handdator

Visa fullständig version : Gamla gubbar ?


J-O-N-A-S
2005-11-01, 16:36
Hej.
Jag undrar om det finns några "gubbar" i min ålder här, typ 35-40 bast. Nu när man har test värde som förmodligen är halverat i jämförelse med en 20 åring, vilken typ av schema kör ni för att få ökningar ?

fredz
2005-11-01, 17:49
Här har du en gubbe på 34. Jag är nybörjare så jag håller mig till z_bumbis nybörjarprogram 2 (två-dagars-varianten) i Best Of Kollo.

Välkommen old man :cool:

JoelR
2005-11-01, 19:28
Allan och Arne är väl gubbar, de kan säkert komma med grymma gubbtips! :D

Allan
2005-11-01, 19:35
Det finns inget speciellt sätt att träna på som är åldersrelaterat (om man inte är jäääävligt gammal). Hitta nåt som är kul - det är absolut viktigast. Sen ger man järnet och ökar efter det.

För närvarande Dag 1 Bröst, biceps
dag 2 rygg, triceps
dag 3 BEN
dag 4 vader, axlar, mage.

Femton till tjugo set på ben, rygg och vader. Något mindre på resterande. Promenerar 3-4 ggr per vecka, ca 90 minuter varje gång. Jag ligger inte på mina maxvikter längre, men å andra sidan kör jag inte särskilt lätt heller.

allan

HerrArne
2005-11-01, 20:05
Ser inte heller någon anledning att specialanpassa. Själv är jag visserligen 34 år ung, men 'vanligt' fyrdelat program funkar finfint (med ypperlit resultat t.om. :D ) t.ex. för min far som är dubbelt så gammal som jag.

Ulf A Big
2005-11-01, 20:37
34 år är en bra ålder för att bygga muskler...

J-O-N-A-S
2005-11-01, 21:45
ok, ja jag kör 4 delat också

dag 1 bröst 9 set, biceps 9 set
dag 2 ben framsida 6 set, triceps 9 set ,mage 10
dag 3 vila
dag 4 rygg 9 set,axlar 9-12 set alltid 6 set framsida,mitt och 3-6 set baksida
dag 5 vader 8 set, ben baksida 8 set, mage 12 set

Försöker vara klar på mindre än 50 minuter varje dag.