handdator

Visa fullständig version : schemafrågor


myggan
2005-11-04, 01:25
funderar på att köra något sånt här schema ett tag för att få lite fart på kroppen.. är sugen på att köra en stenhård period och verkligen ge 110% på gymmet. Bör också tilläggas att jag undertiden kommer att ligga en bra bit över kcal+ och sova minst 7-8 timmar per natt.

schemat:

måndag:

knäböj
marklyft / raka marklyft (måndag / torsdag)
chins / skivstångsrodd (måndag / torsdag)
skivstångsshrugs
skivstångscurls
vadpressar

tisdag:

bänkpress
lutande hantelpress
militärpress
smal bänkpress
gymleco baksida axlar
någon magövning

onsdag:

vila

torsdag:

knäböj
marklyft / raka marklyft (måndag / torsdag)
chins / skivstångsrodd (måndag / torsdag)
skivstångscurls
vadpressar

fredag:

bänkpress
lutande hantelpress
militärpress
smal bänkpress
gymleco baksida axlar
någon magövning



vad tror ni om schemat? saknas det något eller bör jag byta ut något?
tänkte ligga i reps intervallet 4-6 reps, hur många veckor tror ni kroppen pallar det här ?

Tycker ni jag skall köra 4 set på varje övning eller nöja mig med 3 ?

synpunkter tack! :)

prime^
2005-11-04, 01:27
jag hittar inga biceps eller axel övningar? :S

myggan
2005-11-04, 01:29
jag hittar inga biceps eller axel övningar? :S

titta igen, militärpressar och curls :naughty:

detta programet fokuserar väl mest på dom riktigt tunga basövningarna så du hittar inga cableövningar eller finlir med biccarna heller :)

känner bara att såhär på hösten när allt är förjävligt vill jag PINA mig själv på gymmet och träna tills jag spyr

prime^
2005-11-04, 01:33
titta igen, militärpressar och curls :naughty:

detta programet fokuserar väl mest på dom riktigt tunga basövningarna så du hittar inga cableövningar eller finlir med biccarna heller :)

känner bara att såhär på hösten när allt är förjävligt vill jag PINA mig själv på gymmet och träna tills jag spyr
bara d att militärpress inte tar på biccarna?

Lindberg
2005-11-04, 01:35
bara d att militärpress inte tar på biccarna?

Det tar på axlarna.. Skivstångscurlsen han har med tar på biccarna.

prime^
2005-11-04, 01:36
Nej det tar på axlarna.. Skivstångscurlsen han har med tar på biccarna.
jo såg den först nu att den va med.. men militärpressen va fel :)

aaaah föröåt.. skrev att jag frågade om axlarna med.. mitt fel.. skyller på att d e sant!
lycka till med schemat

myggan
2005-11-04, 20:34
ingen som har en åsikt :confused:

johfel
2005-11-04, 21:50
4-6 reps i mark och böj och bänk 2 ggr i veckan? Jag tycker det låter för mycket, jag skulle aldrig kunna öka av ett sånt schema.
Jag kör tunga mark varannan vecka. Jag är fortfarande mör i ryggen efter tisdagens ryggpass. (reppade på 180kg)

Men kan du öka av det så är det väl bara att köra.

keffat_liv
2005-11-04, 23:03
4-6 reps i mark och böj och bänk 2 ggr i veckan? Jag tycker det låter för mycket, jag skulle aldrig kunna öka av ett sånt schema.
Jag kör tunga mark varannan vecka. Jag är fortfarande mör i ryggen efter tisdagens ryggpass. (reppade på 180kg)

Men kan du öka av det så är det väl bara att köra.

