handdator

Visa fullständig version : apgaravade åt detta.


ikariotis
2005-10-31, 18:53
http://www.big-boys.com/articles/holditin.html

Det e lite elakt men fan kul ere, programledaren fick sparken efter showen som gick live.

Tricklev
2005-10-31, 18:55
Den har varit uppe 3 gånger innan, det är en sketch ur ett holländskt komedi programm, ingen fick sparken.

H.Emanuel
2005-10-31, 19:02
Just det. Kom inte här och kom med en massa gammalt!

prime^
2005-10-31, 19:43
Den har varit uppe 3 gånger innan, det är en sketch ur ett holländskt komedi programm, ingen fick sparken.
Var har du källan på att d e ur en sketch?

sunkan
2005-10-31, 19:44
lika bra att jag fortsätter då....4:e gången gillt :D

emiste
2005-10-31, 19:45
Var har du källan på att d e ur en sketch?

Verkade trovärdigt till det att han börjar "skämt-skratta" på slutet. Jag tror inte nån vettig människa inte klarar av att hålla tillbaka den typen av skratt. :)

Fruktansvärt roligt i vilket fall. Minen på han som pratar är klockren.

prime^
2005-10-31, 19:49
ja fram tills dess, men jag har börjat asgarva lika dumt åt en som höll föredag i skolan en gång.. folk trodde också jag bara dummade mig, men d va så kul enligt mig =)

emiste
2005-10-31, 20:04
ja fram tills dess, men jag har börjat asgarva lika dumt åt en som höll föredag i skolan en gång.. folk trodde också jag bara dummade mig, men d va så kul enligt mig =)

Minns en liknande situation när jag gick i skolan och vi under en lektion hade som ämne sibiriska fångläger. Vi var en hel del som ofta skämtade internt om hårda förhållanden. Då började en berätta om när fångar transporterades i vagnar med endast galler genom den sibiriska vitern, och beskrev det som "lite dragit i fronten". Då blossade i mitt huvud upp alla skämt som dragits tidigare och jag började så smått skratta. Var inte roligt med tanke på hur de andra i klassrummet ska reagera när man sitter och skrattar åt en sådan berättelse, nästan värre än på filmen. Även om jag inte skrattade lika mycket som honom så antar jag att ämnet var mycket värre. Är det inte någon sorts handikapp mannen med piprösten berättar om? Min holländska är inte den bästa.

Någon som känner igen sig i denna situation där man skrattar om något som för vissa andra är oförklarligt?

sunkan
2005-10-31, 20:10
sök på holländska på så kommer det upp en snabb översättning på vad som nämn.

Så ,nu ha jag sagt det igen ;)

ikariotis
2005-11-03, 11:53
HAHAHAH fan va alla säger olika, jag skiter om det är äkta eller oäkta den var extremt rolig tycker jag i allfall...Jag brukar ofta hamna i sådana situationer då man inte får skratta men kan inte låta bli, det bli bara roliga för mig då. Hatar det är ett problem för mig. Senast var jag på "finmiddag" och det var någon som råkade typ spotta någon på den andra som inte märkte nått, där satt han framför alla men en liten matrest på kinden och disskuterade. Fyfan då sprack jag helt, alla andra var knäpptysta.

hobbitar
2005-11-03, 12:19
HAHAHAH fan va alla säger olika, jag skiter om det är äkta eller oäkta den var extremt rolig tycker jag i allfall...Jag brukar ofta hamna i sådana situationer då man inte får skratta men kan inte låta bli, det bli bara roliga för mig då. Hatar det är ett problem för mig. Senast var jag på "finmiddag" och det var någon som råkade typ spotta någon på den andra som inte märkte nått, där satt han framför alla men en liten matrest på kinden och disskuterade. Fyfan då sprack jag helt, alla andra var knäpptysta.

:laugh:

Jag skrattar också alltid när jag inte "får".

JoelR
2005-11-03, 12:24
HAHAHAH fan va alla säger olika, jag skiter om det är äkta eller oäkta den var extremt rolig tycker jag i allfall...Jag brukar ofta hamna i sådana situationer då man inte får skratta men kan inte låta bli, det bli bara roliga för mig då. Hatar det är ett problem för mig. Senast var jag på "finmiddag" och det var någon som råkade typ spotta någon på den andra som inte märkte nått, där satt han framför alla men en liten matrest på kinden och disskuterade. Fyfan då sprack jag helt, alla andra var knäpptysta.

Omg LOL!!
När jag väl börjat skratta åt en sån händelse så kan jag inte sluta.
Once you pop, you can´t stop!

