy* Jag har iofs bara lirat King Kong (varvade det igår) och PGR3 och dom är ju snygga så in i helvete.

Mel
2005-12-28, 14:52
Vill bara säga att: Fan va spelen är fula och tråkiga likaså maskinen och allt runtomkring den!! Snacka om release flopp alltså.

Men potencialet finns ju men när kommer dom bra spelen?


Release flopp? Slutsåld överallt, ja förutom i Nintendojapan dock...
Ditt utspel låter likt alla andra fanboys som ordbajsar fritt på nätet.

Lallle
2005-12-28, 15:34
För helvete alltså! Har besökt varenda butik som kan tänkas sälja xbox 360 Premium i fyra dagar nu. Den finns inte någonstans. På ett ställe sa dom att det kanske skulle komma in nya i mitten av Januari. Orka vänta :///

Kraggen
2005-12-28, 16:00
Ved pratar du om?? *screwy* Jag har iofs bara lirat King Kong (varvade det igår) och PGR3 och dom är ju snygga så in i helvete.
Håller med.. Sitter med PGR3 och "Need for Speed Most Wanted".
PGR trodde jag skulle vara snyggare även om det är ett bra steg upp ifrån 2:an, men Most Wanted är riktigt snyggt... :D

reinholdsson
2005-12-28, 16:02
och ännu viktigare... när blir den chippad? :D

Verkar inte dröja så länge faktiskt. Ett första chip verkar redan på gång.

mer att läsa:

www.xbox-scene.com

Alexlindgren
2005-12-28, 16:19
är det värt att köpa som sen julklapp eller ska man önska sig något annat roligt?

Jarod
2005-12-28, 16:23
är det värt att köpa som sen julklapp eller ska man önska sig något annat roligt?

Xbo360 is teh shit! :hbang:

Lallle
2005-12-28, 17:42
Ja då har man inhandalt en. Köpte tre spel och två bärbara dosor också. PGR 3, Perfect dark och Cod2 blev det. 6600 gick kalaset på.

reinholdsson
2005-12-28, 17:57
är det värt att köpa som sen julklapp eller ska man önska sig något annat roligt?

Till nästa jul menar du? :D

aliquis
2005-12-28, 20:08
Headset är ett måste om man ska lira live för maximal inlevelse, ngt annat än hd/headset behöver jag icke.

Jooo en sladd med så man får grymma bilden och grymmaste ljudet, men den går på 199:- så inga pengar.Fanns inte premium från början? Eller menar du bara att den var slutsåld? Hdd, headset o kabel blir ju iofs 1500kr isf? men skitsamma =P

aliquis
2005-12-28, 20:10
Release flopp? Slutsåld överallt, ja förutom i Nintendojapan dock...
Ditt utspel låter likt alla andra fanboys som ordbajsar fritt på nätet.Svårt att sälja slut på vad? 3 miljoner enheter under första månad(erna?)

aliquis
2005-12-28, 20:10
Håller med.. Sitter med PGR3 och "Need for Speed Most Wanted".
PGR trodde jag skulle vara snyggare även om det är ett bra steg upp ifrån 2:an, men Most Wanted är riktigt snyggt... :DPGR såg ju sjukt grymt snyggt ut i filmerna, men det e bara sådana mellanklipp o replays typ då eller? Eller så är det att man skiter i upplösningen på filmen o bara ser hur ljus o sådant är, snyggt iaf.

aliquis
2005-12-28, 20:12
Verkar inte dröja så länge faktiskt. Ett första chip verkar redan på gång.

mer att läsa:

www.xbox-scene.comHar läst något om det innan så det är inte kommentar direkt på det där, men hade ju varit kul om microsoft själva spred ett sådant rykte bara för att öka försäljningen o sedan visade det sig inte alls dyka upp något chip ;)

Lallle
2005-12-28, 22:10
Okej. Mina första intryck av pdz är ganska likgiltiga. Det var ungefär som jag hade förväntat mig. Gubbarna hade kunnat vara lite snyggare tycker jag. Det är ungefär som ett EA bondspel fast betydligt bättre. Jag tycker inte att det går å jämföra med goldeneye eller gamla pd.

reinholdsson
2005-12-28, 22:15
Har läst något om det innan så det är inte kommentar direkt på det där, men hade ju varit kul om microsoft själva spred ett sådant rykte bara för att öka försäljningen o sedan visade det sig inte alls dyka upp något chip ;)

hehe, jag tror en del köper den för att den ska bli en sån multi-maskin xboxen blev.

