handdator

Visa fullständig version : Vakter o våld


prime^
2005-11-05, 10:49
Kommer väl bli hängd av halva kolo nu när jag skriver detta men måste skriva av mig..

Non här som någonsin blivit behandlat illa av vakter?
Kan säga nu att jag hatar vakter, fy fan va jag hatar dom.. Kommer ha fördomar mot alla vakter nu hädanefter. Blev misshandlad igår på sätt o vis av dom. Hade druckit non grogg o skulle in på ett ställe, så gena jag i kön vilket man inte får ju, men blev bara tillsagd o ställa mig sist vilket jag gjorde.. Så kommer en vakt fram o säger till mig att jag druckit för mkt, vilket jag inte hade o svara helt vanligt "Nä d tycker jag inte..?". Därefter säger han till mig att jag e avisad från stället så paff som man blir så frågar jag varför men får bara samma jävla uttalande hela tiden, att jag e avisad..

Går därefter fram till klubbägaren som jag känner och brukar snacka med o frågar om han kan göra nått åt saken vilket han inte kan enligt han själv.. Men tjat har alltid lönat sig för mig, brukar få d jag tjatar om :D, så jag frågar igen osså kommer en vakt och trycker upp armen bakom ryggen så jag får ont. Tror varenda svensson hade gjort som jag gjorde och tryckt tillbaka för att d gör svinont osså kommer nästa vakt och gör samma sak med andra armen ich påstår att jag gjorde motstånd.. Ja rent tekniskt men d va fan en reflex som alla andra hade gjort. Därefter drar dom mig bakom stället och trycker upp huvet i en soptunna. Sen gör jag nog en av mina dummaste saker genom livet och börjar skrika "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaj", "hjäääälp!!" och "misshandel!!" svinhögt för att jag trodde dom skulle sluta då.. Men då trycker dom givetvis högre och sätter handklovar på mig och ringer polisen som e där på 30 sekunder o kastar in mig där bak för att sedan köra mig till fyllecell.. Och d e jävligt drygt att sitta i en sånn jävla cell i 6-8 h när man inte e full eller ens trött..

Kom hem 6 imorse och värkarna i armarna har inte släppt än, känns som dom vridit armarna 8000 varv

Non annan som varit med om sånt här? Att vakter förbrukat mer våld än nödvändigt?

O spara mig från allt "du fick säkert va du förtjäna" osv, för jag gjorde defenitivt inget '"motstånd" med vilje och jag va inte så full att jag förtjänade att sitta i den cellen..

Yankeee
2005-11-05, 10:50
Haha, jävla fjant. Vafan tror du händer om du, påverkad som du var, står och tjatar och tjafsar, samt gör motstånd? Tänk till och väx upp.

mini_Arnold
2005-11-05, 10:51
O spara mig från allt "du fick säkert va du förtjäna" osv,
Tills motsatsen är bevisad är det precis vad jag säger!

Mental
2005-11-05, 10:52
Jadu, du vet ju redan vad du kommer att få för kommentarer, du framstår som en dryg jävel, och jag anser att du inte skulle tjafsat om huruvida du var för full eller inte.

Ryska_raketen
2005-11-05, 10:53
..

userfriendly
2005-11-05, 10:54
Jag tycker att vakterna tog till för hårda tag innan de försökt med nåt annat (om det du säger är sant) de skulle ha försökt lösa allt lungt först, även om jag inte heller gillar folk som tränger sig i köer o e fulla o ska snacka sig in :D

prime^
2005-11-05, 10:54
Tjaffs? Jag snackade med min polare som ägde stället blir bortförd o dom trycker upp huvet mot en soptunna när dom verkligen inte behöver göra nått våld.. Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d, va ju inte inne på deras ställe eller nått stog utanför på gatan bredvid 2 bilar..

Yankeee
2005-11-05, 10:55
Jag tycker att vakterna tog till för hårda tag innan de försökt med nåt annat (om det du säger är sant) de skulle ha försökt lösa allt lungt först,

Hur ofta tror du att det gick till som personen som har bliviut "utsatt" återger det?

mini_Arnold
2005-11-05, 10:55
Hur ofta tror du att det gick till som personen som har bliviut "utsatt" återger det?
5 av 10 gånger tror jag

Mental
2005-11-05, 10:56
Tjaffs? Jag snackade med min polare som ägde stället blir bortförd o dom trycker upp huvet mot en soptunna när dom verkligen inte behöver göra nått våld.. Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d, va ju inte inne på deras ställe eller nått stog utanför på gatan bredvid 2 bilar..

Tja polisanmäl då, gott om vittnen lär det vara, men jag tror att både polis och tingsrätt kommer att vara rätt kallsinniga.

prime^
2005-11-05, 10:56
Hur ofta tror du att det gick till som personen som har bliviut "utsatt" återger det?
Exakt som jag säger.. Har fan aldrig varit i bråk tidigare, aldrig inte ens nått litet bråk.. Har med mina syskon i huset men aldrig offentligt.. Lita på va jag skriver istället

Yankeee
2005-11-05, 10:57
Exakt som jag säger.. Har fan aldrig varit i bråk tidigare, aldrig inte ens nått litet bråk.. Har med mina syskon i huset men aldrig offentligt.. Lita på va jag skriver istället

Ja ok, påverkade 18 åringar är det mest trovärdiga jag vet.

Mental
2005-11-05, 10:58
Ja ok, påverkade 18 åringar är det mest trovärdiga jag vet.

speciellt när deras story backas av en eller ett par polare :)

prime^
2005-11-05, 10:59
Tja polisanmäl då, gott om vittnen lär det vara, men jag tror att både polis och tingsrätt kommer att vara rätt kallsinniga.
Satt i polisbilen inatt o snackade med dom, dom sa i princip bara "Okej, ja vi kan inte göra så mkt".. Vakterna tog mig bakom allt där ingen såg utom non enstaka som gick förbi inan dom gjorde d där lilla extra dom absolut inte får göra

Glenno
2005-11-05, 10:59
Vakter är idioter som måste visa sin lilla och tillfälliga "makt", det är den uppfattningen jag har av dom.

Dom ända vakterna som är bra är dom som är äldre, som är less.
Dom unga är dom värsta...

userfriendly
2005-11-05, 10:59
jag tycker väktare ofta "tror sig" o ska spela jättetuffa i situationer då det bara blir larvigt.. det stiger dem åt huvvet på nåt sätt..

skaparn
2005-11-05, 10:59
Hur ofta tror du att det gick till som personen som har bliviut "utsatt" återger det?

Kanske väldigt sällan. Men det är fortfarande problem att de som innehar våldsmonopolet nästan är immuna i rättsystemet.

prime^
2005-11-05, 11:01
Ja ok, påverkade 18 åringar är det mest trovärdiga jag vet.
Okej, så jag blir inte trovärdig för jag e 19 år och har druckit lite? Så det jag har berättat kan verkligen inte ha hänt och jag hittar bara på, för att dessutom ljuga upp en story på kolo?

Du verkar dummare än non jag stött på... Hade d inte vatt sant hade jag väl defenitivt inte skrivit d på nätet!

Yankeee
2005-11-05, 11:03
Kanske väldigt sällan. Men det är fortfarande problem att de som innehar våldsmonopolet nästan är immuna i rättsystemet.

Har det hellre så än att varje snorunge som inte kommer in på krogen får igenom sin misshandelsanmälan när vakterna avlägsnar dem.

Mental
2005-11-05, 11:03
Okej, så jag blir inte trovärdig för jag e 19 år och har druckit lite? Så det jag har berättat kan verkligen inte ha hänt och jag hittar bara på, för att dessutom ljuga upp en story på kolo?

