handdator

Visa fullständig version : hur ofta .,.,ätardag


lappenking
2002-07-18, 16:29
hallå.

haren litefråga om ätardagen hur ofta har ni den ?

såg här på ett inlägg att det det var inga små mängder som det handlade om direkt..
varför jag fråga är för att jag är väldigt dålig på att ge mig rätten till en hel dag att äta vad jag vill:angel: på min ätar dag blir det oftas en kebabrulle model stor med lite ris (ni som har ätit kebab/pizza i Karlskrona vet vad jag menar) eller på sin höjd en kebab pizza utan ost, och sen om jag är riktigt på humör så kan det bli lite lösgodis för en 15:- men det är väl allt som det blir.

men det blir ju max var annan vecka som jag har det kansken en öl till helgen då som kan hända varge vecka.

MVH Lappen:bpump:

johan-cr
2002-07-18, 16:34
1 gång / vecka har jag ätardag (och ibland oftare än det men då är det pga något kommer imellan).

..Sen kebabrulle med ris? vart i Karlskrona hittar man det.. Låter inte som någon hit..

lappenking
2002-07-18, 16:40
har du inte testat detta.....ett måste kan jag säga.

Rob The Man
2002-07-18, 19:35
Varje lördag har jag min ätardag jag börjar redan kl 00.00 på fredagsnatten fram till 00.00 på lördagsnatten och då äter jag allt från nyttig mat till onyttig mat.



/Robban

emmzan
2002-07-18, 19:42
Jag äter väldigt nyttigt (men stora mängder istället såklart:D ) även nu då jag satsar på att bygga lite musculus...
Snittet är väl 50g fett/dag, minimum 150g protein/dag...

Borde jag ha en rejäl ätdag i veckan även nu...., eller spelar det inte så stor roll...

Är sjukligt chokladsugen.........

Karl Alfred
2002-07-18, 20:40
Har under en tid (många år) förskräckt noterat hur en av mina bättre vänner kraftigt expanderat och börjat fylla ut allt fler av sina skjortor. Han har desperat provat alla möjliga Allers-dieter genom åren utan någon annan effekt än att han vuxit i omfång

Vi hade nu under veckan ett antal diskussioner om vikten av vikten. (hehehe. Är det bara jag som skrattar?) Nåväl, jag försökte försiktigt lägga upp en diet-plan för honom för nästkommande halvår. Och vet ni vad det var som fick honom på kroken och som gör att jag tror att det kan lyckas denna gång??
Han insåg hur nödvändigt det var med en rejäl festdag/ätardag i veckan. För det skulle hans livsstil klara av. Att sedan späka sig (på rätt sätt) under resterande vecka var inget problem för honom. Det har han visat att han klarat av tidigare med de mest korkade bantingsprogram, allt från Danska rigshospitalets variant till ren banan och ananas diet.
Men just insikten av att det är nödvändigt med en riktig frossardag och t.o.m. två syndiga dagar någon gång ibland gjorde att han tände på alla cylindrar och med förtjusning såg fram emot åtminstone ett halvårs fett förbränning.

Tack till alla på detta forum som predikat om hur riktig byggar-diet skall tillämpas. Ni är bara bäst. Håll nu tummarna för min kompis.

lappenking
2002-07-18, 20:49
hallå..

så en dag i veckan då?
det låter ju kaaannnooonn!!!:naughty: fast med mitt flytt blir jag väll en tunna nu till strand raggandet:muscle: *s*


MVH Lappen

betterbodies
2002-07-20, 22:27
Jag körde först 1 gång i veckan då jag åt precis vad jag ville...sen efter ett tag på diet avtog resultaten å jag var vattning ganska länge efter så då prova jag å ta ätardag varannan vecka. Å då fick jag tebaxs bra resultat igen... Samnt du måste lägga in en ätardag för å höja fettförbräningen i med att kroppen vänjer sig vid Kcal intaget efter ett tag...


Mvh

spinkoo
2002-07-21, 08:19
Originally posted by Karl Alfred
Har under en tid (många år) förskräckt noterat hur en av mina bättre vänner kraftigt expanderat och börjat fylla ut allt fler av sina skjortor. Han har desperat provat alla möjliga Allers-dieter genom åren utan någon annan effekt än att han vuxit i omfång

Vi hade nu under veckan ett antal diskussioner om vikten av vikten. (hehehe. Är det bara jag som skrattar?) Nåväl, jag försökte försiktigt lägga upp en diet-plan för honom för nästkommande halvår. Och vet ni vad det var som fick honom på kroken och som gör att jag tror att det kan lyckas denna gång??
Han insåg hur nödvändigt det var med en rejäl festdag/ätardag i veckan. För det skulle hans livsstil klara av. Att sedan späka sig (på rätt sätt) under resterande vecka var inget problem för honom. Det har han visat att han klarat av tidigare med de mest korkade bantingsprogram, allt från Danska rigshospitalets variant till ren banan och ananas diet.
Men just insikten av att det är nödvändigt med en riktig frossardag och t.o.m. två syndiga dagar någon gång ibland gjorde att han tände på alla cylindrar och med förtjusning såg fram emot åtminstone ett halvårs fett förbränning.

Tack till alla på detta forum som predikat om hur riktig byggar-diet skall tillämpas. Ni är bara bäst. Håll nu tummarna för min kompis.



Håller :thumbup: :thumbup: :thumbup: för honom!!!:kickass:

Janna
2002-07-22, 13:32
det lite sorgliga med ätardagarna är att ingenting känns så gott somman tror det ska va .. när man inte är van att äta söta saker smakar allt sött som rent socker blääärk

fast kladdkaka tackar jag kanppast nej till fast det ka va mkt mörkchoklad i så man bryter av det öta med lite bitterhet .. mörk choklad rockar mums mums

Lave
2002-07-22, 13:41
Originally posted by Janna
det lite sorgliga med ätardagarna är att ingenting känns så gott somman tror det ska va .. när man inte är van att äta söta saker smakar allt sött som rent socker blääärk

fast kladdkaka tackar jag kanppast nej till fast det ka va mkt mörkchoklad i så man bryter av det öta med lite bitterhet .. mörk choklad rockar mums mums

Det stämmer Janna. Det bästa är längtan inför ätardagen. Första målet brukar också vara j-t gott. Sen så är det inte så gott längre, men äter gör man ändå. Man får ju för en gångs skull göra det :D
Kladdkaka m mörk choklad.. Får prova det.. Mörk choklad är mums :eating: