handdator

Visa fullständig version : kosttillskot


Turbo
2002-07-18, 16:49
kan någon ge ett namn på ett bra poteintillskott och ett fettförbrännande Pulver :bpump:

och är kreatin bra? för att öka i styrka så att man orkar lyft mer. :muscle:

Munter
2002-07-18, 17:37
s ö k
s ö k
s ö k

Turbo
2002-07-18, 19:18
sökt sökt sökt


men det står inget om fettförbrännande i pulver! så sök du :mad:

spinkoo
2002-07-18, 19:29
Det är väldigt ont om sådana pulver om du inte menar måltidsersättare. Anledningen är således att "fettförbrännare" behövs i så små mänder verksam substans att det är säkrare med doseringen att göra dem i små piller...:devil:

MVH/spinkoo

Abel
2002-07-18, 19:32
Nått fettförbrännande pulver kan jag inte rekommendera då det inte direkt finns några "mirakel medel". Men vill du testa så finns kreapyr från fairing och sedan finns ju pyruvat från olika tillverkare. Skulle rekommendera dig att satsa på ett bra proteinpulver och se över din kost. Utan en bra kost kommer du inte långt med ditt fettbrännande/uppbyggning.

Finns en hel uppsjö med proteinpulver. Se till att få lite kunskap om det och välj sedan nåt vassleisolat (Whey protein). Ex Hi-whey, Vp2, Whey-100 m.m

Ja kreatin gör "ibland" att man blir lite starkare. För vissa funkar det för andra inte. Men för att uppleva nån skillnad bör man ha tränat ett tag.

Så mitt tips är att läsa på så mycket om näringslära och träning så mycket som möjligt och köpa ett proteinpulver!

Turbo
2002-07-18, 19:43
jag kör med whey-pro nu men är snart slut. ska köpa något nytt. jag har kollat nu 2 dagar men inte kommir fram till vilket än :confused:

ska jag ha ett vassle protein lr? vad är bäst? jag har tränat i 2 år och ökat rejält i styrka och blivit större och även ökat i vikt rejält .

Abel
2002-07-18, 19:55
Jadu vilket protein är bäst, säg det du :D. Alla har olika åsikter vad som är det bästa. Beror ju lite på hur mycket pengar du vill lägga ut också. Är det ett protein som du skall inta efter träningen och/eller på morgonen är ett vassle protein att rekommedera. Skall du ha ett proteinpulver som du skall ta inta vid läggdags eller som mellanmål är ett protein pulver med kasein, ett bra alternativ. Vet iallafall att www.muskelbyggarn.com (http://www.muskelbyggarn.com) säljer mycket bra produkter!

Bra vassle protein: Ast Vp2, Hi-Whey, 100% Whey
Kasein blanning: Protec+, Pro 90, Comlette II
Detta är vad jag anser!

Turbo
2002-07-19, 00:01
för tipsen jag ska välja ut något utav dessa men man behöver nästen på bara ta efter tränningen lr? varför e det bra att ta det på morgon , kväll m.m?

Pez
2002-07-19, 00:08
Om du har det knapert och måste välja ett tillfälle så är det bästa att ta det direkt efter träningen.

På morgonen tar man vassleprotein för att snabbt få ut protein i kroppen, för då har du ju inte ätit på åtminstone 8 timmar, eller hur?

Övriga tider är det för att dryga ut sitt proteinintag på ett smidigt sätt, man skulle nog kunna äta "riktig" mat istället, dock tar detta rätt mycket tid i anspråk om man äter 6-8ggr/dag.

/pez

Turbo
2002-07-19, 00:13
så om jag väljer ett kasein pulver så kan/ska man ta det morgon kväll och efter tränning och man kan även ersätta måltider lr ta det som ett mellan mål med det lr?

Pez
2002-07-19, 00:25
Du ska inte ersätta måltider med det, däremot så kan du använda det som mellanmål. Försök att få i dig ordentlig frukost, lunch och middag och komplettera med proteinshakes/kesella/keso/tonfisk/frukt osv. som mellanmål.

/pez

Turbo
2002-07-19, 00:27
ska jag i såfall fördela det? vi säger till morgon mellanmål och kväll:smokin:

Pez
2002-07-19, 00:53
Självklart ska du dela upp det. De flesta nöjer sig med 1dl blandat i (fördelaktigast blandar du i en shaker) 3-5dl vätska, själv anser jag att det både är gott och nyttigt att blanda med minimjölk.
Beroende på hur hög proteinhalt pulvret du har köpt håller så får du i dig ca. 25-30gr protein ur 1dl pulver (ex. 1dl protec+ väger ca. 35gr och innehåller ca. 90% protein).
Har du dåligt med pengar så tycker jag du ska koncentrera dig på att inta en proteinshake direkt efter träningen samt innan du går och lägger dig. Övriga måltider är ganska lätta att ersätta med lagad mat.

/pez