Du verkar dummare än non jag stött på... Hade d inte vatt sant hade jag väl defenitivt inte skrivit d på nätet!

jsust de! tro pa allt du laeser på nätet!!!11 varfor skulle nån juga där för??
*grr27*

norsk_gadd
2005-11-05, 11:04
Jag gillar inte vakter, men tror nog att du fick vad du förtjänade. Vakter brukar dessutom va rätt dåliga på att fightas, mest stora och lärt sig lite löjliga moves av någon snut.

Yankeee
2005-11-05, 11:05
Du verkar dummare än non jag stött på... Hade d inte vatt sant hade jag väl defenitivt inte skrivit d på nätet!

Ett tips, om du ska kalla någon dum så kan du väl iallafall försöka skriva en hel mening utan stavfel?

prime^
2005-11-05, 11:05
jsust de! tro pa allt du laeser på nätet!!!11 varfor skulle nån juga där för??
*grr27*
Defenitivt inte, men varför skulle jag ta upp d på nätet om d inte hänt?

Ryska_raketen
2005-11-05, 11:07
Defenitivt inte, men varför skulle jag ta upp d på nätet om d inte hänt?


för att det inger respekt. Ja tycker att du är tyff!

Jorgen
2005-11-05, 11:07
Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d,
Gjorde dom inte det när du kom fram andra gången?
Men det gjorde du inte utan du började tjata på ägaren att han skulle släppa in dig, eller?

Vilket ställe var det förresten?

Ryska_raketen
2005-11-05, 11:08
Gjorde dom inte det när du kom fram andra gången?
Men det gjorde du inte utan du började tjata på ägaren att han skulle släppa in dig, eller?

Vilket ställe var det förresten?


7 11 :D

prime^
2005-11-05, 11:10
Jag gillar inte vakter, men tror nog att du fick vad du förtjänade. Vakter brukar dessutom va rätt dåliga på att fightas, mest stora och lärt sig lite löjliga moves av någon snut.
Har ingen aning om hur bra dom slåss för jag försökte inte ens göra nått något.. Om non kommer och trycker upp dina armar bakom ryggen utan du märker han, hade inte du av reflexer spänt emot då?

prime^
2005-11-05, 11:11
Gjorde dom inte det när du kom fram andra gången?
Men det gjorde du inte utan du började tjata på ägaren att han skulle släppa in dig, eller?

Vilket ställe var det förresten?
Nä, ena vakten sa jag inte fick lov o komma in då gick jag bort från kön.. mot ingången utanför allting för att prata med ägaren.. därefter kom en vakt efter non minut och tryckte upp armarna bakom ryggen utan jag märkte han.. ingen som bad mig gå ifrån eller nått, dom bara förde bort mig

Sargasso i lund..

Johan1986
2005-11-05, 11:12
Tjaffs? Jag snackade med min polare som ägde stället blir bortförd o dom trycker upp huvet mot en soptunna när dom verkligen inte behöver göra nått våld.. Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d, va ju inte inne på deras ställe eller nått stog utanför på gatan bredvid 2 bilar..

Enligt din story så har en vakt gått fram till dig och sagt att du var avisad från platsen. Vet inte riktigt vad som gäller för ordningsvakter men det jag fått lära mig under lumpens skyddsvaktsutbildning är att efter avvisande kommer avlägsnande alt. omhändertagande. I ditt fall blev du avlägsnad pga av att du inte följde de direktiv som gällde.

Jag menar inte att vakterna gjorde rätt men så som jag tolkar din histria så får du faktiskt skylla dig själv.

Jorgen
2005-11-05, 11:15
Nä, ena vakten sa jag inte fick lov o komma in då gick jag bort från kön.. mot ingången utanför allting för att prata med ägaren.. därefter kom en vakt efter non minut och tryckte upp armarna bakom ryggen utan jag märkte han.. ingen som bad mig gå ifrån eller nått, dom bara förde bort mig

Sargasso i lund..
Men du skrev ju "Därefter säger han till mig att jag e avisad från stället"

Dipshit
2005-11-05, 11:16
Därefter säger han till mig att jag e avisad från stället så paff som man blir så frågar jag varför men får bara samma jävla uttalande hela tiden, att jag e avisad..
...
Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d, va ju inte inne på deras ställe eller nått stog utanför på gatan bredvid 2 bilar..

skaparn
2005-11-05, 11:18
Okej, så jag blir inte trovärdig för jag e 19 år och har druckit lite? Så det jag har berättat kan verkligen inte ha hänt och jag hittar bara på, för att dessutom ljuga upp en story på kolo?

Du verkar dummare än non jag stött på... Hade d inte vatt sant hade jag väl defenitivt inte skrivit d på nätet!

För det första. Nej, din ålder och det faktum att du druckit har inverkan på din trovärdighet. Skulle jag träffa mig själv som 19-åring och full skulle jag förutom att säga åt mig att kamma mig, inte tro på ett ord av vad jag sa.

För det andra. Inser du hur roligt det där var?

Peter-N1
2005-11-05, 11:18
Det är nog ingen som tvivlar på att händelsen i stort är sant. Men hur du uppfattade situationen var nog inte likadant som vakterna uppfattade den. Det ligger ju i människans natur att tolka allt till sin egen fördel.

Du får nog inse att du själv har satt dig i situationen.

1. Du blir avvisad.
2. Du börjar ifrågasätta och tjafsa emot.
3. Du struntar i att du har blivit avvisad och går fram till klubbägaren och börjar tjafsa med honom.
4. Vakterna tar tag i dig då du fortfarande är kvar på platsen trots att du är avvisad.
5. Du gör gör motstånd vid ingripandet. Fast du gör det reflexmässigt för att du har ont.
6. Du börjar skrika misshandel m.m. m.m.

Du tycker att vakterna är dumma i huvudet som omhändertar dig.

Ärligt, titta på ditt eget beteende. Vem är det som är anledning till att du är omhändertagen?

Är det ditt beteende som gjort det? eller
Är det vakterna som ansett att de ska omhänderta någon ikväll och tar första bästa så det blev du?

prime^
2005-11-05, 11:18
Men du skrev ju "Därefter säger han till mig att jag e avisad från stället"
Ja men jag va ju inte längre på deras ställe? Jag va utanför deras gränser.. Stog längs ute på trottoaren/gatan.. Inget närmande på att försöka komma in eller gå emot stället

stefannn
2005-11-05, 11:18
Jag gillar inte vakter, men tror nog att du fick vad du förtjänade. Vakter brukar dessutom va rätt dåliga på att fightas, mest stora och lärt sig lite löjliga moves av någon snut.
en till 18 åring??? tor du vakterna står där för att slåss?? tror du vakterna har nån rätt att använda sina nävar i annat fall än att ta tag inån?? stor vakt (provocerar iofs mer) men kan nog hålla en annan man "lugn" asså bara hålla i och så . bra mycket längre en vad en liten fighterkille kan göra... i övrigt tycker jag många av vakterna jag stött på är dumma i huvet men har träffat jävligt många trevliga också .. och av nån anledning träffar man fler trevliga vakter ju äldre och mognare man själv blir (connection?)

Löjtnant Blank
2005-11-05, 11:21
Ha, ha! No love here, pojkvasker! Som sagt, väx upp och var inte så jävla jobbig nästa gång. Jag är helt övertygad om att allt var ditt fel. Förresten, vart hände det här? Jag tänkte skicka en bukett blommor till vakterna.

skaparn
2005-11-05, 11:21
Har det hellre så än att varje snorunge som inte kommer in på krogen får igenom sin misshandelsanmälan när vakterna avlägsnar dem.

Kanske. Det är en avvägning man får göra.
Men jag kommer till vanvett att påpeka eventuella brister i rättsäkerhet eftersom folk så lättvindigt verkar vilja åsidosätta den. 1984 borde vara obligatorisk läsning och förhöras på med jämna mellanrum. Som katekesen var back in the good ol' days.

Peter-N1
2005-11-05, 11:23
Ja men jag va ju inte längre på deras ställe? Jag va utanför deras gränser.. Stog längs ute på trottoaren/gatan.. Inget närmande på att försöka komma in eller gå emot stället

Där är ju ett av problemen. Du anser att du är utanför deras gränser. Vem har satt upp den gränsen?

Tänk om alla som bråkade och tjafsade ställde sig utanför på trottoaren när de blivit avvisade. Tror du det skulle funka eller tror du att det skulle bli ännu mer bråka i krogköer m.m.

Är du avvisad så ska du gå från platsen. Går du inte frivilligt ska du ledas från platsen. Kommer du tillbaka eller sätter dig till motvärn ska du omhändertagas.

prime^
2005-11-05, 11:23
Det är nog ingen som tvivlar på att händelsen i stort är sant. Men hur du uppfattade situationen var nog inte likadant som vakterna uppfattade den. Det ligger ju i människans natur att tolka allt till sin egen fördel.

Du får nog inse att du själv har satt dig i situationen.

1. Du blir avvisad.
2. Du börjar ifrågasätta och tjafsa emot.
3. Du struntar i att du har blivit avvisad och går fram till klubbägaren och börjar tjafsa med honom.
4. Vakterna tar tag i dig då du fortfarande är kvar på platsen trots att du är avvisad.
5. Du gör gör motstånd vid ingripandet. Fast du gör det reflexmässigt för att du har ont.
6. Du börjar skrika misshandel m.m. m.m.

Du tycker att vakterna är dumma i huvudet som omhändertar dig.

Ärligt, titta på ditt eget beteende. Vem är det som är anledning till att du är omhändertagen?

Är det ditt beteende som gjort det? eller
Är det vakterna som ansett att de ska omhänderta någon ikväll och tar första bästa så det blev du?
1-2. japp, och jag går ifrån kön efter jag frågat med vanlig ton "varför?"
3. jag går ut på på gatan/trottoaren och frågar han ägaren med vanlig ton.. för jag han e en kompis till mig..
4. plats? hade jag vetat att dom har rätt o säga vem som får lov o stå på gatan så hade jag ju itne stått där
5. ja om d räknas som motstånd gjorde jag d, märkte inte när han kommer upp bakom mig o drar mig i armen :S
6. ja klart jag skriker misshandel när dom trycker upp huvet i en soptunna, d e ju misshandel!

norsk_gadd
2005-11-05, 11:24
en till 18 åring??? tor du vakterna står där för att slåss?? tror du vakterna har nån rätt att använda sina nävar i annat fall än att ta tag inån?? stor vakt (provocerar iofs mer) men kan nog hålla en annan man "lugn" asså bara hålla i och så . bra mycket längre en vad en liten fighterkille kan göra... i övrigt tycker jag många av vakterna jag stött på är dumma i huvet men har träffat jävligt många trevliga också .. och av nån anledning träffar man fler trevliga vakter ju äldre och mognare man själv blir (connection?)

Hehe, det var mer ett utlopp för min frustration. Ok du har rätt, många vakter är duktiga på att ta för sig och även stora. Har dock haft möjlighet att möta ett par vakter och liknande på MMA klubben där jag tränade innan och det var inte så väldigt imponerande.

Vill även tilllägga att det finns trevliga vakter men det ser jag mer som undantag än regel. Lite äldre än så är jag, 21. Går inte ut så mycket längre då jag har både hund och studier att sköta.

prime^
2005-11-05, 11:28
Där är ju ett av problemen. Du anser att du är utanför deras gränser. Vem har satt upp den gränsen?

Tänk om alla som bråkade och tjafsade ställde sig utanför på trottoaren när de blivit avvisade. Tror du det skulle funka eller tror du att det skulle bli ännu mer bråka i krogköer m.m.

Är du avvisad så ska du gå från platsen. Går du inte frivilligt ska du ledas från platsen. Kommer du tillbaka eller sätter dig till motvärn ska du omhändertagas.
men kan du sluta säga tjaffsa? jag tjaffsade inte med non..
jag har inte sagt emot varken vakten eller ägaren, jag frågade vakten varför jag blev avisad, när jag inte fick ett svar gick jag direkt.. jag frågade kompisen(ägaren) om han kunde göra något o han säger till mig "men ställ dig i kön igeno prova" så säger jag "får inte för vakten, kan inte du göra något åt d?" o där kommer vakten o griper i mig..

stefannn
2005-11-05, 11:30
Hehe, det var mer ett utlopp för min frustration. Ok du har rätt, många vakter är duktiga på att ta för sig och även stora. Har dock haft möjlighet att möta ett par vakter och liknande på MMA klubben där jag tränade innan och det var inte så väldigt imponerande.

Vill även tilllägga att det finns trevliga vakter men det ser jag mer som undantag än regel. Lite äldre än så är jag, 21. Går inte ut så mycket längre då jag har både hund och studier att sköta.

förstod du inte vad jag skrev??var för ska en vakt kunna fightas??? finns ingen anledning ... det enda dom ska kunna är att hålla en person kanske läga ner han .. detta lär dom sig nog bästa av polisen och använder deras tekniker... att en vakt skulle dra en roundkick i huvet på nån så han däckar och därefter håller sig lugn skulle väl inte funka...
sen lite äldre än så . .ja jag är 1 år äldre än dig ..men jag märker ju att jag blir bemött trevligare av vakterna idag än när jag gick ut som 18 åring .. och det är nog mycket beroende på hur man bemöter vakterna...
men visst finns det riktiga jävla idioter som står i dörren...

norsk_gadd
2005-11-05, 11:34
förstod du inte vad jag skrev??var för ska en vakt kunna fightas??? finns ingen anledning ... det enda dom ska kunna är att hålla en person kanske läga ner han .. detta lär dom sig nog bästa av polisen och använder deras tekniker... att en vakt skulle dra en roundkick i huvet på nån så han däckar och därefter håller sig lugn skulle väl inte funka...
sen lite äldre än så . .ja jag är 1 år äldre än dig ..men jag märker ju att jag blir bemött trevligare av vakterna idag än när jag gick ut som 18 åring .. och det är nog mycket beroende på hur man bemöter vakterna...
men visst finns det riktiga jävla idioter som står i dörren...

Nej det var så fruktansvärt avancerat, måste läsa det några gånger till...... aaaah ok nu är jag med. De ska inte kunna fightas, ok, då är jag med. :thumbup:

stefannn
2005-11-05, 11:36
Nej det var så fruktansvärt avancerat, måste läsa det några gånger till...... aaaah ok nu är jag med. De ska inte kunna fightas, ok, då är jag med. :thumbup:
nej inte avacnerat .. men mina inlägg har en förmåga att bli jävligt röriga ibland..

prime^
2005-11-05, 11:41
förstod du inte vad jag skrev??var för ska en vakt kunna fightas??? finns ingen anledning ... det enda dom ska kunna är att hålla en person kanske läga ner han .. detta lär dom sig nog bästa av polisen och använder deras tekniker... att en vakt skulle dra en roundkick i huvet på nån så han däckar och därefter håller sig lugn skulle väl inte funka...
sen lite äldre än så . .ja jag är 1 år äldre än dig ..men jag märker ju att jag blir bemött trevligare av vakterna idag än när jag gick ut som 18 åring .. och det är nog mycket beroende på hur man bemöter vakterna...
men visst finns det riktiga jävla idioter som står i dörren...
har aldrig vatt i bråk med en vakt eller haft diskutioner med vakter förr.. förra helgen va jag på samma ställe och när jag i slutet inte orkade med mer gick jag upp och började prata fotboll med ena vakten som va hur trevlig som helst.. men d va helt andra vakter denna gången
o alla vet att d finns vakter som inte borde få lov o va vakter, förstår bara inte varför d inte kan vara så i detta fallet? varför min ålder o att jag hade druckit lite så e d inte trovärdigt alls :S

dessutom så skriver dom flesta "när jag va 18 bla bla bla.. ", så bara för att ni inte betedde er speciellt bra när ni va yngre så hindrar d mig från att göra d?

Mart|n
2005-11-05, 11:43
Är det inte egentligen klubbägaren som bestämmer? Speciellt om du nu känner han så ska det väl inte vara några problem? Då borde du väl till och med vara V.I.P. och annat häftigt? Är det inte så att vakterna är inhyrda/anställda av klubbägaren? Då bör ju klubbägaren ha sista ordet om du får komma in eller inte.


Ps. Det är bara som jag gissar lite.

prime^
2005-11-05, 11:45
Är det inte egentligen klubbägaren som bestämmer? Speciellt om du nu känner han så ska det väl inte vara några problem? Då borde du väl till och med vara V.I.P. och annat häftigt? Är det inte så att vakterna är inhyrda/anställda av klubbägaren? Då bör ju klubbägaren ha sista ordet om du får komma in eller inte.


Ps. Det är bara som jag gissar lite.
Jo d trodde jag med, därför jag försökte prata med han men han äger inte själva stället utan bara hyr d o har en klubb där 2 ggr i månaden.. Vet inte om d e själva ägaren av lokalen som bestämmer vakter.. Han sa iaf att han inte kunde göra något.

Jo jag var vip, men eftersom kön inte var lång då när vi kom så använde dom bara en kö.. Men d e inte säkert man kommer in bara för man e VIP, beror på hur många som kommit in före en..

Pudzianovski
2005-11-05, 11:50
Svårt att säga något när vi inte har sett händelsen utan bara hört din version.

Peter-N1
2005-11-05, 11:50
har aldrig vatt i bråk med en vakt eller haft diskutioner med vakter förr.. förra helgen va jag på samma ställe och när jag i slutet inte orkade med mer gick jag upp och började prata fotboll med ena vakten som va hur trevlig som helst.. men d va helt andra vakter denna gången
o alla vet att d finns vakter som inte borde få lov o va vakter, förstår bara inte varför d inte kan vara så i detta fallet? varför min ålder o att jag hade druckit lite så e d inte trovärdigt alls :S

dessutom så skriver dom flesta "när jag va 18 bla bla bla.. ", så bara för att ni inte betedde er speciellt bra när ni va yngre så hindrar d mig från att göra d?

Visst finns det vakter som är olämpliga. Men det du har skrivit visar bara att DU var en olämplig gäst.

Varför har folk så jäkla svårt att förstå att om man är avvisad så är man. Det är bara att köpa läget. Gå hem eller gå till en ny krog.

Problemet är att folk bara tjatar om sina rättigheter. Men det verkar inte vara någon som har några skyldigheter också?

tobbz
2005-11-05, 11:54
Då jag känner rätt många vakter så tycker jag vakten i detta läge gjorde helt jävla rätt, När du står och tjaffsar kan man åka in på "störande av allmänordning" vilket var det troliga att du gjorde dessutom anmanade dom dig att lämna dig men du stog endå kvar.
Väx upp och sluta gråta när du gör bort dig, det där är samma stil som en 5 åring

prime^
2005-11-05, 12:01
Då jag känner rätt många vakter så tycker jag vakten i detta läge gjorde helt jävla rätt, När du står och tjaffsar kan man åka in på "störande av allmänordning" vilket var det troliga att du gjorde dessutom anmanade dom dig att lämna dig men du stog endå kvar.
Väx upp och sluta gråta när du gör bort dig, det där är samma stil som en 5 åring
men jag har fan inte tjaffsat, jag har inte sagt emot en enda vakt.. så jag har inte tjaffast mot non!

tobbz
2005-11-05, 12:07
men jag har fan inte tjaffsat, jag har inte sagt emot en enda vakt.. så jag har inte tjaffast mot non!

Du tjaffsade med ägaren och sen ditt lippande att du var utanför deras gränser, Dom har oftast 3-4 kvarter runt om stället där dom får ta folk.
TROR DU PÅ ALLVAR ATT DOM VARA FÅR STÅ I DÖRREN OCH INTE GÅ UTANFÖR?
Dom gjorde helt rätt och du gjorde fel.

skaparn
2005-11-05, 12:08
Problemet är att folk bara tjatar om sina rättigheter. Men det verkar inte vara någon som har några skyldigheter också?

Kanske är ett resultat av våra kära s-politikers kamp mot diskriminering som urartat i att det helt plötsligt är föbjudet att exkludera någon från att ta del av din näringsverksamhet, vad den än må vara. Barn ska få vara på alla matställen och bete sig som barn gör. Handikappade ska få komma in exakt överallt, bygger du ett hus vill fastighetskontoret att du bygger ett handikappanpassat hus även om du själv inte är i behov av en ramp. Detta för att ingen ska diskrimineras när du sedan säljer huset. Alla åldersgrupper ska få komma in överallt etc.

Vi har helt enkelt lurat oss själva med att alla har rätt till allt trots att de samhälleliga kostnaderna för detta kraftigt överstiger vinsten.

prime^
2005-11-05, 12:14
Du tjaffsade med ägaren och sen ditt lippande att du var utanför deras gränser, Dom har oftast 3-4 kvarter runt om stället där dom får ta folk.
TROR DU PÅ ALLVAR ATT DOM VARA FÅR STÅ I DÖRREN OCH INTE GÅ UTANFÖR?
Dom gjorde helt rätt och du gjorde fel.
jag tjaffsade inte med ägaren, jag frågade helt vanligt om han kunde göra nått för han e min polare och han hade klubben den kvällen.. hade jag fått ett nä av ägaren hade jag åkt hem.. men när han ber mig att ställa mig i kön förklarade jag att d inte gick o hann inte få ett till svar av han för än jag hade huvet upptryckt mot en soptunna...

nej jag tror inte dom bara får stå i dörren, men jag trodde defenitivt inte dom bara fick lov att hoppa på en kille när han inte gör något som indikerar till våld eller säga något till vakterna överhuvetaget när jag inte fick ett svar tidigare..

^AzAzeL^
2005-11-05, 12:16
Kommer väl bli hängd av halva kolo nu när jag skriver detta men måste skriva av mig..

Non här som någonsin blivit behandlat illa av vakter?
Kan säga nu att jag hatar vakter, fy fan va jag hatar dom.. Kommer ha fördomar mot alla vakter nu hädanefter. Blev misshandlad igår på sätt o vis av dom. Hade druckit non grogg o skulle in på ett ställe, så gena jag i kön vilket man inte får ju, men blev bara tillsagd o ställa mig sist vilket jag gjorde.. Så kommer en vakt fram o säger till mig att jag druckit för mkt, vilket jag inte hade o svara helt vanligt "Nä d tycker jag inte..?". Därefter säger han till mig att jag e avisad från stället så paff som man blir så frågar jag varför men får bara samma jävla uttalande hela tiden, att jag e avisad..

Går därefter fram till klubbägaren som jag känner och brukar snacka med o frågar om han kan göra nått åt saken vilket han inte kan enligt han själv.. Men tjat har alltid lönat sig för mig, brukar få d jag tjatar om :D, så jag frågar igen osså kommer en vakt och trycker upp armen bakom ryggen så jag får ont. Tror varenda svensson hade gjort som jag gjorde och tryckt tillbaka för att d gör svinont osså kommer nästa vakt och gör samma sak med andra armen ich påstår att jag gjorde motstånd.. Ja rent tekniskt men d va fan en reflex som alla andra hade gjort. Därefter drar dom mig bakom stället och trycker upp huvet i en soptunna. Sen gör jag nog en av mina dummaste saker genom livet och börjar skrika "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaj", "hjäääälp!!" och "misshandel!!" svinhögt för att jag trodde dom skulle sluta då.. Men då trycker dom givetvis högre och sätter handklovar på mig och ringer polisen som e där på 30 sekunder o kastar in mig där bak för att sedan köra mig till fyllecell.. Och d e jävligt drygt att sitta i en sånn jävla cell i 6-8 h när man inte e full eller ens trött..

Kom hem 6 imorse och värkarna i armarna har inte släppt än, känns som dom vridit armarna 8000 varv

Non annan som varit med om sånt här? Att vakter förbrukat mer våld än nödvändigt?

O spara mig från allt "du fick säkert va du förtjäna" osv, för jag gjorde defenitivt inget '"motstånd" med vilje och jag va inte så full att jag förtjänade att sitta i den cellen..


Har en polare som är precis som du.
Det är aldrig hans fel även fast han bara blev störd på en vakt för att han inte fick komma för att vakten ansåg han som för full. Då tar min polare upp en sten krossar en stort skyltfönster och springer iväg men blir gripen av en civil passerande person och bilr sen dömd för nått bla bla bla skadegörelse 8000:-

Rätt åt han tycker jag som äntligen fick sig en läxa!

tänk till nästa gång du går ut drick inte nånting gå ut och titta dig omkring se en full värld med nyktra ögon jag lovar du får en shock!
inte konstigt vakterna blev less på dig betesig som en bebis i fyllan

(sluta drick och träna mera) respekt för fasen! :hbang:

tobbz
2005-11-05, 12:19
jag tjaffsade inte med ägaren, jag frågade helt vanligt om han kunde göra nått för han e min polare och han hade klubben den kvällen.. hade jag fått ett nä av ägaren hade jag åkt hem.. men när han ber mig att ställa mig i kön förklarade jag att d inte gick o hann inte få ett till svar av han för än jag hade huvet upptryckt mot en soptunna...

nej jag tror inte dom bara får stå i dörren, men jag trodde defenitivt inte dom bara fick lov att hoppa på en kille när han inte gör något som indikerar till våld eller säga något till vakterna överhuvetaget när jag inte fick ett svar tidigare..

Tror du vakterna kan gissa vad du pratar med ägaren om?, Dom gjorde helt klockrent sitt jobb. Du gjorde inte som dom sa och detta skulle ge ett dåligt intryck till dom andra gästerna om dom inte avlägsnat dig. Då hade det gett intrycket om att det är "okay" att tjaffsa emot och att man inte behöver lyssna. Sedan hur full du var och icke var är något som säkert som dom har en annan bild av.

Vakterna tycker du var för full, bad dig att gå hem. Du lyssnade inte och gick och försökte prata med ägaren som du i detta fall kände (vilket inte dom visste, eller vad ni pratade om), och eftersom det var kö så ville dom inte ha mer folk som tjaffsar emot, så dom avlägsnade dig. Du fick ont och skrek, men du skrek något dom troligen hört varje gripande sen första dagen, hade du däremot bara sagt lugnt och sansat "det där gör ont" hade dom troligen lyssnat. Men det kunde du troligen inte pga att du helt enkelt var för full från första början. Tror mer på att vakterna gjorde rätt

viktor88
2005-11-05, 12:23
länge leve vakterna :bow: dom borde få löneförhöjning :)

tobbz
2005-11-05, 12:26
länge leve vakterna :bow: dom borde få löneförhöjning :)

Varför inte, utan dom hade inte jag velat på krogen

prime^
2005-11-05, 12:27
Har en polare som är precis som du.
Det är aldrig hans fel även fast han bara blev störd på en vakt för att han inte fick komma för att vakten ansåg han som för full. Då tar min polare upp en sten krossar en stort skyltfönster och springer iväg men blir gripen av en civil passerande person och bilr sen dömd för nått bla bla bla skadegörelse 8000:-

Rätt åt han tycker jag som äntligen fick sig en läxa!

tänk till nästa gång du går ut drick inte nånting gå ut och titta dig omkring se en full värld med nyktra ögon jag lovar du får en shock!
inte konstigt vakterna blev less på dig betesig som en bebis i fyllan

(sluta drick och träna mera) respekt för fasen! :hbang:
precis som jag? har fan itne vatt i närheten av han.. jag blev inte ens sur på vakten när han sa att jag inte fick komma in, ställde bara en fråga o fick ignet svar då gick jag utan att bry mig om han.. på vilket sätt betedde jag mig som en bebis där?
och jag erkännde att jag gjorde fel när jag trängde mig, började gå bakåt i kön innan vakten ens sa nått för jag såg han gå mot mig..

tror du inte jag har vatt nykter non gång när andra druckit eller? vet att många e jävliga, men d e lätt o lägga märke till dom som håller på.. d finns folk som sköter sig också.. har sett vakter som hoppat på folk förr, utan större anledning..

tobbz
2005-11-05, 12:30
precis som jag? har fan itne vatt i närheten av han.. jag blev inte ens sur på vakten när han sa att jag inte fick komma in, ställde bara en fråga o fick ignet svar då gick jag utan att bry mig om han.. på vilket sätt betedde jag mig som en bebis där?
och jag erkännde att jag gjorde fel när jag trängde mig, började gå bakåt i kön innan vakten ens sa nått för jag såg han gå mot mig..

tror du inte jag har vatt nykter non gång när andra druckit eller? vet att många e jävliga, men d e lätt o lägga märke till dom som håller på.. d finns folk som sköter sig också.. har sett vakter som hoppat på folk förr, utan större anledning..

Du gjorde fortfarande fel från början, när du inte gick. Tror inte jag är ensam om att säga hur ofta du än varit nykter med kompisar så var du det inte den kvällen och det är inte några andra fall vi snackar om det är ditt. I ditt fall hade du fel när du inte bara gick

Peter-N1
2005-11-05, 12:30
Du verkar inte kunna ta in någon information. Vad man än säger så slår du bara ifrån dig.
Läs den här tråden om 5 år i nyktert tillstånd så förstår du varför du gjort fel.

Om du nu vart så hårdhänt behandlat och misshandlat framför ögonen på din polare som är klubbägare, varför sade han inte till vakterna tror du.

Tror du att han skulle stå och se på om de gjorde något mot dig som de inte hade laga stöd att göra?

Garnax
2005-11-05, 12:33
Säger vakten att han inte tänker släppa in dig för att han anser att
du är för full så är det bara och gå.

Att tjafsa med honom kanske leder honom till slutsatsen att du inte
är för full men han lär bli lagom irriterad på att du, den 100:e personen
den kvällen inte lyssnar och kommer inte släppa in dig iaf.

Lär dig till nästa gång...

mini
2005-11-05, 12:34
Prime^, du borde sagt till vakterna att "luften är fri". De skulle förstått, lovar.

prime^
2005-11-05, 12:35
Tror du vakterna kan gissa vad du pratar med ägaren om?, Dom gjorde helt klockrent sitt jobb. Du gjorde inte som dom sa och detta skulle ge ett dåligt intryck till dom andra gästerna om dom inte avlägsnat dig. Då hade det gett intrycket om att det är "okay" att tjaffsa emot och att man inte behöver lyssna. Sedan hur full du var och icke var är något som säkert som dom har en annan bild av.

Vakterna tycker du var för full, bad dig att gå hem. Du lyssnade inte och gick och försökte prata med ägaren som du i detta fall kände (vilket inte dom visste, eller vad ni pratade om), och eftersom det var kö så ville dom inte ha mer folk som tjaffsar emot, så dom avlägsnade dig. Du fick ont och skrek, men du skrek något dom troligen hört varje gripande sen första dagen, hade du däremot bara sagt lugnt och sansat "det där gör ont" hade dom troligen lyssnat. Men det kunde du troligen inte pga att du helt enkelt var för full från första början. Tror mer på att vakterna gjorde rätt
Okej, orkar inte diskutera med dig eftersom inger jag skriver kan du tro på.. Du använder ordet tjaffsa hela tiden trots jag inte tjaffsade med non och att du kommer med samma argument hela tiden. Tråkigt att folk inte kan tro vad man skriver, hade inte tjänat nått på att ljuga ihop en historia för att senare skriva den på kolo..

Non moderator kan ta bort tråden eller nått.. Inget vettigt kommer ur den ändå

Jay-Z
2005-11-05, 12:36
Jag har aldrig haft problem på en krog. Jag tar med mig vanligt folkvett ut.

tobbz
2005-11-05, 12:37
Ordet "tjaffsa" använder jag inte för att JAG anser att det var det du gjorde, men för att det måste varit så VAKTERNA såg det

Grisen
2005-11-05, 12:38
Jo d trodde jag med, därför jag försökte prata med han men han äger inte själva stället utan bara hyr d o har en klubb där 2 ggr i månaden.. Vet inte om d e själva ägaren av lokalen som bestämmer vakter.. Han sa iaf att han inte kunde göra något.

Jo jag var vip, men eftersom kön inte var lång då när vi kom så använde dom bara en kö.. Men d e inte säkert man kommer in bara för man e VIP, beror på hur många som kommit in före en..


Ha ha, en rolig historia som livar upp min annars så andefattiga tillvaro. Har du någonsin hört uttrycket apan känner alla, men ingen känner apan?

Jense
2005-11-05, 12:58
jävöa amatör. det är din"kompis" herr klubbägare som har skickat ut dig för att du är en störig jävel som ska före i kön och tjafsa, klart som fan du inte ska in då

mr ruhl
2005-11-05, 13:05
vakterna gjorde rätt, vill dom inte ha in dig så är det bara att acceptera, du fösökte ju smita i kön och lyssnade inte på vad dom sa när dom bad dig gå..
sen verkar det som om du är mer polare med klubbägaren än vad han är med dig, är ni så bra polare så hade han sagt åt vakterna att släppa dig men det skulle inte förvåna mig om han kallade dit vakterna..apan känner alla men ingen känner apan :D

carlsm
2005-11-05, 13:07
Haha! :laugh: :D

Du borde fatta att man inte kan försöka resonera med vakter hur lugn och nykter man än tycker man är. Du fick säkert vad du förtjänade för att du betedde dig rätt dumt och omdömeslöst om än inte våldsamt.

Om du inte förstått det än så är det just på grund av sådana som dig som "alla" hatar vakter. De har sådan potential att vara svin, det är deras ord som gäller när de lämnar över dig till polisen, och de håller varandra om ryggen om det är något som gått över styr. Så har det alltid varit, så är det och kommer alltid att vara - helt klart bäst att hålla sig undan och hålla låg och lydig profil eller så blir man som dig och sticker fram hakan, råkar lite illa ut och sprider vakthistorier.

Väx upp.

Spiffy
2005-11-05, 13:21
Var ligger problemet för vakten att när han står och pratar med ägaren, gå fram till honom och säga "fattar du trögt, stick härifrån nu eller så avlägsnar vi dig".
Vilket antingen Prime säger "ok får jag inte stå här på trottoaren, då går jag", eller "dra åt helvete vakt helvete"

Varför börja dra i någon när det inte behövs?

palme
2005-11-05, 13:22
Aldrig blivit illa behandlad av en vakt. Fast jag sköter mig ju iofs när jag är ute och kan bete mig som folk även fast jag druckit.

Kossa Mu
2005-11-05, 13:45
Aldrig blivit illa behandlad av en vakt. Fast jag sköter mig ju iofs när jag är ute och kan bete mig som folk även fast jag druckit.

Förstår inte varför folk använder att de aldrig har blivit illa behandlad av en vakt som argument. En vakt springer ju inte runt och misshandlar folk på måfå, utan man måste ha varit ett litet ass först. Frågan är om vakten använder befogat våld eller om det skulle gå att lösa på ett annat sätt.

Som 18åring så smet jag in på ett ställe efter att först ha blivit utkastad. Vakten hittade mig på dansgovlet, tog ett hårt tag runt nacken och ledde mig nerför trappen och in i ett avskilt rum. Trodde att jag skulle få hur mycket spö som helst, men jag fick bara en verbal avhyvling. Den vakten skötte det på rätt sätt, har iofs sett flera andra exempel då vakten använde övervåld, men inte mot mig iaf.

Jet
2005-11-05, 14:34
Kommer väl bli hängd av halva kolo nu när jag skriver detta men måste skriva av mig..

Non här som någonsin blivit behandlat illa av vakter?
Kan säga nu att jag hatar vakter, fy fan va jag hatar dom.. Kommer ha fördomar mot alla vakter nu hädanefter. Blev misshandlad igår på sätt o vis av dom. Hade druckit non grogg o skulle in på ett ställe, så gena jag i kön vilket man inte får ju, men blev bara tillsagd o ställa mig sist vilket jag gjorde.. Så kommer en vakt fram o säger till mig att jag druckit för mkt, vilket jag inte hade o svara helt vanligt "Nä d tycker jag inte..?". Därefter säger han till mig att jag e avisad från stället så paff som man blir så frågar jag varför men får bara samma jävla uttalande hela tiden, att jag e avisad..

Går därefter fram till klubbägaren som jag känner och brukar snacka med o frågar om han kan göra nått åt saken vilket han inte kan enligt han själv.. Men tjat har alltid lönat sig för mig, brukar få d jag tjatar om :D, så jag frågar igen osså kommer en vakt och trycker upp armen bakom ryggen så jag får ont. Tror varenda svensson hade gjort som jag gjorde och tryckt tillbaka för att d gör svinont osså kommer nästa vakt och gör samma sak med andra armen ich påstår att jag gjorde motstånd.. Ja rent tekniskt men d va fan en reflex som alla andra hade gjort. Därefter drar dom mig bakom stället och trycker upp huvet i en soptunna. Sen gör jag nog en av mina dummaste saker genom livet och börjar skrika "Aaaaaaaaaaaaaaaaaaj", "hjäääälp!!" och "misshandel!!" svinhögt för att jag trodde dom skulle sluta då.. Men då trycker dom givetvis högre och sätter handklovar på mig och ringer polisen som e där på 30 sekunder o kastar in mig där bak för att sedan köra mig till fyllecell.. Och d e jävligt drygt att sitta i en sånn jävla cell i 6-8 h när man inte e full eller ens trött..

Kom hem 6 imorse och värkarna i armarna har inte släppt än, känns som dom vridit armarna 8000 varv

Non annan som varit med om sånt här? Att vakter förbrukat mer våld än nödvändigt?

O spara mig från allt "du fick säkert va du förtjäna" osv, för jag gjorde defenitivt inget '"motstånd" med vilje och jag va inte så full att jag förtjänade att sitta i den cellen..

Kul att se att Sargasso håller flaggan lika högt som när eliten jobbade där, hahaha

Du har ju skapat bekymret själv, du är avvisad, vägrar att gå, blir därefter avlägsnad och börjar gapa och skrika och då blir du gripen.
Precis som det ska vara mao.
Och gällande "område" så finns det inget geografiskt område som ånga tycks tro "Jag står på gatan, du kan inte göra något här" , och det brukar de inse att man kan..

Visst finns det vakter som går över gränsen, tom jag själv har gjort det då och då. Men denna incident är i princip hämtad ur skolboken av en dryg gäst som inte accepterar faktum, ska tjata och dryga sig, och sen när det roliga börjar ta slut ställer sig och gapar och skriker. Been there, done that.

