handdator

Visa fullständig version : Vilken gripper?


Thorwaldsson
2005-11-01, 15:08
Jag har under ett tag funderat på att komplettera nuvarande greppträning med gripper. Är det värt det, eller kan man träna upp det lika bra med andra övningar?

Om jag nu ska köpa grippers, vad bör jag då köpa för några?
Om det är till någon hjälp så klarar jag minst 150 i marklyft utan remmar och minst 80 kg i stångrodd. Är det någon CoC som gäller eller finns det billigare alternativ som är lika bra?

Ser gärna att Arne svarar då han är sakkunnig ärendet :bow:

Jense
2005-11-01, 17:12
du ska köpa RB för snabb leverans

jag tror att vi är ett par till som kan svara lika bra som arne. då du skriver att du tränar grepp annars också så vill jag att du köper RB160



arne kommer ge samma tips

Thorwaldsson
2005-11-01, 17:21
Jag tackar för ett bra svar.
Menar absolut inte att det bara är Arne som kan svara på sådana här saker, men han var den ende som jag visste namnet på.

Tack än en gång!

Jense
2005-11-01, 17:26
Jag tackar för ett bra svar.
Menar absolut inte att det bara är Arne som kan svara på sådana här saker, men han var den ende som jag visste namnet på.

Tack än en gång!


nä jag förstod det.


Skicka ett PM till Arne angående köp av RB160!

CoC
2005-11-02, 09:16
Sjalv gillar jag Tettins Beef Builder grippers bast. De har numera grov lattring och battre kvalitet an tidigare.

Stora fordelen jamfort med RB ar att de varierar mkt mindre i styrka + att de finns i manga steg.

Mest anvanda av alla gripper marken pa tavling.

Nackdelen ar att det blir klart dyrare att skicka efter dom fran USA an att kopa RB fran Arne.

De senare ar mkt valgjorda men ocksa kanda for att variera betydligt mera i styrka an IM och BeefBuilder.

Jense
2005-11-02, 16:01
Sjalv gillar jag Tettins Beef Builder grippers bast. De har numera grov lattring och battre kvalitet an tidigare.

Stora fordelen jamfort med RB ar att de varierar mkt mindre i styrka + att de finns i manga steg.

Mest anvanda av alla gripper marken pa tavling.

Nackdelen ar att det blir klart dyrare att skicka efter dom fran USA an att kopa RB fran Arne.

De senare ar mkt valgjorda men ocksa kanda for att variera betydligt mera i styrka an IM och BeefBuilder.


jag håller med ang. lättringen helt klart, nästan för bra när man är van vid RB och IM som glider ner en aning i handen medan BB sitter som en smäck

Jman
2005-11-02, 19:29
Undra om även jag bör ha en RB160? Det ska ju vara en som man bara kan röra lite så att man har ett mål att nå. Jag tar visserligen bara 90kg mark men det utan alternerande grepp, min nuvarande teknik tillåter inte högre vikter. Jag kan ta 80kg skivstångsrodd men då blir det inte särskilt många rep.