handdator

Visa fullständig version : Daglig prottedrink?


GymTT
2005-11-04, 13:56
Jag läste BODY igen precis och jag tycker man hela tiden läser "Här drar jag en proteindrink" i proffsens måltider. Vad är det för protein? Vanligt kasein?
Endast protein eller några kolhydrater i drinken tror ni?
Tänkte bege mig mot Fairing Gym nu efter maten och inskaffa "dag proteindrink" Är det Complete Protein som gäller?

MVH

userfriendly
2005-11-04, 14:09
Jag läste BODY igen precis och jag tycker man hela tiden läser "Här drar jag en proteindrink" i proffsens måltider. Vad är det för protein? Vanligt kasein?
Endast protein eller några kolhydrater i drinken tror ni?
Tänkte bege mig mot Fairing Gym nu efter maten och inskaffa "dag proteindrink" Är det Complete Protein som gäller?

MVH


Fairing gym... see u there (vi e där runt halv fyra ;) ) japp COMPLETE 3, vanilj o mintchoklad rekommenderas! :hbang:

King Grub
2005-11-04, 14:34
Vill du ha protein i tillskottsform som måltidsprotein är kasein det bästa valet, men även vassle eller en kombination av dom två går att använda. Som en del av en komplett måltid, tillsammans med protein och fett, blir vassle mer "anabolt".

Annars finns det inga som helst bevis för att protein i tillskottsform på något sätt är "effektivare" än motsvarande mängd från mat, vid något tillfälle. Får du tillräckligt med protein från mat, finns det ingen anledning att komplettera med drinkar. Får du, av någon anledning, inte det kan du komplettera upp proteininnehåller i valfri måltid eller använda pulver som proteinbas.

Ninjasmurf
2005-11-04, 14:34
Fairing gym... see u there (vi e där runt halv fyra ;) ) japp COMPLETE 3, vanilj o mintchoklad rekommenderas! :hbang:

I second that =), har hittils lyckats sätta i mig drygt 1 kg complete 3 på mindre än 3 veckor...

GymTT
2005-11-04, 14:47
Vill du ha protein i tillskottsform som måltidsprotein är kasein det bästa valet, men även vassle eller en kombination av dom två går att använda. Som en del av en komplett måltid, tillsammans med protein och fett, blir vassle mer "anabolt".

Annars finns det inga som helst bevis för att protein i tillskottsform på något sätt är "effektivare" än motsvarande mängd från mat, vid något tillfälle. Får du tillräckligt med protein från mat, finns det ingen anledning att komplettera med drinkar. Får du, av någon anledning, inte det kan du komplettera upp proteininnehåller i valfri måltid eller använda pulver som proteinbas.


Okej jag förstår, nja jag tänkte mer som variation, slippa äta de där kycklingbrösten så kan man ta en drink istället?
Det är ju ändå halvjobbigt att äta ibland.
Bra med variation?!

Men det är inte SÄMRE protein i kasein drinkar än t.e.x kyckling?

GymTT
2005-11-04, 14:48
Fairing gym... see u there (vi e där runt halv fyra ;) ) japp COMPLETE 3, vanilj o mintchoklad rekommenderas! :hbang:

Hehe jag ska kika in efter 2 biffar.

Ninjasmurf
2005-11-04, 15:07
Hehe jag ska kika in efter 2 biffar.
eller be dom i kassan peka ut jonas =)

GymTT
2005-11-04, 15:09
eller be dom i kassan peka ut jonas =)


Hehe ok. Men proteinet, är det värt 300kr eller? (säg inte ja bara för du är Fairing snubbe:))

?
Känner man någon skillnad?

Ninjasmurf
2005-11-04, 15:13
Hehe ok. Men proteinet, är det värt 300kr eller? (säg inte ja bara för du är Fairing snubbe:))

?
Känner man någon skillnad?

Förutom att det smakar mycket bättre än annat pulver och har trevligare koncistens så vet jag faktiskt inte. Löser sig bra, bra kvalitet i övrigt så är det en 50/50 vassle/kasein blandning.
Enda jag märker är att magen gillar det =)

GymTT
2005-11-04, 16:29
Förutom att det smakar mycket bättre än annat pulver och har trevligare koncistens så vet jag faktiskt inte. Löser sig bra, bra kvalitet i övrigt så är det en 50/50 vassle/kasein blandning.
Enda jag märker är att magen gillar det =)


Okej, tack för tipsen, nu köpte jag det iaf
Complete protte (vanilj) och recovery bar :P
mums.

Ninjasmurf
2005-11-04, 17:26
att du inte gick in å hälsade...

GymTT
2005-11-04, 18:14
att du inte gick in å hälsade...


Jag vet, var lite halvstressad *grr27*

H.Emanuel
2005-11-04, 19:32
Och Fairing gym ligger?

Ninjasmurf
2005-11-04, 19:46
Och Fairing gym ligger?
i veddesta centrum