handdator

Visa fullständig version : Popup dödare!


blekfet2
2005-11-04, 19:51
Go´kväll gott folk!

jag blir fan gaaalen snart på allt som har med popups att göra när man surfar.

Har kört med Mozilla senaste åren och det har fungerat mycket bra, men måste tyvärr köra med Explorer nu. Det beror på att jag köpt ett tangentbord med inbyggd Fingerprint reader (läser av fingeravtryck som ni nog räknat ut) men dock så finns det inget stöd för det i mozilla, så jag måste köra med explorer för att kunna leka med min nya lilla pryl :em:


så jag undrar om någon av er vet någon mycket bra popup-stopper så man slipper stänga ner ett x-antal fönster som inte borde vara uppe?

Jag kör både adware samt spybot så det enklaste trojanerna mm håller sig hyfsat borta.

hasse36
2005-11-04, 19:55
Google Toolbar (http://toolbar.google.com/)

MilkmaN
2005-11-04, 19:56
Tweak XP har en blocker som jag tycker är bra. Finns ju en del annat kul i det programmet med.

Lallle
2005-11-04, 19:57
Mozilla firefox?

MilkmaN
2005-11-04, 19:58
Mozilla firefox?

Å gud, läs hans post.

Nina L
2005-11-04, 20:03
Jag måste citera min egen hemsida, känner jag. Prova SlimBrowser! (Pop-up-blockaren är jättebra.) Du kommer inte att ångra dig!



Använder du Internet Explorer?

Sluta med det! Ladda ner Flashpeak Simbrowser istället. Gamla Explorer-användare känner igen sig direkt, alla dina Favoriter hämtas automatiskt och du kan börja använda den utan att känna dig vilse. Slimbrowser är min absoluta favoritbrowser. Den har alla funktioner du kan tänka dig så som pop-up-dödare, möjlighet att filtrera bort reklambanners eller flash och så de underbara flikarna som gör att du kan surfa på många webbsidor i ett och samma fönster. Google-sökning ingår givetvis i verktygsfältet. Rensning av spår finns också för de som gillar att vara hemliga och den startar snabbt till skillnad från många andra "alternativa browsers"

http://www.flashpeak.com/sbrowser/dlpage.php

MilkmaN
2005-11-04, 20:05
Jag måste citera min egen hemsida, känner jag. Prova SlimBrowser! (Pop-up-blockaren är jättebra.) Du kommer inte att ångra dig!

Den stora baksidan är väl att det buggar rätt ofta. Använde det förut men har inte kommit mig för att installera det utan det blev firefox istället. Gillar filhämtaren för mkt :P

Nina L
2005-11-04, 20:11
Den stora baksidan är väl att det buggar rätt ofta.
Hos mig är den snäll. Jag känner för SlimBrowser som jag känner för PhotoShop; Kärlek, kärlek och bara kärlek.

Fettecke
2005-11-04, 20:21
finns ett sätt... sluta porrsurfa.!
men funkar inte XPs inbyggda bra ?

blekfet2
2005-11-04, 20:24
Mozilla firefox?


testa läsa inlägget! ;)

blekfet2
2005-11-04, 20:27
finns ett sätt... sluta porrsurfa.!
men funkar inte XPs inbyggda bra ?


sånt har jag inte tid med (sambo å en lite tös) :cool:


jag känner inte för att formatera min dator, har för mycket som måste sparas isf, å att lägga in sp2 på en dator som inte är totalt nyinstallerad skulle aldrig falla mig in (känner till m$ för bra för att veta vad dom går för)