handdator

Visa fullständig version : "Om jag vetat tidigare vad jag vet idag om träning så..."


H.Emanuel
2005-10-31, 20:17
Här och var läser jag att folk skriver "Om jag visste för x antal år sedan vad jag idag vet om träning så skulle jag...osv" Hur menar ni att ni gjorde innan med träningen?

PowPow
2005-10-31, 20:19
Träningen var det inget större fel på. Men matvanorna! :smash:

Dumleman
2005-10-31, 20:19
Ofta beror detta på att man har lyssnat för mycket på virriga gymnastiklärare gällande styrketräning :D.

sunkan
2005-10-31, 20:22
bröst biceps va det som man behövde träna Sen så va de ju inge smart att knåpa ihop program från alla pro BBs som man läste i B&k va ju kanske inte vidare smart heller :D Å kosten ska man ju inte prata om

scythe
2005-10-31, 20:24
Träningen var det inget större fel på. Men matvanorna! :smash:
Samma här.

Sheogorath
2005-10-31, 20:27
Här och var läser jag att folk skriver "Om jag visste för x antal år sedan vad jag idag vet om träning så skulle jag...osv" Hur menar ni att ni gjorde innan med träningen?

Jag har aldrig haft någon egentligen mentor (förutom nu på sistone när jag alltid tjatar på styrkelyftarna att kolla på min teknik) utan det har varit mycket trail-n-error. Tjockskallighet, med andra ord (jag vet bäst för jag har läst om Max-OT etc.). Hade jag vetat allt jag vet idag (vilket kanske inte är supermycket, men en hel del) hade jag nog sparat in nästan ett år av min träning. Det är jag helt övertygad om. Men å andra sidan är ju resan den roligaste. För mig finns det inget mål.

Kwon
2005-10-31, 20:46
Här och var läser jag att folk skriver "Om jag visste för x antal år sedan vad jag idag vet om träning så skulle jag...osv" Hur menar ni att ni gjorde innan med träningen?

Jag visste ingenting om kost när jag satte min fot där första gången.

Det är möjligt att man övertränade, käkade fel (och inte så mycket) vilket inte gav några bra resultat.

mini_Arnold
2005-10-31, 20:57
Tog det inte så allvarligt. Varken matintaget eller träningen.
Körde inte hårt.
Började inte träna tillräckligt tidigt.
Hade noll kunskap om vad övningarna gjorde för nytta/vilka muskler som aktiverades.
Insåg inte hur viktigt det är att träna regelbundet.
Hade inte Arnold tatuerad på min axel. *kissass*
Men nu är jag biff så det ordnade upp sig till slut.

mini
2005-10-31, 20:59
Njae, om jag hade vetat hur svårt och jobbigt det skulle vara att gå ner de där irriterande kilona skulle jag varit betydligt mer på min vakt för några år sedan.

Cilia
2005-10-31, 21:02
fast är inte själva resan målet?
hur kul är det att kunna allt på en gång?
livet handlra ju om att lära sig och för att man ska kunna lära sig måste man begå misstag.

Helena B
2005-10-31, 21:06
Ja i augusti då jag började styrketräna så visste jag inte mycket, kan väl inte påstå att det har förändrats nämnvärt. Återkommer om några år :D

scythe
2005-10-31, 21:08
Om jag vetat tidigare vad jag vet idag om träning så...
...hade triceps varit en mäktig hästsko.

Griip
2005-10-31, 21:14
fast är inte själva resan målet?
hur kul är det att kunna allt på en gång?
livet handlra ju om att lära sig och för att man ska kunna lära sig måste man begå misstag.


Andra gången nu på kort tid som jag tycker du faktiskt säger något vettigt ;) :thumbup:

Tricklev
2005-10-31, 21:45
Så hade jag sett likadan ut, teori är skoj, men är för lat för att verkställa den.

Jay-Z
2005-10-31, 22:44
Kosten. Visste nada i princip till jag hittade Kolo. Sad but true.

Rock'nRoll
2005-11-01, 00:06
Jag körde måndagar och onsdagar i skolgymmet. Gled in och satte mig i pecdecen körde ett set där för att sedan gå över till koncetrations curl efter det kunde jag köra en 25 reppare latsdrag. Jag hadde tyvär inte den blekaste om vilka muskler som latsdragen skulle aktivera så jag slet mest. sen kunde man kanske köra lite sned hantel press och lite biceps. Repetera ovanstående 3 gånger och åkte sen hem.

Hade inte en aning om att det fanns olika näringsämnen och ännu mindre om vad de hadde för egenskaper. Visste absolut ingenting förutom att jag ville bli stor.

Davil
2005-11-01, 07:26
Träningen var det inget större fel på. Men matvanorna! :smash:

Samma här :)

Och gainern kunde jag ta till mellanmål för huvudsaken var ju att man skulle få i sig skiten någongång under dagen haha.
Twilab superdupergainerful för dyra pengar och (o)hälsokost som kom med det smarta tipset.