Metal_boy_
2005-11-03, 12:45
i skolan en gång kom det ett radioteam och vi satt i nått rum när dom frågade saker som skulle sändas. Jag garvade hela tiden för att jag tyckte micken såg ut som nått annat, så till slut sa jag att jag inte pallade och gick ut med magont av garv.

PowPow
2005-11-03, 12:53
Detta är ett klipp som gärna får komma upp hur många trådar som helst. Det är ju så roligt! :) *popcorn*

Ziso
2005-11-03, 13:03
HAHAHAH fan va alla säger olika, jag skiter om det är äkta eller oäkta den var extremt rolig tycker jag i allfall...Jag brukar ofta hamna i sådana situationer då man inte får skratta men kan inte låta bli, det bli bara roliga för mig då. Hatar det är ett problem för mig. Senast var jag på "finmiddag" och det var någon som råkade typ spotta någon på den andra som inte märkte nått, där satt han framför alla men en liten matrest på kinden och disskuterade. Fyfan då sprack jag helt, alla andra var knäpptysta.

Hahaha, jag känner precis igen mig i det där! Börjar skratta bara jag tänker på det :laugh:

skaparn
2005-11-03, 13:04
*garvisar*

jean-wim
2005-11-03, 14:03
Var har du källan på att d e ur en sketch?Som jag skrev i en av de andra trådarna med filmen:

Här är programmet som det är taget ur:
http://www.indegloria.be/

Några bildern från liknande sketcher med samma skådis(ar):
http://www.indegloria.be/Html/Afl2.htm

Riktigt torr humor. Det som dock är roligt är hur många som tror det är på allvar. Det är lite som om ett klipp från Torsk på Tallin skulle cirkulera på forum i Belgien och folk skulle tro att allt var på riktigt. ;)

Kwon
2005-11-03, 14:40
Kul! Väntar på 5:e gången! :)

Vem va först me denna? :D

Mental
2005-11-03, 15:10
http://www.big-boys.com/articles/holditin.html

Det e lite elakt men fan kul ere, programledaren fick sparken efter showen som gick live.

Vem var det som lurade dig?

ikariotis
2005-11-03, 20:54
det var ingen som lurade mig det var en som skickade länkern bara och sa att det stod så på hemsidan, varför är det så väsentligt, världen gick inte under för att jag råkade tycka den var rolig och la upp den och trodde den var äkta?

Saken är den att den påminner mig om massa situationer jag varit i asså när man vill panikskratta och inte får, det är det absolut värsta jag vet. Situationer man förväntas eller måste vara seriös klarar jag inte av när något går snett eller blir fel.

Ryska_raketen
2005-11-03, 20:54
Alla fick sparken och den har inte varit uppe förut.

scythe
2005-11-03, 22:45
Alla fick sparken och den har inte varit uppe förut.
And we have a winner! :D

norsk_gadd
2005-11-04, 00:39
Som jag skrev i en av de andra trådarna med filmen:

Här är programmet som det är taget ur:
http://www.indegloria.be/

Några bildern från liknande sketcher med samma skådis(ar):
http://www.indegloria.be/Html/Afl2.htm

Riktigt torr humor. Det som dock är roligt är hur många som tror det är på allvar. Det är lite som om ett klipp från Torsk på Tallin skulle cirkulera på forum i Belgien och folk skulle tro att allt var på riktigt. ;)

Torsk på Tallin, inte äkta? *screwy*
Visst gullet, vad ska du säga härnäts? Att knäböj bygger stora ben.. tillåt mig småle. :laugh:

Dissector
2005-11-04, 02:34
Alltså, om det ÄR en sketch, och folk ska vara medvetna om det, tappar det ju helt det roliga. Inte bara för oss som sitter hemma och tittar utan hela grundidéen sabbas ju, en man som flinar åt nån med kul röst, vid fel tillfälle. Hurra.
Däremot om det är menat som att det ska vara äkta eller faktiskt är äkta så fungerar det ju =) och jag garvade satan må jag säga :D

ikariotis
2005-11-04, 13:29
jag tycker vi drar till gymet och ser vem som tar mest i bänkpress så får det avgöra saken hehe

Mental
2005-11-04, 13:31
jag tycker vi drar till gymet och ser vem som tar mest i bänkpress så får det avgöra saken hehe

Bra sätt att avgöra om det är en sketch eller inte ;) jag garvar mer åt att någon fått dig att tro på att det var på riktigt och att han fått sparken :)

ikariotis
2005-11-05, 18:03
tööööööööönt

Jorgen
2005-11-05, 18:09
tööööööööönt
Nej, mensåsägermanfaktisktinteommanvillvarakvarpåforume t.

ikariotis
2005-11-06, 22:47
körde ironin, här e en längre version av länken
http://www.big-boys.com/articles/holditin2.html