handdator

Visa fullständig version : torsk (hur lagar ni den?)


oxenia
2005-11-02, 16:15
tjena hur fixar ni er torsk? :eating:

Lizard
2005-11-02, 16:43
Enklast är att rulla in filéerna i rökt lax och baka i ungnen på 175grader i tio minuter.
Servera med pressad citron och Lättstuvad Bladspenat (http://www.findus.se/). Potatis eller ris till såklart.

Lizard

oxenia
2005-11-02, 16:49
Enklast är att rulla in filéerna i rökt lax och baka i ungnen på 175grader i tio minuter.
Servera med pressad citron och Lättstuvad Bladspenat (http://www.findus.se/). Potatis eller ris till såklart.

Lizard


mmm det måste ja testa *popcorn*

oxenia
2005-11-02, 16:50
hur är det och koka den? förlorar man nå näring då?

LindaK
2005-11-02, 16:56
Jag köper färsk torsk. Lägg i folie med citron, purjulök och paprika. Krydda med det du gillar å in i ugnen (ca 175grader i tio minuter)!!! Supermumsigt!! :eating:

emmzan
2005-11-02, 17:23
Brukar tina torskblock, fräsa i olja och vitlök, sedan rör jag ner minifraiche och tacomix. Puttrar klart och sista minuterna vänder jag i crabfish och räkor och låter bli genomvarmt!

Kittlar dödsskönt i kistan! :)

mela
2005-11-02, 18:12
Lägg torsken i en ungssäker form.. SLäng på massvis ha spenat.. lite smör med. in i ugnen tills den är klar :thumbup:

Pepz
2005-11-02, 23:09
panerar i halften ströbröd och hälften grahamsmjöl plus vitpeppar och salt.. givetvis doppad i ett löst vispat ägg innan..
Steks i riktigt smör
och serveras med hemlagat potatismos med persilja och muskotnöt i.
Och ärter

Rödvin är inte gott till

Piranha
2005-11-02, 23:17
panerar i halften ströbröd och hälften grahamsmjöl plus vitpeppar och salt.. givetvis doppad i ett löst vispat ägg innan..
Steks i riktigt smör
och serveras med hemlagat potatismos med persilja och muskotnöt i.
Och ärter

Rödvin är inte gott till

Kallar du den Pepztorsk sen :)

Muaaaaaha ha "dagens sämsta byggarskämt"-

Börje H
2005-11-03, 08:26
Snabbvariant:
1. Lägg 400 g i en form, kör i mikron full gas 6 minuter
2. Ta ut, rör om, tillsätt 250 g chilikeso
3. Gasa på i mikron 6 minuter till, 2 port FÄRDIGT!

Sheogorath
2005-11-03, 08:51
200 g Alaska-Pollock dränks in i Willys (Eldorado?) Pastasås/tomat/oliv. På med locket, nio min i micron. Ätes klockan 12 samt klockan 18 tillsammans med polarbröd och minimjölk. Gott? Funkar.

Hazed
2005-11-03, 09:41
200 g Alaska-Pollock dränks in i Willys (Eldorado?) Pastasås/tomat/oliv. På med locket, nio min i micron. Ätes klockan 12 samt klockan 18 tillsammans med polarbröd och minimjölk. Gott? Funkar.

Snabbvariant:
1. Lägg 400 g i en form, kör i mikron full gas 6 minuter
2. Ta ut, rör om, tillsätt 250 g chilikeso
3. Gasa på i mikron 6 minuter till, 2 port FÄRDIGT!

Ha ha, fy fan vad äckligt! Den här tråden som började så bra.. :laugh: :eating:

izarul
2005-11-03, 11:23
koka upp vatten i en stor kastrull, ha i 1 - 2 dl salt (ja det är skitmycket). i med fisken direkt från frysen och låt den koka i 8 - 10 min.

så kan du ju alltid koka upp lite potatis och servera med skirat smör och broccoli. jävlarns vad gott det är.

tinus
2005-11-03, 11:26
Jösses vad ni fixar och donar med torsken. Själv kokar jag den 10 min,kryddar med citronpeppar och chili! Klart! :D
Torsk är inte gott..bara nödvändigt ont!Och den kryddningen tar bort torsksmaken :)

Börje H
2005-11-03, 11:26
Ha ha, fy fan vad äckligt! Den här tråden som började så bra.. :laugh: :eating:
:D Torskär äckligt oavsett vad du gör med den.

Hazed
2005-11-03, 11:37
:D Torskär äckligt oavsett vad du gör med den.

Ha ha, ja har man den inställningen så förstår jag att det mest handlar om att laga till den och få ner den så fort som möjligt!! *spy*

oxenia
2005-11-03, 12:39
Jösses vad ni fixar och donar med torsken. Själv kokar jag den 10 min,kryddar med citronpeppar och chili! Klart! :D
Torsk är inte gott..bara nödvändigt ont!Och den kryddningen tar bort torsksmaken :)

precis så brukar ja göra :eating: minus chili

men lyckas få massa vitskum.....hur är det med näringen i torsken efter kokning igentligen?

_scrotum_
2005-11-03, 15:11
Jag köper färsk torsk. Lägg i folie med citron, purjulök och paprika. Krydda med det du gillar å in i ugnen (ca 175grader i tio minuter)!!! Supermumsigt!! :eating:

Trodde jag var ensam om detta utsökta recept.. :thumbup:

MyungChul
2005-11-03, 16:49
Trodde jag var ensam om detta utsökta recept.. :thumbup:

mycket vanligt recept, men förbenat gott.

samma sak gjord på en hel regnbåge med citron, purjo, persilja, grovsalt och lite smör är fint det också

bubbe
2005-11-03, 20:04
torsk
lök
minimajs
paprika
mjölk
creme fraiche

fräs grönskerna,
häll på mjölken, låt det koka upp försiktigt.
lägg i torsken i bitar.
låt det bara småkoka ett par min.
häll i fraiche efter att man har stängt av plattan.

Kanske inte så nyttigt men riktigt smaskigt!

Cilia
2005-11-04, 18:35
Jösses vad ni fixar och donar med torsken. Själv kokar jag den 10 min,kryddar med citronpeppar och chili! Klart! :D
Torsk är inte gott..bara nödvändigt ont!Och den kryddningen tar bort torsksmaken :)
om du donade lite kanske du inte skulle tycka att det inte var gott? *s*

vildängel
2005-11-06, 18:24
Fiskgratäng med räksås, svampsås eller dillsås gör det allra tråkigaste fiskblocket till en supergod rätt! Ärtor ska man ha till.

ArooN
2005-11-09, 22:17
Våga Vägra Torsk.
Ser ni inte på nyheterna hur utfiskad torsken är?
Skyll inte på de som fiskar upp den, enda anledningen att de fiskar är att NI käkar den.
Finns så mycket annan fisk att välja på.
Lax som för 10år sedan var lyx är nu väldigt billigt då den är lätt att odla.
Makrill - många äter den, ät mer.
Sill - Ingen lyx men billigt och lägger man ner tid blir allt gott!
Ål - Väldigt fet, ganska dyr men väldigt god.
Sej - Liknar torsken mycket och inte lika utfiskad som torsk.

Några ord från mig, kan hända att jag blir lynschad nu, men det är smällar man får ta.

/Andreas