handdator

Visa fullständig version : blocka på msn


JustinCredible
2005-11-06, 03:35
Undrara bara om man blockar nån på msn. Visst är det så att det inte märks på något sätt för den blockade personen förutom att jag aldrig är online för denne? Det kommer väl inte upp nåt Du har blivit blockad meddelande för dom?

Fatalist
2005-11-06, 03:38
Nä, du ser ut som offline bara

JustinCredible
2005-11-06, 03:47
Okej gut :)

Zozza
2005-11-06, 03:48
Fast det finns väl program som gör att man kan se vilka som blockerat än? Kommer ihåg jag tvingades lyssna på en sån diskussion vid en busshållsplats för några veckor sen *grr27*

Dissector
2005-11-06, 03:50
Bara se till att personen inte kör xchat (kan ha fel nu, eller vilket annat linux-prog det var), där står det om personen har blockat eller inte :P

Zozza
2005-11-06, 03:52
eller detta:) http://www.blockstatus.com/msn/stchecker

"What is MSN Status Checker?
MSN Status Checker is a web based tool. You can use it to see your friend is Online or Offline on MSN Messenger. You can use it to detect if someone has blocked you. If your MSN Messenger is not signing in, you can use this tool to check whether your friend is online or not.

Does it show 100% correct status?
Yes, but we do not guarantee it. As on January 16, 2004, Microsoft has patched the method which MSN Status Checker was using, Now if the person has "Only people in my allow list can see my status and send me messages" option enabled, then you will see them offline. And we cant do anything with this.

Can everyone see my status?
Yes, If you have All Others in allow list, everyone can see your status via MSN Status Checker.

Does it show the nickname of a person?
Yes it shows the nickname of a person as well.

What are the different names of this tool?
This tool may be known as MSN Status Checker, Online MSN Status, MSN Status, MSN Status Viewer, MSN Block Checker and Check MSN Status in search engines."

Kimo
2005-11-06, 10:14
eller detta:) http://www.blockstatus.com/msn/stchecker

"What is MSN Status Checker?
MSN Status Checker is a web based tool. You can use it to see your friend is Online or Offline on MSN Messenger. You can use it to detect if someone has blocked you. If your MSN Messenger is not signing in, you can use this tool to check whether your friend is online or not.

Does it show 100% correct status?
Yes, but we do not guarantee it. As on January 16, 2004, Microsoft has patched the method which MSN Status Checker was using, Now if the person has "Only people in my allow list can see my status and send me messages" option enabled, then you will see them offline. And we cant do anything with this.

Can everyone see my status?
Yes, If you have All Others in allow list, everyone can see your status via MSN Status Checker.

Does it show the nickname of a person?
Yes it shows the nickname of a person as well.

What are the different names of this tool?
This tool may be known as MSN Status Checker, Online MSN Status, MSN Status, MSN Status Viewer, MSN Block Checker and Check MSN Status in search engines."

Funkar inte. Jag testade på mig själv (status upptagen) och det stod att jag var offline.

kalle_banan
2005-11-06, 10:30
Funkar inte. Jag testade på mig själv (status upptagen) och det stod att jag var offline.
har du dig själv på listan då? det är säkert det som felar ;)

men med gaim och amsn tex kan man se om man är blockad, eller borttagen från den andres lista. forna bundsförvanter som jag inte pratar med längre har tatt bort mig =(

kalle_banan
2005-11-06, 10:33
men den funkar inte perfekt, den visar väll bara om man är blockad antar jag, för en snubbe som inte har mig på hans lista står som online bara, vilket är sant, men det borde stå att han inte har mig på hans lista.

Cilia
2005-11-06, 11:08
jag har dom flesta blockade
det kan bli så rörigt annars.

mini
2005-11-06, 11:13
Jag blockar bara dem jag är skyldig pengar.