Läste att de som tillverkar chippen endast tyckte det var lönt mödan pga att Microsoft använda vanlig dvd-standard, i övrigt var boxen ganska svårknäckt nämligen.

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEFVEEpuykuBCdYhoZ.php

Sen verkar den demodisken som skickades ut till butikerna varit oskyddad :) Man kan då ändra filerna på den och lägga in andra filmer och kolla på.

Lasse Kongo
2005-12-31, 18:48
Jag hänger knappt ngt på nätet alls längre, utan den tiden ja lade på internet lägger jag på 360 nu istället.

Har COD2, NFSMW och Condemned, såååå grymma spel allihopa, Condemned är ruskigt grymt!

cod2 och nfsmw är sinnesjukt kul att spela live på, en av mina bästa kompisar har skaffat en 360 med så numer behöver vi inte ringa varanda utan kan sitta och snacka skit medans vi dödar stödiga amerikanare =)

Xbox 360 rockar och jag tror faktiskt jag kommer lugna mig med PS3 när den kommer, för detta..... detta är bra!

Gott nytt år på er alla oxå.

hahavaffan
2006-01-13, 14:30
Ruskar liv i denna tråden... är det nån här som haft problem med sina konsoller? Läste på ett par andra forum om folk som fått enheter som hänger sig, överhettar osv. Har det hänt er?

Lallle
2006-01-13, 14:38
Ruskar liv i denna tråden... är det nån här som haft problem med sina konsoller? Läste på ett par andra forum om folk som fått enheter som hänger sig, överhettar osv. Har det hänt er?

Jag har startat om min två ggr då den verkar ha hängt sig. Har spelat ganska mycket så det har inte stört mig

Thorwaldsson
2006-01-13, 14:39
Har jobbat extra i en hemelektronik-affär under december. Hade ett par kunder inne som klagade på att spelen inte fungerade. Visade sig, efter en smärre undersökning, att lasern på konsollerna kan bränna sönder spelen. Varken Microsoft eller någon underleverantör kan ställas till svars ;)

Lallle
2006-01-13, 14:41
Har jobbat extra i en hemelektronik-affär under december. Hade ett par kunder inne som klagade på att spelen inte fungerade. Visade sig, efter en smärre undersökning, att lasern på konsollerna kan bränna sönder spelen. Varken Microsoft eller någon underleverantör kan ställas till svars ;)

Men det är väl då man rör på konsollen samtidigt som spelen är igång? Själv har jag den liggandes.

Thorwaldsson
2006-01-13, 14:44
Kan mycket väl stämma. Sånt berättar ju aldrig kunden för oss. Då har de ju bränt alla broar för att visa sin oskuld.

Lasse Kongo
2006-02-02, 06:23
Min maskin har "knäckt" 2 spel för mig, blivit sprickor på ovansidan, askul med spel för 700:- =)

Men dem kommer och hämtar min box idag, så får jag ny box+nya spel alt pengar för dem.

Det är huvudsaken för denna lilla underbara vita maskin är inget jag vill göra mig av med...

Snake
2006-05-16, 14:46
http://www.idg.se/ArticlePages/200605/16/20060516130132_PFA/20060516130132_PFA.dbp.asp

Det tar sig sa mordbrännaren.

Langster
2006-05-16, 15:12
http://www.idg.se/ArticlePages/200605/16/20060516130132_PFA/20060516130132_PFA.dbp.asp

Det tar sig sa mordbrännaren.
De där hacken är ju i praktiken oanvändbara ändå för 99% av användarna. Om man ska vänta på att köpa 360 tills man kan spela brända spel så får man nog vänta på att ett modchip kommer ut. Men det blir nog till att byta chips ofta sen... Och antagligen kommer man vara bannad från att spela online för evigt sen.

hahavaffan
2006-05-16, 15:20
När priserna på Xbox 360 blir humana, kommer det även att finnas modchip till det. Var så säkra.

keffat_liv
2006-05-16, 15:58
De där hacken är ju i praktiken oanvändbara ändå för 99% av användarna. Om man ska vänta på att köpa 360 tills man kan spela brända spel så får man nog vänta på att ett modchip kommer ut. Men det blir nog till att byta chips ofta sen... Och antagligen kommer man vara bannad från att spela online för evigt sen.

Varför skulle de vara oanvändbara?

Langster
2006-05-16, 16:21
Varför skulle de vara oanvändbara?
• Funkar inte på alla Xboxar pga att de har olika dvd-spelare, hacket är endast för en av dvd-spelarna.
• Det är en process att byta firmware, vilket inte vem som helst kommer att kunna/vilja göra.
• Det är en process att bränna spelen så de faktiskt funkar.
• Microsoft kommer att uppdatera genom Live så hacket blir obrukbart.

Men visst, det är fullt möjligt att få det att funka.

Langster
2006-05-16, 16:23
Här är det som behövs göras:

treme firmware for TS-H943 Xbox 360
--------------------------------------------------
----

Here it is, the long awaited World first Xbox 360 backup firmware modification to boot all game backups!

Features
-----------------

Boots all Xtreme Xbox 360 backups
Boots all Xtreme Xbox 1 backups
Boots all Xbox 360 originals
Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360
Xtreme0800 extraction firmware enables drive to function natively under Windows without any hardware conversion/adaptors
Use on Xbox Live at own risk

Technical details
------------------------

Reads Xbox 360 security sector from PSN 04FB1F (Layer 0)
Reads Xbox 1 security sector from PSN 605FF (Layer 0)
Security sector must be extrated using Xtreme0800 360 firmware for Xbox360 games and Xbox 1 games
Will not boot Xbox 1 backups made with Xbox1 605b 0800 firmware (maybe in future release)

Flashing your drive
---------------------------

Advisable to make a backup of your dvd drive firmware first.("mtkflash r /m orig.bin")
Please make sure you hexedit the Xtreme.bin firmware (Not Xtrm0800.bin firmware) to include your dvd drive key from your original firmware (usually at $4000-4200).
Plug SATA cable from DVD drive to PC. Power cable drive still connected to Xbox 360
Power on Xbox 360
Power on PC
Boot with standard dos boot disk with included mtkflash utility
Run "mtkflash w /m firmwarename.bin" with relevant firmware file (Xtreme.bin for running backups or Xtrm0800.bin for security sector extraction)

Extracting Security Sector
---------------------------------------

Ensure DVD drive has been flashed with Xtrm0800.bin firmware. Drive can now work under Windows.
Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change
Run DVDinfoPro
Enter the following four custom cdb commands:

AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 01 C0
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 03 C0
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 05 C0
AD 00 FF 02 FD FF FE 00 08 00 07 C0

Then save hexadecimal display as bin file as SS.bin

Creating a game backup
-----------------------------------

Ensure DVD drive has been flashed with Xtrm0800.bin firmware. Drive can now work under Windows.
Extract Isobuilder.rar
Insert original game disk into drive and wait for windows to detect disk change
Run DVDinfoPro
Enter the following custom cdb command to unlock drive: (game data visable)

FF 08 01 01

Run Isobuster
Right click on DVD and select Extract From-To
Click Length and enter number of LBAs as follows:

Xbox 1 Original Number of LBA to read 3431264 decimal
or
Xbox 360 Original Number of LBA to read 3567872 decimal
Select User Data (2048 bytes/block)
Click Start Extraction
Enter filename as game.iso and click Save
Upon read error dialogue box choose fill with blank zeros for sector and select use this selection for all errors
Copy game.iso and ss.bin to the relevent isobuilder directory (Depending on Xbox 360 or Xbox 1 game)
Run build360.bat (Xbox 360 game) or build.bat (xbox 1 game)
Ensure your burner will set the booktype of DVD+R DL to DVDRom
Burn with CloneCd and choose the image.dvd file

Känns lite enklare att gå till affären och köpa spelet faktiskt.

keffat_liv
2006-05-28, 10:35
Fan, det börjar bli värt att köpa boxen nu. Kommit upp sjukt många spel på min torrent sida.

Vet någon om man måste köpa minneskort separat till? Eller kan man spara på hårddisken som på det vanliga?

DjiinZ
2008-06-30, 13:27
sorry ifall jag hoppar ut lite ur tråden nu. Men är det någon som fattar hur bakåtkompatibilitet (tror de stavas så) funkar på xbox 360?

Ja har gammla spel men ja kan inte få det och funka *gah!*

Three pigs
2008-06-30, 13:52
sorry ifall jag hoppar ut lite ur tråden nu. Men är det någon som fattar hur bakåtkompatibilitet (tror de stavas så) funkar på xbox 360?

Ja har gammla spel men ja kan inte få det och funka *gah!*
Tjenare.

Endast vissa xbox-spel fungerar på 360n. Det uppdateras ständigt för att fler och fler spel skall fungera. Här är den kompletta listan:
http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Solros
2008-06-30, 16:07
Någon som lirat Bourne ännu?

DjiinZ
2008-06-30, 17:45
Tjenare.

Endast vissa xbox-spel fungerar på 360n. Det uppdateras ständigt för att fler och fler spel skall fungera. Här är den kompletta listan:
http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslist.htm

Hey Three pigs, jag har kollat listan och uppdaterat men ändå får jag upp detta medelande.



----------------------------------------------
Original Xbox Game
----------------------------------------------
This original Xbox game is not supported on your Xbox 360
console. An update to support this game may be available.
For mor info, go to (xbox hemsida).


X:5829.0 B:1884.0
----------------------

Varför blir det så och vad är X:et och B:et för något?
Spelet är ninja gaiden.

Three pigs
2008-06-30, 19:14
Hmm ninja gaiden bör ju funka :S
Ditt 360 är väl uppkopplat till live?

DjiinZ
2008-06-30, 22:39
Hmm ninja gaiden bör ju funka :S
Ditt 360 är väl uppkopplat till live?

aaaaa?
förresten gör det någon skillnad ifall 360 är flashad med XECUTER CONNECTIVITY KIT V2?

(finns ju billigare sätt att fixa 360 spel *cupid* )

Langster
2008-07-01, 08:01
aaaaa?
förresten gör det någon skillnad ifall 360 är flashad med XECUTER CONNECTIVITY KIT V2?

(finns ju billigare sätt att fixa 360 spel *cupid* )

Kan ha något med det att göra, det kan också vara något fel på skivan. Original Xbox Ninja Gaiden funkar fint på min icke-moddade 360 iaf.
Ninja Gaiden kan du annars ladda ner för en hundring på XBLM.

DjiinZ
2008-07-01, 19:47
någon som har flashad 360 som vet något om det ^

MasterChief
2008-07-01, 19:50
Varför väcktes denna till liv när vi har:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=73570

??

Solros
2008-09-12, 07:28
Lite info om nästkommande dashboard uppdatering:
http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/everything-you-need-to-know-about-the-xbox-360-dashboard-update-464539

Hela dashboarden kommer att få ett nytt utseende, verkar rätt snajsigt!
http://mos.techradar.com//classifications/home-entertainment/gaming/games-consoles/images/dash1-218-85.jpg