Jag kör tunga mark 3 gngr i veckan och det har jag inget problem med

Mucius
2005-11-05, 00:17
Först och främst, det där är inte i närheten av ett "tufft" schema. Du tränar ju bara fyra dagar i veckan och mindre än två timmar varje gång!!??
Hur som helst, armar- och axelövningar har jag dålig koll på så det har jag inget å säga om, men varför sån fokusering på armar, axlar och rygg? In med fler mag- och benövningar! =)

krilleh
2005-11-05, 00:21
ehm.. vart är konditionen? :(

eller tänker du "bulka" denna period och sen deffa fram eller? Annars så kmr du bli fett, för du lär ju inte röra på dig så mkt under denna period. liksom 3 vilodagar o 4 styrkepass.. ajja. jag kör högst 1 vilodag för jag har 2 konditionspass också.

keffat_liv
2005-11-05, 00:29
ehm.. vart är konditionen? :(

eller tänker du "bulka" denna period och sen deffa fram eller? Annars så kmr du bli fett, för du lär ju inte röra på dig så mkt under denna period. liksom 3 vilodagar o 4 styrkepass.. ajja. jag kör högst 1 vilodag för jag har 2 konditionspass också.

skojar du eller? Skulle han bli fet för att han inte kör kondition? Varför tror du man kör kondition egentligen?

krilleh
2005-11-05, 00:31
skojar du eller? Skulle han bli fet för att han inte kör kondition? Varför tror du man kör kondition egentligen?

alltså nu vet ju inte jag vad hans plan är med styrketräningen.. om han vill bli en stor biff med mkt muskler och fett så ska jag inte säga nåt.. däremot om han inte vill få så mkt fett så borde han ju lägga in lite kondition eller köra på en deff senare.. Och att ha bra kondition är aldrig nåt negativt.. kan få fördelar på styrketräningen också skaru veta.

keffat_liv
2005-11-05, 00:34
men :laugh: Alltså bara för att han kör kondition behöver han ju inte bli smal haha. Jag kör kondition 3 gånger i veckan och jag går upp 2 kg i månaden. Det har med hans dagliga energiintag att göra. Väljer han att inte köra kondition så äter han bara lite mindre och vipps så står han still på sin vikt eller kanske rent av går ner i vikt.

krilleh
2005-11-05, 00:36
men :laugh: Alltså bara för att han kör kondition behöver han ju inte bli smal haha. Jag kör kondition 3 gånger i veckan och jag går upp 2 kg i månaden. Det har med hans dagliga energiintag att göra. Väljer han att inte köra kondition så äter han bara lite mindre och vipps så står han still på sin vikt eller kanske rent av går ner i vikt.

ja OKEJ då! antingen dra ner på kosten eller röra på sig mer.. om ja ska utveckla de så. själv skulle jag helt klart välja att köra kondition ett par av mina 3 vilodagar(som han verkar ha) ist för att dra ner på kosten =/ . 3 vilodagar känns ju också lite mkt om man ska "köra en stenhård period". vad vet jag.

myggan
2005-11-05, 20:20
jag har bra koll på kosten och jag vet hur mycket jag skall stoppa i mig :)

som jag skrev skall jag ligga på kcal+ och det försöker jag göra nu med så det blir ingen större skillnad.

Fokusering på armarna?
Kör en ren triceps övning samt en biceps?

myggan
2005-11-05, 20:23
Först och främst, det där är inte i närheten av ett "tufft" schema. Du tränar ju bara fyra dagar i veckan och mindre än två timmar varje gång!!??
Hur som helst, armar- och axelövningar har jag dålig koll på så det har jag inget å säga om, men varför sån fokusering på armar, axlar och rygg? In med fler mag- och benövningar! =)

men.. först och främst, skilj på ett tufft schema och ett idiotisk schema.
Skall jag träna 2 stenhårda timmar per dag mer än 4 dagar i veckan?
Med andra ord be om överträning och uteblivna resultat? nej tack

längden på passet säger väl inte ett skit egentligen.

ett marklyft/knäböj/chins pass är väl mycket tuffare än något 2 timmars pass med 14 cable övningar.. har inte ens med saken att göra.

Men jag håller med dig, det kunde varit mycket tuffare fast frågan jag egentligen vill ha svar på som oroar mig är om jag vilar för lite.
Stressas musklerna för mycket när jag splitar så här ?

Kanske bara är att testa och se :thumbup: