handdator

Visa fullständig version : "Rivmärken" under huden efter träning


Yes
2005-11-02, 22:22
Upptäckte när jag skulle duscha efter träningen att jag har fått långa, vad som liknar, rivmärken från nacken ut mot axlarna. Ser ut som en katt har klöst djupa sår, fast det sitter precis under huden. Vad är detta? Kommer jag dö snart? :D

Corpobal
2005-11-02, 22:23
Sånt händer ofta i stående vadpressen, är bara ytligt och försvinner snabbt.

Nizze_
2005-11-02, 22:33
brustna blodkärl Pga att för hårt tryck eller att man klämt ihop huden.. Nej du kommer troligen inte att dö =) ..

¨Sånna får jag nog ovanligt lätt får på vingarna av bänken när jag kör bänkpress hehe och av mitt bälte ibland med =)


Upptäckte när jag skulle duscha efter träningen att jag har fått långa, vad som liknar, rivmärken från nacken ut mot axlarna. Ser ut som en katt har klöst djupa sår, fast det sitter precis under huden. Vad är detta? Kommer jag dö snart? :D

Yes
2005-11-02, 22:36
Okej, då är det inget konstigt alltså. :)

Nizze_
2005-11-02, 22:45
Nejdå inget konstigt .. och inget farligt vad jag vet .. det borde jag nog märkt sånnafall då jag får det varje vecka om inte på gymmet så på jobbet

Okej, då är det inget konstigt alltså. :)

aliquis
2005-11-02, 23:00
jag brukar få av skivstången när jag kör böj, men det är inte sådana du menar kanske?

Zpliff
2005-11-02, 23:28
jag brukar få av skivstången när jag kör böj, men det är inte sådana du menar kanske?

Brukar få det av böj med, försvinner efter ett par dagar

biffsson
2005-11-02, 23:51
Jag brukar få det av den stående vadpressmaskinen.

The Draf
2005-11-02, 23:51
det uppkommer ofta pga tunga vikter som trycker mot sömmarna i tröjjan, skaffa linne när ni kör vadpress maskin

Dissector
2005-11-03, 02:40
Upptäckte när jag skulle duscha efter träningen att jag har fått långa, vad som liknar, rivmärken från nacken ut mot axlarna. Ser ut som en katt har klöst djupa sår, fast det sitter precis under huden. Vad är detta? Kommer jag dö snart? :D

Fått det varenda enda enda gång jag kört stående vadpress eller böj :) Ingen fara

Yes
2005-11-03, 05:47
det uppkommer ofta pga tunga vikter som trycker mot sömmarna i tröjjan, skaffa linne när ni kör vadpress maskin
LINNE!? Finns inte en chans att jag byter ut min sköna fleecetröja. :)