handdator

Visa fullständig version : boktipset ..


stefannn
2005-11-04, 21:28
tror jag har frågat för men varför inte fråga igen ..
har ni tips på nån bra bok om näringslära .. gärna ingående (förstår mig hyfsat på kemi och biologi så det får gärna vara mer avancerat än pauluns språk )
engelska som svenska dassnt mätter,,.

King Grub
2005-11-04, 22:02
Advanced Nutrition and Human Metabolism, 2004 edition, av Gropper, Smith & Groff. Överlägsen, heltäckande, och ingående.

stefannn
2005-11-04, 22:11
Advanced Nutrition and Human Metabolism, 2004 edition, av Gropper, Smith & Groff. Överlägsen, heltäckande, och ingående.

glömde säga .. var finns den att få tag på kan det gå att låna den på biblan eller finns den i bokäffr??

King Grub
2005-11-04, 22:19
Om ditt bibliotek har den vet jag inte, men visst går den att köpa, antingen där man köper medicinsk högskolelitteratur, eller på t ex AdLibris:

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0534559867

Som alla liknande böcker... är den inte billig. Det finns en billigare utgåva från 1999... men 5 år är en lååång tid.

Apos78
2005-11-04, 22:23
Även det här är en vettig bok tycker jag...

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0721697844

kharon
2005-11-05, 10:13
tror jag har frågat för men varför inte fråga igen ..
har ni tips på nån bra bok om näringslära .. gärna ingående (förstår mig hyfsat på kemi och biologi så det får gärna vara mer avancerat än pauluns språk )
engelska som svenska dassnt mätter,,.

Näringslära för högskolan.
Nutrition for health, fitness and sport.

Har jag och kan rekommendera dessa. Köpte dem även på basis av rekommendationer jag fick på kolozzeum.

z_bumbi
2005-11-05, 11:40
Använd bokfynd.nu eller liknade jämförelsetjänst för att hitta det bästa priset, man kan spara ett antal hundralappar även om man råkar få betala tull och moms på böckerna.

stefannn
2005-11-05, 11:44
Använd bokfynd.nu eller liknade jämförelsetjänst för att hitta det bästa priset, man kan spara ett antal hundralappar även om man råkar få betala tull och moms på böckerna.
ja dem kostar ju onekligen en hel del. ..

z_bumbi
2005-11-05, 12:24
ja dem kostar ju onekligen en hel del. ..

Näringslära för högskolan finns på de flesta större bibliotek så börja med den.

Har man tur har även högskolebiblioteket en del böcker och då gäller det bara att någon vänlig själ lånar böckerna (Om man nu inte är inskriven själv.)

kharon
2005-11-05, 12:34
Näringslära för högskolan finns på de flesta större bibliotek så börja med den.

Har man tur har även högskolebiblioteket en del böcker och då gäller det bara att någon vänlig själ lånar böckerna (Om man nu inte är inskriven själv.)

Sedan finns ju också fjärrlån. :thumbup: