handdator

Visa fullständig version : Bulk och konditionsträning


JackDaniels
2005-11-01, 21:00
Har varit mycket snack om bulk hit och dit, för och emot. Dock har jag aldrig sett ngn tråd som tar upp angående om man ska köra konditionsträning under bulkperioden, eller bara sitta på arslet. Personligen tror jag på att köra på med konditionsträning även om man ligger på överskott eftersom man får bättre inslulinkänslighet och därmed borde lägga på sig mer kvalitetmassa, även om det kanske går lite saktare. Missförstå mig inte nu, jag propagerar inte för 500kcl + utan bulk är ju bulk och jag trycker i mig mat just nu så jag spyr (nästan :D ), men för det anser jag att man ska utnyttja dem positiva följderna hos konditionsträning även då. Så jag kör på två boxnings/konditionspass per vecka och går morgonpromenader varje vardag mer eller mindre.

Har ni några åsikter om detta?

Tills vidare, käka på :eating:

King Grub
2005-11-01, 21:06
Dina ord ekar mina.

emmzan
2005-11-01, 21:14
Låter bra i mina öron också!

Vad jag mer funderar på i saken är att man hela tiden måste ha självdistans och kunna utvärdera sin egen träning och sina egna mål.

Använder man konditionsträningen som ett verktyg för att må bättre och prestera bättre är det ju självklart bra. Däremot kan man ju också använda konditionsträningen för att eliminera det kaloriöverskott som bulken ger i rädsla för att gå upp i vikt (fettvikt) under bulkperioden. Snackar nu ffa om tjejer iofs men ändock... Risk för överträning etc.

Avslutningsvis tycker jag att mycket konditionsträning/morgonpromenader är utmärkt sätt att markant öka aptiten till närmaste mål mat :D

JackDaniels
2005-11-01, 21:29
Dina ord ekar mina.

Tar jag som ett tydligt bekräftande :D



Låter bra i mina öron också!

Vad jag mer funderar på i saken är att man hela tiden måste ha självdistans och kunna utvärdera sin egen träning och sina egna mål.

Använder man konditionsträningen som ett verktyg för att må bättre och prestera bättre är det ju självklart bra. Däremot kan man ju också använda konditionsträningen för att eliminera det kaloriöverskott som bulken ger i rädsla för att gå upp i vikt (fettvikt) under bulkperioden. Snackar nu ffa om tjejer iofs men ändock... Risk för överträning etc.

Avslutningsvis tycker jag att mycket konditionsträning/morgonpromenader är utmärkt sätt att markant öka aptiten till närmaste mål mat :D

Visa ord minsann=) Det är ju som du säger, och jag skulle säga att jag upplever precis detsamma om morgonpromenaderna. Exakt därför jag går dem, annars måste ja typ tvinga i mig frukost :whipped: