handdator

Visa fullständig version : Vilka tillskott ska jag köpa?


Alexlindgren
2005-11-06, 13:15
Hej! Jo jag ska börja köra seriöst med styrketräning nu och behöver därför ett antal tillskott, men det finns så mycket att välja på, vilket ska jag ta?

Det här är dom jag har tänkt på om man ska blanda själv:
Exell Vassle Protein 1 kg
Fairing - Energy Booster 1.5 kg

eller

Whey-80 ® 1 kg
Carbo Flex, 1,5 kg

Om man istället ska ta gainer så har jag tittat på den här:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

Men vilken ska jag ta? Jag kan max lägga ut en 4-500 kr, och då ska det räcka ett tag också :). Om ni tänker på gainers så väger jag mellan 64-66 kg.

MVH. Alex

Mass-Tech
2005-11-06, 13:29
Pröva båda och ta den som smakade godast.

Davil
2005-11-06, 13:30
Hej! Jo jag ska börja köra seriöst med styrketräning nu och behöver därför ett antal tillskott, men det finns så mycket att välja på, vilket ska jag ta?

Det här är dom jag har tänkt på om man ska blanda själv:
Exell Vassle Protein 1 kg
Fairing - Energy Booster 1.5 kg

eller

Whey-80 ® 1 kg
Carbo Flex, 1,5 kg

Om man istället ska ta gainer så har jag tittat på den här:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=23&products_id=148

Men vilken ska jag ta? Jag kan max lägga ut en 4-500 kr, och då ska det räcka ett tag också :). Om ni tänker på gainers så väger jag mellan 64-66 kg.

MVH. Alex

Köp några Fairing Recovery, de smakar bra och är av god kvalle.

Själv skulle jag ha köpt 8kg Exell vassle, och dela en 25kg säck maltodextrin med en kompis. ;)

Alexlindgren
2005-11-06, 13:33
hehe okej :)

Men jag tar nog fairing recovery så bidrar jag lite till forumet också :)

Börjar med 2 st, efter det ska jag börja blanda själv. Har väl gått upp lite i vikt då också förhoppninsvis :). Men ska man ta 100 g efter ett pass eller?

Jacksatan
2005-11-06, 13:34
Du ska inte ha några tillskott alls, du ska lära dig äta vettigt och träna riktigt innan du ens börjar titta åt att slänga pengar på kosttillskott.

Alexlindgren
2005-11-06, 13:41
Men det jag menade med nybörjare var nybörjare med det här med kosttillskott. Träna har jag gjort ett tag nu, tränat en hel del hemma innan jag började träna på skolans gym som jag gjort i kanske 7-8 månader, dock bara kanske 2 månader seriöst. Kost har jag skött bra också, har t.ex. inte ätit något godis eller läsk på ett par månader nu. Kanske nån liten godisbit men långt ifrån det som jag åt förut :). Jag tänker i alla fall hålla mina vanor och börja med kosttillskott, om det går skit så lägger jag väl ner. Finns inget att förlora :).

Tesla
2005-11-06, 16:34
kör hårt :eating:

TigerÖga
2005-11-06, 16:44
du ska köpa de billigaste som finns inte så stor skillnad på protein som protein enligt mig förutom att de är mer slagg i billigare men de dör man inte av?

Davil
2005-11-07, 09:19
du ska köpa de billigaste som finns inte så stor skillnad på protein som protein enligt mig förutom att de är mer slagg i billigare men de dör man inte av?
Vaddå mer slagg ?
Du syftar kanske på weiders produkter som innehåller värdelöst kolagen-protein?

TigerÖga
2005-11-07, 14:36
Vaddå mer slagg ?
Du syftar kanske på weiders produkter som innehåller värdelöst kolagen-protein?

Ne ja vet inte bara en fördom jag har att desto billigare desto orenare. Men ja kör billigt eftersom det är det plånboken säger.

Halib
2005-11-07, 21:00
Ne ja vet inte bara en fördom jag har att desto billigare desto orenare. Men ja kör billigt eftersom det är det plånboken säger.

Ju dyrare desto mer reklamutgifter och promotions for foretaget...

MyungChul
2005-11-07, 21:58
Ju dyrare desto mer reklamutgifter och promotions for foretaget...

jag läste reklamutGIFTER.. vart lite rädd :)

Davil
2005-11-07, 22:50
Ju dyrare desto mer reklamutgifter och promotions for foretaget...
Precis :)