RassK
2005-11-06, 12:01
Jag blockerar bara dem som byter namn stup i kvarten för att förklara för världen exakt vad de håller på med hela tiden... Och tror att någon bryr sig

chidde
2005-11-06, 12:20
Jag blockerar bara dem som byter namn stup i kvarten för att förklara för världen exakt vad de håller på med hela tiden... Och tror att någon bryr sig

:bow: :bow:

aliquis
2005-11-06, 13:02
jag blockar hela msn av bl.a. samma anledning som rassk

mela
2005-11-06, 13:04
men det hjälper ju inte för er att blocka folk?
ni ser ju ändå när dom loggar in/ut och byter namn?

s_himself
2005-11-06, 13:07
Jag blockerar bara dem som byter namn stup i kvarten för att förklara för världen exakt vad de håller på med hela tiden... Och tror att någon bryr sig


klockrent.. jag gjorde så på irc för ett par år sedan "s_him^bbl" osv.. Sedan kom jag på hur jävla onödigt och störande det är.. det finns ju away-funktion.. så slipper man ändra nicket stup i kvarten

Davil
2005-11-06, 13:08
Jag har bara blockat ett ex.

RassK
2005-11-06, 13:11
men det hjälper ju inte för er att blocka folk?
ni ser ju ändå när dom loggar in/ut och byter namn?

Ja, Tyvärr :furious:

mela
2005-11-06, 13:12
Ja, Tyvärr :furious:

Ta bort skiten.. :D

Eller va lika jobbig själv :naughty:

DarthHolm
2005-11-06, 13:14
Det går ju ändra så man bara ser personens mailadress.

Fatalist
2005-11-06, 13:22
Jag blockerar bara dem som byter namn stup i kvarten för att förklara för världen exakt vad de håller på med hela tiden... Och tror att någon bryr sig

Jepp, man tröttnar på att se



"VARFÖR ANDREAS VI ÄLSKADE JU VARANDRA DU PUMPADE OCH DUMPADE JAG ÄLSKAR DIG ÄNDÅ :cryout: :cryout: :cryout: har loggat in"

23512316ggr på rad.

Zozza
2005-11-06, 13:25
Eller va lika jobbig själv :naughty:

aa prexxis.. Do unto others as they do unto you http://www.alltomtv.se/images/smilies/02-04.gif http://www.alltomtv.se/images/smilies/03-03.gif

Halib
2005-11-06, 13:28
Eller sa skaffar man MNS plus och andrar namnet sjalv pa snubbarna pa listan.

Löjtnant Blank
2005-11-06, 14:14
Undrara bara om man blockar nån på msn. Visst är det så att det inte märks på något sätt för den blockade personen förutom att jag aldrig är online för denne? Det kommer väl inte upp nåt Du har blivit blockad meddelande för dom?
Är det en het mellanstadietjej du har tröttnat på? Eller har hennes storebror mordhotat dig?

chidde
2005-11-06, 15:28
men det hjälper ju inte för er att blocka folk?
ni ser ju ändå när dom loggar in/ut och byter namn?

har jag en riktigt dålig och bitter dag kan det hända att jag tar bort dem
det hade jag för inte så längesen, slutade med att ett gäng strök med
jag hatar egentligen msn, det var mycket bättre förr när folk hade icq när man kunde välja egna namn osv, det kan man med msn också om man använder en annan klient men då kan man inte köra dem fräcka gubbarna :D

aliquis
2005-11-06, 15:53
Eller sa skaffar man MNS plus och andrar namnet sjalv pa snubbarna pa listan.
eler miranda, eller så kör man inte msn för det är SKIT, man kan inte ens skicka meddelanden när folk är borta, hur bra är det? varför kör ni skiten? någon idiot måste ju ha börjat en gång i tiden.

MilkmaN
2005-11-06, 17:01
eler miranda, eller så kör man inte msn för det är SKIT, man kan inte ens skicka meddelanden när folk är borta, hur bra är det? varför kör ni skiten? någon idiot måste ju ha börjat en gång i tiden.

Vad tror du? För att alla andra gör det. Bytte motvilligt från ICQ till trillian då jag hade massa kontakter på msn och AIM och ICQ, när jag inte snackade med dem så var jag så illa tvungen att byta till MSN, alla använder ju det.

Jorgen
2005-11-06, 17:05
Vad tror du? För att alla andra gör det.
Icke!
Kör Miranda för tusan.