handdator

Visa fullständig version : Wennerberg skall bli STARK!


Wennerberg
2005-11-01, 23:13
Tjenare!

Jag tänkte då starta en ny journal här. Förde en på Exhale tidigare men tänker starta en här då Exhale skulle läggas ned.

Mina PB och startstats:

Längd: ~ 185cm (krymt två cm sedan jag började :confused: )

Startvikt: 112kg
Nuvarande vikt: 126kg

Knäböj start: ~ 50kg :em:
Nuvarande knäböj: 135kg

Bänkpress start: ~ 70kg
Nuvarande bänkpress: 125 kg

Marklyft start: ~ 70kg
Nuvarande marklyft: 190kg

Har precis börjat med knäböj efter ett uppehåll på ca 2½ månad pga bråck i tarmarna. Känner mig skitkass, men gillar verkligen knäböj och kommer bli bättre på tekniken allt eftersom tiden går.

Lite info om mig:

Är nitton år gammal och är förlovad sedan snart 4 år med min fjälla Johanna. Bor i Malmö och går sista året på gymnasiet.

Jag började träna för ca 8 månader sedan, då jag kände mig jättesvag för min vikt. Har alltid varit överviktig, ända sedan jag började skolan.

När jag var lite spelade jag lite tennis, men det varade inte så länge, då det inte var någonting för mig. Min syster var tränare och min bror tävlade, men trots detta hatade jag det. När jag började högstadiet så fastnade jag för Amerikansk Fotboll, vilket spelades några säsonger tills mitt knä skadades. Jag gick till en doktor och fick rådet att sluta upp med att belasta mina knän. Mina benmuskulatur var så pass dåligt utvecklad att lederna fick ta all stryk.

När jag började gymnasiet slutade jag med Amerikansk Fotboll och gick över till att sitta och spela datorspel och kolla på TV. När jag gick i andra ring så märkte jag att alla som alltid varit mindre än mig blev stora och starka för de tränat länge. Då tyckte jag att det var dags för mig.

Detta var cirka 9 månader sedan. Jag började träna och gjorde det givetvis fel de första månaderna med för lite mat och för fjollig träning. En kompis till mig som är stark som en oxe lärde mig om kost och träning och tack vare detta har jag nu ökat bra.

Mitt mål med träningen är att bli vrålstark och kanske en vacker dag tävla i SL.

Som det ser ut nu så har jag lite små skavanker men inget förutom benhinneinflammation i underarmarna (hindrar mig från att köra biceps ordentligt), som längre hindrar mig från att träna. I början krånglade knäet men detta börjar bli bättre.

Kommer lägga in mina pass efter hand och då och då lägga in lite fräsiga bilder kanske.

Jag hoppas att ni välkomnar mig och tar hand om mig här nu för denna sidan har gett mig många tips hittills.

:thumbup:

ROELLEH
2005-11-02, 13:52
125 pannor i Bänkpress är inte helt illa pinkat =D Fan nullan du kommer gå långt! Vi ska bygga muskler tills skinnet spricker!

Wennerberg
2005-11-02, 15:31
Haha, Hardcore into the grave! *yourock*

Bjorne
2005-11-09, 17:26
Nuvarande bänkpress: 125 kgDu satte det tillslut :thumbup:

Mycket imponerande, ska bli kul att följa.

Du har inte funderat på testa Strong-man anläggningen som finns brevid MAK, ska själv dit ikväll. De kör varje onsdag klockan 18:00.

Wennerberg
2005-11-12, 15:01
Afan, Shit vad ball. Vad innebär detta? Vad får man testa där?

Har glömt lägga in passen. Får göra det veckan som kommer ;)

Bjorne
2005-11-13, 08:23
Afan, Shit vad ball. Vad innebär detta? Vad får man testa där?Det innebär att man kör olika strongman-delmoment. Man får testa i början.

Wennerberg
2005-11-14, 00:47
Men de flesta kan ju inte rubba strongmangrejer. Var du där? Var det kul? Några kända där?

Wennerberg
2005-11-14, 22:00
Första passet nu då!

Jag har börjat ett styrkelyftschema nu som kommer köras hädanefter. Har inte lagt in alla smågrejer som biceps och sånt än. Kommer lägga in det efter hand, då man kommer fram till vad som känns bäst. Men största fokus kommer ligga på de tre heliga.

I grunden ser det ut så här:

Måndag: Böj, Raka mark + nått annat

Onsdag: Bänkpress, Hantelpress, militärpress

Fredag: Marklyft, frivändningar, stångrodd, latsdrag.

Får se hur resten blir efter hand.

Idag var det Måndag så då var det knäböj.

Började med Böj då givetvis.

Värmde upp på 10x40, 8x60, 1x100.

Kändes inte alls bra, körde på 110.

5, 4, 4, 4, 3 reps.

Måste få in tekniken, känss riktigt kassti böjen just nu.

Sedan körde jag raka mark.

Värmde på 60kg, körde sedan på 100 kg, 3 set. 6,6,6 reps.

Kände mig lite sprallig ännu så jag körde lite benspark. Fullt mag, 7,6,6,5 reps.

Böjen kommer hårdsatsas på nu. Måste komma upp, vet inte vad som hänt. En dag kör man på 130, sen helt plötsligt är man nere och kör på 110. Jag pausade under en period, vilket var mcyket dumt. Om jag ökat som jag skulel hade jag varit på 150 nu. *whatever*

Mellan seten kördes greppet med mina töntiga mesgrippers på 100 och 130.

Värmde på 100 och körde 10 reps två set, sen körde jag 5-6 reps med 130. Detta körde jag runt 5-6 set på. Sedan körd ejag negativa, höll i tjugo sekunder i stöten. Skall snart införskaffa en tyngre gripper, har precis börjat köra så det går framåt!

MVH

Wennerberg
2005-11-14, 23:17
Nu är det läggdags!

Bjorne
2005-11-14, 23:28
Men de flesta kan ju inte rubba strongmangrejer. Var du där? Var det kul? Några kända där?Bara utrustningen väger inte så mycket, är när man börjar kasta i vikt som det blir omöjligt att rubba :P

Safepress'n väger ex "bara" 60kg tom.

Farmers walk ~100kg.

Wennerberg
2005-11-15, 08:09
Låter jävligt roligt. Det får man testa. Vad det roligt?

Bjorne
2005-11-15, 16:26
Låter jävligt roligt. Det får man testa. Vad det roligt?Kom 1h för sent och hade lite ont, så kollade bara lite. Gillar man tunga lyft så lär man gilla det :)

Alternativ träning så att säga :P

Wennerberg
2005-11-15, 16:32
Hehe, skall dra med mig Robin dit och testa.

Bjorne
2005-11-15, 16:49
Hehe, skall dra med mig Robin dit och testa.http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=55472

Wennerberg
2005-11-17, 22:44
Bänkdag idag.

Idag så bar det av till Träningsverket på Kronprinsen i Malmö. Sämsta gymmet jag har varit på i hela mitt gym. De spelade typ Bodypump vol.2 eller någonting. Hade en Bänkpress och EN fri stång. Katastrof.

Gjorde så gott jag kunde.

Bänkpress:
10x40, 6x60, 1x90

4x115, 4x115, 4x115, 5x115, 3x115

Hantelpress:

5x38,5, 3x41, 4x38,5 osv i några set.

Militärpress:

7x40kg, 4x60 också slår man i deras låga mestak så man sabbar allt. körde två set till på samma vikt, var helt slut i triceps.

Hantellyft åt sidorna:

7x18,5 i tre-fyra set.

Sen gick jag hem.

Kommer antagligen inte sätta min fot där igen. TVI!

Wennerberg
2005-11-25, 13:02
Gött med vilovecka. Nästa vecka då jävlar!

ROELLEH
2005-12-01, 18:32
POSEDOWN! :D


http://www.eonlinestudios.com/yo.jpg

POSEDOWN MED WENNERBERG & ROELLEH *flex* :hbang:

Bjorne
2005-12-01, 19:19
Du får börja posta dina pass *popcorn*

Wennerberg
2005-12-06, 22:42
Aight, efter ett långt slarvande så börjar jag här och nu.

Tack vare Hatebreed blev det PB idag.

Bänk, axlar mage idag.

Bänken värmde jag på lätta vikter, två tre set, sen ett maxvärmningslyft på 100. Efter det var det maxning.

Bommade första lyftet, vilket verkar ha blivit en tradition, eftersom jag gjort det de senaste 4-5 gångerna och sen satt lyftet på andra.

Andra lyftet gick ganksa lätt på samma vikt, 130 kg, så jag ville höja ett snäpp till.

132,5 gick också bra. :)

Härifrån sänkte jag till 110 och körde 5 reps i tre set, och sedan ett litet pumpset på 100kg.

Hantelpress:

Fyra set på 38,5kg, deras tyngsta hantlar, är riktig stolt över detta :) EH JAJA.

Sedan blev det militärprezzzet-.

Värmde lite, sedan körde jag 5x70kg i tre set.

Sen blev det diskoflax eller vad fan det heter, 16kg, fyra set.

Mage körd ejag lite fula situps, vilket jag inte gjort på ett halvår och det märktes för jag blev helt slut direkt.

Skönt pass och det var tungt som fan idag. Marklyft imorgon, easy weight bastardo!