handdator

Visa fullständig version : Jobbar som telefonförsäljare :/


capoje
2005-10-31, 23:46
Jag har då ett skitjobb då jag säljer vid telefon , jag ringer runt till kunder på boxer och ska sälja kanaler.

Nån som har nå feta tips för telefonförsäljning så man säljer extra bra :D

Nån som kanske är kunnig inom just telefonförsäljning som har nåt vettigt o tipsa om , då jag själv är antingen kass eller rent ut sagt har otur då de flesta säljer bättre än mig. Även fast jag är rätt kunnig och snackar som de andra anställda.

Frippe_L
2005-10-31, 23:50
Jag har då ett skitjobb då jag säljer vid telefon , jag ringer runt till kunder på boxer och ska sälja kanaler.

Nån som har nå feta tips för telefonförsäljning så man säljer extra bra :D

Nån som kanske är kunnig inom just telefonförsäljning som har nåt vettigt o tipsa om , då jag själv är antingen kass eller rent ut sagt har otur då de flesta säljer bättre än mig. Även fast jag är rätt kunnig och snackar som de andra anställda.

Säg att du kan ordna piratkort till några kanaler ni inte ens har på progammet egentligen (vilka det nu är) :naughty:

Dissector
2005-10-31, 23:52
Ta någon snabbkurs i social engineering eller liknande ;)

Hade en gammal lärare som varit försäljare. Har för mig det gällde brandvarnare. under kursens gång skulle instruktören göra en demonstration, och valde min lärare som "kund". Han var helt och hållet med på det hela och beslutade sig för att hela tiden säga emot och minsann stå på sig. Det slutade med att min lärare stod helt ställd och hade inte ett knyst kvar att säga och var fullkommligt övertygad av att han behövde brandvarnaren, fast han var helt och hållet med på det =) rätt kul vad såna kan. Gå någon sådan kurs och vi kommer alla ha Boxers nya kanaler om några månader ^^

larre
2005-10-31, 23:58
Ge fan i att ljug för kunderna så slipper jag berätta sanningen för dom sedan när dom ringer in och är flyförbannade.
Var ärlig och svara ärligt på priser och uppgifter när kunden frågar.