Jet
2005-11-05, 14:40
Är det inte egentligen klubbägaren som bestämmer? Speciellt om du nu känner han så ska det väl inte vara några problem? Då borde du väl till och med vara V.I.P. och annat häftigt? Är det inte så att vakterna är inhyrda/anställda av klubbägaren? Då bör ju klubbägaren ha sista ordet om du får komma in eller inte.


Ps. Det är bara som jag gissar lite.

Nej, det är det inte, rent defacto kan en ordningsvakt stänga ett ställe rakt av om han vill, men det gör man ju aldrig.


Och sluta snacka om att du känner ägaren, för det gör du inte. Han är nämligen närmre 50 år gammal, och tror inte att han skulle vara en vän till dig. Så skippa skitsnacket

Jet
2005-11-05, 14:41
Jo d trodde jag med, därför jag försökte prata med han men han äger inte själva stället utan bara hyr d o har en klubb där 2 ggr i månaden.. Vet inte om d e själva ägaren av lokalen som bestämmer vakter.. Han sa iaf att han inte kunde göra något.

Jo jag var vip, men eftersom kön inte var lång då när vi kom så använde dom bara en kö.. Men d e inte säkert man kommer in bara för man e VIP, beror på hur många som kommit in före en..

Lögn igen, du står inte i kö om du är VIP, det tar ju bort fördelen med hela grejen.

Jense
2005-11-05, 14:42
Nej, det är det inte, rent defacto kan en ordningsvakt stänga ett ställe rakt av om han vill, men det gör man ju aldrig.





men har det hänt? har du ngt exempel? skulle va kul läsning :D

Hnke
2005-11-05, 14:44
POLICE BRUTALITYYYYYYYYYYYYYYY!


eller inte, tyvärr, skyll dig själv. Du kom tillbaka och tjaffsade när du blivit avvisad

Jet
2005-11-05, 14:46
men har det hänt? har du ngt exempel? skulle va kul läsning :D

Nä, helt ärligt har jag aldrig hört om någon vakt som har gjort det, man kan väl säga att ens fortsatta jobbchanser hade minimerats. ;)

Jense
2005-11-05, 14:57
Nä, helt ärligt har jag aldrig hört om någon vakt som har gjort det, man kan väl säga att ens fortsatta jobbchanser hade minimerats. ;)


haha jo jag tyckte det skulle va ganska korkat av vakten om han vill behålla sitt jobb. får väl försöka fiska upp någon sådan historia

Jet
2005-11-05, 15:01
haha jo jag tyckte det skulle va ganska korkat av vakten om han vill behålla sitt jobb. får väl försöka fiska upp någon sådan historia

Finns säkert någon paragrafryttare som har lyckats med bedriften.

Frantic
2005-11-05, 16:36
Ett kompisgäng ska fira en 22-årsdag som de har planerat länge. De sitter hemma hos en kompis innan de ska ge sig av till favoritkrogen och spelar kort och dricker måttligt (säg tre öl). När de köat och kommer fram till vakten så säger han helt plötsdligt till en av killarna i gänget att denne inte får komma in, för att vakten ser på honom att han är för påverkad, och blir tillsagd att avlägsna sig från området.

Om han protesterar här, är han då en odräglig gäst som förtjänar att bli "omhändertagen"? Ska han inte protestera utan bara gå därifrån? Vad tycker ni om den här situationen?

Nitrometan
2005-11-05, 17:08
Tjaffs? Jag snackade med min polare som ägde stället blir bortförd o dom trycker upp huvet mot en soptunna när dom verkligen inte behöver göra nått våld.. Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d, va ju inte inne på deras ställe eller nått stog utanför på gatan bredvid 2 bilar..
De bad ju faktiskt dig att sticka flera gånger. Gjorde du det? Nej, du skulle tjafsa...

Hur många gånger tror du fyllon kör såna grejer?

Tror inte de överreagerade. De ringde ju polisen, som kom fort. Det var väl bra. Om de anmäler dig kan du räkna med en trevlig dag i rätten.

ErikWrestlingFreaket
2005-11-05, 17:11
men kan du sluta säga tjaffsa? jag tjaffsade inte med non..
jag har inte sagt emot varken vakten eller ägaren, jag frågade vakten varför jag blev avisad, när jag inte fick ett svar gick jag direkt.. jag frågade kompisen(ägaren) om han kunde göra något o han säger till mig "men ställ dig i kön igeno prova" så säger jag "får inte för vakten, kan inte du göra något åt d?" o där kommer vakten o griper i mig..


Varför reagerar inte din polare(ägaren) ifall du står och snackar med han och sedan så kommer vakterna plötsligt och griper tag i dig?

tobbz
2005-11-05, 17:12
Ett kompisgäng ska fira en 22-årsdag som de har planerat länge. De sitter hemma hos en kompis innan de ska ge sig av till favoritkrogen och spelar kort och dricker måttligt (säg tre öl). När de köat och kommer fram till vakten så säger han helt plötsdligt till en av killarna i gänget att denne inte får komma in, för att vakten ser på honom att han är för påverkad, och blir tillsagd att avlägsna sig från området.

Om han protesterar här, är han då en odräglig gäst som förtjänar att bli "omhändertagen"? Ska han inte protestera utan bara gå därifrån? Vad tycker ni om den här situationen?

Jag skulle ta mina polare och hitta ett nytt ställe. Om han inte går utan står och tjaffasar kan han åka dit på "störande av allmänordning", hellre annan krog än fyllecell

Yankeee
2005-11-05, 17:24
Om han protesterar här, är han då en odräglig gäst som förtjänar att bli "omhändertagen"? Ska han inte protestera utan bara gå därifrån? Vad tycker ni om den här situationen?

Vad är det att hänga upp sig på? Ni kommer aldrig få rätt om ni inte filmar det hela. Bara gå någon annanstans.

capoje
2005-11-05, 17:31
Ni får fan mig o skratta, va e de för vaktälskande folk här igentligen?

Vakter är svin och kommer alltid vara, de övereagerar alltid och försöker vara tuffa. De är patetiska, i min stad hatar alla vakter.

De är oftast töntar som biffar upp sig och sen blivit vakter, de är svin helt enkelt.

Kan ta flera exempel, men detta är av de mer löjliga, en polare lirade blackjack, låg flera hundra plus. Dealern går iväg för att hämta mer marker/pengar. Polaren väntar och lutar sig med armbågarna mot bordet. En vakt kommer tar hårt amrgrepp och slänger ut han.

han va nykter den kvällen....

Eller en annan gång då vi står ett gäng och snackar utanför repen utanför krogen. En polare kom visst för nära och fick ett hårt strypgrepp samt att vakten släpa iväg han ett kvarter.

Eller för några veckor sedan då det skulle bli nån breakdance show på dansgolvet. Folket gav utrymme och innan det börja skulle jag och en polare gena över det tomma utrymmet för att gå fram till andra sidan.
Nä nog fan kommer en vakt och slår armbågen mitt i bröstet på mig...


lol säger jag bara

Jorgen
2005-11-05, 17:35
Ni får fan mig o skratta, va e de för vaktälskande folk här igentligen?

Vakter är svin och kommer alltid vara, de övereagerar alltid och försöker vara tuffa. De är patetiska, i min stad hatar alla vakter.

De är oftast töntar som biffar upp sig och sen blivit vakter, de är svin helt enkelt.
Så om jag, som är en trevlig "yngling" i mina bästa år går och blir vakt kommer jag automatiskt att bli ett svin?

Intressant.

tobbz
2005-11-05, 17:37
Ni får fan mig o skratta, va e de för vaktälskande folk här igentligen?

Vakter är svin och kommer alltid vara, de övereagerar alltid och försöker vara tuffa. De är patetiska, i min stad hatar alla vakter.

De är oftast töntar som biffar upp sig och sen blivit vakter, de är svin helt enkelt.

Kan ta flera exempel, men detta är av de mer löjliga, en polare lirade blackjack, låg flera hundra plus. Dealern går iväg för att hämta mer marker/pengar. Polaren väntar och lutar sig med armbågarna mot bordet. En vakt kommer tar hårt amrgrepp och slänger ut han.

han va nykter den kvällen....

Eller en annan gång då vi står ett gäng och snackar utanför repen utanför krogen. En polare kom visst för nära och fick ett hårt strypgrepp samt att vakten släpa iväg han ett kvarter.

Eller för några veckor sedan då det skulle bli nån breakdance show på dansgolvet. Folket gav utrymme och innan det börja skulle jag och en polare gena över det tomma utrymmet för att gå fram till andra sidan.
Nä nog fan kommer en vakt och slår armbågen mitt i bröstet på mig...


lol säger jag bara

Du säger "lol", vad trevligt då vet vi det.
Att dina historier skulle vara sanningsenliga anser jag föga troligt, det var troligen något mer bakom som du förträngt eller inte sett som orsakade det. Dessutom verkar du värre än dom flesta nazister när det gäller att dra alla över en kamm. En gång gav faktiskt en kassörska i snabbköpet mig för lite växel, KASSÖRSKOR ÄR SLYNOR SOM INTE KAN RÄKNA?

mini
2005-11-05, 17:37
Så om jag, som är en trevlig "yngling" i mina bästa år går och blir vakt kommer jag automatiskt att bli ett svin?

Intressant.
Absolut. Då kommer du inte lura någon med din avatar. Nöff.

Jet
2005-11-05, 17:44
Ni får fan mig o skratta, va e de för vaktälskande folk här igentligen?

Vakter är svin och kommer alltid vara, de övereagerar alltid och försöker vara tuffa. De är patetiska, i min stad hatar alla vakter.

De är oftast töntar som biffar upp sig och sen blivit vakter, de är svin helt enkelt.

Kan ta flera exempel, men detta är av de mer löjliga, en polare lirade blackjack, låg flera hundra plus. Dealern går iväg för att hämta mer marker/pengar. Polaren väntar och lutar sig med armbågarna mot bordet. En vakt kommer tar hårt amrgrepp och slänger ut han.

han va nykter den kvällen....

Eller en annan gång då vi står ett gäng och snackar utanför repen utanför krogen. En polare kom visst för nära och fick ett hårt strypgrepp samt att vakten släpa iväg han ett kvarter.

Eller för några veckor sedan då det skulle bli nån breakdance show på dansgolvet. Folket gav utrymme och innan det börja skulle jag och en polare gena över det tomma utrymmet för att gå fram till andra sidan.
Nä nog fan kommer en vakt och slår armbågen mitt i bröstet på mig...


lol säger jag bara

Sluta skriv inlägg i sömnen :laugh:

tobbz
2005-11-05, 17:50
Sluta skriv inlägg i sömnen :laugh:

word

capoje
2005-11-05, 17:55
Visst kanske ja överdrev lite...men det finns också trevliga vakter som gör ett bra jobb. Men vissa verkar finnas för att jävlas.

Det bör jag inte vara ensam om att tycka.

Jorgen
2005-11-05, 17:57
Visst kanske ja överdrev lite...men det finns också trevliga vakter som gör ett bra jobb. Men vissa verkar finnas för att jävlas.

Det bör jag inte vara ensam om att tycka.
Det gäller väl alla yrkeskårer?

Är det då så jäkla smart att dra alla över en kam?

Frantic
2005-11-05, 18:12
Vad är det att hänga upp sig på? Ni kommer aldrig få rätt om ni inte filmar det hela. Bara gå någon annanstans.

Det här är alltså inget som har hänt utan jag undrar bara hur ni skulle reagera. Så du skulle alltså bara gå iväg?

Jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera. Jag skulle helt klart bli lite irriterad då det här i Karlstad bara finns ett ställe som är roligt att gå till så det är inte så lät att bara gå någon annanstanns...

Däremot så har jag blivit nekad att köpa något i baren eftersom jag var "för full" när jag inte hade druckit en droppe alkohol. Jag hade lite problem med linserna och ena ögat var lite rött och iriiterat... Inte vad tråden handlade om men...

Yankeee
2005-11-05, 18:15
Det här är alltså inget som har hänt utan jag undrar bara hur ni skulle reagera. Så du skulle alltså bara gå iväg?

Jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera. Jag skulle helt klart bli lite irriterad då det här i Karlstad bara finns ett ställe som är roligt att gå till så det är inte så lät att bara gå någon annanstanns...

Däremot så har jag blivit nekad att köpa något i baren eftersom jag var "för full" när jag inte hade druckit en droppe alkohol. Jag hade lite problem med linserna och ena ögat var lite rött och iriiterat... Inte vad tråden handlade om men...

Eftersom att jag tycker att krogen är en av de mest patetiska platserna som finns så hade jag mer än gärna gått iväg ;)

Klart det kan vara lite irriterande, men man måste förstå att vakterna bara gör sitt jobb. Ibland gör de som alla andra fel.

Samma sak, fast barpersonal :P

Lalla
2005-11-05, 18:24
Tjaffs? Jag snackade med min polare som ägde stället blir bortförd o dom trycker upp huvet mot en soptunna när dom verkligen inte behöver göra nått våld.. Räcker dom hade bett mig att gå därifrån så hade jag ju gjort d, va ju inte inne på deras ställe eller nått stog utanför på gatan bredvid 2 bilar..

Hmmm, om det nu var en så bra polare och han tyckte du inte gjort något fel, då borde väl han bara säga till vakterna att skärpa sig. Speciellt då han betalar vakternas lön, eller... :confused:

Visst har man blivit illa behandlad av vissa vakter, det finns rötägg inom alla yrken. 80% av gångerna uppfattar man det dock på ett sätt själv och om man tittar krasst på det så skulle jag också sagt/gjort samma sak om jag vore ordningsvakt...

Lalla
2005-11-05, 18:29
Ett kompisgäng ska fira en 22-årsdag som de har planerat länge. De sitter hemma hos en kompis innan de ska ge sig av till favoritkrogen och spelar kort och dricker måttligt (säg tre öl). När de köat och kommer fram till vakten så säger han helt plötsdligt till en av killarna i gänget att denne inte får komma in, för att vakten ser på honom att han är för påverkad, och blir tillsagd att avlägsna sig från området.

Om han protesterar här, är han då en odräglig gäst som förtjänar att bli "omhändertagen"? Ska han inte protestera utan bara gå därifrån? Vad tycker ni om den här situationen?

Tja, man brukar göra bäst i att bara gå därifrån. Rätt eller fel?! Inte vet jag...
Sen är vårt rättssystem uppbyggt så att är man det minsta påverkad (1 öl räcker) så är det svårt att överbevisa någon som varit spiknykter...

Peter-N1
2005-11-05, 23:47
men har det hänt? har du ngt exempel? skulle va kul läsning :D

Det händer lite titt som tätt. Ibland stänger man ställen för att det är kraftig ordningstörning. Har även vart med om att stänga ställen pga av att vi gripit 2 st ordningsvakter. Dom hade inte tillräckligt många kvar som de var tvugna att ha, så då stängde vi stället.

stefannn
2005-11-05, 23:50
Det gäller väl alla yrkeskårer?

Är det då så jäkla smart att dra alla över en kam?

nej det är det inte men det är ju utan att dra alla över en kam .. oherhört rätt mycket av det ha nsäger .. itne alla vakter men många vakter har ju mentaliteten - nu har jag biffat upp mig nu ska jag visa att jag är tuff .. många är väldigt små männsikor. .tyvärr