handdator

Visa fullständig version : Förvirrad


Brattström
2005-10-31, 23:11
sökte runt lite på nätet och hittade en sida(maxx bodybuilding) som säger att om man fastar en dag varannan vecka så höjs nivåerna av tillväxthormonet(HGH) i kroppen.
Detta strider mot allt jag har lärt mig angående styrketräning men jag har haft fel förr :P

såhär skriver maxx bodybuilding:

"Fastan höjer ditt GI-värde som stimulerar kroppen tillväxthormon - men fasta bara ifall du är frisk, och högst en dag varannan vecka.
Förr i värden fastade människorna automatiskt då och då - i och med att tillgången på föda var oregelbunden.
De levde då på kroppens resurser i stället för att ständigt fylla på med ny energi.
Enligt den amerikanske antiåldringsläkaren Ronald Klanz höjs HGH-nivån av fasta genom att blodet och tarmarna rensas.
Fasta har en positiv effekt på allergier, huvudvärk, inflammationer, blodtrycksproblem och olika hudsjukdomar."

vill höra era synpunkter angående detta

King Grub
2005-11-01, 06:05
"Fastan höjer ditt GI-värde"

:confused:

Dom flesta anabola hormoner frisätts kraftigt vid svält. Det betyder inte att muskeltillväxten sker bättre utan tillgång till aminosyror. Och "tillväxt" i tillväxthormon kan vara missvisande - tillväxthormon kan agera katabolt likväl som anabolt.

Doktorn
2005-11-01, 08:38
sökte runt lite på nätet och hittade en sida(maxx bodybuilding) som säger att om man fastar en dag varannan vecka så höjs nivåerna av tillväxthormonet(HGH) i kroppen.
Detta strider mot allt jag har lärt mig angående styrketräning men jag har haft fel förr :P

såhär skriver maxx bodybuilding:

"Fastan höjer ditt GI-värde som stimulerar kroppen tillväxthormon - men fasta bara ifall du är frisk, och högst en dag varannan vecka.
Förr i värden fastade människorna automatiskt då och då - i och med att tillgången på föda var oregelbunden.
De levde då på kroppens resurser i stället för att ständigt fylla på med ny energi.
Enligt den amerikanske antiåldringsläkaren Ronald Klanz höjs HGH-nivån av fasta genom att blodet och tarmarna rensas.
Fasta har en positiv effekt på allergier, huvudvärk, inflammationer, blodtrycksproblem och olika hudsjukdomar."

vill höra era synpunkter angående detta


Say what???!!! :confused:

Mental
2005-11-01, 08:47
"Fastan höjer ditt GI-värde"

:confused:



Jupp, detta var mycket viktigt på stenåldern, då alla trendiga rovdjur var mycket GI medvetna och bara åt lågglykemiska byten, genom att höjja sitt GI gjorde man sig mindre attraktiv på köttmarknaden.

Ren överlevnad således :D

thomast
2005-11-01, 08:52
http://www.maxx.nu/bodybuilding/traningstips/hgh.htm

Där har ni sidan som påståendet kom ifrån. Bara att söka på en del av mening på google och man hittar den...


FAN JAG BET MIG I TUNGEN FÖR ANDRA GÅNGEN IDAG.

userfriendly
2005-11-01, 08:59
många säger ju oxå att man lever längre om ligger lågt på energiintaget.. men vafan ämnesomsättningen anpassas ju? kolla på barnen i afrika - de ser inte ut att leva längre..

Jay-Z
2005-11-01, 09:13
många säger ju oxå att man lever längre om ligger lågt på energiintaget.. men vafan ämnesomsättningen anpassas ju? kolla på barnen i afrika - de ser inte ut att leva längre..

Är du på riktigt?